Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

boris van der ham (d66) stelt en paar vragen aan minister opstelten over de wiet pas

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Nederland: boris van der ham (d66) stelt en paar vragen aan minister opstelten over de wiet pas

    Korting op 420shop
    ik kwam dit atrikeltje tegen en dacht laat ik het ff posten hier

    boris van der ham geeft aan dat veel mensen
    in de grensregio's zich zorgen maken over illegale straatdealers.
    dat is het probleem, en niet de coffeeshops.
    zij zijn bang dat de overlast van de straatdealers groter zal worden wanneer de wietpas wordt ingevoerd.


    hij vraagt de minister daarom of hij de burgemeesters de ruimte wil geven om hun eigen beleid te voeren. van der ham verwijst naar de protesten van brabantse en limburgse gemeenten die er voor bedanken om als proeftuin te dienen voor een experiment met de wietpas.

    een stille dood...

    opstelten lijkt steeds meer terrein te verliezeen met zijn pasjesplan. de brabanders en limburgers hebben inmiddels uitstel gekregen.
    de minister heeft echter het gevoeldat ze er met een paar gesprekken wel uitkomen...
    zelf hoop ik dat de wietpas een stille dood zal sterven. van uitstel komt afstel.
    alleen 3 zeeuwse burgemeesters zijn vooralsnog bereid om mee te werken aan een expiriment met de wietpas.
    o nee, sorry, clubpas heet dat ding tegenwoordig. waarschijnlijk hebben juristen de minister eindelijk aan het verstand weten te peuteren dat een wietpas juridisch gezien helemaal niet kan. daarom spreekt hij nu over een clubpas: "de betrokken ondernemer draagt namelijk de verandwoordelijkheid voor de leden en de besloten club. hij word daarop namelijk gecontroleerd door de burgemeester en de politie"

    niets nieuws

    ongeveer tegelijkertijd met het bericht over het vragen uurtje kreeg ik een mail over een gezamelijke brief van de venlose coffeeshops. 'de vergeten oplossing'
    staat er in de briefhoofd. in die brief wijzen ze er op dat 1 van de venlose coffeeshops al sinds 1994 een besloten clubsysteem met een clubpas hanteert.
    drie andere venlose coffeeshopondernemers volgen begin jaren 2000. met andere woordende de clubpas is helemaal niks nieuws. hij bestaat al lang. zij vinden het verplicht stellen van een clubpasdaarom ene goed plan. ze zetten echter vraagtekensbij de manier van invulle.
    volgens de limburgse ondernemers is de clubpas een uitstekend middelom het gedrag van mensen zo te beheersen dat er geen overlast onstaat. maar zo'n clubpas heeft geen effect op de vraag naar cannabis. en dat lijkt nou precies wel het doel van de minister. die hoopt daar mee de vraag naar cannabis terug te dringen .
    letterlijk schrijven de venlose coffeeshopondernemers in hun brief "als instrument word de clubpas in plaats van een hamer waarmee een spijker op de kop geslagen word tot een hamer waarmee op eigen vingers wordt geslagen. wij voorspellen u, dit gaat pijn doen."

    huisregels

    ik moet ineens denken aan de AHOJ-G criteria die in 1994 als landelijke richtlijnen voor coffeeshops zijn aangenomen. die golden toen al jarenlang als huisregels in de amsterdamse coffeeshops.en zijn dus ook overgenomen uit de bestaande praktijk. het zou mij niet verbazen als de wietpas inderdaad uiteindelijk gewoon de clubpas wordt, zoals die nu al in verschillende coffeeshops in den lande bestaat. eigenlijk is dat een sterk uitgeklede wietpas, waarbij de geregistreerde gegevens niet terug te herleiden zijn naar een specifieke persoon.


    niet op naam

    de clubpas die nu al in coffeeshops word gebruikt, staat niet per se op naam. bij aanschaf van de pas word gecontroleerd of je inderdaad 18 jaar bent aan de hand van een paspoort. maar daarna kun je gewoon een nickname doorgeven. de pas word gekoppeld aan een vingerafdruk of foto, zodat een ander niet jou pas kan gebruiken. de gegevens zijn uitsluitend toegankelijk voor de coffeeshop zelf en niet voor derden.zo hoort dat ook bij een besloten club, lijkt mij.
    bij de huidige pasjessystemen worden alleen blowers geweerd die zich niet gedragen en overlast veroorzaken. er is geen maximum aantal pasjes en coffeeshopbezoekers worden ook niet geweerd op basis van nationaliteit of woonplaats. laten we hopen dat de geschiedenis zich herhaalt en dat het venlose clubmodel als voorbeeld voor de rest van nederland gaat dienen. het einige probleem is dan nog dat het net moet lijken aldof deze vergeten oplossing uit de koker van opstelten zelf komt.maar ik heb het gevoel dat we daar wel uit komen....

    dit was het hoe vinden jullie dit

    #2
    Re: boris van der ham (d66) stelt en paar vragen aan minister opstelten over de wiet pas

    Het drugstransport gaat in ieder geval omhoog. Ik moet straks mijn eigen wietje meenemen naar andere wijken of andere steden. Tenzij ik op de straat rotzooi wil kopen.

