Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

inport zaadjes uit Europa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Buitenland: inport zaadjes uit Europa

    Korting op 420shop
    Lees regelmatig dat er leden zijn die zaadjes bestellen uit Europa (Amerika Canada enz...) Als je zaadjes besteld in Europa worden die verstuurt met de post en komen die aan zonder dat je last hebt van de overheid.

    Nu heb ik 2 vragen erover, echt info over de wetgeving vind ik niet. Als je google vind je genoeg verbod lijsten betreffende invoer van planten en zaad maar niets over wietzaden.

    1) Ben je strafbaar als je zaad besteld uit Europa? Altijd geweten dat ieder pakje uit de EU gescand wordt.
    2) mijn Dochter is getrouwd met een Amerikaan en die gaan 3 keer op jaarbasis naar U.S.A op bezoek naar zijn familie. Nu is mijn vraag als ze het kunnen opsturen via de post wettelijk kan je dan wettelijk wietzaadjes meenemen op het Vliegtuig zonder dat je last hebt van de douane daar of hier?

    Met vriendelijk groet en geniet van jullie vakantie en aan de Hollanders bravo 3 plaats bij de voetbal, onze duivels waren slechter. Enkel spijtig dat de Duitsers hebben gewonnen zullen weer een dikke nek hebben


    En loop te balen morgen om 9 uur in ziekenhuis die dag onder mes en hoop dat vrijdag naar thuis mag komen, heb er geen goede hoop op weet nu al dat op 4 plaatsen op lichaam onder mes vlieg. Zenuwen die ze gaan uitrekken enz.

    En gefrustreerd dat ik wiet heb moeten kopen in de streek omdat ik mij nu niet kan verplaatsen naar NL, zucht 11 euro de gram. Vervloekt nu mijn 2 eigen kweekjes op bio wijze en als je dan terug wiet moet roken van onbekende afkomst amaai wat een verschil.
    Last edited by odyssee; 14 July 2014, 11:51.
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...croscoop-kopen

    #2
    Re: inport zaadjes uit Europa

    De specifieke info betreft de wetgeving vind ik ook niet terug, maar misschien heb je hier wat aan.

    1. Marc Emery veroordeeld tot 5 jaar gevangenisstraf door het versturen van cannabis zaden vanuit Canada naar de V.S. Uitgeleverd door de Canadese regering.

    On July 9th, 2014, Marc Emery will be released from his American prison, and be allowed to return to Canada, having served his sentence.
    2. Ik zou het risico niet nemen. Misschien een tripje naar Colorado of Washington plannen en daar zaadjes op de kop tikken?
    Veel gestelde vragen over het forum

    JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
    420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

    Comment


      #3
      Re: inport zaadjes uit Europa

      Het zal per land/staat verschillend zijn waarschijnlijk.
      Als ik alleen al de verschillen bekijk tussen de NL en BE wetgeving qua cannabis zal het elders in europa en op de rest van de aardkloot ook wel anders zijn
      Misschien even vooraf checken als je iets tegenkomt of het wel of niet verstandig is!
      Checken in de vorm van:
      HOE MOET IK ONTKIEMEN
      JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

      Comment


        #4
        Re: inport zaadjes uit Europa

        aangezien het in nederland niet illigaal om cannabis zaden in bezit te hebben.
        of te kopen, of te krijgen, daarom staat ook altijd erop souvenir (bijna altijd)

        ja aangezien Amerika nu legaal is, moet je het via een staat doen in de usa waar het dus legaal is
        zo kan het gerust na nederland komen,zonder gevolgen,zonder risico's ofwat dan ook.

        azarius etc en nog meerdere zadenhandelaars hebben ook de amerikaanse soorten in handen, en ook die komen rechtstreeks uit de staten, die gelegaliseerd zijn, ook de kweker die hier de granddaddy purple''s kweekte,die zaden kwamen ook uit de usa maar ook weer uit een legale staat.

        dus simpel gezegde, een legale staat is legaal en zonder problemen ook naar nederland,
        een staat waar medicinaale wiet enkel legaal is op doktors recept, is dus ILLIGAAL!

        ik weet het klinkt als een kromme wet, maar die staten vallen niet onder 1, en daar heeft men zelf wel nog de regels te bepalen.

        hoop je een stuk verder te hebben geholpen,
        gr staff

        Comment


          #5
          Re: inport zaadjes uit Europa

          Je bedoelde van buiten Europa toch ?
          Last edited by QnQ; 15 July 2014, 10:07.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Re: inport zaadjes uit Europa

            Eerste berichje uit ziekenhuis bedoel uit EUropa QnQ

            Aha logisch eigelijk als je het legaal kan kopen in een staat in Amerika dat je het dus ook mag uitvoeren Stafford.

            Wat ik intussen wel weet van de man van mijn dochter is, als je naar ginder vertrekt met een doktersvoorschrift van je dokter betreffende wiet en je gaat dan naar een dokter in die staat dat je als buitenlander ook legaal wiet kan kopen.
            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...croscoop-kopen

            Comment


              #7
              Re: inport zaadjes uit Europa

              Ja, uit Europa betekent binnen de grenzen van Europa.
              Ik dacht dat je juist van buiten Europa bedoelde.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                Re: inport zaadjes uit Europa

                Allereerst sterkte met je gezondheid!

                Je hebt het ook over meenemen van zaden in het vliegtuig.
                Let op evt. actuele landbouwrestricties mbt zaden en bij een evt. tussenlanding de regels van doorvoer van het betreffende land.
                Stemma doet het forum, stout 2017

                Stemma doet stout (2016)
                Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                Comment

                Bezig...
                X