Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

led

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    led

    Korting op 420shop
    boys
    ik heb een paar tips om te kweken onder leds
    als jullie de temperatuur tegen de 26 en de 28 graden houden
    moeten jullie ,jullie voeding niet aanpassen
    gewoon het zelfde houden als onder lampen
    vanaf 26 graden beginnen de planten van zelf te verdampen
    en krijg je het zelfde effect dan onder hps
    dit kan je best doen met een gas kachel zo komt er nog co2 in de ruimte
    alleen moet je het licht van de kachel afschermen zodat snachts je plantjes geen licht krijgen
    groetjes

    #2
    Re: led

    Da's toppie topi.
    Heb je er foto's bij, zodat we kunnen zien hoe jij het precies doet ?
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Re: led

      momenteel is mijn kweekruimte in verbouwing
      als ik terug start zal ik er heus wat foto's bijvoegen
      nog wat als je kweekt onder led mag je ,je planten pas water geven als ze helemaal droog staan
      of pas als je pot helemaal niet meer weegt
      en hoe warmer je kweekruimte is des te meer zweten je planten des te meer is er plaats voor nieuw vocht met voedingstoffen
      en gaat de plant sneller groeien.
      1lumen heeft niks te maken met de groei van de plant maar alfa en beta licht golven doen de plant groeien en bloeien er zijn er nog enkele hoor
      led zijn ontwikkeld op die golven
      ik momenteel 2 goede adressen blackdogled.com in usa en in uk growlightuk

      Comment


        #4
        Re: led

        Volgens mij is het groeiproces van een plant gebaseerd op fotosynthese van dat deel van het lichtspectrum dat de plant nodig heeft. Ik ken wel alfa-, beta-, gamma- en rontgenstraling maar van alfa en betastraling in de range van ongeveer 400 tot 700 nanometer (het voor de mens zichtbaar licht dus) heb ik nog nooit gehoord. Wellicht kun je een literatuurverwijzing geven, waaraan je dit standpunt hebt ontleend. De golflengtes van deze stralingen liggen nogal een eind uit elkaar: gamma straling wordt weergegeven in picometers (dat is 10 tot de macht -12 meter en een nanometer is 10 tot de macht -9 meter)
        En dat door veel warmte je plant extra groeit is eveneens niet juist. Probeer eens op een Vapor Pressure Deficit te komen van ongeveer 0.9 bij een temperatuur van 35 graden Celcius: dan moet de RV dik boven de 90 % zitten, wil er nog sprake zijn van assimilatie. Dan is toprot een zekerheid en natuurlijk is je filter binnen de kortste tijd naar de kloten.
        Ook is het pertinent onjuist dat planten bij 26 graden gaan assimileren: dat gebeurt pas optimaal bij 26 graden als de Rv in de buurt van de 70 tot 75 % ligt. Zit je er (ver) onder dan loopt de assimilatie terug of stopt zelfs in zijn geheel. Zit je er (ver) boven dan gebeurt precies het zelfde, met dien verstande dat ook je filter naar de filistijnen is.
        Je stelling dat lumen niks te maken hebben met de groei is ook maar zeer ten dele waar: lumen in de juiste kleurttemperatuur/golflengte (Par-licht dus of wel photosynthetically active radiation) hebben alles te maken met groei en bloei. Maar inderdaad: als je 600 watt per m2 aan licht van ongeveer 525 tot 575 nanometer op je planten laat schijnen dan zullen ze stil blijven staan.
        Iets meer nauwkeurigheid in je informatieverstrekking en enige elementaire kennis van zaken lijkt me op zijn plaats: want de manier waarop je de zaken voorstelt, wijst uit dat je nog heel veel moet leren. Wat overigens op dit forum best kan. Er staat namelijk ook veel correcte informatie.
        Last edited by Xtreme; 19 September 2012, 15:31.

        Comment


          #5
          Re: led

          @Topi: Kun je ons vertellen hoeveel watt je gebruikt, en hoeveel wiet je daaronder oogst?

          (Is dat minder dan een gram per watt, dan heb ik ook een tip over kweken met leds: "Doe het niet".)

          Comment


            #6
            Re: led

            laaste oogst 533 gram per m2

            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

            led hoe zit het dan met de voeding ik gebruik plagron compleet voeding en potgrond
            moet je die dan veranderen want ik hou mijn voeding schema nog altijd zelfde

            Comment


              #7
              Re: led

              Hallo topi,

              naar aanleiding van je aangedragen hele en halve onjuistheden vroeg ik om een reactie. Als je geen adequate antwoorden hebt, geef dat dan even aan.

