Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nederland houdt eind november "wiettop"

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Nederland houdt eind november "wiettop"

    Korting op 420shop
    di 28/10/08 12:29 - In Nederland wordt eind volgende maand een "wiettop" gehouden. Alle gemeenten aan de grens met ons land proberen dan gezamenlijk standpunten in te nemen over de verkoop van softdrugs in coffeeshops.

    Het initiatief voor een top over de toekomst van het gedoogbeleid - waarin veel zaken rondom softdrugs wel strafbaar zijn, maar niet bestraft worden gaat uit van burgemeester Gerd Leers van Maastricht.

    Aanleiding is het besluit vorige week van Bergen op Zoom en Roosendaal om alle coffeeshops in februari te sluiten. Tot die tijd wordt het beleid strenger. Klanten mogen voortaan twee, in plaats van vijf, gram softdrugs per persoon kopen.

    De twee steden in de grensstreek vinden de overlast van het drugstoerisme te groot. In een reactie pleitte Leers voor een "wiettop", die hij nu zelf organiseert. Eind november zijn alle gemeenten welkom op de conferentie.

    De burgemeester van Maastricht hoopt dat er een gezamenlijk standpunt over het gedoogbeleid wordt ingenomen. Dat kan worden gebruikt voor overleg met de Nederlandse regering.

    Leers wil al jaren een beter softdrugsbeleid. Hij vindt dat Nederland moet kiezen: het gedoogbeleid afschaffen of andere Europese landen warm maken voor de huidige Nederlandse aanpak.

    De houding ten opzichte van het gedoogbeleid is trouwens enorm snel aan het veranderen in Nederland. Politieke partijen in Den Haag willen een harder beleid. Uit onderzoek blijkt dat de bevolking dat ook zou willen.

    Grtz

    #2
    en de reactie heeft niet lang op zich laten wachten : Johan Sauwens burgemeester van Bilzen eist zondermeer dat Maastricht zijn coffeeshops gaat sluiten naar voorbeeld van BOZ en Roosendaal .....

    Comment


      #3
      Er gaan er nog volgen volgens mij... Coffeeshops die gaan sluiten bedoel ik dan :/
      Niet zoveel mensen staan aan de kant van de blowers jammergenoeg...

      Comment


        #4
        hier heb je wel iemand die achter de blowers staat
        Schutto In tha house

        Comment


          #5

          Comment


            #6
            Lees ook: http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...ten-t2257.html
            Veel gestelde vragen over het forum

            JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
            420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

            Comment


              #7
              Hier het hele verhaal, inclusief filmpje van een mooie hond :

              http://deredactie.be/cm/de.redactie/limburg/1.406479

              Comment


                #8
                Mooie hond ja, *Die Sauwens*

                Sauwens vroeg zich tot slot nog af waarom de gemeente Maastricht, die op minder dan 15 kilometer van Bilzen en de twee andere politiezones ligt, niet het voorbeeld van Roosendaal en Bergen op Zoom volgt. Deze gemeenten kondigden onlangs een nulbeleid aan en zullen op termijn alle coffeeshops laten sluiten.
                Christenhonden zijn het *met alle respect voor ieder geloof* tot op zekere hoogte
                Veel gestelde vragen over het forum

                JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
                420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                Comment


                  #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door emielschut View Post
                  hier heb je wel iemand die achter de blowers staat
                  Daar zijn we momenteel niet veel mee
                  Je moet maar eens in de politiek gaan wil je resultaat hebben. Ik dacht dat ze nog grow/blowprofessionals zochten

                  Greetzzz

                  Jona

                  Comment


                    #10

                    Comment


                      #11
                      mooi gezegd. het word dringend tijd dat deze onzin ophoud!!!!
                      en dat buitenlanders (zoals ik) hun manieren eens leren houden. ik ga al jaren in nederland om mn rokertje en heb nooit voor problemen gezorgd. waarom zou ik. snappen ze nu niet dat ze alles aan het kapot maken zijn. ik heb zo het gevoel dat we aan het begin van het einde begonnen zijn moeten we dan binnenkort terug op straat gaan kopen?!?!?!

                      sad inside

                      Comment


                        #12
                        Hey Greenpassion, er zitten natuurlijk altijd rotte appels bij maar ik moet zeggen dat ik nog nooit problemen heb gehad met buitenlanders die op zoek waren naar een coffeeshop. Na ok misschien als een paar Fransen het vertikken een beetje nederlands of engels te praten Maar ik denk dat je de overlast kan beperken door het te legaliseren. zelfs veel politie met hoge functie denken daar zo over...
                        Veel gestelde vragen over het forum

                        JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
                        420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                        Comment


                          #13
                          Denk dat het probleem daar zit dan dan men dan in heel Europa moet legaliseren, en dat zie ik nog zo snel niet gebeuren.

                          De enige overlast die ik zie veroorzaakt door buitenlandse coffeeshopbezoekers zijn drugsrunners in Maastricht & wildplassende / rotzooi makende Belgen in de tuin van een kameraad van me. Verder kan ik nooit een parkeerplaats vinden en in Roermond vraagt men steevast in het Duits naar de shop. Leer ook eens Nederlands

                          Legalisatie in heel Europa zou deze problemen in 1 x oplossen en scheelt de drugstoerist toch weer heel wat centjes in de benzinekosten !

                          We zullen zien, eind November, wat de wiettop ons brengt, maar met die anti-wiet campagne die de overheid op dit moment voert zie ik dat nog niet zo snel gebeuren.
                          Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                          Comment


                            #14
                            ik ben zelf afkomstig uit Bilzen en ken de zoon van burgemeester Sauwens persoonlijk, Karel Sauwens nl, zowel vader als zoon zijn hypocriete zakken, de vader heeft zelf al heel veel de doofpot ingestoken van zoonlief en voor het publiek presenteert hij zich als een conservatie sul, terwijl hij zelf nie deugd als het in zijn eigenbelang is!

                            Ik vind dat die man zijn sjerp niet waardig is! maar ja, da's mijn persoonlijke mening.

                            Comment

                            Bezig...
                            X