Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lamp slecht afgeschermd: Politie op bezoek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Nederland: Lamp slecht afgeschermd: Politie op bezoek

    Korting op 420shop
    Mijn achterbuurvrouw had last van mijn lamp. Dat wist ik wel, en ik had ook al aangeboden het beter af te schermen - maar alleen als zij, van haar kant, haar TV en radio zachter wilde zetten. (Tja, een dove ouwe draak die haar TV in het open raam heeft staan kan knap hinderlijk zijn.)

    Blijkbaar vond ze dat geen goede deal, want in plaats van de TV zachter te zetten begon ze een laster- en treitercampagne, die eindigde in een nachtelijke scheldpartij van haar kant, die ik netjes op video heb opgenomen. Ongelofelijk hoeveel synoniemen die 80-jarige taart kende voor "homo". Echt ongelofelijk. Reden genoeg om de politie te bellen. Die kwamen prompt. Ze waren niet onder de indruk van mijn lamp ("Jezus, mag een mens geen lamp meer aansteken?") maar ze waren wel onder de indruk van de scheldpartij. Ik weet niet wat ze tegen buuv gezegd hebben - maar ze zong 3 toontjes lager daarna. Liever gezegd: Ze zong niet meer. De geschreeuwde laster naar de andere buren stopte, alsof de stekker eruit getrokken was. Rust. Vrede.

    Een week later was de politie weer aan de deur, in de vorm van de wijkagent. Die heeft de lamp van alle kanten bekeken, de bedrading gecontroleerd, en me toch gevraagd om een extra lap voor die lamp te hangen. Aan Buuv heeft hij doorgegeven dat er beslist geen brandgevaar is, dus dat ze daarover moet stoppen met zeuren. (En dat ze zich niet schuldig moet maken aan homohaat, laster, geluidsoverlast, dat ze niet de koningin van de wijk is en dat ik niet naar haar pijpen hoef te dansen.) Sindsdien heb ik de TV niet meer gehoord.

    Okee, ik heb die extra lap dan maar voor de lamp gehangen - waarmee het brandgevaar is toegenomen. Verder blijft 'ie gewoon branden natuurlijk.

    De moraal? Scherm je lampen niet te goed af, anders heb je niks meer te onderhandelen.

    (By the way: Het gaat hier om een bureaulamp. Mijn laatste binnenkweek is alweer 2 jaar geleden. Kweeklampen kun je misschien beter meteen fatsoenlijk afschermen.)

    #2
    Re: Lamp slecht afgeschermd: Politie op bezoek

    Meesterlijk verhaal

    Comment


      #3
      Re: Lamp slecht afgeschermd: Politie op bezoek

      Hahaha leuke afloop.
      Ik zat al te denken, lap op je kweeklamp.
      Leuk
      Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
      Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

      Comment


        #4
        Re: Lamp slecht afgeschermd: Politie op bezoek

        Briljant!
        Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

        Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

        Comment


          #5
          Re: Lamp slecht afgeschermd: Politie op bezoek

          Hahahahahaha lol

          Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
          sigpic

          Comment


            #6
            Re: Lamp slecht afgeschermd: Politie op bezoek

            Hahahaha, moest ze nog wat redelijker geweest zijn had ik nog een rolator voor haar te koop
            Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

            Comment


              #7
              Re: Lamp slecht afgeschermd: Politie op bezoek

              Ga maar eens werken voor buurtbemiddeling, dan maak je nog erger mee
              http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

              Comment


                #8
                Re: Lamp slecht afgeschermd: Politie op bezoek

                Buurtbemiddeling was er vorige maand al bij geweest. Lijkt me inderdaad een rotbaan. Ik zou het nog niet voor een topsalaris doen, maar zij doen het vrijwillig. Fantastisch hoor, dat die mensen bestaan. Ze hebben echt hun best gedaan, maar met sommige mensen is gewoon niet te praten.
                Last edited by Blani; 31 July 2013, 22:49.

                Comment


                  #9
                  Re: Lamp slecht afgeschermd: Politie op bezoek

                  waanzin..complete waanzin. Schelden om je bureaulamp ?

                  Ik heb trouwens ook in toenemende mate last van hangsenioren : kom ik vorige week thuis, heeft er een m'n voortuin maar eens even gesnoeid, hij vond het namelijk geen gezicht al dat onkruid. Even voorbij gaan aan het feit dat het verdomd mooi onkruid was en dat ik dat expres liet verwilderen als statement tegen al die keurig aangeharkte grindveldjes+verroeste fiets in de wijk. Maar ik heb 'm teruggepakt : als dank voor zijn inspanningen heb ik hem een heerlijk broodje kado gedaan, speciaal voor hem en met alle zorg gebakken. Inclusief wat extra handjes keiharde tarwekorrels (uit eigen tuin). Zoek je een bezigheid ? kauw hier maar op, scheepsbeschuit is er niks bij.