              Comment


                #8
                Re: led

                533 gram gedroogt onder led zij ik toch met de photon pro led 1008 output en in put 300watt
                7 kl srectrum band met speclens om beter penitratie van het licht
                wat wil je nog meer weten;led

                Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                zeg led;als jij zo als weet san moet je toch wel kunen zeggen of mijn voeding schema moet aan passen onder led
                ik gebruik plagron terra
                tenp 28 a30 graden
                luchtvochtigheid 40 percent top rot waar

                Comment


                  #9
                  Re: led

                  Ik wordt steeds meer benieuwd naar foto's.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #10
                    Re: led

                    En ik .
                    533gr droog onder 300 watt
                    Led's grow !

                    Comment


                      #11
                      Re: led

                      Oorspronkelijk geplaatst door topi View Post
                      533 gram gedroogt onder led zij ik toch met de photon pro led 1008 output en in put 300watt
                      7 kl srectrum band met speclens om beter penitratie van het licht
                      wat wil je nog meer weten;led

                      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                      zeg led;als jij zo als weet san moet je toch wel kunen zeggen of mijn voeding schema moet aan passen onder led
                      ik gebruik plagron terra
                      tenp 28 a30 graden
                      luchtvochtigheid 40 percent top rot waar
                      Ik begrijp er nog steeds geen hout van. Je geeft aan dat er een input is van 300 watt en een output van 1008 watt. Wat ik ooit in een ver verleden op school heb geleerd, is dat uit het niets geen energie kan ontstaan en dat er ook geen energie verloren kan gaan. Dat is nog steeds de eerste energiewet. In jouw denkwijze zou de perpetuum mobilea dus mogelijk zijn. Kennelijk heb je het wereldenergie probleem hiermee opgelost. Je stopt ergens 300 watt aan vermogen in en er komt 1008 watt aan vermogen uit. Dat is net zo dwaas als te veronderstellen dat de benzinetank van je auto steeds voller raakt, naar mate je meer kilometers rijdt. Vind je nu zelf ook niet dat je uiterst dwaze argumenten aandraagt?
                      Last edited by Xtreme; 25 September 2012, 12:26.

                      Comment


                        #12
                        Re: led

                        Photon Pro 336 1008w

                        Double Lens technology Fine tuned spectrums for maximum production and density! This technology was created after 4 years of testing and growing research. This type of technology
                        uses many diverse angled lenses that spread from 60-90 degrees in certain combinations in precise nanometer ranges. What this does is enables for maximum canopy penetration combined
                        with massive flower production! Quality 3watt LED diodes available, produced by Bridgelux and Epistar!
                        Metal Core Printed Circuit Board, Huge dual ball-bearing fans,Dual Core, double plated heat sink design increasing cooling for virtually no heat!
                        Plug and play engineering, if anything goes wrong we will have the replacement parts to you in about a weeks time, there is no need to send your fixture to anybody!
                        Detachable power cord - 8 foot lengths. Staged, delay power up. This makes sure your light is at the most optimal operating temperature preceding to lighting one single diode!
                        provides savings on wattage, cooling, and bulb replacement costs, and it does not contain any highly toxic mercury, unlike all HID and CFL
                        bulbs.Quantum led grow lights are the most comprehensive lights available for growing the biggest and healthiest plants guaranteed! You will understand
                        why people say HID is a thing of the past when you plug in the QUANTUM Penetrator.
                        This lights must be a minimum of 2.5 to 3ft above your plants or you will bleach your leaves because the light are ever powerful.
                        With the new double lens and using 3watt chip the efficiency has improved by 30%.

                        50,000 hour lifecycle (12 years of growing)
                        3 Year Warranty warranty support based in UK

                        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                        Each cluster has 21 High output 3W leds.Uses new Lens(penetration convex style), increase 30%. 336 x 3W High-Power LED's from Bridgelux, Epistar, 7 Band Spectrum: 440nm, 460nm, 525nm, 630nm,660nm, 730nm and warm white 3000k. With Isolated power supply



                        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                        he led wist je dit
                        er is een nieuwe plasma uit
                        eentje dat je kan dimmen en ook kunt om schakelen 1 bloei 2 vegi
                        hij is nog maar net uit in de usa haha

                        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                        luister je mag stoer doen ik heb vrienden in de usa die al 12 jaar kweken
                        eentje is brain meschien moet je zijn filmke ne keer zien op you tube dan ga je omvallen
                        en die heeft mij als geleerd
                        ik hou er van dat je zo reageerd
                        prosource worldwide ha ha ha ha

                        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                        prosource worldwide giude led grow
                        you tube brain mijn beste maat leerd mij alles
                        veel kijk genot en plezier ha ha ha

                        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                        raar ik heb een toesteltje voor jou meschien voor heel nederland
                        iedereen heeft problemen met stroom he ha ha
                        ik niet en ik steel niet hoor
                        ik maak met 250 watt - 2000 watt en van 2000 watt maak ik 8000watt
                        en nu gij
                        want o jullie zijn zo super slim allemaal niet waar
                        elke wiet kweker zou er gek van zijn om zo iets te hebben
                        lekker water tanden verder oke hahaha

