Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het topic voor JD leden zonder topic, laat ons zien wat je kweekt !

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    IMG_20220830_162935.jpg
    Madame Jeanette. Laat de roti maar komen.
    Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
    Het systeem betreurt dit ten zeerste.

    Comment


    • Eurogro
      Eurogro commented
      Editing a comment
      Hier wordt ik wel jaloers op
      Had een mooie Thaise peperplant ook naar de kloten

    • Silas
      Silas commented
      Editing a comment
      Mooi heet plantje.

    Oorspronkelijk geplaatst door Eerstekamerlid View Post
    Als ik mooie meeneem naar volgende jaar snoei ik m terug. Ook de wortels. Nieuwe potgrond, lekker vorstvrij plekje en dan loopt ie met beetje mazzel vanzelf weer uit in het voorjaar.
    Heb hier een tent met led dus ga kijken of ik er een paar door kan trekken met kunstlicht.

    Beestjes zijn eerder t probleem binnen. Zijn ze gevoelig voor.
    En wat met water geven hier wordt het niet echt winter als het goed is
    pen staan in de tunnel in de grond niet in poten

    Comment


    • Eerstekamerlid
      Eerstekamerlid commented
      Editing a comment
      Het is een heester. Meerjarige plant. Alleen vorst kilt m dus liefst blijf je boven de 10 graden ofzo.
      Zou t gewoon proberen als je dat red. Beetje terugsnoeien misschien en dan in t voorjaar ff beetje powervoer er in.

      Ga t dit jaar binnen nog eens proberen. Alleen dan gelijk alles in definitieve pot en gelijk de hele roofdieren teringzooi erin die ik kan vinden want die potgrond is niet meer te vertrouwen. Beter misschien maar voor binnen is het ruk.

    ik vind ze maar laat dit jaar

    lsd
    IMG_20220901_102822.jpg
    IMG_20220901_103004.jpg

    3 si 3
    IMG_20220901_102836.jpg
    IMG_20220901_103043.jpg
    Tropicanna banana

    IMG_20220901_102850.jpg

    IMG_20220901_103116.jpg

    Attached Files
    sigpic

    Comment


    • Eerstekamerlid
      Eerstekamerlid commented
      Editing a comment
      Wat een leven..
      Komt wel goed schatje.

    • Eurogro
      Eurogro commented
      Editing a comment
      Dat ziet er goed uit
      Mijn lsd staat in bloei maar nog ver van die van jou

    • KnetterMug
      KnetterMug commented
      Editing a comment
      Mooie boomgaard 👌

    Zo staat het er nu voor met m'n eerste kweek. Tent 80×80, lamp 150W. De twee achterin, en die linksvoor zijn autoflower gorilla cookies, en rechtsvoor een fotoperiodieke northern light die nog veel jonger is. In het midden staat dan nog een 2e northern light die nog weer jonger is. Linksvoor heeft eerste helft van haar leven doorgebracht in een kleinere pot van 3l, buiten de tent op de studeerkamer op de vloer. Zij heeft de maan en de sterren gezien, rest niet. Voorin de tent hebben dus eerst twee andere planten gestaan, die echter voortijdig verwijderd en vervangen zijn. De twee planten achterin zijn zo'n 120-130cm hoog vanaf de bovenrand pot.

    20220902_091711.jpg

    Morgen begint de 10e week voor de drie autoflowers sinds ze bovenkwamen. Volgens de zadenleverancier zijn ze in 11 weken oogstrijp vanaf zaailing. Dat is nog ruim 2 weken vanaf nu. Ik hoop dat het nog paar weken langer duurt, zodat de kleine topjes nog verder kunnen groeien en dan tezamen één geheel gaan lijken per tak, want dat is nu nog niet het geval, en denk ook niet met twee weken. Op zich gaat de trichomen productie wel goed als ik close-up foto maak(met flits). Dus zal zeker wel stoned worden van hun harde werk. Deze is een topje van plant rechtsachter:

    20220902_091931.jpg

    De kleine linksvoor heeft wel alle losse topjes al aan elkaar gebreid in tegenstelling tot de twee achterin. Ze was sws veel eerder met topjes aanmaken.

    20220902_091734_resized.jpg

    Vraag me wel eens af of dat dan door verschil in genetica komt, of dat het komt omdat ze de eerste 5 weken in kleine pot, en met veel minder licht dan de andere 2 stonden.

    De allerjongste in tent:

    20220902_091748.jpg
    Attached Files

    Comment


      Staan nu precies 11 weken, precies wat de zadenleverancier aangaf: 10-11 weken van zaailing tot oogst.

