Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kweken op grote schaal //----->/liever niet

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    kweken op grote schaal //----->/liever niet

    Korting op 420shop
    omdat er nu een van de dagen een discussie geweest is (een kleintje maar )
    zou ik graag eens weten omdat dit ook een forum is voor medi wiet en kleinschalige kwekers en dit vooral om een hobby draait
    zou ik willen dat er een kleine duidelijkheid komt

    dat zulke voorvallen zeker niet meer gebeuren is gemakkelijker voor iedereen en komt er geen ruzie van deze boodschap is bedoeld ook om mijn excuses aan te bieden tegenover misty en monty zeker misty want die was pissed
    dus om even alles duidelijk te stellen is dit een forum voor kleine kweekjes ( grotere kweken trekken veel te veel aandacht en dat willen we natuurlijk ook niet )


    maar wat nu de GROTE VRAAG is wat is een grote kweek en wat is een kleine kweek ik heb dingen gezegd die echt niet de bedoeling waren om de aandacht van het forum slecht te maken maar ik was er me dan ook niet van bewust dat ik dan gezien zou worden als een grote schaal kweker

    noem geen getallen grotes en hoeveelheden is me ook duidelijk geworden zeg dit enkel dat mensen geen verkeerd denkbeeld krijgen over dit forum

    #2
    Re: kweken op grote schaal //----->/liever niet

    Hi el weedy,excuus is niet nodig hoor,ik was alleen pissed door onnozele antwoorden van anderen,toen ik begreep dat je het echt niet fout bedoelde was het ook weer goed,

    Wat is een grote kweek,en wat is een kleine...is een lastige vraag,
    Mijns inziens is het een hobbykweek wanneer het logisch gezien echt voor eigen gebruik is,
    Ik neem aan dat er wel mensen rond je heen zijn die je wat wil geven,maar dat zullen zeker niet heel erg veel zijn.
    Bij een goede kweek zou je theoretisch 1 gram per watt(van je lamp) aan opbrengst kunnen halen,in de praktijk pakt dit weleens anders uit,maar goed.
    Als iemand dan begint te kweken op een paar vierkante meter met 2000watt aan verlichting gaan mijn wenkbrauwen dus echt wel omhoog...

    Stel dat het geen slechte,geen geweldige,maar een zeer redelijke kweek is,zou dat zo'n anderhalve kilo opbrengst betekenen,het aantal planten dan nog buiten beschouwing gelaten(dit is afhankelijk van jouw voorkeur),
    Dit vind ik persoonlijk niet een gewicht waarvan ik denk dat het voor eigen gebruik is..
    Als diezelfde mensen dan nog melden dat ze een paar kweekjes per jaar plannen....?,is 1+1 gewoon 2.

    En ik wil nogmaals vermelden dat ik helemaal niets tegen het verkopen aan vriendjes of zo heb,maar ga dat dan niet etaleren,daar heb je andere fora voor die zitten te wachten op "grote" verslagen,en verhalen over verkopen e.d.

    Maar goed,dit is dan mijn mening hierover,peace?

    Grts
    Daniella
    Last edited by misty; 11 September 2009, 15:43.
    Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

    Misty's ABC

    Comment


      #3
      Re: kweken op grote schaal //----->/liever niet

      maar sommige buiten planten kunnen ook wel een kilo tot anderhalf opbrengen
      als je dan 3 planten heb is dat ook grote schaal ? vriend van mij is manager van een shop en die koopt alleen 4 kilo per keer van 1 soort geen idee of dat bij alle zo is, maar stel je heb 4 flinke dames die al vanaf april staan en elke plant is 2 a 3 meter (bijv. die struik van belladonna) dan kom je wel aan die 4 kilo.

      mvg florian

      Comment


        #4
        Re: kweken op grote schaal //----->/liever niet

        ja zo kan je het ook bekijken kdenk dat dit een onderwerp is zonder antwoord dat iedereen daar beetje zijn eigen mening over heeft

        Comment


          #5
          Re: kweken op grote schaal //----->/liever niet

          tja dan vrees ik dat ik hier niet thuis hoor

          Ik kweek met lampen
          Ik kweek meer dan een ronde per jaar
          ik kweek niet alleen voor mezelf

          Nee ik verkoop het niet
          nee ik haal geen gram per watt ( was het maar waar )
          nee ik hoef, kan en wil dr niet van leven.

          ach wat maakt het ook uit , als we maar schik hebben niet dan ??

