Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mag de politie kleine hoeveelheden cannabis in beslag nemen?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Mag de politie kleine hoeveelheden cannabis in beslag nemen?

    Korting op 420shop
    Mag de politie kleine hoeveelheden cannabis in beslag nemen?
    Veel gestelde vragen over het forum

    JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
    420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

    #2
    Re: Mag de politie kleine hoeveelheden cannabis in beslag nemen?

    Nou moet ik erbij zeggen dat dit voor nederland geldt.
    Dus ook Belgen in nederland Is iemand dit weleens overkomen dat zijn stash onrechtmatig werd afgepakt?
    Veel gestelde vragen over het forum

    JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
    420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

    Comment


      #3
      Re: Mag de politie kleine hoeveelheden cannabis in beslag nemen?

      Door regelmatig in nederland te verblijven stel ik al lang vast dat jullie politie op alle vlakken "heftiger" optreedt dan hier in be. Niet alleen voor een joint maar ook voor verkeersovertredingen, incassering van boetes etc ...
      In be kijken ze wanneer mogelijk de andere kant op, als ze iets niet zien hoeven ze ook niets te doen. (Tenzij ze met een uitdrukkelijke opdracht gestuurd zijn uiteraard).
      Ik heb ook al ervaren dat jullie politie t.o.v. buitenlanders toleranter is dan tegenover autochtonen. Als Belg ben ik al een paar keer weggekomen met een mondelinge waarschuwing voor dingen waar een Nederlander gegarandeerd op de bon gaat.
      Wanneer er "afgepakt" word moet je daar hoe dan ook een document over ontvangen en als je dat niet krijgt is het vrij waarschijnlijk dat de politie op zoek is naar gratis rookwaar.

      Comment


        #4
        Re: Mag de politie kleine hoeveelheden cannabis in beslag nemen?

        als je hier in belgenland word tegengehouden met kleine hoeveelheid weed word die gewoon afgenomen en eventueel een pv'ke, het hangt er eigenlijk beke van af wie ge aan uw been hebt. al reportage gezien gast aangehouden was joint aan het roken achter stuur, die heeft dan een evenwicht test moeten doen, geen prob moest gewoon joint afgeven en mocht vertrekken met een waarschuwing,

        een flik die juist bvb zijn vrouw betrapt heeft en zijn hond dezelfde morgen doodlag en zijn zoon afkomt dat hij homo is , en die houd je tegen, heb je gewoon dikke grote PECH!

        grtz

        Comment


          #5
          Re: Mag de politie kleine hoeveelheden cannabis in beslag nemen?

          Ik heb nog nooit problemen gehad met de politie, maar wel eens met een portier.
          Hij had een ietsipietsi beeyje wiet gevonden in een doosje dat in men rugzak zat.
          Ik moest mijn pas laten zien en toen ze zagen dat ik 18 was, hebben ze het rookwaar afgenomen en mij gewoon binnengelaten.
          Het was nog niet eens genoeg wiet om in een jointje te doen, maar ik was wel triest. Mijn Honolulu den vuilbak in.

          Mag een portier de wiet wel afnemen?

          Greetz,
          zion

          Comment


            #6
            Re: Mag de politie kleine hoeveelheden cannabis in beslag nemen?

            Oorspronkelijk geplaatst door zion
            Ik heb nog nooit problemen gehad met de politie, maar wel eens met een portier.
            Hij had een ietsipietsi beeyje wiet gevonden in een doosje dat in men rugzak zat.
            Ik moest mijn pas laten zien en toen ze zagen dat ik 18 was, hebben ze het rookwaar afgenomen en mij gewoon binnengelaten.
            Het was nog niet eens genoeg wiet om in een jointje te doen, maar ik was wel triest. Mijn Honolulu den vuilbak in.

            Mag een portier de wiet wel afnemen?

            Greetz,
            zion
            Een portier mag helemaal niets afnemen, die mag je zelfs niet aanraken. Hij kan je de toegang weigeren of de politie roepen, meer niet.

            Comment


              #7
              Re: Mag de politie kleine hoeveelheden cannabis in beslag nemen?

              nouja....als je de kroeg echt in wil dan zou het het mogen afnemen zodat jij de kroeg in mag...hangt van hunkroegbeleid af.
              Ik ken meerdere kroegen...al gebeurt dat meer in dorpen dan in steden, waarbij gevonden drugs wordt ingenomen en de politie wordt gebeld...sommige kiezen ervoor om na inname het haasje te nemen omdat het dan meestal gaat over hard-drugs.


              wettelijk mag de portier het dus niet van je afpakken...maar als in hun kroegregelementen staan dat drugs verboden is zou hij je aan de deur mogen weigeren, tenzij je je wiet inlevert :s

              ze zijn btw verplicht om je het kroegbeleid te laten lezen als je er naar binnen gaat en er om vraagt

              Comment


                #8
                Re: Mag de politie kleine hoeveelheden cannabis in beslag nemen?

                Nog nooit probs gehad...

                Eenmaal aangehouden omdat ik zwaaiend met een waterpijp over straat liep..haha...meer dan 10 jaar geleden alweer tijdens een koninginnedag.

                Verder kom ik veel op plaatsen waar blowen maatschappelijk geaccepteerd is (bijv. Doornroosje - Nijmegen). Nijmegen is sowieso een linkse studentenstad...ik denk dat dit ook wel eens redenen kunnen zijn dat het wat tolleranter kan zijn.

