Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Enquête Cannabisvergunning - Bachelorproef Cannabisbeleid België

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Ons beleid inzake cannabis wordt gemaakt met de worst-case gevallen in het achterhoofd.
    En dat is dus precies de grote fout die gemaakt wordt. Er zijn altijd figuren die het voor elkaar krijgen iets te misbruiken of gewoon geen grens hebben. Daar beleid op afstemmen is voor het overgrote deel van de bevolking niet in proportie.
    Ik denk dat het legaal maken van cannabis het hele probleem gewoon oplost. Zonder controles, databanken, etcetera. Je bent nu ook al verplicht een fatsoenlijke installatie in huis te hebben met betrekking tot brandgevaar en dergelijke. Dat wordt ook niet bij iedereen eens in de zoveel tijd gecontroleerd. Bij een kweker hoeft dat niet anders te zijn.
    Wat betreft het roken in het bijzijn van kinderen, ik vind het heel normaal als er kinderen bij zijn, om buiten te roken. Maar of het dan een sigaret of joint betreft maakt wat mij betreft niets uit.
    Ik heb ook nog nooit kinderen vragen zien stellen over een joint, zolang je er niet zelf expliciet de aandacht op vestigt is het gewoon normaal.
    Dat kinderen ervan weggehouden moeten worden vind ik onzin. Mensen met kinderen hebben veel gevaarlijkere dingen in huis, zoals bepaalde schoonmaakmiddelen, brandbare stoffen, elektrische apparaten, alcoholische dranken, etc... Daarbij kan er ook gewoon een slot op de kamer waar het hokje in staat, dat kun je van veel gootsteen keukenkastjes niet zeggen.
    Wanneer het legaal zou zijn, hoef je het ook niet verborgen te houden voor je kinderen om ze niet te belasten met iets dat ze niet mogen doorvertellen, dat vind ik momenteel eigenlijk het meest kwalijke punt dat je een kind aan doet wanneer je kweekt in hun bijzijn. Een totaal andere reden dan bang zijn dat ze er aan zullen zitten dus.

    Comment


      #32
      @Ik denk dat het legaal maken van cannabis het hele probleem gewoon oplost

      Maar dan ook in de buurlanden. Als een ieder hier te lande 5 of meer planten legaal mag kweken dan zullen er ook "huisdealers" ontstaan, die aan buitenlandse klanten leveren. En je weet zelf dat 5 planten in een scrog in een speciekuip meer dan 30 gram per plant oplevert. En dat betreft dan een kleinschalige kweek. Prijstechnisch is het beste scenario de markt zijn werk te laten doen. Laat de mensen maar ongelimiteerd kweken: als (inter)nationaal het aanbod de vraag overstijgt dan kelderen de prijzen.

      Comment


        #33

        Comment


          #34

          Comment


            #35
            Grote denkers over ons drugprobleem. Beluister ze en denk er over na.

            Milton Friedmanhttp://www.youtube.com/watch?v=nLsCC...embedded#at=19

            Avram Noam Chomskyhttp://www.youtube.com/watch?v=PEEIGxZfjQ8

            Dennis Howard Marks (born 13 August 1945) is a Welsh author, former teacher and drug smuggler who achieved notoriety as an international cannabis smuggler through high-profile court cases, supposed connections with groups such as the CIA, the IRA, MI6, and the Mafia, and his eventual conviction at the hands of the American Drug Enforcement Administration. At the height of his drug career, he was said to have controlled 10% of the world's hashish trade.[1]

            He currently lives in Leeds, West Yorkshire, England. He is also a fluent Welsh speaker.

            http://www.youtube.com/watch?v=3S9ZO...eature=related

            http://www.youtube.com/watch?v=gA_fC2M88HY&feature=related

            http://www.youtube.com/watch?v=3Mat1...eature=related

            Het criminaliseren van drugs is een oorlog tegen burgers.

