Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aan de beginnende Grower

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Aan de beginnende Grower

    Korting op 420shop
    Omdat er nogal eens dubbele vragen worden gesteld neem ik het initiatief om hier een antwoord op te bieden. Verdere aanvullingen mogen nog in dit topic gepost worden, dan zet ik het er nog bij. Hier heb ik me zelf ook aan schuldig gemaakt in het verleden, dus biedt ik nu een korte leidraad aan voor de beginnende grower, zodat deze gemakkelijker zijn weg door het forum leert vinden.

    Forum
    Lezen
    ABC-FAQ-alle-belangrijke-links-in-een-lijst
    - Lees het boek " Cannabis Cultivator ". Zie: http://www.amazon.co.uk/Cannabis-Cul.../dp/1843403803
    Dit boek is redelijk dun ( kleine 100 pagina's ), bevat zeer duidelijke foto's en uitleg (engels). Er staat daar eigenlijk al alles in wat je moet weten en kost je niet veel. Misschien ligt het zelfs in de bibliotheek.

    Vragen
    Er zijn geen domme vragen, maar wel onbeantwoordbare vragen. Enkele voorbeelden
    - Hoeveel haal ik van mijn plant? (hangt af van weer, soort, grower, licht, enz)
    - Welke is de beste plant? (Zijn geen ultieme planten, verschillen in geur, kleur, smaak, klimaat, groeitijd, dichtheid, ziektebestendigheid, enz. Zoek een soortje dat de specificaties heeft dat jij wil.)
    - Hoeveel water geef ik mijn plant? (Combinatie van 2 vorige vragen)
    - Wat is het effect van wiet? (Hangt af van blower, soort, manier van consumptie, lichamelijke staat, enzovoort)

    Er bestaan ook reeds beantwoordde vragen, daarvoor moet je lezen en opzoeken zoals boven voorgesteld.

    Legaliteit
    Dissi-s-outdoor-2011-LSD-Pineapple-express-en-ander-tuinplezier.

    Gezien je kweek per definitie niet bijster legaal is raad ik jullie aan om andere overtredingen te vermijden. Tap geen stroom af, respecteer je lokale boeren, breng hen niet in de problemen, niet planten op anderman's domein, niet dealen, niet rijden onder invloed, uit de buurt van kinderen, enzoverder. De combinatie met elk van deze maakt ons een gemakkelijk doelwit om gecriminaliseerd te worden. Geef de politiek dan ook niet de pap in de mond. Grow & blow met je verstand.

    Gezien je hier bent om te leren neem ik vrij aan dat je niet tegen cannabis gekeerd bent. Steun dan ook de cannabisoppositie niet en zorg dat je cannabisvriendelijk stemt. Dit varieert van land tot land en partij tot partij. Natuurlijk is cannabis niet alles in de wereld, maar het is wel iets heel concreets dat ze van je af zullen nemen.
    Hierover kan je meestal meer informatie vinden op de homepage: http://www.jointjedraaien.nl/wietforum

    Er zijn een aantal organisaties actief voor de legalisatie aan het strijden. Enkele voorbeelden, maar zeker niet exhaustief:
    In nederland heb je de vereniging voor cannabisconsumenten: http://www.vvcannabisconsumenten.nlhttp://www.trektuwplant.be/csc
    Steun deze verenigingen waar je kan, wanneer je kan. Zij strijden voor ons belang.

    Growen
    Elke kweker heeft zijn/haar eigen methode, zijn/haar eigen voorkeuren. Er bestaat dan ook geen optimaal antwoord op vele vragen hieromtrent. Zoek een kweekplek, kweekmethode die je persoonlijk ligt en goede resultaten oplevert. Op dit forum kan je heel uiteenlopende methodes observeren en beoordelen. Uiteindelijk zal je het toch doen hoe het jou het meeste ligt. Voor deze informatie kan je weer de lijst van Misty consulteren, zoals boven staat bij tab 'lezen'.

    Ecologie
    Hou je tijdens je kweek liefst zo ecologisch mogelijk. Voor liefde voor de plant, voor alle planten, moeder natuur en het geheel waarin wij mogen leven. Als klein onderdeel daarvan hebben wij het recht niet om de natuur onnodig te vervuilen. Gebrujik geen chemische producten. Sommige growers zetten preventief insecten uit, die de insecten opeten die schadelijk zijn voor je plant. Natuurlijker kan je het niet hebben! Voel je daar niets voor, zijn er nog een hele hoop biologische middelen (en oma trukjes) beschikbaar om zelf je plant te beschermen. Deze zijn goedkoper en vaak (bijna) even efficient.

