Mededeling

Collapse
No announcement yet.

3FM Interview met GGZ directeur

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Nederland: 3FM Interview met GGZ directeur

Korting op 420shop
    gaat voornamelijk mbt harddrugs, maar ook alcohol en wiet komen even aan de orde. Apart figuur die ggz directeur, heel apartÖ en politici luisteren naar deze flapdr.. meneer.

http://www.3fm.nl/mobiel/gemist:audio/detail/146920

Re: 3FM Interview met GGZ directeur

Kunnen we eigenlijk beter ook onze kapitalistische consumptiemaatschappij afschaffen: door de druk op de mensen steeds te verhogen, hun hoofd vol te pompen met leugens en ze steeds in het gareel te laten lopen hebben mensen wel eens behoefte aan een verzetje.

De interviewer is wel geweldig: hij heeft duidelijk een veel meer realistische kijk en kennis over het onderwerp terwijl die zogenaamde 'directeur' zomaar een eindje loopt te lullen en ervan uitgaat dat repressie de beste oplossing is terwijl het al tig keren bewezen is dat dit juist averechts werkt en nog meer doden tot gevolg heeft.

Kijk maar naar het VK: een enorm repressief drugsbeleid en nergens zo veel drugsdoden in Europa als daar.

We moeten kijken naar de oorzaak van al dat druggebruik: mensen die zich niet goed voelen (dit kan zowel fysisch als psychisch zijn), daar een oplossing voor zoeken en zich storten op het gebruik van (al dan niet legale) middelen.

Groeten van Orgasmatron

Comment

Deze directeur heeft echt het slechtste praatje ooit. Wel mooi om te horen

Update dit is trouwens niet de echte directeur van GGZ: bron: http://www.powned.tv/nieuws/binnenla...tivals_af.html
      Last edited by Kill3r008; 5th June 2014, 20:25.

Comment

Tja maakt niet uit eigenlijk
        Die kerel is dus wťl de directeur van een behandelingscentrum voor verslaafden, geeft aan zelf verslaafd te zijn geweest en blijkbaar weet hij nog niet waar hij over praat.
        Dat vind ik pas schrijnend.

Okť, hij mag van mij gerust pleiten voor een effectievere aanpak van de drugsproblematiek.
        Maar dat hij met zijn ervaring meent dat het simpelweg verbieden van iets er voor zorgt dat het niet meer gebeurd...

Ik gun ieder zijn eigen mening maar deze kerel spoort ťcht niet, hoor je ook aan zijn manier van redeneren.

Dat zulke mensen een leidinggevende functie in de zorg- en welzijnssector mogen uitoefenen kan ik echt niet begrijpen!!!

Comment

Orgasmatron gaf het ook al aan.
          Je kunt problemen aanpakken, maar zolang er niks aan de oorzaak gedaan word, verschuift het probleem zich enkel.
          Iemand is niet verslaafd aan een bepaald middel, iemand gebruikt een bepaald middel om (meestal) iets te onderdrukken.
          Als je 'verslaafd' geweest bent en dan je gaat afkeren tegen het middel wat je gebruikte, heb je het niet begrepen. Een middel wat het ook is, of het tabak, wiet, alcohol of andere drugs moet je aan de kant kunnen zetten zonder er afkeer voor te creŽren. Als je niet kan stoppen als het middel binnen handbereik is, heb je de oorzaak van je probleem niet (genoeg) aangepakt en ben je nog niet sterk genoeg.

Dus het verbannen van drugs blijft een zinloze bezigheid, beter kunnen ze het geld wat ze voor bestrijding, voorlichting en weet ik wat er niet allemaal gedaan word om drugs heen, gebruiken om mensen eens echt te helpen.
          Nu ik dit schrijf bedenk ik me dat het ook geen zin heeft om daar geld in te steken, tenminste niet in mensen die op psychologisch gebied problemen hebben en dat zijn er meer dan gedacht word. Die mensen worden door de ggz op een hele verkeerde manier 'geholpen', waardoor de onderliggende problematiek blijft zitten. Dat is ook niet met geld op te lossen, dat zit hem meer in de ontwikkeling van de hulpverlening/de mensen die werken bij de ggz.
          We leven in een wereld waarin veel mensen denken de waarheid te kennen omdat ze wetenschapper of iets anders intelligents als titel hebben. Die mensen hebben veel 'geleerd' alleen hebben enkel er met hun gedachten/hersenen over dingen nagedacht. Een mens bestaat uit verstand en een hart/gevoel. Het gevoel wordt veel te vaak er niet of op een verkeerde manier bij betrokken doordat die zogenaamde intelligente mensen dat nooit ontwikkeld hebben.

Op ggz gebied is er een heel boek over stoornissen (DSM) die je een mens toe kan schrijven, maar wat ze er mee aanmoeten weten ze eigenlijk niet. Mensen kunnen ze tegenwoordig een mooi labeltje geven en in een bepaalde therapie drukken indien dat mogelijk is bij een bepaald labeltje, maar helpen doet het weinig tot niet. Vaak moeten mensen om leren gaan met de bepaalde stoornis die ze hebben, terwijl dat eigenlijk de grootste onzin is die er 'bestaat'. De stoornissen zijn verzonnen door mensen, het is geen waarheid, sterker nog als je dat boek er bij pakt kun je ieder mens makkelijk 1 stoornis toewijzen als het niet meer zijn. Toch is dat de manier waarmee ze in de ggz werken, hoezo krom.

De wereld zit vreemd in elkaar. Het is aan een ieder om het voor zichzelf recht te breien, zijn of haar eigen problemen aan te pakken en anderen te helpen waar dat nodig is. Politiek zorg en welzijn en al die onderdelen zijn niet goed voor de mensen, ze zijn gericht op economische belangen. Dat is ook de reden dat vaak de vaagste mensen bovenaan staan bij zulke functies, als ze het economisch maar recht breien dan is het goed.

Comment

Footer Left Ad

Collapse
          Bezig...
          X