Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mag je 5 wietplanten hebben of niet?

Collapse
This topic has been answered.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Ik denk dat de zegeningen van de moderne led lampen een goed argument zijn voor de legalisering van de kleinschalige thuiskweek.
    Het argument 'brandgevaar' gaat daar gewoon niet meer op. Of je moet ook frituurpannen gaan verbieden.

    Het is daarmee ook gewoon een leuke hobby geworden die niet ongezonder is dan thuis IPA biertjes brouwen in een emmer, en niet onveiliger is dan gekloot met gitaarversterkers of zeeaquaria.

    Tegen mensen die allerlei enge kachelconstructies gaan toepassen met ongeschikte kachels is geen relais opgewassen. en daar gaat de wet van Darwin op​
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...e_smiley69.gif

    Comment


    • mafferd
      mafferd commented
      Editing a comment
      het zijn niet de led lampen die gevaar op leveren.. het gevaar zit hem bij de gebruiker die hem aansluit op een 2euro timertje van de gamma.

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Hier was het een gewone 'veilige' kachel die het stopcontact deed ontbranden. Mijn tip is: wees met name op je hoede voor apparaten met een hoog wattage en voel dagelijks of de kabels en/of stekkers warm worden.

    #32
    Nog even over piekstromen / spanningen:

    Die treden vooral op bij het in en uit schakelen van een spoel, zoals die in elektromotoren zitten en in voorschakel apparaten zoals de spoel in het VSA van een hps lamp, en dat zijn hele vette jongens die een grote piek veroorzaken, om de lamp te kunnen ontsteken.

    Dat is bij LED lampen toch heel anders.

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Ja klopt het wordt ook niet warm maar het is uiteraard goed om veilig te werken. Denk dat iedereen het daar wel over eens is.

    #33
    K*t woute

    Comment


      #34
      Van mij mag iedereen er 5 hebben
      verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

      Comment


        #35
        3 nu toch?

        Comment


        • Yuna
          Yuna commented
          Editing a comment
          Je mag er geen een hebben 0 mag je hebben.
      Bezig...
      X