Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De Kweekverklaring.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    De Kweekverklaring.

    Korting op 420shop
    High allemaal
    (hoop ik voor jullie)

    Buiten op mijn kast heb ik de volgende Kweekverklaring hangen:
    __________________________________________________ ___________
    Kweekverklaring.

    Aan de leidinggevende van om het even welke instantie deze kweekkast hier aantreft,

    Ik ben pijnpatient.
    Ik kweek in deze kast uitsluitend Marijuana voor eigen gebruik.
    Ik beschouw mijzelf niet als een professionele kweker.

    Ik stel mijn eigen belang om geen pijn te hebben en een betere kwaliteit van leven te
    leiden boven het algemeen belang van de gezonde Nederlandse burger die beschermd
    wordt door de nederlandse wet.

    Ik maak gebruik van het recht om mijn eigen behandelingsmethode te kiezen.

    Ik heb om mijn zenuwpijn te verminderen / dragelijker te maken ca. 5 gram Marijuana
    per dag nodig. Dit komt neer op ca. 150 Gram per maand.

    Per kweek verwacht ik ca. 550 tot 650 Gram Marijuana te kweken,
    wat mij dus voor ca. 4 maanden van mijn medicijn voorziet.
    Hiermee heb ik hoogstwaarschijnlijk te veel Marijuana in huis.
    De reden hiervoor is dat 1x per 4 maanden (lees 3x per jaar) een kweek van 600Gram
    kweken veel energie zuiniger is dan het kweken van kleinere hoeveelheden meerdere
    keren per jaar..

    De iGrow-Box kast die u hier aantreft is TNO gekeurd en als enige Brandveilige kweekkast
    gepatenteerd door iGrow ( http://www.igrow.nl ).
    De kweekkast zelf mag bij mijn beste weten om bovengenoemde redenen niet in beslag
    worden genomen. Enkel de Planten en eventueel voeding kunnen worden geannexeerd.

    Ik kweek bewust 100% Biologisch.
    De meststoffen (Plagron) die u aantreft zijn dan ook allemaal 100% biologisch...

    Ik verzoek u dringend met mijn medische situatie rekening te houden en te overwegen de
    kast inclusief inhoud en planten ongeschonden te laten totdat ik mijn advocaat heb ingelicht.
    Tevens verzoek ik u om dit schrijven aan mijn dossier toe te voegen.

    Hoogachtend,
    Grumbit dus...

    Handtekening:

    Datum: Plaats:

    __________________________________________________ ___

    Graag hoor ik van jullie wat jullie hiervan vinden...

    Eventuele toevoegingen die het geheel juridisch nog sterker maken zijn zeer welkom..

    Groet,
    Grumbit

    #2

    Comment


      #3
      Re: De Kweekverklaring.

      .

      onlags is echter wel een MS patient vrijgesproken en heeft toestemming gekregen om voor eigen gebruik te kweken...

      Ik weet smans naam echter niet...

      Zou graag de uitspraak daarvan eens goed lezen...

      ...

      Comment


        #4
        Re: De Kweekverklaring.

        http://www.brabantsdagblad.nl/algeme...e-cannabis.ece


        Wel al geleden van in 2006 , ik had geen idee dat het zo was. Dan lijkt het blad me vrij goed dat je opgesteld had, zolang je erkend bent als pijnpatient zou het je dan geen problemen mogen bezorgen (toch geen veroordeling).

        Comment


          #5
          Re: De Kweekverklaring.

          Juist en op die zaak doel ik...

          Maar mijn verklaring is slechts gebaseerd op het horen over die zaak...

          Zou erg graag de stukken of iig de uitspraak in zijn geheel een keer inzien...

          Comment


            #6
            Last edited by Grumbit; 30 May 2009, 21:33.

            Comment


              #7
              Re: De Kweekverklaring.

              ...

              Quote:
              "Illegale circuit
              Daarnaast teelde Moorlag precies 3 gram cannabis per dag, zijn dagelijkse behoefte. Het kopen van cannabis in de koffieshop is voor Moorlag geen alternatief omdat de producten uit het illegale circuit komen, vervuild kunnen zijn en niet aansluiten op zijn medicinale behoefte. Het hof is het met de raadsmannen eens en vindt dat de keuze van Moorlag om de wet te overtreden gerechtvaardigd was."

              bron: http://www.msvn-overijssel-noord.nl/...id=27&Itemid=3

              P.S. ik heb geen MS maar ben pijnpatient na een nektauma 9 jaar geleden...

              Maar dat moet volgens mij wettelijk gezien geen verschil maken...

              .

              Comment


                #8
                Re: De Kweekverklaring.

                Site Wim Moorlag gevonden en daaar ook de uitspraak van 17-102006...

                http://www.wimmoorlag.nl/rechtbank.htm

                De rechter/rechtbank heeft wel de zaak strak verbonden met de behandeling van spasticiteiten en pijn bij MS...

