Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

5 planten toch niet legaal?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Nederland: 5 planten toch niet legaal?

    Korting op 420shop
    tot mijn verbazing trof ik volgend berichtje aan op het helmondforum:

    De hennepkwekerij op de Lucas Gasselstraat is opgerold
    Vrijdag heeft de politie in een woning aan de Lucas Gasselstraat

    #2
    Re: 5 planten toch niet legaal?

    Het is ook niet legaal, iedere plant betekent een probleem.
    Maar ALLEEN buiten krijg je tot 5 planten geen problemen.

    Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

    Comment


      #3
      Re: 5 planten toch niet legaal?

      Als je de regels erop naleest op de site van het OM dan is niet alleen het aantal planten van belang. Ook de professionaliteit en de opbrengst.

      Ze kijken naar 3 punten:
      - De schaalgrootte van de teelt: de hoeveelheid planten;
      - De mate van professionaliteit, afgemeten aan het soort perceel waarop geteeld wordt, belichting, verwarming, bevloeiing, etc. (opgenomen in bijlage 1);
      - Het doel van de teelt.

      Die eerste zat dus wel goed en de derde (geldelijk gewin of niet) lijkt me moeilijk hard te maken, maar de tweede ga je bijna per definitie onderuit bij binnenkweek.

      Aan het eind van het artikel van die OM link staat een bijlage met "indicatoren". 2 of meer punten daarvan aantikken en je bent "beroeps- of bedrijfsmatig" bezig. Dan hebben we het dus ook over zaken als: kunstlicht op een tijdschakelaar, afzuiging/ventilatie en een geisoleerde ruimte. Welke binnenkweker heeft dat nou niet? Of anders: een druppel systeem, specifieke zaden kopen, speciaal verrijkte aarde en potgrond of hyrdro, thermostaat verwarming, stekken trekken etc etc.

      Je ontkomt er bij binnenkweek haast niet aan om minstens 3 tot 5 indicatoren "hoog" te scoren. Terwijl je er bij 2 al "profesioneel" bent. Ongeacht het aantal planten dus. Hooguit als je je planten op de vensterbank zet en ze water geeft met een gietertje. Buiten zul je die zaken niet zo snel gebruiken lijkt me.

      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

      Comment


        #4
        Re: 5 planten toch niet legaal?

        Dat was een heel duidelijk antwoord
        dank je

        Comment


          #5
          Re: 5 planten toch niet legaal?

          Ha, graag gedaan. Wel met de aantekening dat ik geen advocaat of rechter oid ben.

          Overigens is die wijziging, dat je ook bij 5 planten of minder in de problemen kan komen, ingegaan op 1-7-2011. Daarvoor was het dus wel altijd zo dat 5 planten altijd wel ok was. Hooguit inbeslagname. Dat is nu dus wel anders.

          Ik dacht ook dat je met 5 planten wel goed zat tot ik me er laatst wat in verdiepte. Ben dus maar voor buitenkweek gegaan. Alhoewel ik wel binnen aan het voorgroeien ben.

          Vraag me wel af wat de strafmaat zal zijn. Dat zal dan toch wel nog wel meer meevallen als je het kleinschalig houdt ipv als dat je een paar m2 aan planten hebt staan.

          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

          Comment

          Bezig...
          X