Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

led

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: led

    Topics waar je niets van opsteekt kunnen soms leuk zijn

    Comment


      #17
      Re: led

      Als we ons even niet vastbijten op die 1008, waar die ook vandaan mogen komen...

      Dan lijkt het hier te gaan om deze lamp:
      http://www.quantumledbloom.co.uk/ser...378W%29/Detail
      Met 3*126watt aan leds zal dat ding een wattje of 400 trekken, inclusief verliezen in voeding en koeling. De website beloofd "meer licht dan een 600W HPS". Da's niet onmogelijk, en dan is ook een oogst van 500 gram niet onmogelijk. Dat soort LEDs zat er eraan te komen.

      Maar misschien kan Xtreme stoppen met fokken, en Topi wat helderder gaan posten? En alsjeblieft stoppen met op jezelf reageren? Je maakt jezelf vrijwel onbegrijpelijk.

      Comment


        #18
        Re: led

        Spannenndddd!!!!!!!

        Comment


          #19
          Re: led

          nee die leds komen niet van daar sorry maatje.
          en ja ik ben een docent duurzaam energie zonnepanelen en wind energie
          en als je een magneet generator een poly aan bevestigt met een v riem en zo naar een elctro motor die 1500 toeren maakt 250 watt verbruikt kan je een magneet generator van 2000 watt mee aandrijven
          van die 2000 watt die je krijgt sluit je een 1500 watt electr motor aan en die is dan weer sterk genoeg om een magneet generator van 8000 watt te doen draaien
          zo krijg je gratis elect die je lampen en heel je instalatie kan laten draaien en je kan nog verder gaan
          zo en als je zo dibiel bent ik dacht dat dit een sereus forum was maar ik heb me vergist
          goed is 1500 plantjes genoeg voor je en al 10 jaar lang dus leer mij niks over kweken
          en als een plant zweet dan zal hij ook sneller groeien je versnelt daarmee zijn metabolisme als het waare
          vaarwel heren tot ziens

          Comment


            #20
            Re: led

            Je denkt dus echt dat je de perpetuum-mobile hebt uitgevonden? Daarmee heb je alle geloofwaardigheid verloren.

            ...maar laten we even doorzeuren voor de grap. Als het zo makkelijk is om energie te genereren, waarom zou je dan uberhaupt nog iets willen met zonnepanelen en windenergie? Volgens jou is 250 watt genoeg om de hele wereld van stroom te voorzien. Waarom wordt dat niet allang gedaan als het zo makkelijk is?

            Comment


              #21
              Re: led

              Als iemand het over top oogsten onder LED heeft zonder verslag er van, zakt het vertrouwen bij mij al heel rap.
              Als zo iemand dan ook nog respectloze praat verkondigd ben ik er klaar mee.

              Ik vond het al grappig dat er iemand serieus reageerde
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #22
                Re: led

                Na een lange tijd afwezig te zijn geweest lees ik dit topic als eerst. Zeer vermakelijk weer.

                Ik zie ook graag een onderbouwing van die 500+ opbrengst.

                Comment


                  #23
                  Re: led

                  Ohh yes gaat lekker hier.
                  Led's grow !

                  Comment


                    #24
                    Re: led

                    Oorspronkelijk geplaatst door topi View Post
                    nee die leds komen niet van daar sorry maatje.
                    en ja ik ben een docent duurzaam energie zonnepanelen en wind energie
                    en als je een magneet generator een poly aan bevestigt met een v riem en zo naar een elctro motor die 1500 toeren maakt 250 watt verbruikt kan je een magneet generator van 2000 watt mee aandrijven
                    van die 2000 watt die je krijgt sluit je een 1500 watt electr motor aan en die is dan weer sterk genoeg om een magneet generator van 8000 watt te doen draaien
                    zo krijg je gratis elect die je lampen en heel je instalatie kan laten draaien en je kan nog verder gaan
                    zo en als je zo dibiel bent ik dacht dat dit een sereus forum was maar ik heb me vergist
                    goed is 1500 plantjes genoeg voor je en al 10 jaar lang dus leer mij niks over kweken
                    en als een plant zweet dan zal hij ook sneller groeien je versnelt daarmee zijn metabolisme als het waare
                    vaarwel heren tot ziens
                    Nou dan zullen de oliesjeiks al wel onderweg zijn naar het uwv voor een uitkering.
                    Ook vaarwel nog

