Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Perikelen in huize Zonneschien.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Perikelen in huize Zonneschien.

    buiten spelen 4-3.jpg
    Kleine update.

    Maar eerst: EEN ZALIG PASEN, EN BEDANKT VOOR DIE BLOEEEEMEN.

    Omdat de maan pas weer aan het eind van de maand vol is, (waardoor je vaak heldere hemel hebt, en dus nachtvorst) heb ik een deel van de winterstalling opgepot en buiten gezet.
    Bij nood kunnen ze altijd weer naar binnen. Lekker afharden dus. Ik stek straks liever van harde stek.
    De eerste pot laat het al zien; varenrouwmug. Ik heb alles aangegoten met Admire en Spuzit.

    Grtz. HJM
    http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

    Comment


      #17
      Re: Perikelen in huize Zonneschien.

      @Monty
      Ik werk altijd met extra UV licht. Een plant is daar op gemaakt.
      Ook blijft de plant korter en schimmel heeft er de pest aan. Deze lampjes maak ik van oude gezichtsbruiners van het Emmaus.
      Ook gemerkt dat planten die dicht bij een UV lamp staan veel meer zout kunnen hebben. Hoe dat komt weet ik niet.

      Grtz, HJM
      http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

      Comment


        #18
        Re: Perikelen in huize Zonneschien.

        Halleluja Jesus Maria!

        1. Hoe ziet een beroepskluns dat er varenrouwmug in die plant zit?
        2. Die potten buiten, staan die op kokos?
        3. Die stekjes in die jiffies, welke soort is dat?

        Gr
        Buizerd

        Comment


          #19
          Re: Perikelen in huize Zonneschien.



          @ Buizert

          1 Nou, daar heb je die gele kleefdingen voor Als je dan de plant uit de pot haalt zie je vaak zwarte wortels en aaltjes.
          2 Die grond is deels cocos, maar ook klei, lava en witveen. Deze grond is al 5-6 jaar oud. Elke teelt opgewaardeerd met Ecostyle Compostmaker (geen andere),
          Bionova BioBasis, lava, magnesiapoederkalk, Pectinase. En dan enige weken tot maanden in de opslag om te rijpen. (afbraak van oude wortels en pathogenen)
          3 Dat is een gerevegde Trainwreck, die was al in week 7 van de bloei, maar zo opvallend goed, dat ik er stekken van gemaakt heb.

          Grtz, HJM
          http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

          Comment


            #20
            Re: Perikelen in huize Zonneschien.

            Ik weet niet of ik er overheen heb gelezen maar wat ben je met die shemale van plan wie of wat ga je er mee bestuiven?

            groeten Power p

            Comment


              #21
              Re: Perikelen in huize Zonneschien.

              Oorspronkelijk geplaatst door HJM View Post

              Het 4e plaatje is Dragon Haze van DCF.
              Prachtplant!


              Oorspronkelijk geplaatst door HJM View Post


              @ Buizert

              1 Nou, daar heb je die gele kleefdingen voor Als je dan de plant uit de pot haalt zie je vaak zwarte wortels en aaltjes.
              2 Die grond is deels cocos, maar ook klei, lava en witveen. Deze grond is al 5-6 jaar oud. Elke teelt opgewaardeerd met Ecostyle Compostmaker (geen andere),
              Bionova BioBasis, lava, magnesiapoederkalk, Pectinase. En dan enige weken tot maanden in de opslag om te rijpen. (afbraak van oude wortels en pathogenen)
              3 Dat is een gerevegde Trainwreck, die was al in week 7 van de bloei, maar zo opvallend goed, dat ik er stekken van gemaakt heb.

              Grtz, HJM
              Oww dat gele zijn dus gele kleefdingen! Zag ik niet.. ;p
              Heb die beesjes ook gehad, maar een plaag is het nooit geworden. Als ik ze zag vliegen (letterllijk ) ging ik gauw aan de slag met nematoden. Tot nu toe was dat afdoende.
              Ik zou ook mijn grond willen hergebruiken al vaak aan de orde geweest in de kop maar is er nog niet van gekomen.

              Kan ik niet de bovenste 5cm van mn gebruikte grond wegschrapen, vervangen door verse grond met wat kalk erbij en doorkweken, die tussenperiode is perseej nodig??

              Oow die TW lijkt erg op stekjes die ik gemaakt heb, twijfel nu of het SM was of TW die ik beide in dezelfde periode heb gestekt enzo..

              Ben wel helemaal om, die jiffy's zijn echt super om te zaaien en te stekken!

              Fijne dag,
              Buizerd (moet opletten niet steeds WV neer te zetten )

              Comment


                #22
                Re: Perikelen in huize Zonneschien.

                Oorspronkelijk geplaatst door HJM View Post
                1= Santa Maria x (K.O.Kush x Ierdbei Fem.) een zeer veel belovende strain
                2= Een reserve shemale Omni's White
                3= En kruisings test van Santa Maria F8 x New Citral City Fem. (NCC Reg. is van BlackBut)

                Nog een wijntje en dan nokken.

                Grtz, HJM

                Santa maria is toch een oud klassiekerke? Is dat dan dezelfde santa maria als die 9j geleden al bestond?
                Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

                A. The cop!

                Comment


                  #23
                  Re: Perikelen in huize Zonneschien.

                  Hey PP

                  Ik ben bijna door mijn Omni's White Fem. heen, dus ik moet nieuwe maken.
                  Ik heb uit 30 planten de 5 beste gehaald, en een daarvan met STS behandeld. (en uit een paralelle run nog twee, evt als backup)

                  Ook bestuif ik er een O. Ultra Indica mee.
                  Eens zien wat dat oplevert. Ik hoop op een korte snelle SOG plant, met een stevige opbrengst.

