Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Help de Universiteit Gent aan een objectief beeld van cannabiskwekers in BelgiŽ!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Belgie: Help de Universiteit Gent aan een objectief beeld van cannabiskwekers in BelgiŽ!

Korting op 420shop
    Help ons een objectief en genuanceerd beeld van cannabiskwekers te genereren en draag zo bij tot een beter en wetenschappelijk onderbouwd beleid inzake cannabis.

Kweek je zelf ťťn of meerdere cannabisplanten?
    Heb je ooit zelf cannabis verbouwd?
    Ken je mensen die cannabis telen of ooit hebben geteeld?

Het Instituut voor Sociaal Drugsonderzoek van de Universiteit Gent wil met deze onafhankelijke studie een eerlijk en genuanceerd beeld schetsen van de motieven voor en de ervaringen met het kweken van cannabis in BelgiŽ.

Het gebruik van cannabis is een ruim verspreid en genormaliseerd fenomeen geworden. Beleidsmakers blijven echter worstelen met een gepaste strategie ten aanzien van het kweken van cannabis. Ook de algemene bevolking heeft vaak een ongenuanceerd idee over mensen die cannabis kweken. De media berichten vooral over grootschalige plantages, en mensen die enkel om commerciŽle doeleinden telen.

Jij kunt ons helpen om genuanceerde en correcte informatie over de cannabismarkt te verzamelen, en op die manier stereotype beeldvorming te corrigeren. Neem deel aan onze ANONIEME online survey, en laat op anonieme wijze jouw persoonlijke ervaringen en je stem meetellen in het maatschappelijk debat over cannabis!

--> www.cannabiskweken.be

Als je niet in BelgiŽ woont, bezoek dan onze website van het internationale project waar deze studie ook deel van uitmaakt. www.worldwideweed.nl
    Daar heb je toegang tot een enquÍte in jouw deel van de wereld.

Als je vragen hebt over deze studie kunt u contact opnemen met Prof. dr. Tom Decorte, per mail Tom.Decorte@UGent.be

Re: Help de Universiteit Gent aan een objectief beeld van cannabiskwekers in BelgiŽ!

Blijf formulieren in vullen en krijg der nooit wa voor terug tis goed zoek maar een andere gek om uit tehoren
    God was never on your side..

Comment

Re: Help de Universiteit Gent aan een objectief beeld van cannabiskwekers in BelgiŽ!

Is dit dezelfde Universiteit Gent die het onderzoek heeft gedaan naar cannabiskwekers en de opbrengst ervan?? (volgens UGent 40 gram per plant)
      prachtige conclusie, hogere opbrengst wil zeggen hogere boetes voor ons.
      zie je belladonna dat is wat je terug krijgt...
      ik weet maar al te goed wat Prof Decorte allemaal gedaan heeft van onderzoeken en zo positief waren ze niet naar het normaliseren van cannabis en het kweken ervan.

Comment

Het vermelde onderzoek dat leidde tot hogere boetes werd niet uitgevoerd door het Instituut voor Sociaal Drugsonderzoek. Prof. Decorte heeft daarentegen steeds een uitgesproken standpunt ingenomen tťgen een repressief cannabisbeleid. Als je surft naar de website (http://cannabiskweken.be/contact/) kan je een selectie van zijn publicaties terugvinden, o.a. van onderzoek naar kleinschalige cannabisteelt en de onschadelijkheid ervan. Onlangs was hij ook te zien in een aflevering van terzake (van 12 juli) waar hij z'n standpunt uiteenzette (weet wel niet of het nog online te bekijken is...)

Comment

Euhm, hier is al zo'n topic =>http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...annabiskwekers

greetz.
          ĎA lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants oní

Comment

Ik begrijp het scepticisme maar toch hopen wij met dit onderzoek wat in beweging te brengen op vlak van cannabisbeleid en –wetgeving. Er heersen op dit moment heel wat tegenstrijdigheden en onduidelijkheid, getuige het forumtopic op deze website. Het bezit van 1 plant of 3 gram wordt ‘gedoogd’ maar het wordt nog steeds als een misdrijf beschouwd. Vanaf het moment dat je bijvoorbeeld oogst en je haalt meer dan 3 gram van je ťne plant, dan loop je al het risico om vervolgd te worden. Het cannabisbeleid moet maw dringend realistischer en afgestemd op de (on)schadelijkheid van verschillende types cannabisteelt. Naast de terugkerende mediaberichtgeving over grootschalige cannabisplantages die opgerold worden moet men dringend onder ogen zien dat er in BelgiŽ ook heel wat kleinschalige kwekers zijn die telen voor eigen gebruik. Dit is net waar wij met dit onderzoek informatie over willen winnen zodat dit de basis kan vormen voor een beter en realistischer cannabisbeleid. Als men ook tegen onschadelijke thuistelers repressief optreedt, duwt men de hele cannabismarkt in de handen van grote en/of criminele cannabistelers, die wel het risico durven/willen nemen...