                    Comment


                      #25
                      Re: led

                      niet heel de wereld vriend
                      en enkel mega maatschapijen mogen elect verkopen
                      je mag wel stroom zelf maken maar niet verkopen
                      en het gaat hier om een paar 1000 watt en ja dat werkt inderdaad
                      je hebt stroom nodig om om deze magneet generator aan te drijven
                      weet je hoe een windgenerator werkt
                      er zit een electro motor in een versnellingsbak en een magneet generator
                      de generator die een max 250 toeren per minuut draaid een electro motor die bij laag wind de windmolen helpt aandrijven
                      je denkt toch niet als een klosaal windmolen die ze nu overal plaatsen dat deze bij een windsnelheid van 10km per uur vanzelf gaat draaien zeker met een wiek van 18 meter doormeter.
                      die 250 watt electro motor is genoeg om mijn generator op 1500 toeren te laten draaien en het het hangt af van de soort merk
                      ik heb nog een oude staan en die gaat nog deze had 400 watt nodig om de 1500 toeren de baas te kunnen.
                      het is de bedoeling dat je de eerst zo weinig mogelijk stroom verbruikt om meer stroom te maken zo had ik 250 watt nodig mijn generator gaf 2000 watt als je 2000 watt hebt kan je een keting beginnen bouwen je kan dan een zwaarder motor nemen tot 2 kva om een zwaarder generator aan de te drijven
                      meschien kan je ook een keer tesla op zoeken die heeft nog meer uitvindingen op you tube staan
                      meschien moet ook eens zoeken op you tube naar gratis stroom en magneet generators
                      je zal genoeg kijk plezier hebben
                      en windenergie is momenteel de rendabelste oplossing en veiligst stroom voorziening
                      de zonnepanelen zijn niet zo rendabel als je 5000 watt wilt per uur dan gaat je dak te klein zijn meschien kan je je buur man vragen of je zijn dak mag gebruiken om vol zonnepanelen te zetten een normaal gezin gebruikt geen 5000 watt per uur
                      en ik heb niks uitgevonden dit bestond al langer en word ook toegepast in groote windmolens die stroommaken of denk je dat 10 per uur genoeg is om een mega blad rond te laten vliegen

                      Comment


                        #26
                        Re: led

                        Even terug naar het onderwerp: Kweken onder LED's. Ik zat me (uit verveling) te verdiepen in biodynamisch kweken, en kwam een passage tegen over koe-horens (die je op de hoeken van je weiland moet begraven):

                        The cow has horns in order to send into itself the astral-
                        ethereal formative powers, which, pressing inward, are meant to
                        penetrate right into the digestive organism. […] Thus in the horn
                        you have something well adapted by its inherent nature, to ray back
                        the living and astral properties into the inner life.


                        Dat leek me perfect passen in dit topic.

                        Comment


                          #27
                          Re: led

                          Hallo,


                          Ik ben net begonnen met kweken, so be gentle
                          Ik heb momenteel 2 White widows & een amnesia onder leds staan. De planten hebben altijd buiten gestaan tot iemand me zei dat dit eigenlijk geen buitenplanten waren nadat ik me eind augustus afvroeg wanneer die dingen echt gingen beginnen bloeien.

                          Sinds een week staan ze nu onder ledpanelen. 8 panelen van 15w (225 leds rood/blauw) zo goed mogelijk verdeeld over de planten en op verschillende hoogtes om ook de zijkanten van de plant van licht te voorzien. Ze hangen relatief dicht tegen de plant, led warmte is mijn inziens niet overdreven. Ze staan uiteraard op 12/12 voor wat betreft lichturen. De planten zien er heel gezond uit en de bloei is heel goed op gang gekomen (deels buiten al natuurlijk). Sinds ze onder de leds staan "heb ik de indruk" dat de bloei sneller gaat, natuurlijk moeilijk te zeggen op een weekje.Ik kan niet vergelijken met andere lampen daar ik dit voorheen nooit deed.

                          Ik sta open voor suggesties en uiteraard ook voor correcties mocht er iets totaal fout zitten in mijn opstelling momenteel. Ik zal proberen om hier af en toe een statusrapport mee te geven.

                          Groeten

                          Comment


                            #28
                            Re: led

                            welkom
                            het zal wel goed lopen
                            grtjes

                            Comment


                              #29
                              Re: led

                              Oorspronkelijk geplaatst door topi View Post
                              welkom
                              het zal wel goed lopen
                              grtjes
                              Ik hoop het Er is nog zo weinig info te vinden over kweken onder leds, dus experimenteren lijkt de enige oplossing.

                              Groeten

                              Comment


                                #30
                                Succes!

                                Comment

                                Bezig...
                                X