    Ze maken het crimineel. En straks 'komen ze daar achter' en gooien ze de hele groene economie dicht. Daar wordt niemand blij van.

    Comment


      #3
      Re: boris van der ham (d66) stelt en paar vragen aan minister opstelten over de wiet pas

      ja het lijkt nu of de minister een goede cv wil halen en dat het zijn idee is terwijl het er al is sins 1994 beetjuh jammer ivo

      Comment


        #4
        Re: boris van der ham (d66) stelt en paar vragen aan minister opstelten over de wiet pas

        ministers en pasjes... de OVchip is ook al zo'n heerlijke monumentale blunder, laat deze maar sterven inderdaad, in een geurige rookwolk ofzo.
        Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

        Comment


          #5
          Re: boris van der ham (d66) stelt en paar vragen aan minister opstelten over de wiet pas

          Waarmee blundert de overheid nu niet? Jan Kees de Jager naait de Nederlanders een oor aan met zijn solide leningen aan Griekenland. Ik zou willen dat hij zich had beperkt tot het naaien van de reet van zijn schandknaapje.

          Comment


            #6
            Re: boris van der ham (d66) stelt en paar vragen aan minister opstelten over de wiet pas

            Ik lees een paar dingen die dit systeem voor mij geen dealbreaker zouden maken.

            - Coffeeshop controleert of je Nederlands bent maar registreert niet je persoonlijke gegevens.
            - Het niet proberen te terug dringen van de verkoop aan Nederlanders. (Wat betekend dat je je zo vaak als je wil mag inschrijven en de coffeeshop ongelimiteerd aantal leden mag hebben.)

            Natuurlijk is het nog steeds een idioot systeem. Het gooit namelijk het gros van de toerisme inkomsten in de vuilnisbak.

            Wanneer je door gaat rekenen hoeveel toeristen hier komen vanwege de wiet en hoeveel ze uitgeven in Nederlandse winkels en horeca voor ze weg gaan dan krijg je schrikbarend hoge bedragen. Hiernaast is ons liberale imago (die het kabinet vreselijk aan het verzieken is op alle punten) ook een grote aantrekkingskracht voor toeristen, deze plek was redelijk uniek in de wereld en zo anders dan waar die toeristen vandaan komen dat ze alleen al uit nieuwsgierigheid kwamen. Wanneer je dit imago kwijt bent heb je alleen de strand Duitsers over, dit zou een grote klap zijn voor iedereen die hier nu nog een boterham aan heeft.

            Als Nederland morgen f*ck iedereen tegen de rest van de wereld zou zeggen en cannabis legaliseerde zonder voorwaarden dan kunnen we meteen beginnen hotels te bouwen want die zitten minimaal 10 jaar lang stamp vol.

            Comment


              #7
              Last edited by Xtreme; 30 December 2011, 08:25.

              Comment


                #8
                Re: boris van der ham (d66) stelt en paar vragen aan minister opstelten over de wiet pas

                Helemaal gelijk extreme kinderen togen zien coma drinken in die illegale hokken
                en wij mogen niet meer blowen straks komt die pas en heb ik probleem want il woon in echt en daar geen shop

                Comment


                  #9
                  Re: boris van der ham (d66) stelt en paar vragen aan minister opstelten over de wiet pas

                  Ik heb wat (verouderde) statische gegevens over doodsoorzaken in Nederland:
                  -alcohol: 1900
                  -roken: 20000
                  -passief meeroken: 110 tot 170
                  -kortstondige inademing fijnstof: 3000
                  -langdurige inademing fijnstof: 18000

                  Cannabis? Komt gewoon niet voor in de statistieken.

                  Comment


                    #10
                    Re: boris van der ham (d66) stelt en paar vragen aan minister opstelten over de wiet pas

                    de hoofdoorzaak van doodgaan is toch wel leven ..gek genoeg staat die ook niet in die statistieken
                    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                    Comment

                    Bezig...
                    X