                  Grtz, HJM
                  http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                  Comment


                    #24
                    Re: Perikelen in huize Zonneschien.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Smoking Fifi View Post
                    Santa maria is toch een oud klassiekerke? Is dat dan dezelfde santa maria als die 9j geleden al bestond?
                    @Smoking Fifi.

                    Yep,

                    De Santa Maria heb ik als F6 en als F7 van Cees van NoMersySupply gekocht. Een van mijn lievelingssoortjes. !!! We ere toekomt...............

                    Grtz. HJM
                    http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                    Comment


                      #25
                      Re: Perikelen in huize Zonneschien.

                      Hey WV,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,ehhhhhhhhhhhhhhhhh Buizert.

                      Oww dat gele zijn dus gele kleefdingen! Zag ik niet.. ;p
                      Heb die beesjes ook gehad, maar een plaag is het nooit geworden. Als ik ze zag vliegen (letterllijk ) ging ik gauw aan de slag met nematoden. Tot nu toe was dat afdoende.
                      Helpt hier niet veel, moet ik zeggen. Op hydro gebruik ik salicylzuur, dat voorkomt dat die krengen kunnen vervellen. Ook lost het langzaam de huid op van de aaltjes (larven) En je krijgt er mooie schone wortels van.

                      Ik zou ook mijn grond willen hergebruiken al vaak aan de orde geweest in de kop maar is er nog niet van gekomen.

                      Kan ik niet de bovenste 5cm van mn gebruikte grond wegschrapen, vervangen door verse grond met wat kalk erbij en doorkweken, die tussenperiode is perseej nodig??
                      Dan zou ik ook aangieten met Canna Enzymen, met extra pectinase of een multy enzym van de Brouwmarkt.

                      Oow die TW lijkt erg op stekjes die ik gemaakt heb, twijfel nu of het SM was of TW die ik beide in dezelfde periode heb gestekt enzo..

                      Deze TW lijkt niet op Santa hoor. Echt niet.

                      Ben wel helemaal om, die jiffy's zijn echt super om te zaaien en te stekken!

                      Volgens mij is er niets beter. Ik koop ze in dozen van 1000 -37mm. (Vreken zaden heeft ze ook)
                      Ee stek kan er lang in gehouden worden, en ze passen ook in start blokken.

                      Grtz, ..................HJM

                      Fijne dag,
                      Buizerd (moet opletten niet steeds WV neer te zetten )[/QUOTE]
                      http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                      Comment


                        #26
                        Re: Perikelen in huize Zonneschien.

                        Ok thanks again.

                        Kun jij aan een stekje van een paar cm zien om welk soortje het gaat? Ik kan dat niet.
                        De TW die ik had (greenhouse) had blad wat behoorlijk anders gevormd was dan SM, ik kon ze makkelijk uit elkaar houden zonder op het ' kaartje' te kijken.

                        Overigens vind ik TW een fantastische plant met keiharde buds en GROTE bloemen. Een pheno kleurde compleet paars de laatste 2 weken van de bloei. Zag dit toevallig ook op de greenhouse site.

                        Ach die tijd dat ik nematoden gebruikte was ik ook de grenzen van het watergeven aan het opzoeken. Planten hebben aantal keer slap gehangen.
                        Misschien heeft die droogte de aanwas van jonge rouwmugtelgen wat getemperd?

                        Van de zomer heb ik weer kweekpauze, wel wil ik buiten paar moedertjes kweken om na de zomer van te stekken.
                        Heb nog alle tijd om te peinzen over welk soortje het gaat worden.

                        Greetz
                        Buizerd

                        Comment


                          #27
                          Re: Perikelen in huize Zonneschien.

                          @Buizert. Nou echt niet van alle soorten hoor!!

                          TW is inderdaat een goeie, niet zo zeer voor SKROG, maar voor de rest,....................zelfs buiten met wat mazzel.
                          Varenroumug heeft net als de meeste aaltjes d pest aan droogte. Dat kopt.

                          En ehhhh, ik weet wel een paar mooie soortjes.

                          Grtz HJM
                          http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                          Comment


                            #28
                            Re: Perikelen in huize Zonneschien.

                            Kan natuurlijk ook relaxen in de zomer en van de herfst met wat fem zaad aan de slag gaan!

                            Comment


                              #29
                              De slag verloren, de strijd gaat door.

                              primula..jpganemone nemorosa&#4.jpgpythium..jpgbackup..jpg

                              Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrr,

                              De pythium heeft gewonnen. (foto 3, had deze als eerste geselecteerd, maar dit programma heeft zo z'n eigen ideeen)
                              Onder mijn hand zie je de aangetaste stam. De bast is volledig losgerot, waardoor de opgaand sapstroom doorbroken is. De wortels en de rest van de plant zijn nog in orde, maar dat helpt niet.

                              Maar wantrouwend als ik ben, had ik een backup plant (foto 4) wel wat kleiner, maar als zij/hij het werk van een grote maar kan doen. Toch balen.

                              Maar belangrijker: het is voorjaar. Foto 1 en 2. Ik zat op mijn veranda het leed te overzien, in het zonnetje, pilsje in de hand; en besloot: Het leven is lijden.

                              Grtz, HJM
                              Last edited by HJM; 7 April 2010, 21:43.
                              http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                              Comment


                                #30
                                Re: Perikelen in huize Zonneschien.

                                Gecondoleerd..

                                Survival of the fittest he!

                                Comment

                                Bezig...
                                X