                  Wat wel weer grappig was dat het open doel (die verwilderde voortuin) precies dat heeft gerealiseerd wat de achterliggende gedachte was : afleiden van de aandacht. Want als je onder de walmen van een seniorencomplex woont is het verstandig ze af en toe wat te 'voeren' met dingen waar ze zich druk over kunnen maken. Doe je dat niet dan zoeken ze wel iets, en vinden ze ook altijd wat. Daar heb ik persoonlijk liever wat grip op... M'n buren doen dat niet, je wilt niet weten wat voor details over hun levens ik af en toe te horen krijg van een bevriende senior in die flat...
                  Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                  Comment


                    #10
                    Re: Lamp slecht afgeschermd: Politie op bezoek

                    Okee, bureaulamp is een licht understatement. Het is een TL-balk van 2x18 watt. Netjes afgeschermd, zodat het licht op mijn tafel valt en niet naar buiten. Aangezien ze voor tienen naar bed gaat (dus voor zonsondergang), heeft ze blijkbaar in haar slaap last van mijn strooilicht.

                    Ik denk vooral dat ze last heeft van mijn activiteit onder die lamp: Kleermaken. Dat doet een vent niet. Dat doet alleen een half wijf, en dus een homo. (Wat ik niet eens ben.) Nou, Moreweed: Kleermaken is provocatie genoeg om de hangbejaarden nog maanden bezig te houden. Daarna zal ik mijn hond wat vaker laten janken in de tuin (dat doet ze hartverscheurend als ze de tuinslang achtervolgt) tot ik de dierenbescherming aan de deur heb. Onkruid is helaas geen optie: Dat laat mijn hond niet toe. (Kleinburgerlijk rotbeest.)

                    En inderdaad: Als je ze niks geeft, dan gaan ze dingen verzinnen. Ik hoorde buuv al medestanders zoeken tegen mijn eindeloze getimmer in de tuin (Da's een jaar geleden, dat ik daar een plankje gezaagd heb...) en mijn boom (nooit klachten gehad...)

                    Die boom is ook wel een goeie om ze mee bezig te houden. Het zit namelijk zo met overhangende takken: Je moet de eigenaar twee keer schriftelijk verzoeken om het ding te snoeien.

                    En als 'ie het dan nog niet gedaan heeft...

                    Dan mag je zelf het overhangende deel wegknippen en afvoeren.

                    Heerlijk hoor, die wet. Ik geef mijn boom een extra beetje mest: Groei maar lekker, boompje!

                    Comment


                      #11
                      Re: Lamp slecht afgeschermd: Politie op bezoek

                      Raar... tegenover mij heb ik zo'n beetje 20 seniorenwoningen en die ouwe "Benidorm bastards" zijn nog zo sociaal als de pest.
                      Altijd begaan met elkaar en de buurt, praten als brugmans en zeuren nooit. Tenminste niet tegen mij, onder elkaar zit er soms wel enige wrijving, maar dat zal de leeftijd wel zijn

                      Pech als je een mandje treft met de appel van Sneeuwwitje erin!

                      Comment


                        #12
                        Re: Lamp slecht afgeschermd: Politie op bezoek

                        Mijn eigen moeder is ook 89, maar valt niemand lastig - voor zover ik weet. (Zeg nooit: "Zoiets doet mijn moeder niet".) Maar volgens mij heeft ze het veel te druk met haar hondje, haar componeerwerk, haar beeldhouwwerk, haar tuin en haar (helaas) dementerende vriendenkring. Zo kan het ook.

                        Ik heb me wel enorm moeten inhouden om niet terug te gaan pesten. Het zou vreselijk lekker zijn, maar ook behoorlijk mijn positie verzwakken bij de politie en bij de buurt. Maar ik zit toch te denken: Als ze nu klaagt over 38W TL die niet op haar gericht is, wat zou ze dan vinden van een 600 watt bouwlamp die wel op haar gericht is? (Nee, ik ga niet de 400W HPS opgraven.)
                        Maar goed: Geen wraak dus. Daarom voelt het zo lekker om mijn boom wat extra te verzorgen: Het is absoluut zinloos, maar het voelt als wraak.
                        Last edited by Blani; 1 August 2013, 02:52.

                        Comment


                          #13
                          Re: Lamp slecht afgeschermd: Politie op bezoek

                          Hahaha mooi verhaal blani
                          vreemd dat ze niet kan slapen, ik doe altijd mijn ogen dicht.
                          En als je dr op 1 of andere manier last van hebt koop ik een gordijn om ervoor te hangen.

                          als wraak kun je wel zoon fietsbandplakker op het belknopje plakken

                          Comment


                            #14
                            Re: Lamp slecht afgeschermd: Politie op bezoek

                            Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

                            Comment


                              #15
                              Re: Lamp slecht afgeschermd: Politie op bezoek

                              kleermaken ? wow ! Da's lang geleden dat ik iemand heb horen -nee zien- vertellen dat die als hobby kleren maakt !

                              ik chargeerde natuurlijk wat met die oudjes hiero, het merendeel is vriendelijk, begaan en sociaal. Een paar rotte appels zullen er wel bij horen.
                              Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                              Comment

                              Bezig...
                              X