Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Perikelen in huize Zonneschien.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Perikelen in huize Zonneschien.

    als co2 tabs zouden werken dan gebruikten ze toch ook in de tuinbouw

    Comment


      Re: Perikelen in huize Zonneschien.

      Zulks roep ik meestal

      Maar daar gebruiken ze wel degelijk CO2 hoor, ze zouden zelfs heel wat minder opbrengst hebben zonder.
      Daar gebruiken ze de CO2 uit gezuiverde uitlaatgassen van de generatoren, ketels en/of vloeibaar CO2 wat met het voedingswater wordt meegegeven.

      Dat is voor ons allemaal nauwelijks haalbaar. 's Winters zou je je hok nog kunnen stoken met propaan of aardgas, maar 's zomers zit je dan weer met de warmte.
      Op aarde zou je ook nog wat kunnen doen met (zoals ik) suikers icm bodem leven.
      Maar de tabs van NM, vooral icm de automaat geven zeker op hydro systemen, maar ook op aarde en cocos goede resutaten.

      Omdat je het met de voeding mee geeft, is het ook niet gelijk door je afzuiging naar buiten geblazen.

      Greetz, HJM
      http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

      Comment


        Re: Perikelen in huize Zonneschien.

        Gezellig tuintje HJM.

        Grtz
        420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
        Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

        Comment


          Re: Perikelen in huize Zonneschien.

          supertopic, heeeerlijk leesvoer !!

          Comment


            Re: Perikelen in huize Zonneschien.

            Oorspronkelijk geplaatst door HJM View Post
            Zulks roep ik meestal

            Maar daar gebruiken ze wel degelijk CO2 hoor, ze zouden zelfs heel wat minder opbrengst hebben zonder.
            Daar gebruiken ze de CO2 uit gezuiverde uitlaatgassen van de generatoren, ketels en/of vloeibaar CO2 wat met het voedingswater wordt meegegeven.

            Dat is voor ons allemaal nauwelijks haalbaar. 's Winters zou je je hok nog kunnen stoken met propaan of aardgas, maar 's zomers zit je dan weer met de warmte.
            Op aarde zou je ook nog wat kunnen doen met (zoals ik) suikers icm bodem leven.
            Maar de tabs van NM, vooral icm de automaat geven zeker op hydro systemen, maar ook op aarde en cocos goede resutaten.

            Omdat je het met de voeding mee geeft, is het ook niet gelijk door je afzuiging naar buiten geblazen.

            Greetz, HJM
            En toch menen er nog te zeggen dat co2 in tabs niet werkt...
            Ik heb ze daarom niet gebruikt maar kon ze toch gwn gebruikn grrrr...
            volgende pleur ik die erbij

            Wat een collectie genen man, super nice!

            Groetjes
            sigpic

            Comment


              Re: Perikelen in huize Zonneschien.

              Dank U, Dank U

              @Bubba J. mijn zaden lijst is groter dan 200 rassen, en dat is pleuris, wat moet ik nu steeds kiezen?????????????
              Mijn doosje van GrowStar is ook binnen. Ik denk dat het er gisteren al was, maar ja, druk, druk, druk
              Zal zien er dit weekend mee te beginnen.Zat even snel te rekenen.................ik denk dat ik niet alle planten van een run ermee kan doen.
              Te weinig voeding.Maar dat is niet zo'n ramp, dan doe ik de helfd of zo.
              Moet ik er alleen een vat naast zetten, dat wordt dringen, maar een kind van arme ouders red zich altijd.

              Greetz, HJM
              Last edited by HJM; 14 June 2011, 19:30.
              http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

              Comment


                Re: Perikelen in huize Zonneschien.

                Hey suc6 met je kweek kom je bij mij ook even kijken er staan wat plantjes van U in mijn tuintje
                God was never on your side..

                Comment


                  Re: Perikelen in huize Zonneschien.

                  Pleuris, voor de zoveelste keer.Ik zet alles lekker uit elkaar, en als ik het plaats wordt alles op een hoop gegooid, lekker onleesbaar. Was ook al in het topic van Bella.Is hier een oplossing voor?
                  http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                  Comment


                    Re: Perikelen in huize Zonneschien.