      Denk nog 1 week extra geven?? Ben sws veel meer vh high dan vh stoned zijn, en wil ook door met m'n fotoperiode northern light oefenzaadjes (dezen zijn autoflowers).
      20220917_083233.jpg 20220917_083218.jpg 20220917_083108.jpg 20220917_083136.jpg

      Comment


      • Slome Joop
        Slome Joop commented
        Editing a comment
        Ik ben ook van het vroege oogsten. Als ik naar de trichomen kijk zou ik zeggen nu oogsten, maar de meeste hier op het forum denken daar anders over. Het is iets persoonlijks.

        Laat anders eens een foto zien van de hele plant, daar kan je ook het één en ander aan zien.

      • Snuitje
        Snuitje commented
        Editing a comment
        Hork, eentje drinkt inderdaad nauwelijk nog, tensiometer verschuift nauwelijks nog, de andere met tensiometer nog wel een beetje. Punt is ook dat ik ook wel klaar ben met wachten nu, en door wil met nieuwe plantjes😅

        Slome Joop als ik echt stoned ben worden m'n kleine zorgen juist grote zorgen in mijn hoofd, heel onprettig. Met high juist omgekeerd. Paar berichten terug staan wat foto's, er is niet zoveel veranderd sindsdien. Toppen niet echt dik maar wel hard als beton en heel plakkerig. Lamp is ook 'maar' 150W, denk daardoor ook geen mega toppen, maar genoeg voor mezelf en met 150W houd ik de kosten beheersbaar, zeker nu ik nog maar net begin.

      • Snuitje
        Snuitje commented
        Editing a comment
        Wat ik nu en mede obv jullie reacties, waarvoor heel hartelijk dank, ga doen is: enkel nog afgezuurd water geven, en alvast iedere dag wat bladeren weghalen zodat ik einde van de komende week of komend weekend ook wat sneller klaar ben met knippen.

      "fotoperiode northern light oefenzaadjes (dezen zijn autoflowers)." ??

      Grote verschillen tussen de fenotypes van een bepaalde soort zie je heel vaak , vooral wanneer het zaad onvoldoende is ingeteeld / met zichzelf gekruist . bloeitijden kunnen dus verschillen, de ene zus is de ander niet.

      Een stabiele soort met vaste eigenschappen(zoals stekken, die identiek zijn) breeden kost veel tijd, een generatie of 6 .

      Het beste heb je F1 hybride zaden , dat is een kruising tussen 2 verschillende soorten die beide eerst langdurig zijn ingeteeld en vervolgens met elkaar gekruist. Dat levert ook stabiele planten met dezelfde eigenschappen op .
      Heel veel zaadbanken hebben geen stabiele soorten, daarom is de informatie die ze geven over bv de bloeitijd niet betrouwbaar en soms ook wel , de zaden geven gewoon fenotypes met grote verschillen.

      Comment


      • Snuitje
        Snuitje commented
        Editing a comment
        Action had twee soorten blokken liggen. De grove, denk dat jij die bedoelt, en een fijnere om als potgrond te dienen. Was volstrekt niet duidelijk of die wel of niet voorbemest was. Dacht van niet maar denk nu van wel. Ec die er al snel uitkwam was veel hoger dan de 3,6 die mijn bluelab truncheon meter maximaal kan aangeven. De ph was 8 nog wat uit mijn hoofd. Was in ieder geval laatste keer dat ik het gebruikte. Ben tevreden over de plagron cocobrix. Wat ik meet is ook precies wat hun specificaties zijn.

      • atmosphere1
        atmosphere1 commented
        Editing a comment
        De manier waarop je het meet speelt ook een rol

      • Snuitje
        Snuitje commented
        Editing a comment
        Dat is waar, sowieso vereist een echt exacte meting waarschijnlujk een dure labopstelling, maar kon zo wel vergelijking maken tussen de Action en plagron. De eerste gaf in het begin waarden van boven de 3,6 (de meter gaat niet hoger), en de tweede van 0,7. De ph respectievelijk 8+ en 6-7. Bleven ook wel leven in de Action kokos, maar heel lichtgroen, en niet meer groeien vanaf bepaald punt. Bij verwijderen bleek dat er ook nauwelijks wortels aanzaten.

      Hiermee kan het Pulse-Meter-WEB-570x741.jpg

      Comment


      • Snuitje
        Snuitje commented
        Editing a comment
        Haha Slome Joop. Twee van die op je handen getapet, mouwen naar beneden, displays wel zichtbaar, gekleurde contactlenzen in, en dan de winkel binnen!!

