Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Spanje: Tot 3000 euro boete voor een joint.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Spanje: Tot 3000 euro boete voor een joint.

    Zouden beter boete van 3000 euro opleggen voor dierenmishandeling...op dat vlak leven ze daar in Spanje nog in de middeleeuwen!!!
    Hypocrieten...

    Comment


      #17
      Re: Spanje: Tot 3000 euro boete voor een joint.

      Idd nondedju, heb je volledig gelijk in, zijn bijna even erg als aziaten als het op dieren aankomt.

      Comment


        #18
        Re: Spanje: Tot 3000 euro boete voor een joint.

        En nu krijgt Spanje zo'n 40.000 miljoen Euro om zijn financieel kapitaal terug op krachten te krijgen.

        Maar, is er sprake van om deze absurde boetes nu af te schaffen? Ik dacht het niet.
        Erger nog: Er wordt niet meer over gesproken.
        Resident in Tenerife, Spanje.
        3e Kweek gestart: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...enerife-Spanje

        Comment


          #19
          Re: Spanje: Tot 3000 euro boete voor een joint.

          Dat is niks vergeleken met die 100 MILJARD die we in hun banken gaan pompen.

          Comment


            #20
            Re: Spanje: Tot 3000 euro boete voor een joint.

            Er wordt hier toch een beetje te veel met willekeurige cijfers gegooid naar mijn zin. De berekening diespanishqueen in haar openings post maakt, daar kan ik nog mee leven, ookal ga je er hier van uit dat iedereen direct de zwaarste boete moet betalen. Worst case scenario's bereiden je namelijk het beste voor. Maar dan gaat het plots wel even de verkeerde kant op. Met 1000 miljoen = 1 miljard kan je bancia heus niet redden hoor, er wordt niet voor niets een bedrag van (ongeveer) 100miljard (het preciese bedrag wordt door het IMF bekendgemaakt na evaluatie) ter beschikking van de Spaanse regering gesteld.

            Ook is het zo dat de Spaanse regering in feite weinig blaam treft. Dit een gevolg van een structureel probleem van de EU in combinatie met het zwarte beest van de economie: de conjunctuur- en Kondriateffcyclus!
            Ik ben volledig akkoord dat de boete belachelijk zwaar is maar ga dan niet op een ridicule manier koppelen aan totaal andere, ongerelateerde zaken.
            En dan nog een laatste zaak, in je openingspost staat duidelijk: "voorgestelde hervorming van..." voorgesteld, dus nog niet een door het parlement of dde senaat (lagerhuis, hogerhuis) gewipt. Dus maak je nog niet direct zorgen!

            Groetjes GreenWing
            Last edited by GreenWing; 12 June 2012, 01:13. Reden: verder aanvulling

            Comment


              #21
              Last edited by Salmonello; 12 June 2012, 11:08. Reden: 't was op vtm ipv panorama...

              Comment


                #22
                Re: Spanje: Tot 3000 euro boete voor een joint.

                Geef het volk brood en spelen.
                Panem et circenses
                Deden de Romeinen ook, om het volk tevreden te houden.
                Maar we dwalen een beetje af..
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #23
                  Re: Spanje: Tot 3000 euro boete voor een joint.

                  Niet echt veel geleerd daar de afgelopen 2000 jaar...

                  Comment


                    #24
                    Re: Spanje: Tot 3000 euro boete voor een joint.

                    Hun regering heeft het ondanks jouw uitleg wel zelf gezocht! Ze hebben verdomme 10 jaar aan een stuk, met geleend geld, honderdduizenden megalomane woonprojecten uit de grond gestampt , goed wetende dat ze de helft van de tijd gewoonweg illegaal werden neergepoot , niet volgens de huidige bouwvoorschriften werden gebouwd...en dat geen enkele Spanjaard ooit zo'n woning zou kunnen betalen! De Spaanse regering dacht op die manier ( met voorbedachte rade dan nog!!!) van ff een paar honderdduizend lompe rijke toeristen op te lichten en hun staatskas te spekken.
                    Ik wist dat er een vastgoedcrisis was, maar ik dacht dat deze vergelijkbaar was met de Amerikaanse crisis van 2008, waarbij banken leningen gaven aan mense waarvan ze wisten dat ze deze niet konden betalen. Dat is gewoon de schuld van de banken dan natuurlijk. Maar als wat jij zegt waar is, en ik neem aan dat dat zo is aangezien mijn argument een veronderstelling was, dan is de Spaanse regering natuurlijk (mede-) schuldig. Want aan Kondriateff ontsnap je niet zomaar hoor!

                    Comment


                      #25
                      Re: Spanje: Tot 3000 euro boete voor een joint.

                      Het ging/gaat inderdaad om massale vastgoedspeculatie met focus op "het tweede huis aan de costa" , en niet zoals in Amerika om overfinanciering en financieel gekonkel rondom het eerste huis. De spaanse regering heeft het toegelaten en waarschijnlijk gestimuleerd, de banken hebben het mogelijk gemaakt. Alleen hebben ze er dus in hun oneindige wijsheid geen rekening mee gehouden dat er grenzen zijn aan wat mensen kunnen en willen betalen voor een kotje aan zee.

                      Feit : over een maandje of 10-15 is het voor de betere zwartspaarder fijn wonen in Spanje
                      Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                      Comment


                        #26
                        Re: Spanje: Tot 3000 euro boete voor een joint.

                        Nee, het ging om :
                        Spanje: Tot 3000 euro boete voor een joint.

                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment


                          #27
                          Re: Spanje: Tot 3000 euro boete voor een joint.

                          dat wordt geen relaxt jointje van de vakantie .

                          Comment


                            #28
                            Re: Spanje: Tot 3000 euro boete voor een joint.

                            Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                            Nee, het ging om :
                            Spanje: Tot 3000 euro boete voor een joint.
                            Hoe zit het dan met de cannabis social clubs ?

                            Comment


                              #29
                              Re: Spanje: Tot 3000 euro boete voor een joint.

                              Ik lees: Boetes van minimum 300 tot 3000€ voor het roken van een joint op straat.
                              Verder ben ik niet zo op de hoogte van de wetswijzigingen in Spanje vwb. verdovende middelen.
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                              Comment


                                #30
                                Re: Spanje: Tot 3000 euro boete voor een joint.

                                @Berre: Cannabis Social Clubs zijn wel toegestaan. Maar natuurlijk (en dit is te verwachten) wordt het door de politie niet graag gezien en komen er bijna altijd problemen bij.
                                Resident in Tenerife, Spanje.
                                3e Kweek gestart: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...enerife-Spanje

                                Comment

                                Bezig...
                                X