Comment

Kan allemaal best zijn, dat weten wij ook, maar ik kan je al op voorhand zeggen dat dit onderzoek
              niets zal veranderen aan het huidige beleid.
              ĎA lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants oní

Comment

Moet het dan blijven bij vage woorden van politici of uitingen van ongenoegen op cannabisforums? Je kan me idealistisch noemen, maar ik geloof nog steeds dat m'n stem -en vooral: de verenigde stem van velen - weldegelijk van invloed kan zijn. Heel wat mensen willen het huidige cannabisbeleid verbeterd zien. Aangezien dit onderzoek uitgevoerd wordt voor het Federaal Wetenschapsbeleid (Belspo), willen we met de nuttige informatie die we verzamelen het beleid rechtstreeks informeren en beÔnvloeden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Toothpick View Post
                  Is dit dezelfde Universiteit Gent die het onderzoek heeft gedaan naar cannabiskwekers en de opbrengst ervan?? (volgens UGent 40 gram per plant)
                  prachtige conclusie, hogere opbrengst wil zeggen hogere boetes voor ons.
                  zie je belladonna dat is wat je terug krijgt...
                  ik weet maar al te goed wat Prof Decorte allemaal gedaan heeft van onderzoeken en zo positief waren ze niet naar het normaliseren van cannabis en het kweken ervan.
                  Dit is idd dezelfde universiteit
                  250W HPS Cheese, Haze 2.0, White Widow auto (up in smoke)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door El Nino View Post
                    Dit is idd dezelfde universiteit
                    Zelfde universiteit, andere onderzoeksgroep! De universiteit van Gent bestaat uit heel veel verschillende onderzoeksgroepen, die allemaal heel uiteenlopende visies hebben. Ik kan je met de hand op het hart verzekeren dat onze onderzoeksgroep (het Instituut voor Sociaal Drugsonderzoek) zich volledig distantieert van dat betreffende onderzoek.

Comment

Veel succes toegewenst, met de cd&v in de huidige regering zie ik dat niet gebeuren, en als de nva aan de macht komt
                      al helemaal niet. Trouwens sinds wanneer laten politiekers zichzelf beÔnvloeden met onderzoeken over zaken die niet binnen
                      hun kraam of partijprogramma passen? Zeker met deze materie zijn ze liever heimelijk en leugenachtig dan eerlijk.

Oorspronkelijk geplaatst door UGent View Post
                      Moet het dan blijven bij vage woorden van politici of uitingen van ongenoegen op cannabisforums? Je kan me idealistisch noemen, maar ik geloof nog steeds dat m'n stem -en vooral: de verenigde stem van velen - weldegelijk van invloed kan zijn. Heel wat mensen willen het huidige cannabisbeleid verbeterd zien. Aangezien dit onderzoek uitgevoerd wordt voor het Federaal Wetenschapsbeleid (Belspo), willen we met de nuttige informatie die we verzamelen het beleid rechtstreeks informeren en beÔnvloeden.

Comment

Tegen de tijd dat jij jou formulieren in gevuld van ons hebt terug gekregen hoen wij nooit meer wat van jou of je intresse.
                        Weet je hoeveel van dit soort topics ik al wel niet voor bij heb zien komen.
                        Maar uit eindelijk horen we noot wat terug
                        God was never on your side..

Comment

Kweek je zelf ťťn of meerdere cannabisplanten?
                          Heb je ooit zelf cannabis verbouwd?
                          Ken je mensen die cannabis telen of ooit hebben geteeld?

Help ons om genuanceerde en correcte informatie over cannabisteelt in BelgiŽ te verzamelen, en op die manier stereotype beeldvorming te corrigeren. Neem deel aan onze ANONIEME online survey (via volgende URL), en laat op anonieme wijze jouw persoonlijke ervaringen en je stem meetellen in het maatschappelijk debat over cannabis!

surf naar www.cannabiskweken.be

Alvast heel erg bedankt !

Comment

Met alle respect voor u, UGent, maar ik denk niet dat u via dit forum genuanceerde en correcte informatie zult gaan krijgen. Het gros van de participanten op dit forum hebben -getuige hun zinsopbouw en spelling- volgens mij naar alle waarschijnlijkheid een MBO-min opleiding gevolgd. HBO-ers en academisch gevormden zijn op dit forum ondervertegenwoordigd. Het referentiekader is dus -naar mijn oordeel te beperkt, om aan de hand van een vragenlijst een algemeen beeld te kunnen vormen over de "hobbykwekers". Uw opzet is te vergelijken met het vervaardigen van de standaarddeviatie van de gemiddelde lengte van de inwoners van een land, waarbij een ieder die langer is dan 1.80 meter niet meegeteld mag worden. Nochtans stel ik uw initiatief op prijs. Terzijde: ik ben Nederlander, dus aan mijn reactie kunt u de aandacht schenken die deze verdient.

Met vriendelijke groet,

Xtreme
                            Last edited by Xtreme; 8th August 2012, 09:49.

Comment

Wat een air, Xtreme... Ikzelf ben ook afgestudeerd en heb een diploma ASO op zak.
                              Wat weet jij nu wie, wat, hoe en het IQ van deze forumleden?
                              Universiteit Gent, ik hoop dat uw bedoelingen inderdaad zijn zoals u zegt.
                              Ik hoop dat u voldoende informatie zal verkrijgen voor jullie onderzoeken, want ik geloof in de Belgische onderzoekers/wetenschappers!

Vriendelijke groet

JabbawackeeZ

Comment

Footer Left Ad

Collapse
                              Bezig...
                              X