      • Remco
        Remco commented
        Editing a comment
        🙃🙃🙃

      • Greyvol
        Greyvol commented
        Editing a comment
        Hahahaha geweldig! Slome Joop

      IMG_20220815_173935.jpg

      de rest is nog aan het verkleuren, denk wel 8+ kg dit jaar en dat alles van 1 schijfje tomaat in de grond

      Comment


      • anoniemand
        anoniemand commented
        Editing a comment
        ja top dit jaar, ging als een speer deze zomer, volgende keer wel een kooi bouwen, door het gewicht was alles moeilijk later te balanceren met bamboestokken

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Tomatenhaken.

      • KnetterMug
        KnetterMug commented
        Editing a comment
        Je moet ze toch knippen. Dan krijg je tomaten meer vocht.

      Deze zijn wel wat te veel gesnoeid. maar zijn ook klaar bijna anoniemand en heb al veel er van af gehaald..
      20220919_161208.jpg 20220919_161214.jpg
      Zijn klaar voor dit jaar, 😁

      Comment


      • Remco
        Remco commented
        Editing a comment
        daar schiet ook ni veel van over !!

      • KnetterMug
        KnetterMug commented
        Editing a comment
        Niks meer 😂

      De achterste is opeens weer veel meer gaan drinken. Eigenlijk sinds ik vanaf maandag bladeren ben gaan verwijderen (voorkant en linker zijkant) om het oogsten en knippen het komende weekend wat makkelijker te maken. Misschien gewoon toeval. Maar denk nu nog even te laten staan. Zaterdag begint de 13e week, en ook amper amber nog. Zadenleverancier zei 10-11 weken, maar heb hier allang gelezen dat je er wat weken bij op mag tellen.
      Screenshot_20220923-141348_Gallery.jpg

      Op de voorgrond is een northern light die nu al bijna 2 maanden aan het voorgroeien is, en 3x getopt. Lijkt groter dan ie is, want bak staat op vrij hoge prullenbak, maar vooral wel hele brede plant aan t worden. Maar begint ze nu al met bloeien? Of zijn dat gewoon nieuwe blaadjes:

      Screenshot_20220923-142100_Gallery.jpg

      Staat gewoon op 18/6 al de tijd maar krijgt wel al bloeivoeding (hetzelfde als de bloeiende autoflowers, wel met bescheiden ec van 1,5-1,8)

      Wordt nog krap in de tent dan wanneet de autoflowers er eenmaal uit zijn, heb 3 dagen geleden 5 northern light zaadjes in kokosplugjes gedaan, steen momenteel in eetkamerkast, benieuwd hoeveel er gaan opkomen. Gaan wel meteen op 12/12 dan en zullen 2 of 3 potten samen moeten delen. Op de bodem van de tent linksvoor staat ook nog een kleinere jongere northern light, dan zijn ze met maximaal hun 7-en.

      Comment


      • atmosphere1
        atmosphere1 commented
        Editing a comment
        Dat zijn nieuwe blaadjes .

      • Snuitje
        Snuitje commented
        Editing a comment
        atmosphere1, bedankt! Denk dat het door de lichtere kleur in de eindpunten is dat ik toch twijfelde. Maar eigenlijk logisch de jonge blaadjes zijn meestal wat lichter van kleur.

        Zie bij aardig wat bladeren nu ook dat het tussen de nerven wat lichtgroen wordt.

      Balen zeg m'n tweede kweekje, nu in minigrow box, en voor eerste keer toprot. En best veel, had het te laat opgemerkt. Uiteindelijk zal de hele plant er wel aan ten onder gaan als het al zover is relatief tov het kleine kastje.
      20221009_095431.jpg

      Ze begint morgen aan 6e week zichtbare bloei, het ging best goed met de toppen, al moet ik nog wel beter lst leren, kastje is lang niet vol. Denk nu ook helemaal verkeerd dat de toppen tegen de wandjes aanduwen, las pas vd week hier in een kweekverslag dat dat toprot bevordert.

      Screenshot_20221009-110924_Gallery.jpg

      Had 1x getopt en later 1 stammetje gebogen met, en 1 zonder supercroppen. Om te kijken of het verschil maakt in het vervolg van de ontwikkeling.

      Screenshot_20221009-105839_Gallery.jpg

      Screenshot_20221009-105849_Gallery.jpg

      De laatste foto is 180 graden gedraaid tov de eerdere foto. In mijn geval is de top aan de stam die enkel was gebogen wel groter geworden, dus supercroppen laat ik volgende keer maar achterwege.

      In de 80x80 tent staan nu 3 andere northern lights onder de 150W led. Alledrie van een andere leeftijd. En sinds eergisteren op 12/12.

