Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nederland ! Wat wil welke partij ten opzichte van het cannabis beleid ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Nederland: Nederland ! Wat wil welke partij ten opzichte van het cannabis beleid ?

    Korting op 420shop
    Omdat er weer snel gestemd mag gaan worden , en het na mij mening best ergens over gaat deze keer
    Denk dat niemand zit te wachten op die pas . Legaliseren die hap is mij mening maarja ik ben geen politicus . Wil hieronder de standpunten geven van de partijen {enkel over cannabisbeleid}

    Vraag is : Alle coffeeshops moeten dicht in NL ?

    De PVV

    Partij: OneensGeen coffeeshops in een straal van 1 kilometer rondom scholen.

    De SP

    Partij: OneensDe SP pleit voor de legalisering van softdrugs. Dan pas kunnen we coffeeshops ook effectief controleren en misstanden aanpakken.

    De D66

    Partij: OneensPartij: OneensDe huidige drugsbestrijding kost te veel geld, tijd en menskracht. Dat gaat ten koste van de inzet van de politie tegen straatroof, inbraken en huiselijk geweld. Het sluiten van coffeeshops maakt dit alleen maar erger. GroenLinks vindt dat softdrugs gelegaliseerd moeten worden. De drugscriminaliteit zal hierdoor afnemen, terwijl de kwaliteit van softdrugs controleerbaar wordt.

    PVDD

    Partij: OneensDe Partij voor de Dieren wil softdrugs legaliseren en reguleren, waardoor toezicht gemakkelijker wordt. Daarnaast willen wij de leeftijdsgrens van 18 jaar handhaven en zorgen voor goede voorlichting over drugs.


    Dit zijn de partijen die het er niet mee eens zijn .

    De partijen die het wel eens zijn :

    Het CDA

    Partij: EensHet CDA wil af van het gedoogbeleid. Met het gedoogbeleid wilden we softdrugs buiten de criminaliteit houden, maar het CDA vindt dat dat volkomen heeft gefaald. Coffeeshops hebben alleen maar voor een gigantische markt gezorgd waar de zware criminaliteit het voor het zeggen heeft. Bovendien zijn softdrugs - zoals wiet - tegenwoordig helemaal niet zo soft meer.

    De CristenUnie

    Partij: EensEr moet een einde komen aan het softe gedoogbeleid. Drugs tasten de gezondheid van jongeren en ouderen aan. De ChristenUnie maakt geen onderscheid tussen softdrugs en harddrugs. De ChristenUnie heeft al eerder voorgesteld de coffeeshops dichtbij scholen te sluiten. De volgende stap is het sluiten van alle coffeeshops in Nederland.

    De SGP

    Partij: EensHet Nederlandse drugsbeleid is halfslachtig. Drugs zorgen voor veel problemen in gezinnen en zijn schadelijk voor gebruikers. Legalisering is geen oplossing. Daadwerkelijke handhaving is noodzakelijk. Voor softdrugs gaan dezelfde strenge regels gelden als voor harddrugs, zodat het onderscheid verdwijnt. Dat betekent: coffeeshops sluiten, intensivering van de controle op productie, teelt en growshops.


    Tot zover , leek mij wel makkelijk om dit in 1 verhaal te kunnen lezen . Wil geen reclame maken voor enkele partij ofzo







    #2
    Re: Nederland ! Wat wil welke partij ten opzichte van het cannabis beleid ?

    http://www.libertarischepartij.nl/
    In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

    Comment


      #3
      Re: Nederland ! Wat wil welke partij ten opzichte van het cannabis beleid ?

      Het stemmen is wel meer dan alleen voor je jointje een partij te kiezen......

      Comment


        #4
        Re: Nederland ! Wat wil welke partij ten opzichte van het cannabis beleid ?

        Helemaal mee eens. In de totale politieke agenda vind ik het cannabisstandpunt van ondergeschikt belang. Cannabis kan ik toch wel aankomen, maar aan wetgeving waarin de (r)overheid mijn zuurverdiende geld afpakt om dat met scheepsladingen naar knoflooklanden te vervoeren, kan ik me niet onttrekken.