                Tuurlijk wel eens aangesproken voornamelijk toen ik nog wat jonger was en zelf ook een bepaalde houding had. Ik zie wel dat politie tegenwoordig wat meer controleert op bepaalde vaste plekken...maar nog nooit last van gehad (gelukkig)

                Groeten,

                Stuntman Bart

                Comment


                  #9
                  Re: Mag de politie kleine hoeveelheden cannabis in beslag nemen?

                  Ik heb 1 keer problemen gehad.

                  Aan de ingang van laundry day (Antwerp's straatfestival) controleerden ze mijn rugzak, en vonden een zak wiet ten waarde van ongeveer 40 euro. Die moest ik dan in de vuilbak steken indien ik naar binnen wou. Toen ben ik maar wijs terug naar buiten gegaan. Ik heb de wiet onder een hek aan vrienden gegeven die al reeds binnen waren. Daarna heb ik nog eens inkom betaald om naar binnen te kunnen (10 euro).

                  Groeten,
                  Smoke2Joints

                  Comment


                    #10
                    Re: Mag de politie kleine hoeveelheden cannabis in beslag nemen?

                    Mooi opgelost
                    Veel gestelde vragen over het forum

                    JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
                    420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                    Comment


                      #11
                      Re: Mag de politie kleine hoeveelheden cannabis in beslag nemen?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Jointjedraaien
                      Stel een politieambtenaar ziet iemand een joint roken. Mag de politie op die grond de jointroker aan zijn kleding onderzoeken? Het antwoord is neen
                      Het antwoord is niet gelijk nee, als de persoon onder de 18 is mag hij onderzoek aan kleding doen want onder de 18 mag je geen cannabis op zak hebben of roken het is net zoals je onder de 16 geen alcohol mag kopen en nuttigen. Dus iemand onder de 18 is in overtreding dan en dus mag een opsporingsambtenaar een onderzoek aan kleding doen en wiet in beslag nemen.

                      bij iemand van 18 jaar of ouder zou een opsporingsambtenaar ook een onderzoek aan kleding mogen doen als deze verdacht is van handel. Een joint roken is opzich niet verdacht maar meestal denken sommige opsporings-ambtenaren gelijk dat ze meer dan de gedogen hoeveelheid bij zich hebben en dus gaan sommige over tot onderzoek aan kleding. Ze staan dan wel in hun recht maar naar mijn eigen mening vind ik het overdreven.

                      Dit heb ik iedergeval altijd zo geleerd.
                      Wat op nederlands grondgebied geld dan.

                      Comment


                        #12
                        Re: Mag de politie kleine hoeveelheden cannabis in beslag nemen?

                        "onder de 16 geen alcohol mag kopen en nuttigen."

                        Is dat tegenwoordig zo? Toen ik zo'n jaar of 15 was, heb ik toch regelmatig wat alcohol genuttigd in het bij zijn van onze blauwe vrienden. Nooit aangesproken daarop.
                        [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                        Comment


                          #13
                          Re: Mag de politie kleine hoeveelheden cannabis in beslag nemen?

                          dat komt ook vanwege de uiterlijk van jongeren tegenwoordig

                          zoals meiden van 14-15 maar die lijken gewoon al 18
                          maar bijv mensen van 18 en die lijken nog 15 die worden veel vaker gecontroleerd
                          dat is het eerste wat me opmerkt aan de politie bij de jongeren

                          toen ik 14 was werd ik nog wel eens gecontroleert maar tegenwoordig nooit meer zelfs niet meer in de coffee shops of in de sterke dranken winkels

                          Comment


                            #14
                            Re: Mag de politie kleine hoeveelheden cannabis in beslag nemen?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Weedy
                            "onder de 16 geen alcohol mag kopen en nuttigen."

                            Is dat tegenwoordig zo? Toen ik zo'n jaar of 15 was, heb ik toch regelmatig wat alcohol genuttigd in het bij zijn van onze blauwe vrienden. Nooit aangesproken daarop.

                            Ik ben het eens met darkiess dat is tegenwoordig gewoon zo.

                            Maar nee, er mag aan mensen onder de 16 geen alcohol verkocht worden en het mag ook niet genuttigd worden.
                            En dan kom je weer met een soort van gedoogd regel, thuis of het nou onder ouderlijk toezicht is weet ik niet maar iedergeval thuis mag er wel gedronken worden als het door een ouder of verzorger gegeven word.

                            zo ongeveer is het

                            Comment


                              #15
                              Re: Mag de politie kleine hoeveelheden cannabis in beslag nemen?

                              een keer moeten stoppen in gent voor controle kwam juist van de checkpiont en de miami dacht sht hier gaat mijn vrijdag avondje maar neen agent vroeg van waar kom je en heb hem gezegd van terneuzen hoef daarvoor niet te liegen ofzo de man vroeg hoeveel ik had en ik zei 5gr heb het nooit moeten tonen en werd niet in beslag genomen had vooraf ook niet gerookt in de shop want vind rijden stoned niet verantwoordelijk de man had respect voor me dat ik eerlijk was en we hebben zelfs nog enkele minuten gepraat welke het was en hoeveel het kostte nog steeds bedankt meneer de agent wat voor het zelfde heb je iemand op zijn paard en ben je busted

                              Comment

                              Bezig...
                              X