Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

risico kweektent

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: risico kweektent

    monumentenglas ? is dat dat gelamineerde spul met hier en daar zo'n ouderwets aandoende glasdruppel ? je weet wel, zoals zichtbaar in echt oud glas, een soort rimpeling... Toen ik dat de eerste keer zag moest ik er wel om lachen > synthetische oudheidskenmerken om monumentale panden maar zoveel mogelijk te houden zoals ze zijn. Doet me ook denken aan die gasten die VOC-schepen opknappen. Zag er jaren geleden eens een fietsen met een fullsize scheepskanon op z'n schouder whoehahahaha

    we dwalen af.. risico mbt kweektentjes ging het hier over
    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

    Comment


      #17
      Re: risico kweektent

      @moreweed,

      Je opmerking huurhuis is terecht. Als er iets staat in je contract dan is dat jammer, dan moet je eruit.
      Is dat niet zo en je betaald netjes je stroom dan kan de verhuurder je er niet uitzetten voor 5 planten.
      Geen misdaad gepleegd, slechts een kleine overtreding begaan.

      Een klant van mij had 7 planten in een 120x120 kweektentje. Hij moest er 2 inleveren, de rest mocht blijven staan.
      Dat is wel 2 jaar terug.

      Gewoon netjes blijven, koffie aanbieden en vooral duidelijk maken dat het voor eigen gebruik is.

      Rooidagen:

      Ik heb meerdere malen gehoord van deze acties. Hennep- rooidagen. Ze gaan elke tip af en nemen elke plant mee waarover geklaagd is. Men kan binnentreden omdat het een gemeente kwestie schijnt te zijn. Er zijn convinanten getekend tussen diverse partijen en gemeenten om dat te legimenteren.

      Er wordt onder de 5 planten geen proces verbaal opgemaakt in de meeste gevallen. De schrik is voldoende meent men, en dat blijkt ook zo te zijn. Ik weet ook van een geval waarbij er van 7 planten 2 moesten worden gekapt. Hier was niet geklaagd maar hadden ze zelf een vermoeden. Ik weet van 4 gevallen waarbij men is weggegaan en de planten heeft laten staan nadat alles in orde bevonden was. Aan de andere kant hoor ik ook van 3 of 4 planten die mee moeten.

      Het ligt heel erg aan de persoon agent wat er gebeurd. Het maakt ook een hoop uit of je een keurige veilige opstelling hebt of een bij elkaar geductapet zooitje..... ik zeg, geef ze koffie en laat zien dat je het echt zelf oprookt....
      Over het algemeen lijkt het kleine werk bijvangst, er wordt naar groter gespeurd. Op een gemiddelde rooidag bezoeken ze 4 tot 10 adressen. De echte grote hokken doen ze seperaat, niet op rooidag.
      Rooidagen tot 12 lampen. Rooidagen worden 3 tot 6 maandelijks herhaald, afhankelijk van de hoeveelheid tips en klachten. Dit gebeurd al gedurende een jaar of drie door het hele land.
      Teams bestaan uit politie, een hulpofficier van justitie, nuon, uitkerende instantie, woningbouw en een opruimteam met container. Een hele planning en optocht.
      Men is wettelijk verplicht om de tips en klachten na te gaan. Als men dan 5 keurig nette plantjes vind kan dat goed aflopen.
      Klachten moeten worden verholpen. Als jou 1 plant stinkt dan is dat overlast. Dat kan zelfs buiten zijn.

      Jammer als je het niet met je buuf kan vinden en de plaatselijke bromsnor anti is.... ik zeg, je had domme pech.

      Ow ja... klachten over plantages komen vaak van buren. Omdat men bang is voor brand. Reden nummer 1 voor de M-lijn. Kweken heeft een brand en fik imago.
      Last edited by 123harry; 29 November 2011, 12:05.
      No-nonsens kweker

      Comment


        #18
        Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

        Comment

        Bezig...
        X