Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Politiecontrole in Duitsland.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Politiecontrole in Duitsland.

    Korting op 420shop
    Iemand die iets weet over de Duitse wetgeving?

    In Mei heb ik enkele weken op vakantie geweest in Duitsland.
    Tijdens een trip naar de stad Trier heb ik op een snelwegparking gestopt daar iets gegeten en een halve joint gerookt in de auto...
    Ik weet dit hoort eigenlijk niet maar ik was in vakantiemode en ja zo doet een mens al eens iets dommers.
    Dan verder gereden en een kwartier later kwamen we aan een politiecontrole...
    Ik moest aan de kant en de agent heeft dit uiteraard geroken...
    Ik ben enkele uren vast gehouden geweest voor eerst een urinecontrole en dan bloedafname in het ziekenhuis.
    In het bureau enkele documenten gekregen dat ik moest tekenen en ik moest papier tekenen dat ik in mijn verdere verblijf niet meer reed met de auto.

    Nu we zijn al enkele maanden verder en ik kreeg vandaag een aangetekende zending binnen met mijn BOETE !!!
    Deze bedraagt in het totaal 1 139,96 EURO !!!!

    20161016_203253.jpg

    Ik weet dat ik in fout ben en heb dit ook toegegeven,ik ben ook bereid om een schikking te betalen.
    Maar dit is toch wel extreem???

    Bij de bedragen staat er:

    ein fahrverbot angeordnet fur die dauer von 1 monat(en)
    eine geldbube festgesetz von 1000 EUR

    Wat kan ik nu het beste doen??
    Ik ben in ieder geval niet van plan om dit bedrag te betalen...
    Last edited by Nightstalker; 16 October 2016, 20:35.

    #2
    Re: Politiecontrole in Duitsland.

    Ik zou toch vragen om eventueel in maandelijkse schijven te betalen.
    Indien je niet betaald en je gaat terug naar Duitsland, en je wordt tegengehouden voor controle dan zal het best kunnen dat het onweert in Keulen!
    Een gevangenis straf is niet uitgesloten!

    ps. Je topic is verplaats naar de Drugsbeleid en wetgeving sectie!
    Grtz
    Last edited by westport; 14 October 2016, 19:11.
    420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
    Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

    Comment


      #3
      Re: Politiecontrole in Duitsland.

      Als je het bedrag niet gaat betalen is mijn advies: voorlopig niet naar Duitsland gaan tot de boete is verjaard. Ik las op internet dat dit na 5 jaar is.
      Zeker weet ik dit niet dus infomeer je goed voordat je een beslissing neemt.
      Veel gestelde vragen over het forum

      JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
      420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

      Comment


        #4
        Re: Politiecontrole in Duitsland.

        Ik ben bang dat je de spreekwoordelijke sjaak bent. Als je niet betaalt gaan ze het waarschijnlijk via het CJIB spelen en dan staat er uiteindelijk straks gewoon een deurwaarder voor de deur. Helemaal niets doen lijkt me onverstandig, neem dan op zijn minst contact op met je rechtsbijstand of de anwb over wat je opties en de mogeijke gevolgen van niet betalen kunnen zijn.

        http://www.anwb.nl/juridisch-advies/...ersboete-in-nl

        Comment


          #5
          Re: Politiecontrole in Duitsland.

          Boetes kunnen idd worden overgedragen. Met kleine verkeersovertredingen kan je nog wegkomen door ze te vragen om een brief terug te sturen in het Nederlands, dat je het Duits niet begrijpt. In dit geval heb je medische testen moeten laten uitvoeren en wsl heb je getekend dat je in fout was. Maximum boete is 1500 euro... Ze lachen in duitsland niet met alcohol of drugs achter het stuur. Zure appel, maar als je niet betaalt wordt het het dubbel lees ik. En dan drie dubbel. Als Nederland dan achter je boete aankomt ben je gezien.
          Als je de grens over gaat zeker.