            Comment


              #36

              Comment


                #37

                Comment


                  #38

                  Comment


                    #39
                    Hangt wat van mijn externe lezers af en hoe goed mijn werk is natuurlijk. Ik tracht in mijn werk vooral de nadruk erop te leggen dat een druggebruiker geen crimineel is, en dat er bijvoorbeeld met cannabis wel omgegaan kan worden op een verstandige manier. Ook probeer ik om de beleidsmakers te laten inzien dat zij ook verantwoordelijk zijn voor de verslaafden en de criminaliteit er rond. Mensen worden bedreigd, bestolen, opgesloten en gedood voor een plant die op zich zelf geen doden op zijn naam heeft staan enkel en alleen om dat ze veel geld waard is door het criminaliseren ervan. Gebruik alleen toelaten leidt nergens naar dan verbieden we beter alles. Gebruikers worden na verloop van tijd toch bijna altijd telers en nu zeker met de nakende wietpas.

                    Nederland heeft het licht gezien in de jaren '70. Sindsdien hebben ze hopen geld verdiend aan de drugsgebruiker en het toerisme die er zich rond ontstaan heeft. Het heeft het taboe omtrent drugs verminderd en ze hebben er een uitstekende hulpverlening kunnen door opbouwen. Dit zonder een hoger aantal gebruikers te hebben in verhouding met landen die wel een sterk repressief beleid gevoerd hebben. Heel erg jammer dat ze nu in plaats van de VN te overtuigen van hun beleid - want zij houden de achterdeur regularisatie tegen met een drietal verdragen - de klok willen terug draaien. Het is een succesverhaal die alle landen in Europa zouden moeten volgen. Dit zijn de woorden van een niet-gebruiker en maken daardoor misschien wat meer indruk?

                    Als geniale denkers (Kofi Annan, Chomsky, Friedman, de Belgische professor Degrauwe, ...) het in het verleden al gezegd hebben dan vrees ik dat ik met mijn betoog weinig zal veranderen.

                    Mensen met een tekst (http://desleutel.be/?content=5&sub=2...=1433#anch1433) als deze houden nu het reguleren tegen:

                    Ook het jaarlijks aantal opgerolde cannabisplantages is de laatste 10 jaar bijzonder sterk gestegen. Dan zijn we op goede weg, toch?Dringt een stevige evaluatie van de drugsrepressie zich niet op vooraleer te stellen dat het faalt en meteen te pleiten voor een legalisering?
                    In 2002 werden er slechts 37 plantages ontdekt, vorig jaar waren dit er al 979. (http://www.demorgen.be/dm/nl/5036/Bi...-in-2010.dhtml)
                    Zijn wij op de goede weg zoals hij beweert?
                    Dat het aantal plantages de voorbije jaren gestegen is kent volgens mij andere redenen dan een goed repressief beleid:

                    1. Proactief kan er door de Belgische politie heel moeilijk gezocht worden naar grote plantages. De BOM-wetgeving (http://www.elfri.be/bom-wet) verbiedt namelijk heel wat zaken. De Nederlandse politiediensten mogen wel preventief opzoek gaan met helikopters naar plantages en onmiddellijk binnen vallen bij vermoeden van teelt, wat bij ons nog altijd een huiszoekingsbevel vereist. Wat gebeurt er nu dus? Nederlandse professionele telers komen hier heen.
                    2. De definitie van een plantage is de afgelopen jaren veranderd. Vroeger was deze namelijk onbepaald en nu werd deze vastgelegd op vier planten. MAW de individuele perceptie van de politiediensten/parketten bepaalde of het om een plantage ging of niet. Welk zinnig mens gaat vier planten als een plantage bestempelen?
                    3. Regelmatige gebruikers zullen bijna allemaal automatisch overgaan op kweken blijkt uit onderzoek van professor Decorte. Het is dus logisch dat dit nog gestimuleerd wordt door een nakende wietpas (die er normaal al begin dit jaar ging zijn).

                    Moet een organisatie als 'De Sleutel' openlijk uitkomen voor legalisatie van de drug? Nee, het zou immers een fout beeld geven, maar ze moeten ook niet verkondigen dat een repressief beleid steek houdt als ze afkomen met argumenten als deze. Hiermee wil ik niets afdoen van de verslavende factor van wiet en het werk die zij daarvoor verrichten (!).
                    Last edited by GogoYubari; 29 July 2011, 11:48. Reden: dubbelposten

                    Comment


                      #40

                      Comment


                        #41

                        Comment


                          #42

                          Comment


                            #43

                            Comment


                              #44

                              Comment


                                #45

                                Comment

                                Bezig...
                                X