Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wiet is nu legaler in Amerika dan in Nederland

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Algemeen: Wiet is nu legaler in Amerika dan in Nederland

    Korting op 420shop
    Amerika het land dat het cannabisverbod ooit -in 1937- heeft bedacht!
    Zo'n beetje de hele wereld heeft het verbod overgenomen, en Amerika heeft er bij andere landen altijd op aangedrongen zich eraan te houden. Nu heeft Amerika dus een prachtige manier gevonden om zichzelf al de economische voordelen van de legalisatie toe te eigenen en... andere landen hebben het nakijken!
    Obama is herkozen voor een extra vier jaar als president, toch? Op die dag stemden Amerikanen op alles dat los- en vastzat, en dus ook op referenda. In Oregon, Washington en Colorado werd hard campagne gevoerd voor en tegen wiet, en in die laatste twee staten hebben de kiezers zich uitgesproken voor legalisering. In Colorado waren er zelfs meer stemmen voor wietlegalisering dan voor president Obama.
    In heel Amerika? Nee, alleen in de staten Washington en Colorado. Maar we hebben het hier wel over echte legalisering: kweken, verkopen, winst maken, blowen: het mag allemaal. En de belastinginkomsten zijn ook nog eens fenomenaal. Daarmee is ons omslachtige gedoogsysteem volledig ingehaald. Nederland is niet langer de voorloper in de wereld als het om wiet gaat.

    #2
    Re: Wiet is nu legaler in Amerika dan in Nederland

    Nee dat was me allang duidelijk geworden.
    Maar het meest schrikbarende vind ik wel het kwaliteitsverschil.
    Heb nu verschillende reportages gezien waarbij de wiet ook in beeld kwam.
    Hierbij viel mij de enorm mooi uitziende wiet op en in mijn beleving is dat ook vaak/bijna altijd de lekkerste.
    Hierin zie je de medicinale movement mensen met kennis en liefde voor de plant in terug.
    Mooi in glazen potten niet al dagen ervoor in een zakje gepropt.
    misschien wel 4 weken liggen curen mmmmmmmmmm

    Zonder bestrijdingsmiddelen en andere ongein gewoonweg eerlijke wiet.
    Zoals die broodkweker ook het liefst zijn natje en zijn droogie wil.

    Maar denk wel dat bij geen snelle verandering vanuit de kwekers/leveranciers coffeeshop er een andere beweging bij de consument gaat komen.
    Denk hierbij aan zelf kweken binnen/buiten en opkomst van cannabis social clubs een Spaans fenomeen dat zich langzaam over Europa aan het verspreiden is.

    Dus word hard werken voor de broodkweker

    Maar van een beetje hard werken is nog nooit iemand dood gegaan.
    Maar van verontreinigde rookwaar............?

    Comment


      #3
      Re: Wiet is nu legaler in Amerika dan in Nederland

      Al waren coffeeshops al lang in Nederland en werd alles gedoogd, nu zijn ze in de US vele stappen verder.
      Kunnen ze hier nog iets van leren.
      Enjoy life, it is to short.

      Comment


        #4
        Re: Wiet is nu legaler in Amerika dan in Nederland

        Dat amerikaanse feestje vind ik hoopvol maar vermoedelijk zal het niet lang duren.. Legalisatie heeft alleen kans als het minstens nationaal gebeurd, bij voorkeur globaal.

        Nederland zal niet meeveren : kijk bijv naar de berichtgeving rond ingrijpen op basisschoolleeftijd door jeugdzorg en andere instanties. Dat vind ik een van de vele tekenen aan de wandf dat we hier te maken hebben met vertrutting ten top. De broodkweker spint er trouwens garen bij > hoe meer antigeluiden, hoe harder de repressie. En hoe harder de repressie, hoe hoger de kiloprijzen.
        Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

        Comment


          #5
          Re: Wiet is nu legaler in Amerika dan in Nederland

          Consument is hierin een bepalende factor.
          Deze moet zich verenigen buiten de shops om.
          Maar dat willen de shops ook niet graag.
          Krijg je van die mondige klanten die vervelende vragen stellen.
          En geloof me uit eigen ervaring weet ik dat ze dat niet leuk vinden
          Dan ben je die eikel en zijn de roddels zo de lucht in geholpen.
          Nee daar houden ze niet zo van.
          En opleiding van personeel is al helemaal ver te zoeken.

          Comment

          Bezig...
          X