Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het topic voor JD leden zonder topic, laat ons zien wat je kweekt !

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Ondertussen

    20240120_070907.jpg

    20240120_070914.jpg

    SHIVA SKUNK

    Eindelijk weer eens een oogst binnenkort! Heb 3 maanden zonder gezeten door trips perikelen


    "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

    Comment


    • Zabuza
      Zabuza commented
      Editing a comment
      Ziet er plakkerig uit.

    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Af of fem?

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Fem, van sensi. Heerlijke skunk lucht in de tent. Lekker man

    Sensi Skunk, week 6 bloei.

    20240120_070930.jpg
    Had een moeilijke jeugd dus moest sneller dan gepland volwassen worden. Minder toppen maar wat er zit zijn knuppels!


    20240120_070938.jpg

    Zit flink aan de booster


    "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Lijkt meer op SSK vind ik, maar mooi!

    Had nog wat zaad liggen in de koelkast en besloot dat op te maken. Na een kweekpauze ben ik dan ook weer vrolijk begonnen maar heb geen topic aangemaakt. Ze stonden in het begin wat koud en droog maar inmiddels is het weer wat warmer en krijgen ze ook meer water en voeding. De klok is al om en ik wacht tot er bloei te zien is. Het net hangt er meer voor de sier, had geen zin om het weg te halen. Als ze boven het net uit gaan komen, duw ik ze eronder om ze gelijk te houden.

    3 Verschillende soorten, de Banana Frosting houd ik goed in de gaten want die maakte de vorige x zijn naam waar en gaf banaantjes en dus ook zaadjes helaas. Van de Chronic Thunder staan er 2.

    IMG_3049.jpg

    IMG_3050.jpg
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


    • Silas
      Silas commented
      Editing a comment
      Begon het weer te jeuken

      Ik zou het netje wat meer naar beneden doen, dan kun je goed LST toe passen.
      Ik vindt ze te dik in het blad en zo trek je alles uit elkaar. Gaat je meer grammen opleveren.....

    • Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      Nee heb wat laten verbouwen in huis en daarvoor moesten ze in de kelder zijn. Dat is nu klaar en kan er weer gekweekt worden.

      Het net zit vast in de hoeken, wordt lastig om dat naar beneden te trekken. Ga wel van de week wat blad uitdunnen.

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Planten verhogen dan?

    Purple Haze in de mgb. Een paar dagen oud. De uiteindelijke pot staat er onder. Dit is wel hoog genoeg voor nu toch? Ik kan het rek er ook in hangen natuurlijk.
    PXL_20240217_085808629.jpg
    Last edited by Eclecticon; 17 February 2024, 09:22.
    Baas in eigen brein.

    Comment


    • Eclecticon
      Eclecticon commented
      Editing a comment
      Dat is racisme!

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Welk deel?

    • Remco
      Remco commented
      Editing a comment
      gewoon omdraaien en den andere kant gebruiken 👍🏼

    Heb momenteel wel het een en ander aan plantjes staan.
    Gewoon voor de bezigheid.

    1708714934057[1].jpg

    De Spathiphyllum staat al een tijdje.
    Deze had in het begin heel veel moeite om zich te wennen aan het klimaat in de kamer.
    Bloemetjes stierven snel af en bladeren leken op te drogen en te verkrullen.
    Na gelange tijd heeft het nu eindelijk een beetje kunnen acclimatiseren en blijven de bladeren mooi vers en groen.
    Nu nog hopen dat de mooie klokjes ook weer terug willen komen.

    1708714934070[1].jpg

    Een ander nieuw projectje wat ik heb lopen zijn deze 2 olijf boompjes.
    Bij aanschaf gelijk aan een flinke mishandeling onderworpen.
    Buiten de takkensnoei ook gelijk een redelijke wortelsnoei gedaan.
    Nu wachten op beter weer met de hoop dat er nieuwe uitschieters en bladvorming optreed.
    Misschien heb ik ze al te ver mishandeld maar ze zijn i.i.g. nog niet dood..
    Takjes bevatten nog steeds vocht en zijn nog steeds buigzaam.
    Doet me redelijk denken aan mainlining ^^

    1708714934082[1].jpg

    Twee dracena's.
    Ooit eens als opschieters bij een moederplant vandaan gehaald.
    Waren al een stuk groter dan dat ze huidig zijn.
    Helaas was ik vergeten dat dracena's schaduw planten zijn en had ze in de volle zon voor het raam geklapt.
    veel verbrande bladeren hebben me tot de beslissing over laten gaan om ze beide te kopstekken.
    Staan momenteel weer in de phase waar ze nieuwe wortels aan het creëren zijn,

    1708714934092[1].jpg

    Graslelie P761

    Een plant die het altijd goed doet. en je ook vrijwel overal kunt kwijt.
    Heeft ook niet hele hoge eisen en heeft het heel snel naar de zin.
    Blijft bij mij ook als de malle nieuwe scheuten vormen.
    Heb deze daar op al vele malen doorgekweekt en moet zeggen.. de bladeren worden steeds breder en mooier kwa vorm en kleur.

