Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Economische crisis & Cannabislegalisatie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Buitenland: Economische crisis & Cannabislegalisatie

    Korting op 420shop
    Onlangs las ik dit artikel:
    http://nos.nl/op3/artikel/346595-wie...risisdorp.html

    Dit rakelde bij mij de oeroude vraag op: Onder welke omstandigheden kan de wiet taboe doorbroken worden en kunnen we op europese schaal eindelijk uit het huidige beleid geraken.

    Als we nu kijken naar landen in crisis: portugal, italie, spanje en griekenland, dan stel ik me altijd de vraag: met de wietpas in nederland en de permanente vraag naar softdrugtoerisme, of er niet meerdere zuiderse landen nu de stap naar legalisatie zouden kunnen maken. Met name Griekenland, op de rand van de afgrond, met goede landbouwgrond, veel zon en een goede nazomer, stel ik me kritisch de vraag of ze niet beter zouden legaliseren:

    - Directe inkomsten van coffeeshopgebruik en toerisme
    - Indirecte inkomsten: want rokers moeten ook eten, drinken & slapen.
    - Toerisme 24/7, niet alleen in zomermaanden
    - Landbouwgrond is bijster goedkoop (in Griekenland: Gratis als je boer wil worden en het legaal wil aanpakken)
    - Op termijn: export van zwaardere sativa's uit europa, die wij niet kunnen growen.
    - Indirect: jobcreatie, en daardoor: een versnelling van de economische cyclus

    Sowieso zou er meer geld invloeien in hun economie. Hierdoor vraag ik me altijd af: hoe kan het dat dit nog steeds niet gelegaliseerd is als een anti-crisis maatregel in deze landen? Graag jullie mening.
    Dissi's Outdoor 2012: Olijfgroen en Pimpelpaars: Zaad & Rookkweek

    The plant of today, makes the planet of tomorrow.

    #2
    Re: Economische crisis & Cannabislegalisatie

    Hoe dit kan?
    Door de narrow minded fokkers die ons regeren.

    Comment


      #3
      Re: Economische crisis & Cannabislegalisatie

      Helemaal eens met dat 'narrow minded'.
      Het zijn dezelfden die weed verafschuwen en alcohol verheerlijken. 'T laatste werkt uiteraard geest-vernauwend.

      Yeah eat that The Hague, you bunch of financial fashists!
      Ik ben een Weed-O-Holic, noem me Weedovic.
      Je denk wattun mafkees maar 't boeit me niets

      Comment


        #4
        Re: Economische crisis & Cannabislegalisatie

        Er zijn natuurlijk ook nadelen, want wiet is heel gevaarlijk
        Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

        Comment


          #5
          Re: Economische crisis & Cannabislegalisatie

          het zal eerder jobcreatie in het opsporingswezen worden dan... een overheid wordt nooit kleiner, en eenmaal ingeslagen paden worden (haast) nooit zonder extremen (lees->revolutie) verlaten. Ook niet als ons' grote broer Amerika definitief op z'n gat ligt.

          Voordeel : zo hebben we nog wat achter de hand als die revolutie daadwerkelijk plaats heeft gevonden, en de narrow-minded f*cks hun rechtgeaarde plaats hebben ingenomen (onder de guillotine).
          Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

          Comment


            #6
            Re: Economische crisis & Cannabislegalisatie

            Ik zat laatst ook al te dromen over een cannabis-agrarisch bestaan in griekenland en het t nummer een exportproduct van Griekenland te maken... Maar helaas...

            Comment


              #7
              Re: Economische crisis & Cannabislegalisatie

              Ja en alchol is heel gezond. zolang de mannen daar dat denken gaat het steeds beter worden.

              Comment


                #8
                Re: Economische crisis & Cannabislegalisatie

                alcohol en tabak, je word er creatief van en het is helemaal niet slecht voor je.
                maar wiet, neenee daar word je depressief van en krijg je kanker door ook is het super verslavend!
                Mijn joints verzekeren tegen brandschade.

                Comment


                  #9
                  Re: Economische crisis & Cannabislegalisatie

                  Alcohol leidt tot veel onveilige sex, en is dus goed voor het voortbestaan van de samenleving. Tabak leidt tot een tijdige dood, en is dus goed voor de doorstroom.

                  Wiet heeft geen van beide voordelen, en is dus vanuit een evolutionair standpunt "slecht" voor het ras en de maatschappij.

                  Persoonlijk vind ik evolutie een wreed, verkwistend en dom proces dat we zo snel mogelijk achter ons moeten laten - maar wie ben ik?

