Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Enquête Cannabisvergunning - Bachelorproef Cannabisbeleid België

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Enquête Cannabisvergunning - Bachelorproef Cannabisbeleid België

@4 Databanken zijn zowiezo geen aanwinsten...

Vroeger had ik ongeveer 50 strekkende meter aan goeddeels losbladige naslagwerken en vakliteratuur op mijn werkkamers staan. Thans is mijn vakliteratuur gedigitaliseerd. Het scheelt me enorm veel invoegen aan supplementen en de gegevens zijn veel toegankelijker. Dat de maatschappij nog zou kunnen functioneren zonder databanken acht ik ondenkbaar. Kun je internet wegdenken? Dat is immers ook een enorme database. Of wil je terug naar de tijd van het telraam?
    Ik mis dan ook een essentieel verklaringsmechanisme in je zienswijze, die je overigens (gemakshalve?) als feit en niet als mening aandraagt.
    Last edited by Xtreme; 24 July 2011, 18:48.

Comment

sorry hoor extreme ma ik ga ni voor uw genot over 'maar das mijn mening' achterschrijven,
      en dacht dat het wel duidelijk was dat het ging over databanken met persoonlijke gegevens die voor een breed publiek toegankelijk zijn...
      Ik ben ook blij dat men dokter in zen pc kan checken aan welke medicatie ik bijv allergisch ben...

Comment

@en dacht dat het wel duidelijk was dat het ging over databanken met persoonlijke gegevens die voor een breed publiek toegankelijk zijn...

Dat is een specifiek standpunt, terwijl je in eerste aanleg een generiek standpunt inneemt.

Comment

mja extreme sorry dude... ik heb meer technisch onderwijs genoten...
          ik probeer gewoon geen half blad vol te lullen als ik denk dat het met 1 zin ook wel duidelijk is ... lief toch?

Comment

@4 Databanken zijn zowiezo geen aanwinsten..*1

@ik probeer gewoon geen half blad vol te lullen als ik denk dat het met 1 zin ook wel duidelijk is *2

Dat hoeft ook niet: *1: deze volzin bestaat uit 5 woorden en 12 lettergrepen:
            *2
            als je had aangevoerd:"ik vind databanken geen aanwinst": dan had je ook 5 woorden gebruikt , maar slechts met 9 lettergrepen. Je vult dan geen half blad, maar geeft wel exact aan dat het een mening is en geen feit en zelfs met minder lettergrepen.
            Last edited by Xtreme; 25 July 2011, 10:23.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Xtreme View Post
              Wat kunnen (kleine) kinderen nu met cannabisplanten aanvangen? Volgens mij zijn de fraaie rode bessen van een taxushaag veel gevaarlijker en ze zien er veel smakelijker uit. Bij opgroeiende kinderen zet je toch niet alles achter slot en grendel? Portemonnee en autosleutels verstoppen, de drankenkast afsluiten, lucifers verstoppen, gevaarlijk gereedschap buiten bereik houden? Gewoon je gezond verstand gebruiken bij de veiligheidsaspecten: medicijnkast afsluiten, land- en tuinbouwgif achter slot en grendel en verder het vertrouwen hebben dat kinderen op weg naar de volwassenheid geen domme dingen doen. Hoeveel mensen zorgen voor een kindveilige sluiting bij de stopcontacten? Dan is elk stukje metaal dat er in past ook een potentieel gevaar.
              Ik doel er niet op dat de plant op zich schadelijk is voor kinderen. Voor mij is het iets zoals sex. Volwassen mensen kunnen daar mee omgaan en genot aan beleven, maar kinderen horen daar nu eenmaal nog niet mee bezig te zijn, niet?

Comment

Amice, sex -althans de activiteiten die verdienstelijk zijn voor de instandhouding van het ras en het daar aan gekoppelde genot- besprak ik met mijn kinderen op het moment dat ze het geestelijke bereik hadden om dat te bevatten. Genot kan heel veel aspecten hebben: roken kan genot verschaffen -toch heb ik nog nooit gerookt-, alcohol evenzeer -nochtans heb ik nooit een druppel alcohol gedronken. Ook dat is onderwerp van bespreking geweest met mijn kinderen. Ik heb nooit getracht ze te weerhouden van het roken of het nuttigen van alcohol: de beslissing lag bij hun. Ook de voor- en nadelen (en de gevaren, want die moet je niet onder een korenmaat schuiven ) van het gebruiken van cannabis hebben we breedvoerig besproken. Wat leverde dit uiteindelijk op: mijn dochter rookt niet, drinkt geen alcohol, maar gebruikt op bescheiden schaal cannabis. Mijn zoon rookt en drinkt niet en gebruikt geen cannabis.
                Ik heb ook voor jou een vraag: wellicht heb je je ingelezen op dit forum. Vind je ons allen idioten of leiden de diverse manieren van omgaan met cannabis tot een genuanceerd standpunt?
                Terzijde nog een triviale opmerking: ik heb mijn kinderen nooit aanwezig laten zijn bij het seksueel verkeer dat ik met mijn vrouw had. Echter, het verdampen van cannabis heeft in hun aanwezigheid veelvuldig plaatsgevonden. Voor zover ik kan beoordelen hebben ze dat niet als traumatisch ervaren.

