Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kan de Cannabis-verkoop niet naar 16.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Kan de Cannabis-verkoop niet naar 16.

    @ Xtreme: Je bent zeker wel blij dat je VVD hebt gestemd?

    Grtz.

    Comment


      #17
      Re: Kan de Cannabis-verkoop niet naar 16.

      Nee Poffer, daarin verschaf ik me totaal geen vreugde. Maar het zal me aan mijn kont roesten: ik maak nu al geen gebruik van het Nederlandse algemene zorgstelsel. Ze zoeken het maar uit: als ik of mijn vrouw -om niet op een of andere wachtlijst te behoeven te staan- wat extra's moeten betalen aan een particuliere/private zorginstelling, dan betalen we dat gewoon uit eigen zak. Een prof-voetballer hoeft toch ook geen 6 weken te wachten op een MRI-scan? Waarom zouden mijn vrouw of ik eveneens moeten wachten? Misschien vind je deze "voorkeursbehandeling" niet eerlijk: maar we betalen er immers voor. De een vult nu eenmaal zijn maag bij MacDonalds en de ander bij een goed restaurant. Maar dit terzijde: om me dit te kunnen veroorloven ben ik al 15 jaar niet op vakantie geweest. Meer dan een weekeinde of 10 per jaar in een goed hotel zit er op grond van mijn werk niet in: als ZZP-er moet ik 24 uur per dag beschikbaar zijn voor spoedeisende zaken. De enigen, die zich wellicht zorg moeten maken zijn onze glazenwasser, huishoudelijke hulp en tuinman: als onze zorgkosten stijgen, zullen de inkomsten van die lieden dalen of in zijn geheel verdwijnen. Ik kan ons geld nu eenmaal niet meer dan 1 keer uitgeven.
      Last edited by Xtreme; 5 November 2012, 14:02.

      Comment


        #18
        Re: Kan de Cannabis-verkoop niet naar 16.

        Ik denk dat die glazenwasser,tuinman en huishoudelijke hulp hard werken voor je. Als jij ze straks niet meer kan betalen hebben ze geen keus om wel of niet op vakantie te gaan, dat is niet meer te betalen. Als ze nou ook nog eens ouder zijn en in een huurhuis wonen vind ik het toch wel prettig dat er voor dit soort gevallen zo een walgelijke subsidie bestaat.
        Of mogen ze van jou dan ook gelijk met de kids op straat wonen?

        Comment


          #19
          Re: Kan de Cannabis-verkoop niet naar 16.

          Nah nee,

          Als er niet zoveel hulpeloos volk rondliep, zouden de belastingen niet zo hoog hoeven te zijn, waardoor er weer minder hulpeloze mensen zouden komen..

          Overigens kan ik me niet geheel aan het feit onttrekken dat ik veel ouderen hoor janken, terwijl ze allemaal genoeg kansen hebben gehad om in de goede tijd hun zakken te vullen met weetikveelwat allemaal, ze hebben ons(de jeugd) in hun eigen hebzucht in ieder geval een 10x slechtere wereld achtergelaten dan waar zij als naoorlogse kinderen mee te maken gehad hebben.

          Hoeveel studenten betalen wel niet meer geld voor n kamertje dan n gezin in een sociale huurwoning.
          Ik betaal gvd meer huur dan n gemiddeld gezin in de sociale huursector, en heb daar nog niet een kwart van de ruimte voor.
          Recht op vakantie?? Waarom als steuntrekker er lekker tussenuit terwijl ik niet zou weten hoe k t moest doen, al dan niet financieel..

          Zielig doen en handje ophouden is voor de 10% die daar wegens gegronde omstandigheden WEL recht op hebben. Jezelf bedruipen is niet moeilijk, dat je de staatkas geen direct geld oplevert vind k niet boeiend, als je maar niet nodeloos kost.

          Ik loop op dak als zzpert, onverzekerd uiteraard want is niet te betalen, als k s zo'n kansloze wil helpen loopt ie bij voorbaat al te janken dat t gevaarlijk en onverzekert is..

          Tijdelijk in werkkampen onderbrengen en het lui eraf laten ronselen is mijn advies..

          Comment


            #20
            Re: Kan de Cannabis-verkoop niet naar 16.

            De wereld is een pijp kaneel, een ieder zuigt en krijgt zijn deel. Kennelijk heb ik iets harder gezogen dan anderen.

            Comment


              #21
              Re: Kan de Cannabis-verkoop niet naar 16.

              @Xtrerme:Je hebt geluk dat je gezond bent, maar dat heeft niet iedereen. Zelf heb ik mijn MRI ook uit eigen zak betaald, maar nu ik ben ontslagen, is er nog maar net genoeg van te leven. Zoals Flier al aan geeft, zijn er mensen die niet zonder kunnen. Ik ben hier echt dankbaar voor, ander had ik mijn kontje moeten verkopen achter A'dam centraal. Of nog erger, moeten gaan stelen!
              Maar als je je eigen huis op wilt eten, om je toekomstige medische kosten te financieren, vind ik dat geen enkel probleem.

              Grtz.

              Comment


                #22
                Re: Kan de Cannabis-verkoop niet naar 16.