          Comment


            #6
            Re: kweken op grote schaal //----->/liever niet

            ik ben het met MISTY eens...iedereen laat wel eens een steekje vallen en als je planten hebt staan b.v.10 stuks en je haalt een halve kilo.........onder een 600 watt lamp dan neem ik aan dat je ook niet alles zelf oprookt en heus wel wat een vriendenprijsje aan je maats geeft om uit de kosten te komen dan toch denk ik.
            Ik heb er zelf ook staan..... inderdaad ik denk ook dat iedereen daar een eigen mening over heeft.
            Als er iemand een topic plaats met in de 1ste tent dit en in de 2e tent dat????? wat is het dan?? wie zal het zeggen...... kweken onder een lamp is niet toegestaan...zo simpel is het... maar mijn mening is hetzelfde als die van MISTY .
            Greets KWEKER
            sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

            Comment


              #7
              Last edited by evel_smoker; 11 September 2009, 23:05.

              Comment


                #8
                Re: kweken op grote schaal //----->/liever niet

                Over deze vraag breken we ons dagelijks het hoofd, waar trek je grenzen wat is wit en wat zwart, en wat grijs. Persoonlijk vind ik het gedoogbeleid in NL hier ook erg onduidelijk in, 5 buiten planten word gedoogd maar 6 stekken binnen in micro kweek niet. Naar mijn mening moet het overwicht liggen in de intentie waarom iemand kweekt. Voor de hobby of om zijn medicinale wiet behoufte te kunnen dekken met eerlijke wiet of kweek je om er geld van te maken. Aantallen en hoeveel en welke lampen, grammen oogst, vind het best moeilijk. Zolang er niet over verkoopen van en telen voor winstbejag int spel is mag wat mij betreft iedereen zetten wat hij zelf verantwoord vind.

                Denk wel goed na over de gevolgen als je gepakt word!

                Grtz

                Comment


                  #9
                  Re: kweken op grote schaal //----->/liever niet

                  Heel mooi aangevuld monty,kan ik me helemaal in vinden,

                  En @roadmaniac;Het ging hierbij in het gesprek niet om buitenkweek,en wil dit ook niet vergelijken.. 1 ..omdat ik besef dat daar volgens de wet ook anders tegenaan gekeken wordt(geen gebruik van lampen afzuiging e.d.)
                  2 omdat ik vind dat iedereen het recht moet hebben een paar prachtige planten in zijn tuin te kweken.
                  Wat zo'n buitenplant dan opbrengt is voor mij ook niet het punt,want iemand kan ook 5 lowriders neerzetten...en daar ging het ook niet over..

                  Dus moraal van mijn verhaal:
                  Doe lekker wat je wil,maar hou het discreet,en ga er zeker niet op de chat over opscheppen!!want daar begon dit hele verhaal uiteindelijk...

                  Grts
                  Daniella
                  Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

                  Misty's ABC

                  Comment


                    #10

                    Last edited by Jointjedraaien; 12 September 2009, 13:37.

                    Comment


                      #11
                      Re: kweken op grote schaal //----->/liever niet

                      voor mij ligt het zoals al reeds door misty gezegd , de schaal van de kweek aan het wattage van je lampen je kan 60 planten hebben onder een 600 wattl lamp maar daar zal nooit meer dan ongveer als je het goed doet 10 gram de plant af komen .

                      het zit em niet in hoeveel planten je hebt, maar de energie die je aan je platen geeft dus het wattage van je lampen.

                      persoonlijk vind ik 400 watt / 600 watt geaccepteerd daarboven vind ik semi professioneel te worden , maarja dat moet iedereen voor zichzelf beslissen.

                      als je iets meer over hebt kan je het zo goed weggeven aan je vrienden verkopen vind ik dan ook weer zoiets , maar tja dat is mijn mening.

                      grtz janjaap

                      Comment


                        #12
                        Re: kweken op grote schaal //----->/liever niet

                        dat dit verhaal met opscheppen begonnen is ben ik het ook niet zo over eens dit gaat puur om een menselijke vergissing

                        Comment


                          #13
                          Re: kweken op grote schaal //----->/liever niet

                          Sorry el weedy,heb ik een beetje onhandig opgeschreven,
                          Het was niet JIJ die aan het opscheppen was,
                          Het was ook niet JIJ die mij boos maakte,
                          maar reacties om onze discussie heen.
                          Hopelijk zet deze uitleg het een beetje recht.

                          Grts
                          Daniella
                          Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

                          Misty's ABC

                          Comment

                          Bezig...
                          X