Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Rechter voorkomt uithuiszetting wietkweker.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Rechter voorkomt uithuiszetting wietkweker.

    Nee hoor, goed lezen. Van mij mag iedereen kweken wat ie wil, maar je weet van te voren dat het niet mag dus je kan ervoor gepakt worden. Ik zeg nergens dat ik het eens ben met die wet maar die wet is wel van kracht. Van mij mag je er 1000 neerzetten alleen niet gek opkijken of zeuren als ze je pakken, diegene die de regels hanteert denkt er anders over als ik, of in ieder geval beroeps gewijs.
    Grow bitch! Grow!

    Comment


      #17
      Re: Rechter voorkomt uithuiszetting wietkweker.

      Waarom moet de man in kwestie dan volgens jou uit zijn huis gegooid worden?
      Het mag op grond van een facultatieve bevoegdheid toegekend aan het plaatselijk bestuur, maar het moet niet.
      Moet dan die maatregel imperatief worden?
      Dus een plaatselijk bestuur blijft in gebreke als de regel niet wordt toegepast en de bestuursrechter doet een foutieve uitspraak als hij de sluiting onverbindend verklaart?
      De man moet immers in jouw optiek gedurende een bepaalde tijd het woongenot van zijn eigendom worden ontzegd.

      Ik denk daar nu eenmaal anders over. In de literatuur is deze maatregel overigens ook omstreden. Hij zou namelijk strijden met internationale rechtsregels, waarin het vrij genot van eigendom is geregeld.
      [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
      mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

      Comment


        #18
        Re: Rechter voorkomt uithuiszetting wietkweker.

        Ik vind 1000 wel veel voor een kweker die niet een echte kweker is. Dus onder toezicht en gehouden aan regels zoals veiligheid en andere regels die ook voor echte kwekers gelden. Je gaat geen dikke kabels voor de meterkast aansluiten. Verkeerde water aansluiting ect. Ook dit moet aangelegd worden door een erkend installateur. Maar jah moeilijk als de kwekerij illegaal is. Belasting betalen word ook moeilijk als je meteen je kwekerij kwijt bent als je netjes geld komt brengen. Ik ben tegen de prusters. Een thuis kweker met 1 lamp en een gietertje, prima. Wel veilig aan gelegd graag wil geen woning brand in de straat of lekkage aan mijn woning door een prutser. Buiten is relatief veilig maar binnen moet je toch serieus bezig zijn.

        Comment


          #19
          Re: Rechter voorkomt uithuiszetting wietkweker.

          Ik vind wel dat de wet nageleefd moet worden ja, ok ik had niet meer in de gaten dat het om een woonhuis gaat. Maar dan nog als jij zelf bepaald een risico met iets te nemen dan moet je ook eventuele gevolgen accepteren. In Nederland zijn we er een ster in om veel dingen goed te praten, waarom dan nog regels maken? En als de mensen die met hem een contract hebben afgesloten daarin hebben staan jou eruit mogen gooien bij zoiets dan kunnen hun dat gewoon doen als hun het er niet mee eens zijn. En dan vind ik het raar omdat hij een dochter zou hebben of geld problemen de rechter anders beslist, voor hem heel fijn maar nu word de ene kweker wel gepakt met 2 plantjes onder de lamp en geen geld problemen en een broodkweker met geld problemen niet. Daarom of legaal maken of niet maar dan moet bij ontdekking ook een bepaalde straf volgen. Als ze je auto morgen jatten wil je dat ook graag. En nogmaals van mij mag je kweken hoe en wat je wil. Maar niet van de mensen die dat bepalen.

          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

          1000 is ook maar om aan te geven dat ik er persoonlijk niet mee zit wat een ander doet in zijn/haar huis. Misschien een verkeerd voorbeeld. En van binnen kweken heb ik totaal geen kaas gegeten maar natuurlijk vind ik dat je het op een verantwoorde manier moet doen, je kan geen ander mensen in gevaar brengen vanwege je eigen genot.
          Grow bitch! Grow!

          Comment


            #20
            Re: Rechter voorkomt uithuiszetting wietkweker.

            Ik vermoed dat je twee dingen door elkaar haalt. Woningsluiting vindt plaats bij eigendom. In een overeenkomst van koop en verkoop van een woning wordt niets geregeld over het telen van wiet. De rechten en verplichtingen die voortvloeien uit eigendom worden geregeld in het goederenrecht.
            Er valt simpelweg geen huurovereenkomst te ontbinden, gevolgd door huisuitzetting.
            Het vrije genot van de eigendom wordt dus door een bestuursbesluit gefrustreerd met als bijkomend gevolg dat de bank de hypothecaire geldlening kan opzeggen (de ING doet dit al), omdat je bij gedwongen leegstand de woning niet als woning in gebruik hebt.
            Een huurovereenkomst wordt geregeld in het verbintenissenrecht
            Last edited by Kwasimodo; 8 August 2014, 16:51.
            [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
            mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

            Comment


              #21
              Re: Rechter voorkomt uithuiszetting wietkweker.

              Hehe Zoals we zien zijn dit eeuwige discussies zolang je weet dat je niet mis doet en niemand in gevaar brengt is alles ok behalve natuurlijk de grote cashkwekers en ik bedoel niet hiermee de kleine paar grammetjes die af en toe verkocht worden voor mensen die het moeilijk hebben maar wel de enorme grote criminelen hier onder

              Comment


                #22
                Re: Rechter voorkomt uithuiszetting wietkweker.

                Inderdaad!
                Grow bitch! Grow!

                Comment


                  #23
                  Re: Rechter voorkomt uithuiszetting wietkweker.

                  Barbaarse praktijken, je eigen volk op straat zetten.
                  Komaan niet te vatten.
                  420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
                  Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                  Comment


                    #24
                    Re: Rechter voorkomt uithuiszetting wietkweker.

                    Het wietbeleid is te vergelijken met een slingeruurwerk. Twintig jaar geleden ging de amplitude richting tolerantie, de laatste jaren naar intolerantie. Maar de slinger zal, zodra hij het hoogste punt van intolerantie heeft bereikt, weer de andere kant uitgaan.
                    Het tolerantie Nederland wordt links en rechts ingehaald door landen, waarvan de politici wijzer zijn dan onze huidige reactionaire bewindslieden (VVD) en de bewindslieden die zich slaafs aan de leiband laten leggen (PvdA)
                    Last edited by Kwasimodo; 8 August 2014, 19:32.
                    [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
                    mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

                    Comment


                      #25
                      Re: Rechter voorkomt uithuiszetting wietkweker.

                      Oprutten met die bewindslieden.

                      Comment

                      Bezig...
                      X