Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wiet belasting , NU.nl

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wiet belasting , NU.nl

    Korting op 420shop

    #2
    Re: Wiet belasting , NU.nl

    De coffeeshop houders betalen al belasting, dus de achterkant is al geregeld. Nu nog de voorkant en ze hebben weer een melkkoe.

    Comment


      #3
      Re: Wiet belasting , NU.nl

      PVV: voer belasting in op softdrugs

      De PVV denkt aan een belasting op softdrugs. PVV-Kamerlid Roland van Vliet vindt het tegenstrijdig dat de overheid accijns en btw heft op alcohol en tabak, terwijl softdrugs geheel belastingvrij zijn.
      sigpic

      Vaderke Zijn eerste Micro KweekVerslag (
      Zambeza Seeds - Dutch Amnesia Haze) (2012)

      Comment


        #4
        Re: Wiet belasting , NU.nl

        DE PVV maakt meer kapot dan je lief is...........

        Comment


          #5
          Re: Wiet belasting , NU.nl

          Ik vind het een goed idee om de mogelijkheden te onderzoeken.
          Wie weet, is dit de opzet naar een onverwachte legalisatie. In ieder geval kans op 'verschuiving'.
          "Nu wordt bezuinigd, kan de drugsgebruiker volgens hem ook een duit in het zakje doen."

          Ben ik het ook mee eens.
          Ik ben wel voor een goeie economie.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            PVV wil Weekers bewegen tot belasting op softdrugs

            http://www.nrc.nl/nieuws/2011/10/31/...-op-softdrugs/

            AD
            Bij de maffia heet dat "protection money". Waarom gebruiken onze politici niet de juiste woorden voor hun "belasting"?

            Comment


              #7
              Re: PVV wil Weekers bewegen tot belasting op softdrugs

              Het is allemaal uiterst simpel: bepaalde rechtshandelingen -wederkerige overeenkomsten zoals koop en verkoop- met als voorwerp van de overeenkomst een niet-geoorloofde zaak (vals geld, drugs) zijn strikt verboden. Reeds hierdoor is er geen omzetbelasting verschuldigd over de levering of de dienst. Voor de inkomstenbelasting komt dat niet aan de orde: een ontvoerder zal geen omzetbelasting verschuldigd zijn over het ontvangen losgeld maar wel inkomstenbelasting. Overigens is het systeem in principe waterdicht. Zodra een ontvoerder of drugshandelaar wordt gepakt dan wordt het gehele
              Last edited by Xtreme; 31 October 2011, 13:49.

              Comment


                #8
                Re: Wiet belasting , NU.nl

                PVV wil Weekers bewegen tot belasting op softdrugs en

                Wiet belasting , NU.nl

                Topics samengevoegd, daar inhoudelijk over hetzelfde wordt gesproken.
                Alles mooi in 1 topic....

                Comment


                  #9
                  Re: Wiet belasting , NU.nl

                  PVV ziet bij nader inzien toch af van belasting op softdrugs

                  AD liet Van Vliet vanochtend nog weten met dit antwoord geen genoegen te nemen. Maar tijdens het debat bleek dat hij zijn plannen inmiddels heeft laten varen is overgegaan “tot de orde van de dag”. “Ik ga er verder niets aan doen, daar kan ik duidelijk over zijn. Op dit punt kom ik niet terug.”
                  D66 reageerde teleurgesteld op de terugtrekkende beweging van de PVV’er. De sociaalliberalen zeggen dat belasting op softdrugs zo’n tweehonderd miljoen euro kan opleveren. “Jammer dat u terugkomt op dit bericht”, zei Wouter Koolmees. “We kunnen er allemaal goede dingen mee doen.”

                  Comment


                    #10
                    Re: Wiet belasting , NU.nl

                    Damm echt niet leuk meer kweek al voor me zelf omdat de shop te duur wordt.
                    Willen ze ook nog belasting invoeren vindt het echt te ver gaan.
                    De shops betalen al belasting en die verrekenen ze op de consument. Dus een beetje dubbel op allemaal.

                    Comment


                      #11
                      Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                      Comment


                        #12
                        Re: Wiet belasting , NU.nl

                        hahahah geweldig maar zo true
                        Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

                        Comment


                          #13
                          Re: Wiet belasting , NU.nl

                          ze zijn niet goed bij hun hoofd ik zeg al 6 jaar het doet me een wonder dat er nog geen wiet belasting is
                          en ja hoor hier heb je het gedonder mooie wouse zijn het

                          Comment


                            #14
                            Re: Wiet belasting , NU.nl

                            Dat is met kansspelbelasting precies hetzelfde. Wanneer je 10 jaar aan een loterij meedoet en je wint een keer mag je belasting betalen over hetgeen je gewonnen hebt, maar de inkoop van de loten mag je daar niet vanaf trekken.
                            Precies hetzelfde met dat idee dat er over poker belasting betaald zou moeten worden. Ik vind dat prima maar dan wel 2 kanten op, wanneer je dan verliest zou je dat ook af moeten mogen trekken.
                            Toch is het in dit soort gevallen eenrichtingsverkeer en dus niet helemaal rechtvaardig.

                            Om het nu over accijns heffen op wiet te hebben is niet echt het juiste moment zou ik zeggen. Dan zullen ze het eerst moeten legaliseren en reguleren. Daarna krijgen ze dan het probleem van de zwartkwekers nog natuurlijk.

                            Maargoed als er een partij goed is in zonder enig vooronderzoek voor hun beurt blaten, is het de PVV wel natuurlijk.

                            Comment


                              #15
                              Re: Wiet belasting , NU.nl

                              Poker is naar het schijnt een behendigheidsspel en geen kansspel. Ik weet er weinig van af: als ik het speel gaat het om een "rondje" voor de spelers en niet om geld. Bij "black-jack" evenwel kon je vroeger een voordeel ten opzichte van de bank genereren door de kaarten te tellen volgens het Uston SS-systeem met neventellingen in de azen en de tienen. Met name op de Olau-line, een scheepvaartverbinding tussen Vlissingen en Sheerness, speelde ik zo'n 35 jaar geleden black-jack. Meestal duurde het enige tijd voordat de "gever" doorhad dat er een teller aan het spel meedeed en ging de gever dus tussentijds "schudden". Tegenwoordig wordt er na elke "hand" standaard geschud. Dus nu speel ik geen "black-jack" meer. Ik houd het nu op "rikken" met enkele vrienden van Brabantse afkomst, die thans in Zeeland wonen. Meer dan € 4 winst- of verlies levert me dat niet op omdat we kaarten om 1 cent per punt. Die vrienden zuipen evenwel een vermogen aan Remy Martin VSOP op, terwijl ik uitsluitend mineraalwater drink .
                              Last edited by Xtreme; 1 November 2011, 10:05.

                              Comment

                              Bezig...
                              X