Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Die 'een' moet 'eens' zijn, en daar bedoeld ze meer dan één hok mee
Maar ja, dat zou dan kiezen worden. Waar laat ik mijn moeders, vaders en kinders
Steeds bezig met zaden maken kost veel ruimte.
En dan ook nog wat wiet voor eigen gebruik kweken (waar mijn zoon het meeste van jat) vraagt gewoon wat ruimte.
Maar ik ben al braaf hoor, ik bloei echt maar 5 planten in 25 ltr potten af.
Het wettelijk gedoogde aantal.
Ik denk alleen niet dat die onwetende ............. geen verschil maken in zaad planten en planten voor wiet.
Ik ben dus heel erg schuldig, maar volgens de christentaliban wordt de mens schuldig geboren. Niks nieuws dus
Ach ja, we zijn allemaal schuldig aan iets, of het nu een beetje of een boel is... zal me worst wezen!
Als je maar lol en te roken hebt, de rest is bijzaak!
foto 1: De nieuwe van NoMercy; Santa Maria F8 en (Buizert waarschuwde mij al) de NM Special. Deze laatste heb ik voor de zekerheid een dag geweekt in GA3 (Gibberellinezuur Type 3) Maar toch gaat het moeizaam. Van de 15 nog maar 5 boven. Zoals gewoonlijk gaat de SM beter.
foto 2: De Recovery DB (RDB) staan nu apart onder 7 TL buizen (4x TL33 en 3x 827) en een 400 watt HPI van Philips. (18-6)
de plek is zo'n 120x70cm, dus ze krijgen ong. 600 watt/m2.
foto3&4: Een RDB lijkt wel een auto flower, ze wil per sé bloeien. Die heb ik appart gezet onder 2x80watt PPL met een hele snelle Blackberry Widow x Appalachia man. De Schot waar ik deze van heb, vertelde mij dat deze soort het zelfs in Schotland buiten vrij goed doet, en erg lekker is. Welaan, met wat mazzel komen er van dit koppel een paar erg mooie nakomelingen.
Vandaag even contact met Cees van No Mercy gehad. Hij was er ook al achter dat er problemen met de kiemkracht van de Special zijn.
Gaat helemaal goed komen dus. Zoals altijd weer goed zaken doen met Cees.
Ik kweek al jaren met de soortjes van Cees, en altijd met een prachtig resultaat. Mag ook wel eens geroepen worden
Verder gaat het prima met de RDB. Heb er wel een tussen vandaan gehaald, die was mij teveel aan het strekken.
Geen goed idee om zaden van te winnen.
De Blackberry Widow x Appalachia was vandaag lekker aan het stuiven, dus dat komt ook wel goed.
(Blackberry [clone only] x Aloha White Widow pré 1988) x (Green Crack x [Chem Dawg x Double Dawg])
Vanwege de vele vragen over silicium en waterglas (kalimetasilicaat) en de geringe bekendheid (behalve in "speciale wiet goedjes met geheime samenstelling) deze link.
Erg verhelderend, denk ik. Geeft ook aardig aan waarom ik kalimetasilicaat aan m'n plantjes geef.
Ik koop het inderdaad bij de tuinbouw groothandel in 32 kg vaatjes. (zo'n 25 ltr denk ik)
Ecostyle verkoopt Silinal als meeldauw middel, maar dat is gewoon natrium waterglas voor veel te veel geld.
Natrium vind de plant niet zo lekker, Silinal dus beter niet bij de wortels gooien.
Foto 1: De klok maar op 12 uur gezet. anders loopt het zo uit met de aankomende test
Vanaf nu moet ik het zo'n 8 weken zien te rekken. Het is wel zo eerlijk de test met zaailingen te beginnen. En toen ik mij aanmelde stond het hok nog leeg, maar onderhand is het rek al bijna vol gegroeid. Dat heeft dus geen zin meer.
Het net is trouwens vol gegroeid met Omni's White, NLX, Black Cat en Omni's White x NLX. (een test van een vorige zaden run)
Foto 2: Het hoekje met de RDB gaat lekker z'n gang. In het midden een K.O.Kush x Ierdbei, dat leek me een goede keus om ook door RDB bestoven te worden.
Van de meest veel belovende planten heb ik stekken gemaakt. Voor evt backup.
Foto 3: De Santa Maria en de NMSpecial, de kandidaten voor de test. Cees van NM heeft me nieuwe SM zaden gestuurd om de NMS te vervangen. Goede service!!!
Ik heb nu alle zaden van de NMS in de GA3 oplossing gedaan, in de hoop er toch nog een paar tot leven te kunnen wekken. Want het is een te mooi soortje het niet te proberen.
Op de foto kan je (moeilijk) zien dat op één plant na de zaailingen geen groeipunt meer hebben, er zijn nog wel kiem blaadjes uitgekomen maar dat is niet genoeg om een plant te laten groeien. Ik denk dat ze zonder de GA3 niet eens boven gekomen waren. Maar ik toch al blij met die ene goede, en hoop op wat meer.
In elk geval heb ik nog 8 weken om deze planten mooi te laten uitgroeien met de nieuwe voeding en ze misschien al wat uit te buigen om klaar te maken voor SKROG.
Foto 4: Een deel van de zaadplanten staat buiten af te rijpen, daar zit heel mooi spul bij
Sinds ik hier op het forum verzeild ben geraakt, geniet ik stiekem van al dat moois bij jou... Ben eerlijk gezegd een beetje jaloers op je "wondertuin"... En wat een genen je daar verzameld hebt...
Ik hoop nog veel van je te leren... maar ik heb me gisteren een boek in verband met plantkunde besteld want ik moet met de basis beginnen...
Nu ik je over cees zag praten wou ik even weten wat je van die co2 tabs van no mercy vind? Nog veel plezier ten huize Zonneschien mede growstartester!
Hey Lange, Bedankt.
Inderdaad, beginnen met lezen, vragen, lezen, vragen enz. En veel fouten maken natuurlijk, dat hoort er ook bij
Ik heb echt teveel staan. Ik beloof steeds beterschap, maarja het vlees is zwak
De spullen van NM zijn goed, ook de CO2 tabs. Vooral Santa Maria ( AKA Planck, maar zo kennen niet veel mensen deze plant denk ik) is een meesterlijk goede soort uit huize NM.
Dat nu de NMSpecial kiem problemen heeft is erg jammer, ik hoop dat Cees weer snel een nieuwe run zaden klaar heeft. Maar zo gaat dat soms als je met levende have werkt.
De CO2 tabs heb ik mooie resultaten gezien, juist ook op hydro.
Maar ik wek extra CO2 op door het bodem leven extra suiker (melasse/appelstroop/vinasse) te voeren. Zo komt er redelijk veel CO2 vrij voor de plant. EN dan werkt de CO2 ook direct op de wortel.
Nu is 's zomers CO2 toevoegen een probleem als de afzuiging staat te jagen.
Wat niet veel mensen weten is dat CO2 juist ook goed op de beworteling van stekken werkt. Dus ook dan deze CO2 tabs gebruiken is een goed idee.
Comment