Comment

Mijn ogen zijn hier open gegaan, maar dat wil niet zeggen dat ik vind dat het daarom volledig vrij gegeven moet worden. Niet iedereen hier op het forum gaat er zo verstandig en bewust mee om zoals jij dat doet. Sommigen hier zouden er baat bij hebben om minder/niet te gebruiken, of vind je van niet? Daarom juist vind ik het nodig dat er wat controle op komt.

Comment

Ik ben van oordeel dat cannabis de zelfde juridische status moet krijgen als alcohol en tabak. Geen enkele instantie kan mensen belemmeren om zich dood te zuipen of zich longkanker te roken. De zelfde instantie kan ook niet voorkomen dat mensen zich de ganse dag uit de voegen blowen, ongeacht of cannabis legaal of uitsluitend illegaal te verkrijgen is. De verantwoordelijkheid hoe de mensen met hun gezondheid omgaan ligt primair bij de mensen zelf. Wat evenwel niet wegneemt dat een onbeperkt cannabis gebruik beslist niet dodelijk is en dat kun je van alcohol niet zeggen. Een persoon die "apestoned" is kan komisch overkomen en is in het algemeen niet geweldadig. Dat gaat helaas niet altijd voor een alcoholist op. Toch is het naar mijn oordeel zonneklaar dat cannabis- of alcoholgebruik overdag leidt tot disfunctioneren. Roken -hoe onsmakelijk ik dit ik ook vind- niet: maar als je er willens en wetens voor kiest om longkanker op te lopen vind ik het prima. Mijn vader -een verstokte roker- is aan longkanker doodgegaan. Dat vond ik overigens niet prima: het is niet leuk om degene die je heeft verwekt dood te zien gaan aan een soort langzame verdrinking.
                    Last edited by Xtreme; 25 July 2011, 17:22.

Comment

hey extreme, gecondoleerd met je pa alvast..
                      en volgens mij (zo goed extreme? ) ga je jongeren pas 'naar canabitch toeduwen' als er een illegale sfeer rondhangt... hoe vonden we het zelf iets te doen waarvan we wisten dat het niemand anders kwaad kon berokkenen maar toch verboden was...??
                      Mijn oudste is nu 2 en ik rol niet meer in zijn bijzijn tot ie een jaar of 15 is (al staat dit uiteraard nog niet vast... heb geen voorbeeld/ervaring hierin) en de planten .. mja hij ziet me ook men munt verzorgen en in men thee doen dus...
                      Mss dat er na een legalisering ruimte komt voor de bijkomende problemen zoals je kids ermee leren omgaan...
                      En dat blowen tijdens de dag is dan weer buiten de medicinale blowers gerekend... ik heb liever een automecanicien die stoned is maar wel weet hoe ie zen werk moe doen dan eentje die kapot gaat van de pijn wat volgens mij zen aandacht meer gaat doen verslappen
                      Tot slot heb ik er al genoeg aan de drank zien tenonder gaan, aan canabis wss ook maar ik stel me dan weer de vraag of het dan niet eerder de maatschappij is die die mensen aanzet tot gebruik van bepaalde middelen, de mensen die niet denken zoals beschreven in de staatskrant of zoals meneer pastoor voorlegt (bij wijze van spreken) vallen in mijn ogen al te vaak door de mazen van oooh zo veilige sociaal systeem... Dus ik zeg eerst alle onderliggende problemen aanpakken, de oorzaak eerst... dan het gevolg pas

Comment

Bedankt eefenkevin, maar mijn vader is al 12 jaar geleden overleden. Maar wat betreft cannabis in de tuin: daar heb ik nooit problemen mee gehad. De kinderen aten worteltjes, radijs, aardbeien, bessen e.d. die ze zelf trokken of plukten. Ze waren evenwel wijs genoeg om geen rauwe boerenkool, bieten (kroten dus) of wiet te eten. Je hebt nu een kind van 2: zodra hij/zij 5 jaar oud is weet hij/zij donders goed dat aardbeien lekker zijn en rauwe boerenkool niet. Dus zet maar gewoon wiet in je moestuin.

Comment

Dit is een tekst die ik graag zou verwerken in mijn bachelorproef. Reacties graag.

Het meest schrijnende dat ik ooit in mijn leven heb gezien, was een moeder die zwaar verslaafd was aan drank. Een aantal maanden terug liep ik samen met een vriend over straat tijdens een gratis festival en beiden waren we wat in de wind door het aantal pinten die we achterover geslagen hadden. Per toeval geraakten we aan de praat met een iets oudere, dronken vrouw. Ze moet een jaar of veertig geweest zijn. Daarop vroeg ze of we niet mee gingen om een whisky te drinken op haar appartement. Ik en mijn vriend vonden dat met onze licht geïntoxiceerde geesten een goed plan want er ging immers gratis drank zijn.