                Ik geloof je op je woord Poffer. Echter, in vergelijking tot de ons omringende landen hebben we hier in Nederland 3 tot 4 keer zoveel WAO-ers en Wajongers. Waarom dit zo is, onttrekt zich aan mijn gezichtsveld. Wellicht kan dit komen door de hoogte van de uitkeringen of de criteria, waaraan iemand moet voldoen om een uitkering te verkrijgen. Wat evenwel vaststaat, is dat die uitkeringen leiden tot een permanente verlaging van de levensstandaard van de beroepsbevolking. En op enig moment houdt het gevoel van solidariteit op. Niemand vind het leuk om meer dan de helft van het jaar voor anderen dan zijn eigen gezin te moeten werken. Vergeet niet dat in geen enkel democratisch land het verschil tussen rijk en arm zo klein is als in Nederland.

                Comment


                  #23
                  Re: Kan de Cannabis-verkoop niet naar 16.

                  Ik denk dat dat komt omdat: de westerse cultuur (usa, WW2), de samenleving hard en onverschillig maakt, waardoor het "wij" gevoel is veranderd in een "ik", met het gevolg dat er geen nagenoeg sociale controle meer is in de maatschappij. Tel daar immigratie bij op, en het rekensommetje is compleet.

                  Hoe je de uitkering krijgt, is simpel weg door te liegen, of lid te zijn vd Hell's Angel's. Als je echt wat mankeert, en je bent jong, dan laten ze je gewoon vallen, en krijg je een uitkering op bijstand nivea.

                  Maar ik deel je menging hoor, je zette me enkel, als uitkering trekker weg als tuig.

                  FF on topic: Ik ben van mening alcohol, cannabis en tabak, vanaf 21 jaar, ivm het ontwikkelen vd hersenen.

                  Grtz.

                  Comment


                    #24
                    Re: Kan de Cannabis-verkoop niet naar 16.

                    Enig idee hoe slecht het is om door n wekker uit je nachtrust gehaald te worden??

                    Verbieden die zooi tot na je pensioen!

                    Comment


                      #25
                      Re: Kan de Cannabis-verkoop niet naar 16.

                      @ Flier: Ik loop op dak als zzpert, onverzekerd uiteraard want is niet te betalen, als k s zo'n kansloze wil helpen loopt ie bij voorbaat al te janken dat t gevaarlijk en onverzekert is..

                      Er is een beleidsvoornemen om de ZZP-ers uit te sluiten van de zelfstandigenaftrek en de startersaftrek. Wat wel overeind blijft is de MKB-vrijstelling. Daarentegen vervalt het urencriterium: je hoeft geen 1225 uur op jaarbasis meer daadwerkelijk met je onderneming bezig te zijn. Overigens zit de belastingdienst wel te zeiken bij een aantal ZZP-ers die klant bij me zijn. Niet onttrokken winst parkeren deze ZZP-ers op een bedrijfsspaarrekening. De belastingdienst is van oordeel dat overtollige liquide middelen geen functionaliteit hebben binnen de onderneming en dus naar prive moeten worden overgeheveld. Hierdoor daalt de hoogte van het ondernemingsvermogen en kan er geen toevoeging meer plaatsvinden aan de oudedagsreserve, omdat de oudedagsreserve nooit hoger mag zijn dan het ondernemingsvermogen.

                      Comment


                        #26
                        Re: Kan de Cannabis-verkoop niet naar 16.

                        Aaah, t gaat er dus niet beter op worden als k zo ff snel google..

                        Ben nogal apatisch voor papierwerk en regeltjes dus besteed dat met veel plezier aan mn eigen xtreme uit..
                        Heb m dr nog niet over gehoord, dus zal wel goed zitten en mn oudedag is momenteel wel t laatste waar ik me druk over maak..
                        Ben geheel schuldenloos en dus vrij als n vogeltje, mocht het allemaal te moeilijk gemaakt worden stap ik net zo makkelijk over op plan B..

                        Plan B komt in ieder geval geen enkele vorm van inkomstenbelasting in voor..

                        Comment


                          #27
                          Re: Kan de Cannabis-verkoop niet naar 16.

                          Het heeft denk ik meer te maken met de prefrontale cortex (voorste hersenkwab), die op deze leeftijd nog niet uit ontwikkeld is.
                          Het is wetenschappelijk aangetoond dat het roken (net als drinken) deze ontwikkeling verstoord, die uiterst belangrijk is voor allerlei cognitieve en emotionele functies.
                          {_̅_̅_̅_̅_̲̅м̲̅a̲̅я̲̅i̲̅ju̲̅a̲̅n̲̅a̲̅_̅_̅()ڪے~

                          Comment


                            #28
                            Re: Kan de Cannabis-verkoop niet naar 16.

                            Alleen al dat de criminaliteit hopelijk omlaag gaat, moeten ze wiet legaliseren, en mogelijk de leeftijd verlagen naar 16, maar de leeftijdsverlagen is niet essentieel in dit opzicht.
                            Ook kan je mogelijk door wiet je groei van je hersens verpesten.

                            Comment

                            Bezig...
                            X