Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Einde wietpas

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Einde wietpas

    Ik hoop dat je gelijk hebt Xtreme, maar tot op heden is het beleid achter de pas voor geen moer veranderd. Het enige verschil dat ik herken, is dat men geen fysiek pasje meer nodig heeft (en dat coffeeshops daarom geen ledenlijsten bij hoeven te houden). Als men een uitreksel dient te halen voordat men iets mag kopen, dan verandert dat nog de normale gang van zaken in vergelijking met vroeger (waar je dus zo een coffeeshop in kon / je ID soms alleen ter legitimatie gevraagd werd).
    [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

    Comment


      #17
      Re: Einde wietpas

      Mijn beste Weedy, zo'n uittreksel uit het GBA (gemeentelijk basisadministratie) is toch ook een wassenneus. Het is toch faliekante onzin om daar naar te vragen. Welke onbenul gaat nu formeel en materieel verhuizen voor zo'n document, dat naar het schijnt slechts een rechtskracht heeft van enkele weken. Ik ga me niet verder in deze materie verdiepen. De wietpas is -zoals voorspeld- mislukt. En alles wat er hierbij aan nadere regels zullen worden opgesteld, zullen eveneens mislukken. Geen enkele overheid kan handhavend blijven optreden tegen onderdanen die een relatief ongevaarlijk produkt, dat gemakkelijk te koop is en gemakkelijk zelf te telen is, belemmeren in de aankoop dan wel tegen het zelf vervaardigen.

      Comment


        #18
        nog de normale gang van zaken in vergelijking met vroeger (waar je dus zo een coffeeshop in kon / je ID soms alleen ter legitimatie gevraagd werd). Erg jammer als je het mij vraagt.

        Hopelijk ziet de tweede kamer in dat dit ook geen oplossing is, en wordt het binnenkort gewoon weer zoals vroeger.
        [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

        Comment


          #19
          Re: Einde wietpas

          Hoezo is dat uittreksel maar 3 maanden (of weken) geldig? Ik kom nergens zo'n termijn tegen. Het beste dat ik zie (op de site van diverse gemeentes) is:
          De instantie die het uittreksel nodig heeft bepaalt de termijn van geldigheid.

          Ik neem aan dat die termijn apart bepaald wordt voor coffeeshops - als die maatregel uberhaupt al doorgaat.

          Comment


            #20
            Re: Einde wietpas

            Ik kan dit niet bevestigen; heb er ook geen onderzoek naar gedaan maar toch. Jakes meldde dit hierboven in het topic. Dit heb ik maar aangenomen met enige voorzichtigheid in mijn zinnen.
            [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

            Comment


              #21
              Re: Einde wietpas

              Dus eigenlijk is het gewoon hetzelfde alleen heeft een coffeeshop geen max meer aan "leden" /klanten.

              Comment


                #22
                Re: Einde wietpas

                Goed voor binnenlanders slecht voor buitenlanders.

                Comment


                  #23
                  Re: Einde wietpas

                  Het beleidsvoornemen is vrij vaag. De gemeenten hebben kennelijk inspraak en medezeggenschap om het "probleem" op te lossen. Welnu, een gemeente als Amsterdam, waarin de coffeeshops een trekpleister vormen voor lieden uit alle windstreken, zal zich echt wel gaan verzetten tegen zo'n uittreksel. Het zal er wel op uit gaan draaien dat door "voortschrijdend inzicht" ook het "inwonerschap" vroeg of laat "aan de wilgen wordt gehangen". Drugstoerisme levert gewoon "poen" op. En als geld spreekt, zwijgen de mensen.
                  Last edited by Xtreme; 31 October 2012, 08:33.

                  Comment


                    #24
                    Re: Einde wietpas

                    Geld kent geen schaamte..

                    Comment


                      #25
                      officier van justitie het juiste adres heeft gebruikt bij het verzenden van stukken. De vrouw die de overtreding heeft begaan, is eind 2008 meermalen verhuisd. Daarom heeft zij de gemeente gevraagd welke adresgegevens in 2008 en 2009 waren opgenomen in de GBA. Voor het verstrekken van deze gegevens brengt de gemeente leges in rekening. De vrouw vindt dat deze leges niet mogen worden geheven en is daarom in beroep gegaan bij de belastingrechter van het gerechtshof.
                      Einduitspraak aangehouden

                      In afwachting van het antwoord van het Hof van Justitie wordt de zaak aangehouden. Dit duurt vermoedelijk om en nabij een jaar. Wanneer het hof antwoord heeft ontvangen, zal het zo snel mogelijk zelf uitspraak doen in deze zaak.

                      Comment


                        #26
                        Re: Einde wietpas

                        De inkt van het beleidsvoornemen is nog niet opgedroogd en de eerste dissidente gemeente dient zich al aan. Ik voorspel nu al: er volgen er meer.

                        Comment


                          #27
                          Einde wietpas

                          Laat die ganse mislukte wietpas gewoon terugschroeven, en terug zoals vroeger.....

                          Comment


                            #28
                            Re: Einde wietpas

                            Oorspronkelijk geplaatst door Xtreme View Post
                            De inkt van het beleidsvoornemen is nog niet opgedroogd en de eerste dissidente gemeente dient zich al aan. Ik voorspel nu al: er volgen er meer.
                            En nog geen 24 uur later krijgt Xtreme gelijk en gaat het zowaar nog verder:http://www.rtl.nl/components/actueel...or-toerist.xml
                            Last edited by JiMBR0wsKi; 1 November 2012, 08:38.