    1708714934102[1].jpg

    Deze Venushaar is ook vrij nieuw in aanschaf.
    Heeft het alleen momenteel nog niet zo erg naar de zin.
    Veel blaadjes drogen op/verkrullen etc.
    Probeer nu uit te vinden of het door te weinig watergift is of dat het ook te maken heeft met de koudere temperaturen van dit seizoen.
    De bedoeling is dat deze de hele bak moet gaan vullen.



    Voor de rest had ik ook nog vrouwentong staan (Sansievieria) in principe een plant zonder omkijken.
    Die zelfs nog voor studenten geschikt is om te hebben staan.
    Helaas schieten hiervan steeds meer stekken (door stress??) van het mooie groen met gele bladen naar groen met wit gespikkelde bladeren.

    If life keeps putting you down, You better stay high

    Comment


    • Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      Graslelie hebben wij ook heel veel staan, die maakt inderdaad heel gemakkelijk nieuwe scheuten. Ideaal om te stekken.

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Sanseveria noemt men ook de studentenplant
      Extra N toevoegen, ik heb een fles van bionova. Is het medicijn voor al mijn planten

    Starring The Stars
    SugarPunch --- X
    WhiteChoco --- SantaMaria(F8)
    20240317_220040.jpg
    Eerste dag bloeiweekie 5
    20240317_215952.jpg

    Comment


      28/1 Heb ik de lamp omgezet, ik denk nog een week of 3/4. Zaadboeren geven aan 7/8 weken bloei.

      IMG_3126.jpg
      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

      Comment


      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Ziet er goed uit Flip!

      • Flip Hasjkip
        Flip Hasjkip commented
        Editing a comment
        Thnx De Banana Frosting liet weer bananen zien, net als de andere keren. Heb ze verwijderd en zo ver als ik kan zien zijn er geen nieuwe meer gekomen. Vond het zonde om ze om te doen, toppen zien er erg smakelijk uit. Verder wat zuinig geweest met de voeding in het begin en halverwege overgestapt op voeding van de Action.

        Zo ver zo goed..

      • KnetterMug
        KnetterMug commented
        Editing a comment
        Mooie Dames voll in de knop👌

      Cayennepeper aan het kiemen, en platte peterselie. 🌱😊
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 2 photos.

      Comment


        20240322_205106.jpg Wortelpuntjes, levend en dood. Veel langs onder water gegeven deze ronde. Bij de nieuwe zakken die ik heb komen de wortels niet zo fel door. Is wat dikker stof.

        Comment


          Hier Eclecticon koffie staat klaar, als iemand dat al heeft gezet bij jou

          Comment


          • Eclecticon
            Eclecticon commented
            Editing a comment
            Ik zit aan de dubbele espresso, het was laat vannacht

            Ja die ken ik, heb ik vroeger ook wel in gepost maar ik bedoel meer van wat er op de planning staat en waarom want dat wat je nu kweekt dat duurt vaak nog een paar maanden of bij velen een seizoen. Het lijkt me mooi om te zien WAAROM mensen kiezen wat ze kiezen en wat er nog op de planning staat. Komt goed, ik was al aan het typen op mijn mobiel maar dat schiet niet op, pak zo de laptop en draai wel wat in mekaar.

          Vorige week de boel op spoelen gezet, na het weekend ergens gaan ze om.

          IMG_3189.jpg IMG_3190.jpg IMG_3192.jpg IMG_3193.jpg IMG_3191.jpg
          Een dag zonder wiet kent Flip niet.

          Comment


          • Bo$wachter
            Bo$wachter commented
            Editing a comment
            Geen rot deze keer? Meen me te herrineren dat je eens meer weg gegooid had als dat je kon roken door schimmel.

          • Flip Hasjkip
            Flip Hasjkip commented
            Editing a comment
            Nee niks, wel een zaadje bij de Banana Frosting, daar heb ik bananen weggeplukt. Ze doet haar naam eer aan zeg maar. Testtopje had verder geen zaadjes op die ene na en smaakte prima.