        Comment


          #5
          Re: Nederland ! Wat wil welke partij ten opzichte van het cannabis beleid ?

          Vraag verder niemand te stemmen , heb geen favorieten ofzo . Dacht gewoon dat het wel makkelijk zou zijn om de standpunten van de partijen te laten zien .

          Comment


            #6
            Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

            Comment


              #7
              Re: Nederland ! Wat wil welke partij ten opzichte van het cannabis beleid ?

              Attached Files
              In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

              Comment


                #8
                Re: Nederland ! Wat wil welke partij ten opzichte van het cannabis beleid ?

                Sorry Mito

                Bijvoeging :

                Alle coffeeshops moeten dicht in NL ?

                De Liberaal Democratische Partij

                Partij: OneensAlleen coffeeshops die duidelijk overlast geven moeten dicht. Beter is het om de verkoop van softdrugs te legaliseren en zowel de verkoop als de productie te regelen. Dat vermindert de criminaliteit.

                Comment


                  #9
                  Re: Nederland ! Wat wil welke partij ten opzichte van het cannabis beleid ?

                  Politici willen zich nu eenmaal profileren: er wordt gezanikt over weigerambtenaren voor het homo-huwelijk. Laten ze nu eens ophouden met die onzin. Elke gemeente heeft een overvloed aan ambtelijk personeel en verscheidene ambtenaren die huweljken voltrekken. Als als homo in een gemeente wil trouwen dan moet dat uiteraard kunnen. Het is de taak van de gemeente om dat te faciliteren. En als er toevallig een ambtenaar daar principieel op tegen is dan is er toch wel een andere ambtenaar die dit huwelijk wel wil voltrekken. Als ik witte voegspecie wil kopen bij de gamma en die voeren dat niet in hun assortiment dan ga ik naar de praxis. Dan ga ik ook niet zeiken tegen de bedrijfsleider. Ik kan mijn energie beter voor iets nuttigers aanwenden.

                  Comment


                    #10
                    Re: Nederland ! Wat wil welke partij ten opzichte van het cannabis beleid ?

                    Ik woon in Frankrijk dus volg het Nederlandse nieuws niet, als er iets bekend is van welke partij meer stemming heeft of ook maar iets daarvan, kan iemand het dan hier posten?

                    Comment


                      #11
                      Re: Nederland ! Wat wil welke partij ten opzichte van het cannabis beleid ?

                      Wat is het verschil tussen legaliseren en reguleren?

                      Comment


                        #12
                        Re: Nederland ! Wat wil welke partij ten opzichte van het cannabis beleid ?

                        als de overheid eenmaal ergens "controle" over heeft genomen zal ze die nooit zomaar afstaan denk ik. Dus legalisatie als in helemaal vrij laten zie ik niet gebeuren. Maar (de) regulatie wel, hopelijk zoiets als gedogen van kleinschalige veilige thuisteelt. En professionalisering van het kweken dan zien als uiting van een hobby, want dat is het.

                        Lesje realiteit hebben die lui in den haag nodig
                        Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                        Comment


                          #13
                          Re: Nederland ! Wat wil welke partij ten opzichte van het cannabis beleid ?

                          Wie in het huidige klimaat op politiek vlak verandering verwacht is een idioot, stem op wie je wil, maakt geen reet uit.

                          Comment


                            #14
                            Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                            Comment


                              #15
                              Re: Nederland ! Wat wil welke partij ten opzichte van het cannabis beleid ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Ganjax View Post
                              Wie in het huidige klimaat op politiek vlak verandering verwacht is een idioot, stem op wie je wil, maakt geen reet uit.
                              Nou......
                              Stemmen op politici met een (kleine) snor doe ik bij voorbaat niet.
                              Die schijnen het niet zo goed te doen.
                              Assad, Adolf.............tja, en dan ben je nog niet eens op de helft van het alfabet
                              Ik ben een Weed-O-Holic, noem me Weedovic.
                              Je denk wattun mafkees maar 't boeit me niets

                              Comment

                              Bezig...
                              X