Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

> dan 5 kleine plantjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Nederland: > dan 5 kleine plantjes

    Korting op 420shop
    ik ben al langere tijd medisch gebruiker, wietolie, thee, vaporizer.
    Tot nu toe gebruik ik wiet aangeschaft in de koffieshop ,behalve het feit dat het erg duur is, is er ook het bange vermoeden dat je soms iets binnenkrijgt wat vervuild is met bijvoorbeeld bestrijdingsmiddelen.
    Gezien mijn werk kan ik mij absoluut niet veroorloven om met Justitie in aanraking te komen; vandaar dat ik de volgende vraag heb aan de mede forumleden:
    ik ben voor het eerst gestart met een buitenkweek ,ik heb nu in totaal acht ontkiemde gefeminiseerde zaden; ik wil binnen het gedoogbeleid blijven, dus vijf planten , maar hoe doen anderen dit in de praktijk ?als je begint met vijf zaadjes en ze ontkiemen niet allemaal of je verliest na het ontkiemen 1 of meerdere kwetsbare plantjes dan hou je nog maar een paar planten over om uiteindelijk in grote potten of in de volle grond te zetten.
    maar, technisch gezien, en waarschijnlijk ook legaal , overtreedt ik nu het gedoogbeleid.
    ze zijn nu gemiddeld 10 cm hoog. Voor mijn gevoel veel te vroeg om al plantjes weg te gaan gooien.....
    graag jullie opinie

    #2
    Re: > dan 5 kleine plantjes

    Het gedoogbeleid houdt eigenlijk in dat je 5 plantjes mag zetten, maar als er klachten komen dan haalt de politie ze evengoed weg. Ik ga er vanuit dat 7 planten geen klachten geeft waar 5 dat ook niet doen.

    Zelf had ik er vorig jaar 8 staan , wel na overleg met mijn buren.
    Stemma doet het forum, stout 2017

    Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

    Comment


      #3
      Re: > dan 5 kleine plantjes

      Oorspronkelijk geplaatst door Stemma View Post
      Ik ga er vanuit dat 7 planten geen klachten geeft waar 5 dat ook niet doen.
      Dat is nou net de vraag, wat bij meer dan 5

      Comment


        #4
        Re: > dan 5 kleine plantjes

        Niks. Uw probleem is als je een kilo oogst van die 5 planten en daar thuis mee gepakt wordt. Een kilo, kan toch niet voor 1 persoon zijn?... Gewoon zwijgen en ge wordt ni gepakt.

        Comment


          #5
          Re: > dan 5 kleine plantjes

          Hier meer info, het blijft een gok.

          Verhuurders en hypotheekverstrekkers kunnen al bij 1 plantje maatregelen nemen.Dat staat los van justitie.

          http://hennepadvocaat-hennepkwekerij...ennepkwekerij/

          http://hennepadvocaat-hennepkwekerij...t-hennepplant/
          Stemma doet het forum, stout 2017

          Stemma doet stout (2016)
          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

          Comment


            #6
            Re: > dan 5 kleine plantjes

            Oorspronkelijk geplaatst door Stemma View Post
            Verhuurders en hypotheekverstrekkers kunnen al bij 1 plantje maatregelen nemen.Dat staat los van justitie./
            Dit weet ik , het gaat mij om justitie / burgemeesters in de praktijk.

            Comment


              #7
              Re: > dan 5 kleine plantjes

              Oorspronkelijk geplaatst door Stemma View Post
              Het gedoogbeleid houdt eigenlijk in dat je 5 plantjes mag zetten, maar als er klachten komen dan haalt de politie ze evengoed weg.

              Comment


                #8
                Re: > dan 5 kleine plantjes

                Sluit me bij Flint aan het Mag niet . Dus als je voor je werk niet met politie ed in aanraking mag /wil komen zou ik als ik jouw as maar snel mijn plantjes weg halen
                want ook bij 1 plant word er een notitie gemaakt
                God was never on your side..