          • Remco
            Remco commented
            Editing a comment
            ziet er goed uit - love it 💪🏻

          20240420_203954.jpg
          White Widow (Sensi Seeds) met light bleach van de Sanlight Evo3-60. Had het rap door en lamp hoger gehangen. De bleach komt echter nooit terug goed.

          Een heel verschil met de G-bars. Deze moeten op 40 cm hangen waar de bars op 20 moeten maar 5 zelfs nog kunnen verdragen (bij mij toch). Heb wel de indruk dat ondanks de Sanlight hoger hangt, die toch dieper schijnt. Niet 100 procent verdiept in de lamp. De G-bars waren langer wachten. Was anders eerder voor het gekende pad gegaan. Niet ontevreden dus tot op heden.

          Comment


          • Babz
            Babz commented
            Editing a comment
            Ik vind haar evengoed een knapperd met haar blonde pruikje. 😍

          En nog wat beelden. Bonanza 0,36m² was al ff te klein voor de benodigde medicinale hoeveelheid voor the lady of the house. Uitbreiding naar 1m² van dezelfde leverancier. Indien mogelijk was ik opnieuw voor G-bars gegaan. Bekend territorium, geeft meer rust in het hoofd aangezien er wel wat druk op de ketel staat om te presteren.

          Heb in het begin wat problemen gehad met een Horticoled lamp waar de fan twee keer van stuk ging. De Hans Panel die ik als vervanging had aangeschaft kreeg ik compleet niks onder klaar. Ervaringen uit het verleden waar ik het lichtjes benauwd van krijg. Geen blije gedachten.

          Maar euhm Sanlight dus omdat de bars te lang wachten waren voor het vooruitgeziene schema. Verder alles op dezelfde werkwijze. Voortaan dus op een groter oppervlak met andere lichtbron en iets meer ruimte in de hoogte. Waar ik weer wat van verlies nu de lamp hoger moet hangen (40 cm ipv 20cm voor G-bars). Voor deze ronde heb ik nog 15 cm over voordat een lamp tegen de afzuiging komt. Er zijn 3 toppen met light bleach en die steken enkele centimeters boven de rest uit.

          7 zakken en een pot (was nog een goede titel geweest voor een verslag). Vond 1 zak niet. Heb ze iets hoger laten groeien dan in de Bonanza tafelmodel en ben verheugd te zien dat de lagere topjes precies ook goed aandikken. Die Sanlight is ook dimbaar 100, 80, 60 en 40 procent als ik me niet vergis.

          Onderweg ook nog bladproblemen gehad die ik nog niet eerder heb gezien. Even paniek. Ik gaf al een kleine dosis voeding. De opties waren meer voeding of geen voeding. Het is geen voeding geworden. De gebruikte potgrond was voorbemest dus ik ben voor de blokkade theorie gegaan en heb even enkel water gegeven. Blad wordt niet terug groen. De toppen groeiden echter wel door. En dat is de bedoeling. Propere en lekkere wiet.

          20240420_203804.jpg
          20240420_203833.jpg
          20240420_203924.jpg
          20240420_203938.jpg
          20240420_204043.jpg

          Comment


          • Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            Ziet er goed uit!

          • Babz
            Babz commented
            Editing a comment
            Mooie plantjes, maar mooie kweekruimte ook.

          • Takketoelli
            Takketoelli commented
            Editing a comment
            Wow!!
            Een polyploide top!!! Superwiet!!
            Goed zeg, dat zijn de mutaties

          M'n Girl scout cookies is ook boven de grond, yay!

          We benne nu officieel mama van 8 dametjes! 😍
          Big Bud, Girl scout cookies, orangu tangie, critical orange punch, strawberry banana, Jack Herer f1, Northern light AFje, OG Kush AFje.
          En nog even en dan komen er nog 2 bij, Wedding cake skittles en Mimosa cake, beide AFjes. 😊👍
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 2 photos.

          Comment


          • Bo$wachter
            Bo$wachter commented
            Editing a comment
            Verblijft dat allemaal in die 2 kastjes?

          • Babz
            Babz commented
            Editing a comment
            Yup Bo$wachter 😁

            Nahh, alleen de Critical orange punch saampjes met de Strawberry Banana, en de Jack Herer in z'n uppie in het andere kastje.
            De rest is allemaal balkon/buitenkweek.

          Teveel water vandaag+een hoge luchtvochtigheid = een zwetende wietplant.. 💧👀
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 2 photos.

          Comment

          Bezig...
          X