                  Comment


                    #10

                    Comment


                      #11
                      Re: Economische crisis & Cannabislegalisatie

                      Oorspronkelijk geplaatst door Blani View Post
                      Alcohol leidt tot veel onveilige sex, en is dus goed voor het voortbestaan van de samenleving. Tabak leidt tot een tijdige dood, en is dus goed voor de doorstroom.

                      Wiet heeft geen van beide voordelen, en is dus vanuit een evolutionair standpunt "slecht" voor het ras en de maatschappij.

                      Persoonlijk vind ik evolutie een wreed, verkwistend en dom proces dat we zo snel mogelijk achter ons moeten laten - maar wie ben ik?
                      Ik vind de evolutie oneerlijk, omdat niet eenieder daar in gelijke mate van heeft geprofiteerd. Soms zie ik wezens op twee benen rondlopen, waarvan ik dacht dat die al lang geleden waren uitgestorven.

                      Comment


                        #12
                        Re: Economische crisis & Cannabislegalisatie

                        @ Pariaz: Dan ben ik toch duidelijk niet de enige die dit inziet. Zouden er geen griekse partijen daar nu voor beginnen ijveren? Het is immers een fysische wet (dacht ik toch, absoluut niet mijn domein): Onder grote druk, wordt iets vast vloeibaar. Ook in oorlogen wordt vanalles plots bespreekbaar. Nu griekenland op de bodem zit, zal het toch beginnen zoeken naar niet traditionele manieren om geld te verdienen en jobs te creeeren? Niet? Ze hebben enkele maanden geleden het beleid toch al heel wat versoepeld?

                        @Blani: Je haalt volgens mij vanalles door elkaar. Seks is goed voor de samenleving. Onveilige seks is dat niet per definitie. Seks waarbij je beiden getest bent en dat je dan zonder voorbehoedsmiddelen zou verderdoen, dat is goed voor de samenleving. Maar het verspreiden van ziektes: hardly. Waarom zouden we dan nog onbeveiligde seks hebben voor een eerste keer, als de kans 1/2 is dat je een SOA krijgt?
                        In alle velden is het: Nature x Nurture, ofwel: Natuur x Cultuur. Volgens de natuur is onveilig beter voor het aantal zwangersschappen, maar als het zo gevaarlijk wordt, zal het nog minde 'done' worden dan het nu is ( cultuur ).
                        Dissi's Outdoor 2012: Olijfgroen en Pimpelpaars: Zaad & Rookkweek

                        The plant of today, makes the planet of tomorrow.

                        Comment


                          #13
                          Re: Economische crisis & Cannabislegalisatie

                          @Dissi: Ik denk dat bij onveilige sex de kans op een kind nog steeds groter is dan de kans op een ziekte.

                          Ikzelf hoor nog bij de vorige generatie waar "veilig" alleen maar ging om geen kinderen krijgen. Ik loop achter - zowat 30 jaar. Helaas loopt onze wetgeving nog verder achter: zo'n 100 tot 2000 jaar. In al die eeuwen, waarin onze wetten en maatschappelijke systemen groeiden, leidde sex to meer kinderen, en kan dus best geleid hebben tot een maatschappelijke voorkeur voor drugs die sex bevorderen.

                          Wat betreft nature vs. nurture: Als ik zo in de literatuur zie hoeveel er buitenechtelijk wordt rondgeneukt en hoeveel kinderen dat oplevert, dan heeft nurture niet zo heel veel in te brengen...

                          Comment


                            #14
                            Re: Economische crisis & Cannabislegalisatie

                            Onveilige sex sluit kinderen en tegelijkertijd een SOA krijgen niet uit. Als ervaringsdeskundige: een keer of vijf een gonoroea en nog vaker schaamluis maken me een deskundige bij uitstek. Maar dat ligt al 40 jaar achter mij. Sindsdien ben ik monogaam.

                            Comment


                              #15
                              Re: Economische crisis & Cannabislegalisatie

                              I got this friend right...zo beginnen die verhalen

                              Hij dronk te veel op een avond in combinatie met wiet,je weet die zwoele zomerdagen.
                              Had vrienden uitgenodigd die ook vrienden uit nodigen,voor je het weet zat er in zijn toestand toen een lekker ding op zijn schoot.

                              Toen hij wakker werd de volgende morgen en de ravage zag zowel het appartement als de treinwrak die naast hem lag.
                              Dacht hij...oei zou ik stoppen met drinken of roken?onveilige seks met vreemde en 9 maanden later was hij papa.

                              Hij is er gelukkig vanaf geraakt maar hij denkt nog vaak aan de domme dingen die hij vroeger deed, maar of je nu veel rookt of niet domme dingen doe je zowiezo denk ik en de gevolgen moet je gewoon dragen.

                              Comment

                              Bezig...
                              X