      Screenshot_20221009-105732_Gallery.jpg

      Ik was te lui om de stoffen potten uit te wassen, en heb er 2 rechtstreeks in de transparante bakken, en zonder drainage gaten gezet.

      Screenshot_20221009-105742_Gallery.jpg

      Ze staan alledrie in hergebruikte kokos die hopelijk nog in goede conditie is. Moet eigenlijk eens proberen de ph en ec ervan te meten. Als het helemaal misgaat, weer wat geleerd. De achterste plant staat wel in stoffen pot, maar heeft wat bladeren met roestplekken, weet nog niet wat het is.

      Screenshot_20221009-105652_Gallery.jpg

      Heb bij de twee grotere de afgelopen week nog een kleine hoeveelheid kippenmestkorrels de grond ingewerkt.

      In een eetkamerkast heb ik een plank gereserveerd om wat te kunnen testen met opkweken van zaailingen, later misschien stekken. Had een 4000k en 6000k led armatuur aangeschaft om te experimenteren (€ 12,95/stuk) maar heb ze toch meteen naast elkaar gehangen. Samen pakken ze 32-35W, afhankelijk van de omgevingstemperatuur. Wil nog met de armaturen afzonderlijk proberen.

      Screenshot_20221009-105608_Gallery.jpg

      Lampen er meteen veel dichter op worden ze zo:

      Screenshot_20221009-105541_Gallery.jpg

      Van m'n eerste kweek in de tent hangt nu 1,5 plant te drogen in een kast op de hobbykamer. Gemengde gevoelens, want was met 4 begonnen. Maar heb ze ook allemaal anders behandeld, dus wel beetje geleerd wat wel en niet werkt.

      Attached Files

      Comment


      • atmosphere1
        atmosphere1 commented
        Editing a comment
        @ Rreppellsteeltjam: inderdaad, dat is de oplossing .

        @ snuitje : ventilatie zorgt voor meer verdamping aan het blad, dus de LV kan oplopen. maar ventilatie is juist erg goed tegen toprot dan maar een hogere LV. Het doel is altijd om de plant beter z'n vocht te laten kwijtraken. Een lagere LV zonder ventilatie heeft maar een beperkt nut . Met ventilatie bedoel ik ook het afvoeren van lucht .

        mijn eigen ventilatie met kasten werken met de in en uitlaat in het plafond van de kast , dat werkt heel goed, gek genoeg.

      • Snuitje
        Snuitje commented
        Editing a comment
        Beide bedankt. Kacheltje bij de inlaat van de growbox gaat wel lukken, en zal de clipfan vanaf nu aanlaten in tentje.

      • Snuitje
        Snuitje commented
        Editing a comment
        Las ook eens bericht van iemand die grote kartonnen doos via luchtslang aan inlaat van z'n tent koppelde. Alle ingaande lucht gaat dan eerst door de doos. En dan in de doos de lucht verwarmen en/of ontvochtigen. Klinkt efficiënt ook

      20221014_110354.jpg Joop composthoop is gestript.

      Comment


      • Greyvol
        Greyvol commented
        Editing a comment
        Nice!

      Weer een update. Zo staan de northern lights van verschillende leeftijden er nu bij in het 80x80 tentje onder de 150W spectrabox lamp:
      20221018_105042.jpg
      Staan nu 10e dag op 12/12.

      Omdat ik geen scrog of lst heb gedaan heb ik alvast 1 plant redelijk flink ontbladerd. Het idee daarvan is om ook lager in de plant dan wat goede toppen te kunnen oogsten, maar dan moet het licht er wel bij geraken.

      20221017_165530.jpg

      20221016_115316.jpg

      Als ze goed herstelt dan ga ik dat ook bij de grote plant achter doen.

      Dit zijn wat van de wortels van de ontbladerde plant:

      20221016_115422.jpg
      Hoop dat het goed blijft gaan in transparante bakken zonder drainage. Kan zo wel een beetje zicht houden op de vochtigheid van de kokos, en ook interessant om de wortels zo te zien. Ben benieuwd of er ook hoger in de bak nog wortels zichtbaar gaan worden.

      Met de northern light die aan het afbloeien was in mini grow box is het helaas slecht afgelopen nadat ik de top rot had ontdekt. Had die geoogst na 6 weken zichtbare bloei, maar werd er zo depri van om steeds maar weer plekjes te vinden tijdens knippen, dat ik ze in het geheel heb weggedaan. Wil ook het risico niet lopen per ongeluk rot te roken. En het was niet normaal hoeveel kleine vliegjes er in de box zaten en over de kokos kropen. Die kokos dus ook helaas weg moeten doen na 1x gebruik. En hergebruik was juist 1 van de redenen dat ik vanaf de start met kokos ben begonnen. Fiasco.

