Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het einde van de growshops.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Het einde van de growshops.

    Roy, zie je het eigenlijk nog zitten? Je zei al lachend van alvast een uitkering aan te vragen. Maar lijkt het je nog doenbaar?
    www.nomercy.nl is sinds ruim een jaar geheel vrij van `het plantje` die voorbereiding had ik al gemaakt Die is dus compleet binnen de wet dus daar kunnen ze me niets mee maken.

    Een uitkering aanvragen was echt een geintje, al denk ik serieus dat ze me dat niet eens kunnen weigeren. De staat maakt mij vanaf 1 maar 2015 crimineel en ik wil geen crimineel zijn dus zullen ze me dan wel een uitkering moeten geven hahaha
    Ik heb een paar mensen binnen onze branche gesproken en die lijken zich niet al teveel zorgen te maken. Ik ga proberen dat ook te doen
    No Mercy Supply - No Mercy Shop

    Comment


      Re: Het einde van de growshops.

      Het is gewoonweg een stukje "spatlappen wetgeving", die niet te handhaven is.
      Het woord "spatlappen" komt niet uit de lucht vallen.
      Zo'n 40 jaar geleden heeft een of andere overijverige politicus het zogenaamde "spatlappenbesluit" door de Kamer heen weten te loodsen.
      Dat hield in dat bij auto's, waarbij een voorziening was getroffen (een soort beugeltjes) waar door achter de wielen een spatlap aan die beugeltjes bevestigd kon worden, daadwerkelijk ook spatlappen moesten worden bevestigd.
      Prompt zaten er op nieuwe auto's, die van de lopende band afliepen, geen beugeltjes meer, zodat er ook geen spatlappen aan konden worden vastgemaakt.

      Dus vooruitziende growshop eigenaren hebben allang hun website aangepast: dat heet anticiperen op toekomstige wetgeving.
      Last edited by Kwasimodo; 18 November 2014, 18:40.
      [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
      mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

      Comment


        Re: Het einde van de growshops.

        Geweldige vergelijking met spatlappen hahahaha!

        Dus vooruitziende growshop eigenaren hebben allang hun website aangepast: dat heet anticiperen op toekomstige wetgeving.
        Klopt maar vergeet niet dat ze sinds 2011 met deze wet bezig zijn. Het hing al 3 jaar in de lucht.
        No Mercy Supply - No Mercy Shop

        Comment


          Re: Het einde van de growshops.

          Ja sorry Extreme, ik kan niet altijd volgen als de belangrijke woorden niet in vetjes staan gedrukt.

          Had het al gezien Roy. Bewust voor die klaver gekozen ipv wietblad. Slim bekeken natuurlijk.

          Comment


            Re: Het einde van de growshops.

            Het probleem lijkt me dat als een kweker gepakt wordt dat ze dan ook alle toeleveranciers aansprakelijk gaan proberen te stellen.

            Het lijkt me wel stug dat een rechter iemand gaat veroordelen op basis van deze "schuldig tot je je onschuld kan bewijzen" wet.

            De dreiging en irritatie van dat soort rechtszaken is dan wellicht meer een manier om de growshop weg te treiteren?

            Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

            Comment


              Last edited by Kwasimodo; 18 November 2014, 18:51.
              [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
              mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

              Comment


                Re: Het einde van de growshops.

                Had het al gezien Roy. Bewust voor die klaver gekozen ipv wietblad. Slim bekeken natuurlijk.
                Die klaver is er al veel langer als dat ze met deze wet bezig zijn. Die is in 2004 al vervangen omdat het wietblad internationaal een probleem was. Ik meen me te herinneren dat Frankrijk toen een probleem was.