          Comment


            #6
            Re: Politiecontrole in Duitsland.

            Het gaat me niet om het feit dat ik een boete heb.
            Het gaat me om het bedrag,dit lijkt me toch niet menselijk voor zo'n klein misdrijf??
            De brief is inderdaad volledig in het Duits en op de achterkant hangt er een strook voor terug te sturen?
            Ik woon in Belgie dus ik weet niet als die site voor mij ook telt?
            Tegen mij hadden ze gezegd dat dit al bij al ging meevallen bij de politie zelf...
            Zou er een fout kunnen gemaakt zijn?
            Last edited by Nightstalker; 15 October 2016, 09:29.

            Comment


              #7
              Re: Politiecontrole in Duitsland.

              LOL , ze zijn daar precies strenger voor een onnozele joint te paffen, dan dat je in groep als illegalen vrouwen gaat aanranden.

              Comment


                #8
                Re: Politiecontrole in Duitsland.

                Oorspronkelijk geplaatst door Ganjax View Post
                LOL , ze zijn daar precies strenger voor een onnozele joint te paffen, dan dat je in groep als illegalen vrouwen gaat aanranden.
                Jammer dat je ironie wel degelijk klopt...

                Comment


                  #9

                  Comment


                    #10
                    Re: Politiecontrole in Duitsland.

                    Er staat nergens een uiterste betaaldatum.Dus heb ik wel nog even tijd om uit te vissen wat ik best kan doen.
                    Als je s'nachts ergens gaat gaan vissen terwijl je niet op dit domein mag zijn is dit dan geen inbraak ofzo?
                    En je bent voorzien om met materiaal om strafbaar feit te plegen.
                    In ieder geval de boete die zijn mij willen opleggen is toch buiten proportie nietwaar?
                    Het gaat hier nog altijd om een joint en geen illegaal handgeweer of dergelijke.
                    Ook staat mijn bloeduitslag denk ik vermeld op de boete:

                    Cannabis (THC 22 ng/ml)

                    Weet iemand hier meer over?Is dit een normale waarde voor een dagelijkse gebruiker of toch aan de hoge kant?

                    Comment


                      #11
                      Re: Politiecontrole in Duitsland.

                      De laatste paar jaar in Duitsland tweemaal een boete gekregen
                      voor niet parkeren volgens de voorschriften!

                      Eenmaal geen parkeerschijf, en eenmaal wel een parkeerschijf waar
                      een betaalautomaat stond!
                      Boete respectievelijk 10 en 15 € , dus dat valt dan wel
                      weer reuze mee, hier ben je dat kwijt voor parkeren,
                      met ons Haagse boeven beleid!

                      Groet en fijn weekend

                      Comment


                        #12
                        Re: Politiecontrole in Duitsland.

                        Gewoon niet blowen in Duitsland Ieder land heeft hier zo zijn eigen regels en wetgeving. Ik heb van de zomer 4 weken een rondreis in Thailand gemaakt, daar ben je helemaal de sjaak als je betrapt word met een simpel jointje (gevangenisstraf).

                        Comment


                          #13
                          Re: Politiecontrole in Duitsland.

                          Ik denk dat ze daar in Duitsland anders over denken. Blijkbaar hebben ze in 2008 die boete drastisch verhoogd. Als je daar voor die reden tegenin gaat zou je wel is de volle 1500 euro mogen gaan betalen... Bumperkleven kan je tot 2000 euro kosten. Lijkt mij ook niet in proportie, maar ik denk dat die boetes zo hoog zijn zodat je het zeker niet gaat doen. Het is zuur om daar zo achter te komen, maar valt niet veel aan te veranderen.

                          Comment


                            #14
                            https://www.verkeersrecht-adviesbalie.be/ en hopelijk kunnen ze mij hier verder helpen.

                            Comment


                              #15
                              Re: Politiecontrole in Duitsland.

                              Wir schaffen das

                              Comment

                              Bezig...
                              X