Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Illegale bingoavond in café De Herbergh in Helmond, drie mensen opgepakt

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Illegale bingoavond in café De Herbergh in Helmond, drie mensen opgepakt

Korting op 420shop
    Image.aspx?object=News&type=large&image=Bingo_op_eigen_risico_(archieffoto)_1836331.jpg
    HELMOND - Geen kansspel zonder risico's. In café De Herbergh aan de Molenstraat in Helmond zijn woensdag drie mensen aangehouden voor het organiseren van een illegale bingoavond. De arrestanten zijn twee Helmonders van 40 en 41 jaar en een 31-jarige man uit Goirle.

In de zaal waren zo'n tachtig mensen zonder medeweten van de gemeente aan het bingoën. De organisatoren overtraden hiermee de Wet op de Kansspelen. De deelnemers werd verzocht het pand te verlaten. De ontruiming verliep rustig. Het prijzengeld en ander bewijsmateriaal is in beslag genomen.

'Ik schrok me de pleuris'
    Om kwart voor negen kwamen de agenten de zaak binnen. De bingoavond was toen net van start gegaan. Een 60-jarige Helmondse zat op dat moment tussen de deelnemers, en had net een spelboekje gekocht voor tien euro.
    "Ik schrok me de pleuris", zegt ze. "Komen er opeens zomaar tien politieagenten binnen. We moesten allemaal eruit. De organisatie had geen vergunning aangevraagd, dus het geld dat wij hadden ingelegd, werd weer door de agenten meegenomen."

Horecazaak tijdelijk gesloten
    Na de arrestatie van de drie mannen was er geen verantwoordelijke meer in De Herbergh aanwezig. De horecagelegenheid is gesloten tot de verdachten weer op vrije voeten zijn. Zij zitten nog vast.
    Tijdens de controle bleek ook dat er niet werd voldaan aan de brandveiligheidseisen. De controleactie werd uitgevoerd door het Helmond Interventie Team (HIT), een initiatief van de politie en de gemeente Helmond.

Niet de eerste 'bingoarrestaties'
    Het is niet voor het eerst dat een kienavond in Helmond halverwege werd stilgelegd vanwege een inval. In 2008 viel de politie het supporterscafé van Helmond Sport omdat er illegaal gekiend werd. Ook toen werden er drie organisatoren aangehouden.

Bron

Betekend dit dat ze ons nu meer met rust gaan laten nu ze een nieuwe weg zijn ingeslagen?
    If life keeps putting you down, You better stay high

Re: Illegale bingoavond in café De Herbergh in Helmond, drie mensen opgepakt

Tsss sowieso getipt geweest. Als ik die verrader te pakken krijg...
    Woody's zen kweek!

Comment

Alleen de politie had blijkbaar bingo, voor de rest van de mensen daar wordt dat liedjes zingen.

Comment

Terecht hoor, dat zo'n tent gesloten wordt. Gokken is tenslotte slecht, gevaarlijk, verslavend en verloederend - TENZIJ het door de staat georganiseerd wordt. Ik had net weer zo'n brief van de postcode-loterij in de bus...

Comment

Postcode loterij zijn nog de meest crimineel van allen naar mijn mening, absurd systeem dat iedereen 'eigenlijk al meespeelt' maar geen prijs als je niet netjes je maandelijkse ripoff fee betaald. Er zijn mensen die hebben ze aangeklaagd omdat ze niet durven opzeggen, in het geval ze de maand later natuurlijk prijs hadden gehad. Beetje triest en zielig.

Comment

Goed gedaan hoor, staats ondermijnende activiteiten moeten veel harder aangepakt worden.
            Zeker waar 65+ ers proberen zich te verrijken.
            Eigenlijk moeten ze voor straf direct in een bak Soylent Green.
            http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

Comment

Wanneer is de 'bingokaartenverbranding'?
              ‘A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on’

Comment

Nou valt me toch niks meer in,waar gaat het heen in dit land.....

vastzitten voor een bingo avond zonder vergunning....

Comment

Bezig...
                X