    Kweekverslagen
    De geheime blower
    Velen onder ons staan niet bekend als cannabisgebruikers. Persoonlijk raad ik dit soort gedrag af, gezien het ons een gemakkelijk doelwit maakt voor marginalisatie: doen alsof het een kleinschalig marginaal fenomeen is. Er is geen schande om te blowen, geef het dan ook rechtmatig toe. Je persoonlijke morele code zal hiervoor helpen en je kan hen informatie bezorgen over de (on)schadelijke gevolgen over cannabis.
    Eerlijke documentatie kan gevonden worden op:
    http://www.gezondheid.be/index.cfm?f...art&art_id=845 (Cannabis algemeen)
    http://www.gezondheid.be/index.cfm?f...rt&art_id=1890 (Medicinaal)
    Ik raad jullie aan om zelf ook nog andere informatie te zoeken en dit kritisch te benaderen.


    Alvast veel plezier met het growen. Remember: het gaat niet zo zeer om hoe sterk, hoeveel je oogst, maar ook om het plezier van het groeien zelf. Daar zal je nog wel achterkomen.
    Hempy growing!
    -------------
    Aanvullingen, verbeteringen, hints en tips over deze topic zijn altijd welkom. Deze zal ik zo snel mogelijk integreren met deze post.
    Last edited by Dissi; 10 June 2011, 22:50.
    Dissi's Outdoor 2012: Olijfgroen en Pimpelpaars: Zaad & Rookkweek

    The plant of today, makes the planet of tomorrow.

    #2
    Re: Aan de beginnende Grower

    hey,ik ben net begonnen met men 1-ste kweek.Ben al ruime tijd azoveel mogelijk info ant verzamelen ma er is zoveel om uit te kiezen.Hydrokweek spreekt me wel aan,zou je me dit als rookie aanraden?Ben ook van plan om men opstelling zelf proberen te maken,kan er iemand me een tekst of filmpje bezorgen waarop ik kan zien hoe of wat?

    Comment


      #3
      Re: Aan de beginnende Grower

      Mooie en goede Thread Dissy.
      vind je het goed als ik jouw morele code kopieer en plak?
      hoor het wel
      grtzz

      Comment


        #4
        http://www.deslegte.com/boek/ditchfi...9781843403807/

        Comment


          #5
          Re: Aan de beginnende Grower

          Oorspronkelijk geplaatst door KrisChronic View Post
          Mooie en goede Thread Dissy.
          vind je het goed als ik jouw morele code kopieer en plak?
          hoor het wel
          grtzz
          Natuurlijk mag dat, maar dan moet je jezelf er ook aan houden he. Als er bepaalde dingen zijn die je anders doet, anders ziet, kan je het ook personaliseren. Hoe meer growers en blowers hun veratwoordelijkheid tonen, te minder kunnen we gedemoniseerd worden als 'junkies'.

          hey,ik ben net begonnen met men 1-ste kweek.Ben al ruime tijd azoveel mogelijk info ant verzamelen ma er is zoveel om uit te kiezen.Hydrokweek spreekt me wel aan,zou je me dit als rookie aanraden?Ben ook van plan om men opstelling zelf proberen te maken,kan er iemand me een tekst of filmpje bezorgen waarop ik kan zien hoe of wat?
          Met hydro systemen kan je hele goede resultaten halen. Het is echter een verfijnd systeem en vergt een grote kennis van de grower. Persoonlijk zou ik beginnen op grond, zodat je de basics van de plant leert kennen en vertrouwt geraakt met termen zoals 'pH', 'EC', NPK- gehaltes enzovoort. Voor je die dingen helemaal begrijpt zopu ik er niet aan beginnen. Waarom niet? Aarde geeft je plant een goede buffer voor schommelingen in de eigenschappen van de grond: dankzij het bodemleven redt je plant het meestal wel. In water is er geen compensatie, dus tenzij deze waarden heel verfijnd afgesteld zijn, kan je plant erg snel achteruit gaan en niet zo vergevend zijn op foutjes. Heb je het volledig onder de knie en vergeet je niets, kan je van een hydro systeem we lveel over houden. Ik heb zelf nog nooit hydro gegroeid.
          Last edited by Dissi; 10 June 2011, 22:45.
          Dissi's Outdoor 2012: Olijfgroen en Pimpelpaars: Zaad & Rookkweek

          The plant of today, makes the planet of tomorrow.

          Comment

          Bezig...
          X