                Quote:
                "Inhoudsindicatie: "Telen van medicinale cannabis. Ontslag van alle rechtsvervolging in verband met aannemen overmacht-noodtoestand. Het belang van het bestrijden van spasticiteit en pijn bij MS patient moet onder de genoemde bijzondere omstandigheden zwaarder wegen dan het maatschappelijk belang bij handhaving van de Opiumwet.""

                Toch ben ik van mening dat deze uitspraak voor velen van ons, medicinaal gebruikers van toepassing is...

                ...

                grtz,
                Grumbit (again)

                Comment


                  #9
                  Re: De Kweekverklaring.

                  Nog even reply to Thelos...

                  Van Morfine... Diclofenacnatrium en vele valium en opiumverwante middelen word ik compleet raar in mijn hoofd...

                  Van de biowiet die ik zelf kweek, en waar ik een zekere resistentie kwa psychoactieve effecten (die trouwens niet als naar ervaren kunnen worden door mij) voor heb opgebouwd ervaar ik alleen maar positieve effecten...

                  o.a. zoals nu ... dat ik dit allemaal kan tikken zonder mijn armen telkens te moeten laten rusten...

                  ...

                  Comment


                    #10
                    Re: De Kweekverklaring.

                    toevoeging:

                    Qiote:
                    "Van de zijde van de verdediging is een beroep gedaan op de rechtvaardigende overmacht-noodtoestand. De verdediging heeft hiertoe het volgende aangevoerd:
                    ‘Er is sprake van een conflict van plichten. Aan de ene kant de plicht om de strafwet (in dit geval de Opiumwet) niet te overtreden. Aan de andere kant het recht op een dragelijk en menswaardig bestaan en de daaruit vloeiende plicht om alles in het werk te stellen om onnodig lijden te voorkomen en de kwaliteit van het leven zo goed mogelijk te laten zijn."

                    bron: http://www.wimmoorlag.nl/rechtbank.htm

                    Comment


                      #11
                      Re: De Kweekverklaring.

                      daarop baserend een zin genererend:

                      Mij beroepend op 'het recht op een dragelijk en menswaardig bestaan' en de daaruit voor mij naar mijzelf toe voortvloeiende plicht om alles in het werk te stellen om onnodig lijden te voorkomen en de kwaliteit van het leven zo goed mogelijk te laten zijn,
                      vraag ik u deze kast met inhoud en toebehoren te laten staan totdat u mij en ik mijn advocaat heb ingelicht en deze contact heeft gehad met de dienstdoende officier van justitie of zijn op dat moment verantwoordelijke vervanger...
                      Om deze via mijn advokaat te laten verzoeken de marijuana inclusief I-growbox en toebehoren/voeding te laten staan totdat de zaak voorkomt...


                      ...

                      Comment


                        #12
                        Re: De Kweekverklaring.

                        Hoi Grumbit,

                        succes met de strijd. Ik heb zelf naar ministerie een brief geschreven maar het enige wat ik terugkrijg is de garantie dat ze niet actief zullen vervolgen zolang het maar om een kleine hoeveelheid plantjes gaat. Maar iets sluitend..... Helemaal nada niks nie. Ook met het BMC, de enige legale kweker, een gesprek gehad. Tot een half jaar geleden, van toen dateerd het gesprek, zijn wel mensen vrijgesproken. Maar niemand heeft ooit toestemming gekregen om verder te kweken. Dus misschien laten ze ons met rust, maar zekerheid?
                        "Een dwaas die weet dat hij een dwaas is, is al wijzer dan een dwaas die denkt dat hij wijs is." .

                        Medigebruiker

                        Comment


                          #13
                          Re: De Kweekverklaring.

                          Hallo Grumbit en overige mediwiet-gebruikers,

                          In mijn topic "Paternalistische woningbouwvereniging" heb ik wat argumenten aangedragen, waaronder het gelijkheidsbeginsel waarop een verweer zou kunnen worden gebaseerd. Jouw verweer zal dus (mede) als uitgangspunt moeten hebben dat je op de zelfde manier behandeld wilt worden als de gedaagde in de relevante procedure. Dus doe een beroep op het gelijkheidsbeginsel. In ieder geval zou ik geen afstandsverklaring tekenen voor de kweekkast. Bij in beslag genomen goederen kun je de rechtmatigheid van de inbeslagname aanvechten. Bij een afstandsverklaring valt het recht van eigendom toe aan de beslagnemer of aan het orgaan namens wie de inbeslagnemer handhavend optreedt. Dan draag je het recht van eigendom over en heb je geen rechtsmiddelen meer. (Tenzij je aannemelijk kunt maken, aantonen of bewijzen dat er sprake was van dwang, dwaling of bedrog). Sorry, er bestaan nu eenmaal in het recht drie soorten van oplopende bewijsvoering en drie mogelijkheden om een overeenkomst vernietigbaar te doen zijn. Let op: dit is geen nietigheid van rechtswege. Je moet zelf stappen ondernemen om tot nietigheid te komen.

                          Groetend

                          Xtreme
                          Last edited by Xtreme; 4 August 2009, 16:13.

                          Comment

                          Bezig...
                          X