Het was een klein miezerig appartement, en we merkten meteen op dat er een aantal zaken weg gehaald waren. Zo stond er geen televisie, ontbrak er waarschijnlijk ook een zetel en waren er wel meer zaken die ontbraken. Later hebben wij te weten gekomen dat de deurwaarder langs komen is doordat ze haar elektriciteitsrekeningen niet meer kon betalen. Ook was er een enorme barst in de glazen deur naar haar terras. Het was er alles behalve gezellig dus.

Ze heeft ons daar verteld over haar vent die haar sloeg en haar ribben op een dag gebroken had en over het enige goede dat er uit de relatie met hem over bleef, haar kind namelijk. Mijn vriend mocht ondertussen glazen uit haar kast halen, en die kast lag letterlijk vol met lege whisky flessen. Ze heeft ons ook verteld dat ze een uitkering kreeg van uitkering van het OCMW en volgens mij ging het integraal naar de alcohol en sigaretten toe. Ook haar uiterlijk leed er enorm onder. Haar tanden waren bruin, gezicht ingevallen en haar haar was vettig. Ze heeft ons een foto getoond van toen ze jong was, en daarop zagen we een knappe jonge vrouw. Daartussen vertelde ze ons een hoop dronkemans praat, en dat vonden wij gezien onze eigen toestand op dat moment wel plezant.

Op dat moment drong het helemaal niet door tot ons, maar nu word ik boos als ik op televisie reclame zie over sportmannen die bier drinken, feestende modellen die Bacardi drinken en frisdrank die gelijkt op bier want alcohol is niet meer of minder dan een drug. Toch ben ik blij dat ik af en toe kan genieten van een pintje of een glas wijn.

Als wij heden ten dage alcohol hadden uitgevonden dan zou het verboden worden. Er sterven immers ieder weekend jongeren in het verkeer die onder invloed zijn, er zijn mensen die verslaafd zijn aan alcohol en er hun leven en dat van hun naasten mee verwoesten, en we zijn instaat om ons dood te drinken. We zijn trots op ons bier als Belg en dat is ons goed recht want het is lekker en het verschaft genot bij gematigd gebruik.
                          Als de maatschappij mij als crimineel zou beschouwen en een moderne heksenjacht op mij zou voeren dan zou ik ook mijn vertrouwen in het gerecht en de politiediensten verliezen. Ik doe geen vlieg kwaad, ik betaal belastingen en heb vast werk. Ik verschil in geen enkel opzicht van de andere burgers behalve dan op het feit dat ik graag alcohol drink. Alcoholliefhebbers die zelf stoken zouden beboet worden en in het ergste geval bestraft worden met een gevangenisstraf. Een cafébaas zou de stempel krijgen van een ordinaire dealer en na verloop van tijd vervangen worden door een crimineel die wel weet hoe die uit de handen van het gerecht moet blijven.

Als men nu in mijn anekdote alcohol in cannabis zou veranderen – behalve bij het dood drinken (onmogelijk bij cannabis) en de reclame – dan heeft u er een perfect beeld van hoe een niet-problematische cannabisgebruiker over wiet denkt. Ons beleid inzake cannabis wordt gemaakt met de worst-case gevallen in het achterhoofd. Als we dit deden bij ons alcoholbeleid werd de alcoholieker de bepalende factor, bij ons voetbalbeleid werd de bepalende factor de hooligan en bij het immigratie beleid werd dat de moslimterrorist. Zo zouden ze stuk voor stuk onmogelijk gemaakt worden, en aan banden gelegd worden door de strafwet.

Bij deze wil ik iedereen nog vragen om mijn enquête in te vullen.

Comment

Wat is het probleem eigenlijk, je mag in België toch gewoon 1 plant per volwassen persoon bij je thuis hebben?

Comment

Je tekst is goed, maar de uitkering van OCMW wordt twee maal herhaald. Plus, die eerste paragraaf zou ik eruit halen moest het voor je eindwerk zijn. Professoren lachen graag eens, maar helaas wordt je in hun achting gedaald als je zo'n dingen schrijft -- onrechtstreeks (kan het weten want m'n pa is ook zo'n oudere). Begrijp me niet verkeerd, het past volledig in de tekst, maar het hoort gewoon niet in zo'n tekst voor school. Nuja das mijn mening

Laatste alinea is wel goed gedaan

Comment

Als een caféhouder een klant onbeperkt laat "innemen" dan werkt hij mee aan/stimuleert hij opzettelijk tot intoxicatie, zeker in geval de klant zo zat is dat hij zijn wil niet meer kan bepalen. Het opzettelijk vergiftigen (niet ten doel hebbend een dodelijke dosering te verstrekken, dan is er sprake van doodslag of moord) kwalificeert in het Nederlandse Strafrecht als het delict mishandeling. Toch worden er maar donders weinig caféhouders vervolgd. Ongeveer 35 jaar geleden is een caféhouder uit mijn regio voor de strafrechter moeten verschijnen: hij had aan een 16 jarige bierglazen vol jenever geschonken, die daardoor na het 6e of 7e glas is overleden. De aanklacht luidde mishandeling, de dood tot gevolg hebbende. De dood tot gevolg hebbende wordt als strafverzwarend aangemerkt.
                                Last edited by Xtreme; 27 July 2011, 20:22.

Comment

Bezig...
                                X