                    Ik heb je berichten aangepast en samengevoegd, de reden weet ik niet, maar zo is het ff duidelijker geworden.

                    Comment


                      Re: Perikelen in huize Zonneschien.

                      Hey Vale,Bedankt, zo had ik het ongeveer bedoeld.Ligt vast weer eens aan mij, als rasechte digibeet Greetz, HJM
                      http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                      Comment


                        Re: Perikelen in huize Zonneschien.

                        No probs
                        You never walk alone.... dus komt goed, ook met je kweek

                        Comment


                          Re: Perikelen in huize Zonneschien.

                          Silicium betaalt zichzelf terug

                          Silicium en meeldauwtolerante rassen kunnen een sterke basis leggen onder een meeldauwarme komkommerteelt, zegt Roland van den Bulk van Rijk Zwaan.

                          Dit is des te actueler nu Rocket tijdelijk (tot 15 juni) niet toegelaten is.
                          Intro Onderzoek van twintig jaar geleden toonde al aan dat Silicium leidt tot steviger cellen en betere opname van fosfaat en molybdeen.
                          Daardoor houdt de plant een betere conditie, blijft het blad langer vitaal en meer weerbaar tegen schimmels als meeldauw.
                          Ook ontstaan er meer en betere haarwortels. De eerste ervaringen met Silicium waren positief.
                          Maar doordat doseren lastig is, zijn maar weinig komkommertelers Silicium gaan toepassen.
                          De ervaring leert dat een oplossing van kiezelzuur (H4SiO4) met kaliloog (KOH) het beste door de plant wordt opgenomen.
                          Merknamen zijn bijvoorbeeld Sikal en Kalimetasilicaat.

                          Andere verbindingen zijn discutabel, aldus Van den Bulk.
                          De oplossing moet met een apart injectiepompje worden gedoseerd, omdat het in de A- of B-bak leidt tot uitvlokking en verstoppingen.

                          Overmaat geeft dauw op vruchten

                          De adviesdosering is 0,5 tot 0,7 mmol per liter. Tijdens de groei tot aan de draad wordt 0,7 mmol geadviseerd. Daarna niet meer dan 0,5 tot 0,7 mmol per liter.
                          Bij overmaat ontstaat een dauwlaag op de vrucht.
                          Deze dosering komt neer op 10 liter Si-oplossing per 100 kuub voedingswater. Dat kost ongeveer 25 euro per bakvulling van 100 kuub gietwater.
                          Omdat er minder kaliloog hoeft te worden gedoseerd, vindt een besparing plaats van 6 euro per bakvulling.
                          Een bakvulling met Silicium kost dus 19 euro extra.
                          Bij een jaargift van 1000 liter betekent dat een kostenpost per vierkante meter van 19 eurocent, rekent Van den Bulk voor.
                          Silicium is niet afdoende om meeldauw te voorkomen, waarschuwt Van den Bulk.
                          “Maar in combinatie met een meeldauwtolerant ras zijn de kosten snel terugverdiend door minder bespuitingen en meer productie.”
                          lll
 Door Gerard Boonekampgerard.boonekamp@reedbusiness.nl Silicium leidt tot steviger cellen, waardoor het blad langer vitaal blijft en minder vatbaar is voor meeldauw.
                          Last edited by HJM; 14 June 2011, 19:29.
                          http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                          Comment


                            Re: Perikelen in huize Zonneschien.

                            Jeetje HJM, ziet er allemaal piekfijn uit daar bij jou! Die Big One, is dat een soortje uit Spanje?

                            Grtz en keep on going

                            Peter
                            Is het glas halfleeg of halfvol?

                            Comment


                              Re: Perikelen in huize Zonneschien.

                              @Peter

                              Nee, mijn maatje Waldorff had een mix pakketje van Sensi, dacht ik.
                              Deze viel erg op door de enorme koppen. Misschien is het wel een Big Bud kruising, geen idee.

                              Greetz, HJM
                              Last edited by HJM; 14 June 2011, 19:25.
                              http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                              Comment

                              Bezig...
                              X