                            Comment


                              #29
                              Re: Einde wietpas

                              Welnu, een ieder kan constateren dat de pas niet werkt en nooit zal gaan werken. Al met al heeft dit onding de maatschappij tientallen miljoenen gekost, coffeeshops in financiele moeilijkheden gebracht en tientallen ex-werknemers in de WW doen verzeilen. Gewoon geld over de balk gooien. Allerlei duurbetaalde beleidsamtenaren hebben zich jarenlang met deze materie bezig gehouden, terwijl de grootste boerenlul al wist dat dit geen stand kon houden. Maar het zal wel uitdraaien op een "zachte landing" voor Van Opstelten. "De wet was perfect, alleen door het ontbreken van maatschappelijk draagvlak, is de wet in de ijskast gezet". Als ik zo met de belangen van mijn clienten was omgegaan, was ik 40 jaar geleden al failliet geweest. In de politiek is niks normaal: ik vroeg ooit aan Ed Nijpels iets op het gebied van gescheiden afvalinzameling: het betrof een theezakje. Toen ik zei dat ik het papiertje en het vignetje bij het oud papier deed, het zakje zelf in de groene container en het touwtje in de grijze container zei hij dat ik goed bezig was. Natuurlijk doe ik dit niet en iemand anders die dat wel doet, bestempel ik als randdebiel. Maar politici zijn dermate geobsedeerd van hun gelijk, dat ze totaal geen voeling meer hebben, met wat "Jan met de Pet" denkt en doet.
                              Last edited by Xtreme; 2 November 2012, 08:12.

                              Comment


                                #30
                                Re: Einde wietpas

                                Hoe kun je door dingen te verbieden sterker uit de crisis komen?

                                Wietpas die niet echt kwam, maar ook niet echt gaat. Op NOS teletekst staat het bovenaan: “De Wietpas vervalt. Wel moeten mensen zich legimiteren bij een coffeeshop.” Dat klinkt leuk, maar het blijft meuk, want als je je cannabis via de coffeeshops wilt betrekken moet je elke 3 maanden een uittreksel van het GBA aanvragen en betalen, want, zonder GBA geen THC. Er had ook eigenlijk moeten staan: “Wel moeten mensen die in Nederland woonachtig zijn zich legitimeren met een ID bewijs en een uittreksel van het GBA, want buitenlanders mogen de coffeeshops niet in.” De Wietpas, die nooit echt is verschenen, is dus helemaal niet komen te vervallen, alleen de verplichte registratie van Nederlanders in coffeeshops is afgeschaft, en het woord Wietpas. Het systeem, bedoeld om buitenlanders uit de coffeeshops te weren, blijft intact, want dat werkt prima, volgens ex- en toekomstig Minister van Justitie, Opstelten. Zou deze demente regent zich niet realiseren dat coffeeshops, als zijnde horeca bedrijven, helemaal niemand mogen weigeren om het etablissement te betreden en cannabis te kopen en te nuttigen? Ivo had de Wietpas/Clubpas uitgevonden om buitenlanders te kunnen weigeren uit coffeeshops, nu denkt hij dat coffeeshops, zonder leden en een club status, ook gewoon kunnen discrimineren! Coffeeshops in het zuiden zijn dus binnenkort geen Cannabisclubs meer, maar weer gewoon horeca bedrijven, daarmee is het excuus om te moeten discrimineren opgeheven, en wordt alles weer als voor 1 Mei 2012, min of meer. De verplichting om een GBA uittreksel mee te nemen naar een coffeeshop, een horeca bedrijf, is volgens mij pure discriminatie, want zo'n document hoef je niet mee te nemen en te overleggen als je een bar of discotheek, ook horeca bedrijven, bezoekt. Het ziet er dus naar uit dat van het hele Wietpas systeem niet meer over blijft dan discriminatie van cannabis consumenten, van welke nationaliteit ook. Als het Nederlandse rechtssysteem recht is zou discriminatie van een bepaalde groep strafbaar moeten zijn, en kan ook het hele begrip Wietpas als afgeschaft worden beschouwd. Ik ben blij dat Haarlem zich al voor het afschaffen van het woord 'Wietpas' heeft bezig gehouden met lokaal maatwerk, want daar gaat vanaf 1 Januari niet gediscrimineerd worden, daar worden de coffeeshops opgewaardeerd met een Keurmerk. Onder dit Keurmerk is en blijft elke wereldburger boven de 18 jaar welkom in de plaatselijke coffeeshops, wel even legitimeren. Als klant van een Haarlemse coffeeshop bespaar je dan € 61,20 per jaar, de prijs van 4 uitreksels per jaar, a €15,30 per 3 maanden, de prijs die je in Haarlem voor een uittreksel moet betalen. Lokaal maatwerk in vorm van een Keurmerk werkt kostenbesparend en neemt de cannabis consument in bescherming, daar waar het gedrocht van Opstelten coffeeshoppers discrimineert en blootstelt aan inbreuk op hun privacy. Het Keurmerk voorkomt straathandel en criminaliteit, en houdt de scheiding der markten in stand, de Opsteltenpas veroorzaakt straathandel en criminaliteit, en zorgt er voor dat cannabis, coke en heroine bij dezelfde dealer te verkrijgen zijn, zonder leeftijds beperkingen. Opstelten mag gewoon door gaan als Minister van Justitie, met zijn Teeven, de oorlog tegen coffeeshops gaat wel gewoon door, vrees ik, want deze twee heren willen koste wat het kost hun ongelijk halen. Het zij zo, in Haarlem kan iedereen boven de 18, met inachtneming van de APV en de AHOJG, met ID en zonder GBA zijn/haar THC kopen in een TM coffeeshop, ook volgend jaar. Nol van Schaik.

                                Comment

                                Bezig...
                                X