Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Minder dan 5 planten geen probleem volgens politie.nl

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Minder dan 5 planten geen probleem volgens politie.nl

Korting op 420shop
    Hi allen,

Zelf kweek ik geen wiet maar het heeft voor eigen gebruik wel mijn interesse. Ik lees veel over het 5 planten verhaal en dat een lamp meteen als professioneel gezien word, is dit een oude en achterhaalde gedachte?

Lees dit eens: https://www.politie.nl/informatie/u-...of-minder.html

Zoals het letterlijk op de website van de politie staat, ben je met max 4 planten nooit de pineut?

Pas regel 1 gewoon toe …..

Comment

Er is niks veranderd, er staat duidelijk dat het verboden is en dat je planten in beslag genomen worden.
      Volg mijn fototopic voortaan hier als JD is gestopt.

Tot dan klik HIER.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PH donner View Post
        Pas regel 1 gewoon toe …..
        Ja die is inderdaad het belangrijkst!

Comment

Met 1 plant kun je al je huis worden uitgezet
          MGC 65W - Purple Lemonade
          MGC 65W - Blueberry Auto

Comment

Je kan 5buiten planten probleem loos kweken in je tuin maar zet er nooit 6!
            dit geld voor koophuis.
            bij een huurhuis is het meer aan de berhuurder de een laat het toe de ander niet.
            en laten ze het niet toe word je ontbonden.
            en sta je op straat.

echter het gehele bovenstaande gedoogbeleid vervalt,voor beiden zogauw je ook maar 1 plant binnen zet met een lamp.
            zo werkt het.

Comment

• stafford
              stafford commented
              Editing a comment
              Hork dan heb je 2 gehad die hun functie misbruikte,en tegen de wet ingingen.
              Immers had je ze nooit hoeven binnen te laten zonder document ook agenten mogen niet zomaar binnen treden zonder de wet te handhaven.

• Bobledsgrow
              Bobledsgrow commented
              Editing a comment
              Het is een gedoog beleid
              Dus het is verboden maar word gedoogd
              De 5 zijn dus ook verboden!
              Alleen als je er vrikwillig afstand van doet
              Met een max van 5
              Dan ben je niet vervolgbaar
              Doe je er geen afstand van
              Dan ben je gewoon vervolgbaar

Daar hebben ze een regel aan vast geplakt!!!
              Ze hebben punten gemaakt
              Voor elk professioneel ding 1 punt
              Je mag 1 professionaliteit gebruiken
              Bij 2 ook gewoon strafbaar
              Dus in voorbemeste aarde is 1 punt
              In een kas is 1 punt
              En ben je alsnog vervolgbaar
              Want je hebt 2 prof puntjes

• stafford
              stafford commented
              Editing a comment
              Bobledsgrow binnen ben je altijd de lul zelfs met 1 in een pot zonder lamp of iets.

Als jij 5buiten planten hebt staan in een koophuis huis,is er niks aan de hand ja je bent ze kwijdt en dat is het.

In een huurhuis particulier ook prima,maar huur jij van een woning stichting vlieg je eruit zonder pardon.

Maar binnen en een plant is een compleet ander verhaal helaas,bent gewoon de lul zowel koop als huur, alleen de koper is 3maanden de sjaak en de huurder 5jaar zonder recht op huurwoning.

Oorspronkelijk geplaatst door Pierewiet View Post
            Hi allen,

Zelf kweek ik geen wiet maar het heeft voor eigen gebruik wel mijn interesse. Ik lees veel over het 5 planten verhaal en dat een lamp meteen als professioneel gezien word, is dit een oude en achterhaalde gedachte?

Lees dit eens: https://www.politie.nl/informatie/u-...of-minder.html

Zoals het letterlijk op de website van de politie staat, ben je met max 4 planten nooit de pineut?
            Het klopt dat een ieder vijf planten mag houden alleen zodra er gebruik wordt gemaakt van apparatuur ziet de overheid dit als commercieel en wordt alles in beslag genomen .

Comment

• Flip Hasjkip
              Flip Hasjkip commented
              Editing a comment
              Er staat letterlijk dat het niet mag, verboden. Ook bij minder dan 5 planten kunnen ze in beslag worden genomen. Hier in de straat hebben ze vorig jaar 2 planten verwijderd omdat de buren hadden geklaagd vanwege de geur.

• Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Hij is friendjes met de pooolisie.

Als die een slechte dag hebben gaat alles mee zonder gesprek, "je veroorzaakt overlast tis klaar.

En als de buurtjes ook nog kinderen hebben............

• Hork
              Hork commented
              Editing a comment
              Dat mensen denken dat 5 mag is mij een raadsel want bij hebben de petten van buiten eens 2 opgehaald die nog niet eens geslacht hadden getoond vanwege klachten van buren! Ondertussen weet ik ook wie geklaagd heeft.

Hij is overtuigd dat 5 mag! We gaan eerdaags zijn verslag zien 🤓

Comment

• Hork
              Hork commented
              Editing a comment
              Dan heeft ie geen randvoorzieningen nodig ook!

Het hele gedoogbeleid kraakt aan alle kanten en er wordt ook in Nederland met meerdere maten gemeten wat het allemaal heel onduidelijk maakt .
            Wat ik zelf ervaren heb het volgende .
            Wanneer er gehuurd wordt is het lang niet altijd zo dat je uit de huurwoning gezet wortd als je kweekt , ook met vijf planten , de straf moet proportioneel zijn ,dus afhankelijk van de strafbare feiten . Heeft diegene bv ook stroom afgetapt etc etc , ik weet dat er jurisprudentie is waarbij de huurder een fikse geldboete kreeg en de geschatte verbruikte energie terug moets betalen maar de rechter ging niet mee in het uit huis zetten , hij vond dit disproportioneel .
            vijf planten wordt gedoogd maar zodra er apparatuur , kweeklamp , kweektent etc gebruikt worden ziet de overheid dit meteen als commercieeel en wordt alles in beslag genomen .
            Ik krijg zelf af en toe bezoek van de politie , er wordt dan gekeken of ik niet meer dan vijf dames heb .
            Er zijn op internet dus ook een heleboel "broodje aap verhalen" , helaas .
            Ik heb ook regelmatig contact met een advocaat uit Amsterdam die mij bijstaat voorwat wetgeving betreft .
            Groet Knutselaar .

Comment

• Flip Hasjkip
              Flip Hasjkip commented
              Editing a comment
              Als je 5 planten zet moet je een x aantal weken groeien op 18/6. Als je 100 stekken zet meteen op 12/12 scheelt dat natuurlijk ook in geld en tijd.

Maar de commerciële kwekers draaien toch de stroom terug of pakken deze voor de meter. Hun gaat het om de tijd die ze besparen, scheelt toch weer een oogst per jaar.

• Heyz
              Heyz commented
              Editing a comment
              Toch even op inhaken,

De meeste woningbouw huur contracten hanteren tegenwoordig het zero tolerance beleid. Dit houdt in dat er duidelijk aangegeven word in het contract, dat zelfs bij 1 buiten plant ze het recht hebben het contract te ontbinden. Dit moet alsnog via een rechter, daarom stellen ze je in de gelegenheid zelf de huur op te zeggen en binnen dezelfde maand de woning nog te verlaten.

Laat je het vervolgens voorkomen en ga je niet mee met het zelf opzeggen van je huurcontract, dan heeft de rechter eigenlijk geen andere keuze om je er uit te zetten ongeacht welke hoeveelheid planten of apperatuur wat je er voor gebruikt hebt. Als klap op de vuurpijl staat er in mijn contract nog bij, dat er ongeacht de uitkomst een geldboete van €5000 moet worden betaald aan de woningbouw mits je zelf niet de huurovereenkomst beëindigd. Nogmaals: ook bij 1 plant in de tuin.

Ze staan ook in hun recht, want voor dit huurcontract teken je.

Woon je in een huurwoning kijk dan goed wat er in jou contract staat.

Slaapt toch wat minder lekker tijdens een kweekje..

• Locogringo
              Locogringo commented
              Editing a comment
              Heyz ;daarom blij met mn koophok! 🤘😎
              Als ik zou huren zou ik d’r niet aan beginnen.
              En tappen? Waarom? Die paar honderd euro
              Stroom is niks vergeleken bij de opbrengst,
              of wat je bij n dealer/shop kwijt bent per jaar.
              Denk bij de gemiddelde dagelijkse blower zo’n 5 tot 10 gram per week.
              (Moet t wel goed gaan!) 🙃
          Bezig...
          X