                        Comment


                          #13
                          Re: led

                          Moet ik je nu echt serieus nemen? Tot op heden is niemand er in geslaagd een hoger vermogen te genereren in welk apparaat dan ook, dan het onttrokken vermogen aan het net. De persoon die daartoe in staat is, heeft binnen 1 jaar een eigen vermogen dat hoger is dan dat van Bill Gates. Het enige apparaat dat meer vermogen kan genereren is de warmtepomp: bij 100 watt arbeid van de pomp kan onder optimale omstandigheden 400 watt aan warmte aan de aarde worden onttrokken. Maar die 400 watt aan warmte wordt dus niet onttrokken aan het net, maar aan dieper gelegen warme aardlagen. Ben je nu echt zo dom om niet te onderkennen dat alles wat je tot op heden geschreven hebt uitsluitend uit faliekante onzin bestaat? Een ieder die iets meer dan lager onderwijs heeft genoten kent de formule dU=dQ-dW. (om het gemakkelijk te maken: de interne energie is gelijk aan de bijdrage aan het systeem verminderd met de verrichte arbeid door het systeem). In jouw visie zou dus de formule moeten luiden: dU= 8 of 4 * (dQ-dW). Het wereldenergie probleem is dus door jouw toedoen opgelost. Ik vind me overigens niet superslim, maar anderzijds vind ik me ook geen dwaas. Maar dat laatste vind ik jou wel. Randdebielen dan wel dorpsidioten zoals jij storen me overigens niet. Ik ben alleen blij dat onze kinderen niet zo zwak begaafd zijn als lieden van jouw allooi.
                          Last edited by Xtreme; 30 September 2012, 07:36.

                          Comment


                            #14
                            Re: led

                            fout mijn jong blijf maar lekker stoer doen kieken
                            blijf maar echt eigen wijs doen
                            maar ik geniet er lekker van dat jij niet verder kunt kijken dan je neus ha ha
                            hier zit je echt fout boy meschien moet jij eens wat meer van achter dat scherm vandaan komen
                            meschien moet jij eens wat met permanet magnet generators spelen domme kloot die je bent
                            of een pakje slaag krijgen dibiel dat je bent
                            hoe komt het dat ze in de hele wereld dat weten
                            meschien moet ik tot bij u komen en het er in stampen tot het er in zit pipo
                            permanet magnet wind generators ooit van gehoord meschien kieke
                            wat denk je hoe die aangedreven worden sukkel
                            en hoe kun je nog zoiets aandrijven sukkel
                            of ben jij echt dommer dan ik dacht
                            eigen wijze kloot dat je bent
                            je vader had beter op het fornuis klaargekomen
                            dan had hij je nog zien dansen
                            dorps gek ha ha ha
                            betaal maar lekker veel ik betaal maar voor een paar 100 watt en heel mijn huis draaid er op
                            meschien moet ik je ook nog leren hoe je electr uit de lucht kunt halen debiel
                            wist je dat dan niet dat je stroom uit de lucht kunt halen debiel
                            kom anders eens waar ik les geef
                            in terneuzen ik zal je wat boeken naar je hoofd gooien
                            debiel

                            Edit door Jointjedraaien:
                            Eerste waarschuwing wegens taalgebruik.
                            Last edited by Jointjedraaien; 27 September 2012, 20:53.

                            Comment


                              #15
                              Re: led

                              Ken je het verschil tussen gratis en voor niks? Ik zal dat proberen aan je verstand te peuteren. We hebben naar alle waarschijnlijkheid beiden het basisonderwijs genoten. (hoewel, als ik je zinsopbouw en spelling in mijn beschouwingen betrek, zal het bij jou wel bijzonder lager onderwijs zijn geweest, omdat normaal lager onderwijs wel te hoog gegrepen voor je zal zijn geweest) Welnu, bij mij was dit gratis en bij jou zonneklaar voor niks. Je pretendeert ergens les te geven: ik hoop niet dat dit de Nederlandse taal betreft, want daarvan heb je echt geen kaas gegeten! Maar goed, je beschouwt me als een debiel. Als ik je er mee gerief: ik beschouw je als een buitengewoon intelligent persoon. Ik hoop dat je werkgever en je intimi daar dezelfde mening over hebben. Ik vrees evenwel dat dit niet het geval is. Maar al met al vind ik je een uiterst zielig mannetje: een soort analfabeet, die zich voordoet als docent. Denk je nu echt dat iemand dit gelooft? Droom er maar lekker over, maar waarschijnlijk trek je een bijstandsuitkering en ingeval je toch nog ergens werkt, zal dat wel op een sociale werkplaats zijn.
                              Last edited by Xtreme; 26 September 2012, 19:01.

                              Comment

                              Bezig...
                              X