Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoi, een paar vraagjes voor de duidelijkheid

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Nederland: Hoi, een paar vraagjes voor de duidelijkheid

    Korting op 420shop
    Hi, ik heb de laatste paar uur op het forum rondgesnoept maar er zijn mij een paar dingen nog niet duidelijk en ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen. De situatie is als volgt.

    Een paar jaar geleden hoorde ik ooit van een lerares dat er in kippenzaad, ook hennep zaden zaten.
    Nu hebben wij toevallig kippen bij ons in de tuin lopen en ik gooide wat voer in het bakje.
    Opeens bedacht ik mij dat hier ook wiet zaadjes in zaten en nu leek het mij leuk om deze eens in de grond te steken en te kijken of hier iets rookbaars uit komt. Ik heb verder dan puur de nieuwsgierigheid of het iets word en/of er enigsinds iets uitgroeit geen ander doel voor ogen. Ik wil dus ook volledig 'gedoogd' bezig zijn en geen gezeik achteraf kunnen krijgen.
    (Op vele internet sites staat er al dat dit geheid meuk is, maar ach ik wil het toch eens proberen voor de lol)

    Het nadeel wat ik heb is dat ik nogal zeikerige buren hebben, welke naar mijn idee snel zullen klagen, dus ik wil goed voorgelicht zijn voordat ik de zaadjes in de tuin gooi.
    Nu heb ik vandaag wat research gedaan en waren een paar dingen mbt de wetgeving in nederland mij totaal nog niet duidelijk:

    - Ik lees op veel sites dat je beter 4 dan 5 plantjes neer kan zetten dit om gezeur te voorkomen mocht er ooit een agent aan de deur komen. Nu wil ik dus random zaadjes planten dus ik heb het idee dat als ik er 5 in de grond gooi ipv 5 ik iig meer kans heb dat er ook een vrouwtje tussenzit, dus wat raden jullie aan, ben ik met 5 plantjes nog legaal bezig ?

    -Stel je voor, in het meest bizarre geval dat er iets van de planten afkomen en dit komt neer op meer dan 30gram, is dit dan nog steeds gedoogd ? Ik las op internet dat een gemiddelde plant al snel meer dan 60 gram gaf, dit is toch meer dan het dubbele. Kunnen ze hier ooit moeilijk over doen ?

    -Ik las dat de huurbaas van je huis nog wel eens moeilijk kan doen als je 'gepakt' bent met planten, Nu leek het mij logisch dat dit om grote aantallen ging. Kunnen ze je ook al je huis uitzetten als je 4/5 planten in de tuin hebt?

    - Mocht ik politie over de vloer krijgen, zeg bijvoorbeeld omdat de buren geklaagd hebben, Sta ik dan gelijk de planten af en is daarmee alles klaar of kan ik daarna nog vervolgd worden / een boete krijgen / wat dan ook.

    Mocht er verder nog iets te binnen schieten zal ik dit er nog even bij editen, maar dit zijn wel de dingen die ik me gelijk afvroeg en waar ik niet zo snel een antwoord op kon vinden op het forum.

    alvast bedankt voor de hulp.

    #2
    Re: Hoi, een paar vraagjes voor de duidelijkheid

    Van hennep zaad krijg je geen wiet

    Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
    -

    Comment


      #3
      Re: Hoi, een paar vraagjes voor de duidelijkheid

      Dus die planten zijn hoe dan ook niet rookbaar? :+

      (Zoals ik al aangaf, ik heb er totaal geen verstand van ... :') )

      Comment


        #4
        Re: Hoi, een paar vraagjes voor de duidelijkheid

        Ik vrees ervoor..
        neem en kijke op de 420shop. Daar vind je wat zaad!

        Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
        -

        Comment


          #5
          Re: Hoi, een paar vraagjes voor de duidelijkheid

          Oorspronkelijk geplaatst door Lovis View Post
          Ik vrees ervoor..
          neem en kijke op de 420shop. Daar vind je wat zaad!

          Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
          Mja het leek me gewoon leuk om met dit kippenzaad iets rookbaars te krijgen , vandaar de vragen

          Toch zou ik ze graag nog beantwoord hebben , nu ben ik wel steeds benieuwder geworden. Lijkt me gaaf om toch die kippenmeuk te proberen haha

          Comment


            #6
            Re: Hoi, een paar vraagjes voor de duidelijkheid

            😂gaat niet werken, echt zonde van al die moeite! Er zijn zoveel webshops waar je voor 6euro een leuk(gefemiseerd) zaadje hebt!


            Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

            Comment


              #7
              Re: Hoi, een paar vraagjes voor de duidelijkheid

              Oorspronkelijk geplaatst door matthijs1990 View Post
              gaat niet werken, echt zonde van al die moeite! Er zijn zoveel webshops waar je voor 6euro een leuk(gefemiseerd) zaadje hebt!


              Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
              Stel je voor, ik koop 4-5 zaadjes dan, zoe zit het dan mt de vragen in de OP?
              Is dat volkemen gedoogd dan nogsteeds?