                Ik ga verschillende nieuwe dingen in de shop zetten en een aantal dingen eruit gooien. Haast hoef ik er niet mee te hebben ik heb nog tot 1 maart 2015.
                Last edited by roy; 18 November 2014, 18:48.
                No Mercy Supply - No Mercy Shop

                Comment


                  Comment


                    Re: Het einde van de growshops.

                    de meeste growshops zijn al geregistreerd als zijnde tuincentrum en handel in kasbenodigheden
                    zo zijn iig de hps lampen en potten en aarde etc iig afgedekt
                    hoe ze dat met afzuigers en filters doen etc dat weet ik ook niet
                    Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

                    Comment


                      Re: Het einde van de growshops.

                      http://search.tb.ask.com/search/redi...A%3D%3D&ord=0&
                      Last edited by Kwasimodo; 18 November 2014, 19:24.
                      [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
                      mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

                      Comment


                        Re: Het einde van de growshops.

                        Hahaha, ach als het maar b(l)oeiende planten zijn.
                        Last edited by roy; 18 November 2014, 20:49.
                        No Mercy Supply - No Mercy Shop

                        Comment


                          Re: Het einde van de growshops.

                          Tegenwoordig zie je steeds meer (startende) webshops werken met dropshipping. Stel een klant bestelt iets bij een webshop dan krijgt de webshop die order binnen en stuurt deze automatisch door naar de dropship leverancier. Deze dropship leverancier levert vervolgens aan de klant. Als klant merk je hier doorgaans niets van. Het grote voordeel voor webshops is dat zij geen voorraad hoeven te hebben en zich niet hoeven bezig te houden met orderverwerking/distributie. In het geval van online growshops betekent dit dat je gerust honderden of duizenden algemene tuinartikelen in je assortiment kunt opnemen met daarnaast een kleiner aantal kweek gerelateerde artikelen. Zo wek je de indruk een normale tuinwebshop te runnen en je hebt geen voorraad dus minder financieel risico.


                          Een bizarre maatregel van een overheid waarin ik het vertrouwen allang ben verloren maar weet zeker dat we nog altijd wel aan onze kweekspulletjes kunnen komen

                          Comment


                            Re: Het einde van de growshops.

                            Online,landen overal in europa,waar je online kan inkopen,weeral een nutteloze wet bij
                            Het is de omgekeerde wereld tegenwoordig,aan de andere kant van de oceaan,zijn alle staten,aan het legaliseren,en hier in de lage landen,gaat het de tegengestelde richting op achja die bulshit politiek staat ver van men bed,ik kweek en gebruik cannabis al jaren naar men eigen wetboek

                            Cheers!

                            Comment


                              Re: Het einde van de growshops.

                              Ik zie het ook nog steeds zitten,ik zou niet weten waar ik me druk om moet maken ik ben namelijk een urban garden shop en heb niks meer met een growshop te maken,ik zag de bui ook al hangen en ben bijna 3 jaar geleden al begonnen met mijn voor bereidingen voor deze winkel en het verlaten van mijn vorige werkgever die ik btw veel succes wens in het volgende jaar,ik moet wel zeggen dat mijn inrichting en concept door veel winkels is overgenomen tot mijn spijt omdat het zo een eenheidsbrij maakt,maar met een rekje buzzyseeds en een naamsverandering ga je het niet redden denk ik,wij verkopen inmiddels redelijk wat steigerhouten tuinmeubelen en m,n verticale wandsystemen en de urban garden seeds beginnen ook hun weg te vinden naar de klant.Ook mijn pin apparaat word veelvuldig gebruikt wat aanduidt dat het allemaal zo stiekem niet is,ik heb ook niks te verbergen.
                              Ik zeg maar zo een slimme meid is op haar toekomst voorbereid.

                              Comment


                                Re: Het einde van de growshops.

                                Das wat ik ook dacht, als je nu snel gaat wisselen maar je verkoopt nog steeds hetzelfde assortiment... Maar als jullie het al van zo ver zien aankomen hebben, dan moet je voorbereid zijn.

                                En nu ben ik ook mee. Precies lange tijd afwezig geweest hier, amai
                                Last edited by beowulf; 19 November 2014, 13:44.

                                Comment

                                Bezig...
                                X