      De (overgebleven) auto gorilla cookies van m'n eerste tent ronde maken me wel erg blij. Erg sterk, milde smaak, en gaat steeds lekkerder ruiken in de potten. Na een halve joint ben ik al van de wereld. Al 2x vergeten om m'n hond op tijd eten te geven na het roken, dat is wel even iets om op te letten. Uurtje later eten is ook geen drama natuurlijk, maar daaraan kan ik het effect wel mede afmeten. Heb een zak met fluf topjes ervan ook in de vriezer nu. Eens op onderzoek hoe hasj te maken😝

      20221018_172216.jpg 20221018_170649.jpg

      Comment


      • Zabuza
        Zabuza commented
        Editing a comment
        Snuitje heb zelf zo een busje/buisje om mee te schudden. Dacht eerst dat er niks uit kwam. Toen eens een 5 cent muntje (eerst ontsmet) erbij gestopt. Er zat een grote hoeveelheid trichomen vast tussen de twee zeefnetjes. Een aangename verrassing om te zien hoe het dan erdoor ging.

      • Snuitje
        Snuitje commented
        Editing a comment
        Hi Zabuza, ik ga ook zo'n busje bestellen. Bedankt voor de tip met het muntje!👌🏻

      • Zabuza
        Zabuza commented
        Editing a comment
        Snuitje veel plezier met schudden!

      Maatje ​​​​​​
      IMG-20221020-WA0012.jpg IMG-20221020-WA0013.jpg IMG-20221020-WA0014.jpg 5 soortjes
      IMG-20221020-WA0011.jpg spaghetti er onder wortels genoeg...

      Comment


      Na 2 week weer een update over de 3 northern lights die drieënhalve week geleden, op verschillende leeftijden, maar tegelijkertijd, op 12/12 zijn gezet in de 80x80 tent met 150W spectrabox.
      Twee zijn mooi gaan bloeien sinds zo'n anderhalve week, de derde heeft zich echter heel raar ontwikkeld. Dat is die rechtsachter.

      20221102_145725.jpg

      Heeft een enorme groeispurt gedaan (en nog bezig) waarbij de afstand tussen de nodes gigantisch is geworden. Daarbij is de stengel ook volledig hol, zo voelt het aan, en zijn de bladeren megagroot. Zal niks meer worden verwacht ik, maar laat het lekker staan om te bekijken. Ter vergelijking hieronder de foto van toen ze op 8 oktober naar 12/12 gingen; het is die kleine rechtsvoor🤷‍♂️ Enige verschil met de 2 oudere is dat ik bij die ook wat kippenmestkorrels door hun kokos had gemengd.

      20221008_100236.jpg
      Is die nou zo anders geworden dan de andere 2 door het fenotype of omdat het nog bijna een zaailing was toen ze op 12/12 ging, en gewoon ook poosje alleen maar wil groeien?

      Verder geef ik de 2 die in de plastic bakken zonder drainage staan veel minder vaak, en veel minder water dan die in de stoffen pot. Of ze drinken minder, of er verdampt echt veel meer uit stoffen pot. Ze hoeven maar eens in de 4 dagen wat water, en in de stofpot geef ik om de dag. Heb de voeding wat verhoogd naar ec 1,8-2,0 omdat de bladeren van de oudste plant lichtgroen werden.

      Wortels blijven mooi wit ondanks de transparante bakken.

      20221103_093418.jpg

      De luchtvochtigheid in de tent is drama, tikt geregeld waarden van boven de 85% aan. Daarom misschien toch eens wat ontbladeren weer? Hoop dat er tenminste 2 van de 3 mooi afbloeien zonder toprot of andere problemen😬

      Comment


      • atmosphere1
        atmosphere1 commented
        Editing a comment
        Hoe bepaal je of er genoeg water in de grond zit ?
        die doorzichtige bakken lijken wat te droog te staan.

      • Snuitje
        Snuitje commented
        Editing a comment
        atmosphere1, met stelzner tensiometers. Vond de kokos er zelf ook droog uitzien, en had de meter daarom al een keer verplaatst maar bleef hetzelfde aangeven (geen water nodig.) Wat ik ga doen is de meter even checken en ook even omwisselen met een meter uit een andere pot, waarvan ik zeker weet dat die nog werkt.

      • atmosphere1
        atmosphere1 commented
        Editing a comment
        goed plan !
    Bezig...
    X