              Comment


                #8
                Re: Hoi, een paar vraagjes voor de duidelijkheid

                Oorspronkelijk geplaatst door Michellovitcho View Post
                Stel je voor, ik koop 4-5 zaadjes dan, zoe zit het dan mt de vragen in de OP?
                Is dat volkemen gedoogd dan nogsteeds?
                Wat betreft gedoogbeleid kan je het beste even de zoek functie gebruiken, er staat hier een bron van informatie op.

                Gr


                Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

                Comment


                  #9
                  Re: Hoi, een paar vraagjes voor de duidelijkheid

                  Ga eens wat lezen zo leer je wat, ipv dat een ander het moet voorkauwen.
                  En als je op de vorige post een reactie plaatst hoef je niet telkens te quoten, lees daarom eens de regels en faqs door, de firma dankt u.
                  Last edited by Ganjax; 23 March 2014, 01:05.

                  Comment


                    #10
                    Re: Hoi, een paar vraagjes voor de duidelijkheid

                    Wie niet waagt, zal ook niks winnen

                    Wie weet bewijs jij hier even het tegendeel en zit je binnen paar maand te genieten van je 'kippenwietje'

                    Comment


                      #11
                      Re: Hoi, een paar vraagjes voor de duidelijkheid

                      Oorspronkelijk geplaatst door Ganjax View Post
                      Ga eens wat lezen zo leer je wat, ipv dat een ander het moet voorkouwen.
                      En als je op de vorige post een reactie plaatst hoef je niet telkens te quoten, lees daarom eens de regels en faqs door, de firma dankt u.
                      Mja, ik heb dus al de hele avond rond gezocht hier en hoe meer ik lees hoe meer alles zich tegenspreekt. Toen ik eenmaal bij augustus 2011 was aangekomen dacht ik 'Ach laat ik het eens vragen zodat ik wat definitieve antwoorden heb.'



                      Oorspronkelijk geplaatst door Shifty View Post
                      Wie niet waagt, zal ook niks winnen

                      Wie weet bewijs jij hier even het tegendeel en zit je binnen paar maand te genieten van je 'kippenwietje'
                      Dit zou me dus heel tof lijken Maarja, zoals ik aangaf wil ik het volledig gedoogd houden. Voor een stomme test om te kijken of het kan / wat je er mee maakt heb ik geen zin om dadelijk een boete te krijgen of iets. Dat is me het niet waard.

                      Comment


                        #12
                        Re: Hoi, een paar vraagjes voor de duidelijkheid

                        Als je zoveel gelezen hebt, heb je dan ergens eender waar gelezen dat iemand zijn zaad uit een zak kippenzaad haalde?
                        Neen he, daaruit zou ik concluderen dat ik daar mijn tijd niet moet insteken, mss omdat het hennepzaad bevat en dus niet geschikt is.
                        Btw als je hier alles gelezen hebt tot terug in augustus 2011 dan zou je zoveel weten dat je geen enkele vraag meer hebt.

                        Comment


                          #13
                          Re: Hoi, een paar vraagjes voor de duidelijkheid

                          Zoals ik hierboven aan gaf, mocht ik 4-5 zaden kopen vraag ik me ook af hoe het voor de rest nog zit.

                          Zaden uit kippenvoer lees je hier niet nee, maar dat is gewoon een leuk experiment. Moet kunnen toch? Nogmaals zolang ik er geen gezeik mee krijg wil ik dat best proberen.
                          En Nee, ik kan alle vragen beantwoorden, maar voor elk antwoord is er ook weer een tegen antwoord te vinden op de site. Vandaar dat ik het allemaal definitief wil weten voor ik iets in de aarde stop. Ik lees overal weer andere verhalen. Niet zo gek dat ik dan inmiddels in de war ben, toch?

                          Comment


                            #14
                            Re: Hoi, een paar vraagjes voor de duidelijkheid

                            Kweken is kweken, en in elk verslag is de basis hetzelfde met enkel verschil in setup of zaad,en neen daar zitten geen tegenstrijdigheden in.
                            Dus als je je afvraagt wat er komt na zaad kopen lees dan de basics.

                            Comment


                              #15
                              Re: Hoi, een paar vraagjes voor de duidelijkheid

                              Compleet zinloos.

                              Het is niet te roken.
                              Je wordt er absoluut niet high van, ook niet een heel klein beetje.
                              Misselijk, dat wel waarschijnlijk.
                              Je krijgt gezeik met de buren.
                              4 maanden panisch rondlopen in de hoop dat de huurbaas het niet opmerkt.
                              Ja, ook met 1 plantje binnen en buiten kan er een uitzettingsprocedure gestart worden.
                              Ga het maar bewijzen dat het hennep is en geen wiet. Staat er in je huurcontract niet "hennep" ?
                              Vaak is dat voor politie/huurbazen geen grens. Hennep = wiet en andersom.

                              In kippenvoer zitten nog veel meer zaadjes waar je geen problemen door krijgt.
                              Vroeger toen ik nog een jong Qtje was ik had allerlei plantjes van kippenzaad in de vensterbank staan.
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                              Comment

                              Bezig...
                              X