Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe wetgeving België

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Nieuwe wetgeving België

Ze dienen 'een meerderheid', het had ook een andere meerderheid kunnen zijn!
    ‘A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on’

Comment

Ik heb het gisteren op het nieuws op nederland 1 nog eens goed gevolg en de wet is eigenlijk niet zoveel veranderd.
      Dus hetgeen dat gaat veranderen is dat als je nu betrapt wordt met canna op straat wordt er nu een boete opgelegd van €75.
      Er mag nog altijd bij volwassenen 1 plantje gekweekt worden voor eigen gebruik.
      Je mag het dus niet verkopen of uitdelen= dealen
      Je mag niet in het bijzijn van minderjarigen
      Niet op openbare plaatsen en scholen of waar veel kinderen vertoeven.

In het kort veranderd er niets enkel dat vroeger als je betrapt werd met een joint of 3 gram de zaak meestal geseponeerd werd.
      Nu wordt je voor al die zaken die ik opgenoemd heb vervolgd met boetes wat vroeger niet was.
      Dus gene paniek. Nu als je aan broodkweken doet ja dan ben je pineut want die willen ze er nu uit.
      Misschien is dit een voorbode op eventuele nog hardere maatregelen maar nu is het momenteel zo

Grtz

Matsy80

Comment

rook jij savonds maar je jointje , heb ej volgende dag politie controle , dan ben je de pineut in be
        Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

Comment

@ K1

Als je je joint thuis op u gemak rookt is het risico dat je gepakt wordt al gedaald met 25% toch.
          Ik ben nu aan het roken en nog geen poltie grapje
          Maar ja ze worden strenger maar volwassen mensen mogen wel nog een aantal dingen. Zoals ze ook zeggen het voorstel moet nog gedaan worden naar het gerecht en ik hoop dat ze nee zeggen omdat ze nu al zoveel dossiers dienen te behandelen.
          Momenteel is het een voorstel naar justitie maar die moeten het wel nog goedkeuren.

Comment

to smoke or not to smoke,thats the question

Comment

Mij maakt het niet uit ik blijf het doen. Mij krijgen ze op dat vlak niet klein en als ik daar soms €75 boete moet voor betalen dan doe ik dat. Dat ze dan stikken in dat geld maar ik ga nooit stikken in mijn green smoke

Comment

Zo zie ik het toch ook, het gaat vooral om in het openbaar gebruik. Bij ons in Nederland mag je bijna of helemaal niet meer in het openbaar drinken dat is eigenlijk het zelfde. Als je zien met en fles(je) dan krijg je gewoon ook een boete.
                Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
                https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

Comment

Voila zo is het ook . Nu ja broodkwekers gaan last hebben dat wel maar zoals die kerel zegt op nederland 1 die van antwerpen daar die voor iedereen kweekt, dat als je prive houd dat er niet zoveel zorgen moeten gemaakt worden

Comment

Broodkwekers hebben altijd al last gehad, die vielen altijd al buiten het gedoogbeleid, zoals mensen die in het openbare blowen.

En de nieuwe regering moet nog goed gekeurd worden door het parlement, aanstaande donderdag.

Comment

Ok wordt dat dan uitgezonden ergens ofzo want dat wil ik wel op de voet volgen. Prioriteit :p
                      Maar ja tis waar maar nu gaan ze zwaarder aangepakt worden hier. Op dat moet ik geen schrik hebben ik rook zelf wat ik kweek. Daarom doe ik het ook e omdat het op straat toch teveel geld kost.
                      Ik zou er niet van verschieten dat de prijs / gr naar €15 zou gaan hier.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ganjax View Post
                        Ze dienen 'een meerderheid', het had ook een andere meerderheid kunnen zijn!
                        Dat klopt maar het is nu zo niet... Overigens lijkt me dit vooral een symboolkwestie, want ik kan me niet voorstellen dat de politie en justitie staan te popelen om al die "schurken" met een klein zakje cannabis op zak te gaan opsporen en achter tralies zetten. En wat "een andere meederderheid" betreft: de voorbije tripartite was ook deftig aan een voorstel aan het timmeren om o.a. growshops te verbieden.

0 reacties in dat onderwerp, vind ik weer typisch. Maar als een voormalige dikzak nu schrielkip gaat mekkeren van "drugs are bad" staat iedereen op zijn achterpoten. Terwijl er eigenlijk niet veel veranderd, gebruiken en public was al verboden.

