Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Huisbezoek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Huisbezoek

    Korting op 420shop
    Wat ik me nauw toch mee maak!

    Ik wordt afgelopen vrijdag gebeld door de verhuurder dat ze maandag langs willen komen om de woning te voorzien van een Energielabel.
    Een bezoek door het hele huis. Eerder was er wel bezoek voor de verwarmingsketel, maar die was op de zolder en daar kweek ik niet.
    Dus dat ging altijd goed, al 10 jaar. Ik kweek op mijn slaapkamer. Ik schrok van dat telefoontje en ze belde op het moment dat er net een brief door de brievenbus was gegaan van de verhuurder.
    Ik had hem net binnen en nog niet gelezen. Dus ik had haar aan de telefoon en moest de brief openen over wat ze allemaal zei. Ik stamelen en ze wilde maandag al langs komen. Dat heb ik weten te verzetten naar donderdag. Ik kreeg bijna een hartverzwakking

    Ik heb een bloeiruimte en een groeiruimte. Ik heb ... planten in de bloei ruimte staan en ik heb .... stekken Jack47 en Hymalaya Gold.

    Met andere woorden alles moet weg en dat is een flinke klus. De ruimtes, de vijverfolie, alle zwart/wit plastic, koolstoffilter, afzuiging, potten enz...

    Nauw kan ik weigeren, maar dat trekt alleen meer aandacht. Wie verzint nauw zoiets midden in een lockdown. En alle woningen moet een energielabel hebben, heeft een idioot in Den Haag bedacht. Gvd wat ben ik pissig Wat als ik zou weigeren, want dat mag ik. Wat gebeurd er dan...

    Ik verwacht ook wel een beetje kritiek van jullie en terecht. Maar dat is het risico dat Ik ben aangegaan. Dus eigen schuld, dikke bult

    Nauw nog een plan verzinnen hoe ik dit aan gaan pakken. De stekken kan ik verstoppen in een kast, maar de planten moet ik in de schuur zetten met deze temperatuur. Een deel moet ik vroeger oogsten dan gepland en das kut. Ik kan de bloeiers ook niet in huis hebben, want dat ruikt die gelijk. Een goede vriend neemt het mee. Nog heel wat om over na te denken....

    Suggesties /commentaar Shout
    Veel gestelde vragen over het forum
    JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
    420Shop.NL
    "Wat je kunt maken, kun je ook kraken."

    #2
    lastig heb ook weleens 140 hoge planten moeten verplaatsen
    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

    Comment


      #3
      Maandag bellen en zeggen dat je positief getest bent, en minimaal 14 dagen in quarantaine moet, gaarne een nieuwe afspraak voor over 3 a 4 weken

      Comment


      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Precies mijn gedachten! Dan kan je nog mooi oogsten tevoren ook!

      #4
      Dit heb ik afgelopen week gehad. Ze gaan echt elk vertrek binnen. Misschien een nieuwe wet binnen de EU ofzo? Wel toevallig zeg maar.

      Comment


      • Silas
        Silas commented
        Editing a comment
        erg toevallig TBD. Ik heb gehoord dat dat moet, omdat je een huis niet kunt verkopen/huren zonder Energielabel. Maar wat ik niet snap is dat alle woningen na genoeg hetzelfde zijn. Misschien een excuus van de verhuurder om bij iedereen binnen te komen ivm kweken. Mijn SM kamer hoeft toch niet leeg?

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Verdomme, dan kan ik ze hier ook verwachten in mijn huurhuis alhoewel ik hier al iemand heb gehad die elk vertrek naging voor ik hier kwam drie jaar geleden.

      #5
      Wat kut voor je.. Weet tegelijk dat er niet zoiets als toevalligheden bestaat en probeer het met de glimlach aan te pakken. Wat is dat moet zo zijn man, mss een magere troost maar is gewoon zo, komt wel goed wat je ook doet
      ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

      Comment


        #6
        Ze willen hier ook eea doen al bijna een jaar maar met corona komt hier echt niemand binnen. Begrijpen ze allemaal.

        Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
        Het systeem betreurt dit ten zeerste.

        Comment


          #7

          Comment


            #8
            Oorspronkelijk geplaatst door Old dawg View Post
            Maandag bellen en zeggen dat je positief getest bent, en minimaal 14 dagen in quarantaine moet, gaarne een nieuwe afspraak voor over 3 a 4 weken
            Dat zou een mogelijkheid kunnen zijn. Maar ongeacht, ze moeten toch komen en ik ben al begonnen.

            Nu heb ik stress tot donderdag en als ik het uitstel nog meer stress...en weg moet het toch.

            Dank voor jullie reply's.
            Veel gestelde vragen over het forum
            JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
            420Shop.NL
            "Wat je kunt maken, kun je ook kraken."