                Comment


                  #9
                  Re: > dan 5 kleine plantjes

                  Oorspronkelijk geplaatst door FlintStoned View Post
                  Gedogen is geen mogen. Ook 1 cannabisplant valt buiten de wet het mag dus gewoon weg niet. Gedogen van 5 planten wil zeggen: we gaan niet actief ernaar zoeken. Lopen men er tegen aan of wordt er gemeld dan wordt gewoon de wet gehandhaafd en de planten worden in beslag genomen. Met 5 of minder planten buiten volstaat men dan met een afstandsverklaring en wordt er verder geen proces verbaal opgemaakt. Je hebt dan dus geen strafblad, wel een aantekening achter je naam. Verder hangt het dan af wat zij met deze melding doen of je kunt blijven wonen.
                  Doen ze dit echt altijd? Maw; is dat standaard procedure bij de politie of ligt die beslissing nog steeds bij de agent zelf?
                  Verslag - 3x Bubba Kush AF

                  Comment


                    #10
                    Last edited by FlintStoned; 10 September 2015, 03:59.

                    Comment


                      #11
                      Re: > dan 5 kleine plantjes

                      Bedankt voor de heldere uitleg FlintStoned!
                      Het bijft een rare situatie met dat halfslachtige beleid in Nederand, maar voorlopig moeten we het er maar mee doen.

                      Er zijn er hier meerdere in de straat met planten in de tuin, dus ik maak me opzich niet zoveel zorgen wat betreft overlast.
                      In mijn (huur) contract staat inderdaad iets over drugsgerelateerde activiteiten, maar wel met de zin erachter 'die onder de opiumwet strafbaar zijn gesteld'.
                      Dat maakt het voor mij meteen weer onduidelijk of ik dan ook echt fout zit met 5 of minder plantjes in mn tuin. Ik neem in ieder geval aan dat dat ook niet mag.
                      Verslag - 3x Bubba Kush AF

                      Comment


                        #12
                        Verslag: 2e n00b binnen kweek, cookie kush
                        Verslag:
                        1e n00b binnen kweek...
                        Verslag: Ex- balkon, nu guerilla kweek vermoord door slakken

                        Comment


                          #13
                          Re: > dan 5 kleine plantjes

                          Daar heb je natuurlijk een punt, echter is de investering en potentiele straf wanneer je toch gepakt wordt beide hoger.
                          Ik zag ergens op dit forum een tabel over binnenkweek, en bij welke apparatuur je al als professional wordt gezien.
                          Dit was geloof ik al heel snel.

                          Toch ben ik wel van plan in de toekomst eens wat binnen te gaan proberen, wellicht aankomende winter al.
                          Verslag - 3x Bubba Kush AF

                          Comment


                            #14
                            Re: > dan 5 kleine plantjes

                            Als kweek je met een spaarlamp binnen dat is net zo Prof dan als je een hele set op zet Het is VERBODEN
                            God was never on your side..

                            Comment


                              #15
                              Re: > dan 5 kleine plantjes

                              In mijn (huur) contract staat inderdaad iets over drugsgerelateerde activiteiten, maar wel met de zin erachter 'die onder de opiumwet strafbaar zijn gesteld'.
                              Dat maakt het voor mij meteen weer onduidelijk of ik dan ook echt fout zit met 5 of minder plantjes in mn tuin. Ik neem in ieder geval aan dat dat ook niet mag.
                              Het telen van cannabis, ook 1 plant buiten, is bij deze opiumwet dus verboden en je bent dan dus in feite buiten de wet, illegaal, bezig dus strafbaar.
                              Het gedoogbeleid is echter niet opgenomen in de Opiumwet, hetgeen voor enige verwarring zorgt. Het gedoogbeleid zoals dit gehanteerd wordt door de overheid is te vinden in de Aanwijzing Opiumwet, zijnde een serie beleidsregels met betrekking tot het opsporen en vervolgen van de feiten vermeld in de Opiumwet.

                              Vreemd genoeg valt volgens deze wet cannabis onder de sorfdrugs maar een concentraat hiervan onder de harddrugs terwijl het om de zelfde werkzame stof gaat enkel in een geconcentreerde vorm om het beter te kunnen toedienen voor medicinale doeleindes. Blijft allemaal schots en scheef die NL wetgeving omtrend onzze plant.

                              Comment

                              Bezig...
                              X