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Oorspronkelijk geplaatst door Matsy80 View Post
                        Ik heb het gisteren op het nieuws op nederland 1 nog eens goed gevolg en de wet is eigenlijk niet zoveel veranderd.
                        Dus hetgeen dat gaat veranderen is dat als je nu betrapt wordt met canna op straat wordt er nu een boete opgelegd van €75.
                        Er mag nog altijd bij volwassenen 1 plantje gekweekt worden voor eigen gebruik.
                        Je mag het dus niet verkopen of uitdelen= dealen
                        Je mag niet in het bijzijn van minderjarigen
                        Niet op openbare plaatsen en scholen of waar veel kinderen vertoeven.

In het kort veranderd er niets enkel dat vroeger als je betrapt werd met een joint of 3 gram de zaak meestal geseponeerd werd.
                        Nu wordt je voor al die zaken die ik opgenoemd heb vervolgd met boetes wat vroeger niet was.
                        Dus gene paniek. Nu als je aan broodkweken doet ja dan ben je pineut want die willen ze er nu uit.
                        Misschien is dit een voorbode op eventuele nog hardere maatregelen maar nu is het momenteel zo

Grtz

Matsy80
                        Zo interpreteer ik het ook eigenlijk.

Overigens IS er nog niets veranderd. Een regeerakkoord moet uitgevoerd worden. Tot de bevoegde minister, de tsjeef Koen Geens, een nieuwe richtlijn uitvaardigt, blijft de oude van kracht.

En wat de War on Drugs betreft, alle oorlogen hebben hun Ardennenoffensief.

Comment

OK, maar nu mijn situatie.

jarenlang dakdekker geweest, de grenzen gaan open voor de Polen. Waar ik eerst netjes ruim 2000 euro per maand verdiende en goed voor mezelf kon zorgen. De Polen gaan letterlijk voor 2,50 euro al ons voorbereid werk doen (daken isoleren, voorbereiden, opruimen etc) dus wij mochten voor steeds minder geld alleen nog ff komen om het dak dicht te stoken, dag 2000 euro per maand. Dat werd natuurlijk vele stukken minder, maar de regering dacht er serieus over na om de grenzen nog verder open te gooien! Dan komt er vervolgens een crisis overheen en de hele bouw stortte in, waar ik eerst nog voor mezelf en me vriendin kon zorgen kon ik toen alleen nog hopen niet ontslagen te worden. Dat gebeurde wel maar mijn baas had nog wel die goedkopen Polen in dienst, en zo was het op veel plekken. Kon ik nog een jaar als assistent bakker bij een peperkoek fabriek werken (niks mis mee, blij dat ik kon werken). Na een jaar fabriek voor de helft dicht en verhuisde dat naar Friesland. Al 2 jaar zit ik in de bijstand (waar je gewoon moet solliciteren dus wat ik ook doe). Mijn vriendin moest verhuizen vanwege de kosten en recht op bijstand, langzaam aan lijkt het weer wat beter te gaan, maar nog zit ik thuis. En dan stem ik rechts ja! Van mij mogen de grenzen dicht, en nee ik ben geen neo nazi heb gewoon "gekleurde" vrienden. Maar ik vind dit belangrijker als maar links willen stemmen om de discussie over wiet levendig te houden. Die hele wiet wetgeving kan me gestolen worden, hier word al jaren wiet gekweekt zonder die hele klote overheid. En of het nou legaal word of niet, wiet zal nooit meer verdwijnen en met de tijd (wanneer geld steeds belangrijker word) zal de overheid de strijd tegen wiet zelf staken (en anders de politie zelf wel). Overvallen, berovingen, geweld, etc daar wil het volk dalingen in zien. En nu de medische kant van wiet pas echt onderzocht en bekend word zal het steeds "normaler" worden voor de niet blowende burger. Die Ivo zit er ook geen 100 jr. meer. Dus als je alleen links wil stemmen om die discussie maar levend te houden, wie is er dan verstandig?

2 jr. bijstand is eigenlijk maar bijna 1,5 jr. Net nagekeken.
                          Last edited by Giel; 11 October 2014, 15:15. Reden: Verkeerde info.
                          Grow bitch! Grow!

Comment

15 eu de gram
                            Hier is dat al zo

Comment

Wa lol? € 15 de gram wat heb ik gemist

Comment

fokking NVA pfff

Comment