            Comment


              #9
              Als het inderdaad zo is dat ze alle huurwoningen zonder label langs gaan..
              Wel handig om te weten voor onze medekwekers hier op het forum. Als je huurt en nog geen energielabel hebt, kun je dus bezoek verwachten.
              Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
              Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

              Comment


                #10
                Hier komt in deze tijd ookniemand binnen.
                Nou huur ik niet dus dat scheelt natuurlijk.
                Volgens mij krijg je het laagste energielabel als er geen onderzoek gedaan wordt, maar dat wil je verhuurder natuurlijk niet.

                Zou dat misschien toch op corona-risico gooien als ik in jouw schoenen stond.
                Overleggen of de datum niet verder verschoven kan worden omdat je het risico te groot vind ofzo.
                Iets meer richting het eind van de zomer bijvoorbeeld.
                Het zal ze er voornamelijk om te doen zijn alles op papier te hebben voor de volgende huurverhoging

                Of alles opruimen, dan ben je zeker.
                Pffft hoop werk. Succes man
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #11
                  Hmm lastig, om deze reden kweek ik dus niet meer op een kamertje. Kan je het niet 24 uur elders onderbrengen? Huur een koelaanhanger ofzo voor een dag. Dingen zijn super geïsoleerd en makkelijk warm te krijgen
                  Lopend Verslag

                  Comment


                  • Hork
                    Hork commented
                    Editing a comment
                    Goed idee van die koelaanhanger. Maar als je niet kweekt in een kamertje, waar zal je het dan doen? Ik heb helaas geen vakantiehuis in Spanje o.i.d. waar dat mogelijk is.

                  • Voor het eerst
                    Voor het eerst commented
                    Editing a comment
                    Ik gelukkig ook niet in Spanje maar inderdaad wel elders

                  #12
                  Als gezegd zou ik ook zeker wat tijd proberen te winnen zodat je nog kan af bloeien. Lijkt me momenteel peanuts.
                  Horks Fototopic 2.0

                  Comment


                    #13

                    Comment


                    • kelderkastje
                      kelderkastje commented
                      Editing a comment
                      Voor de EPC wel ... tis zoiets.

                    #14
                    Update:

                    Morgen nog een dag opruimen en het is weg. Tering wat een werk en wat een pijn.
                    Heb 15 stekken over (in de kast) en 5 planten en ik heb zo'n 20 planten weg moeten gooien

                    Omdat ik niets meer heb ga ik het op corona gooien en wil hem de toegang ontzeggen op basis daarvan.
                    Risicogroep, Britse virus, hoeveel mensen heeft hij al gezien?, ik bedenk wel wat. Laat hem later maar terug komen.

                    Alles is toch weg, dus ik heb weinig te vrezen. Hoe de verhuurder dan reageert zie ik dan wel. Dat wordt een paar maanden niet kweken
                    Veel gestelde vragen over het forum
                    JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
                    420Shop.NL
                    "Wat je kunt maken, kun je ook kraken."

                    Comment


                    • kelderkastje
                      kelderkastje commented
                      Editing a comment
                      Dan kun je ze ook binnenlaten en doorstarten toch?

                    • Silas
                      Silas commented
                      Editing a comment
                      Ja, het was een hersenspinsel. Ik kan niet door starten.

                    #15
                    Zeg dat je verkouden bent, ga naar een teststraat. Simpel, easy life

                    Kunnen ze niet eerder terugkomen dan ergens volgende week. In die tijd heb je de gelegenheid om je contract na te lezen. Maar ik denk in dit geval, dat je verhuurder je pand in mag.

                    Comment


                    • WittiW
                      WittiW commented
                      Editing a comment
                      Je verhuurder mag over het algemeen met een redelijke afspraak je huis binnenkomen, voor allerlei redenen en onderhoud de meest normale. Maar wel in redelijkheid, dus vooraf afgesproken.

                    • TheBigDudeski
                      TheBigDudeski commented
                      Editing a comment
                      In de brief die ik kreeg stond iets in de trant van dat als je zelf niet aanwezig kon zijn je maar iets met vrienden of familie moest regelen. En als dat ook eeeeecht niet lukte dan werd de afspraak verzet. Geen woord over dat de verhuurder dan wel je huis binnen mocht (maar ik weet hoe de mijne is). Ik heb de afspraak dan ook door laten gaan want ik had geen zin om al die tijd te zitten stressen.

                    • Silas
                      Silas commented
                      Editing a comment
                      In mijn brief stond dat als je klachten hebt je dit moet melden en dan werd er een andere afspraak gemaakt. Ter plekke als die morgen komt. Maar net als jij laat ik de afspraak doorgaan. Zal wel een stevig gesprek aan gaan in hoeverre hijzelf vrij is van het virus. Aangezien hij bij meerdere woningen al is geweest. Ik heb geen dreigbrief gekregen en kan morgen gewoon Nee zeggen. Maar ik zit niet te wachten op nog meer stress...alles is klaar voor zijn bezoek van een half uurtje.
                  Bezig...
                  X