Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

JD'ers huisdieren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    IMG_2278.jpg

    Speedo.

    🔥 !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! 🔥

    👍🏼 !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍🏼

    Comment


    • KnetterMug
      KnetterMug commented
      Editing a comment
      Net zijn shotje gehad 😁

    • kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Speed uiteraard.

    • Remco
      Remco commented
      Editing a comment
      Ze is gewoon stoned , verder niks achter zoeken è🐈‍⬛é

    🔥 !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! 🔥

    👍🏼 !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍🏼

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Wat een schat, ze legt haar pootje op uw hand met ingetrokken nageltjes om het snoepje te pakken!

    • Remco
      Remco commented
      Editing a comment
      Raar beest , heeft wel echt een eigen willetje !!

      Ze is zo Asociaal als haar baasje èé

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Ja dat eigen willetje hebben ze goed getraind, ze doen werkelijk niets dat er tegen indruist. Daar kan ik nog een puntje aan zuigen terwijl ik volgens boze tongen al veel te weinig doe wat ik niet wil.

    Mientje in zen nieuwe huisje
    20230315_154433.jpg

    ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Like a boss!

    Geiytje die door opgedroogd zand heeft liggen rollebollen (viezigheidje) iets dat ze graag doet.

    IMG_9595.jpg IMG_9596.jpg Tja, ik heb haar liever schoon!
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Lol!

    • Remco
      Remco commented
      Editing a comment
      en aan't genieten van het zonnetje !!!

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Ja ze is dol op zonnen zoals ook te zien is aan de kleur!

    20230121_110041.jpg

    Chill dag
    Attached Files
    Mijn kweekverslagen:
    https://tinyurl.com/yxmrfs8w
    https://tinyurl.com/y69gjs6g

    Comment


    • Spacende Hollander
      Spacende Hollander commented
      Editing a comment
      Ja genieten Remco. U kent het wel met uw kater

    • Remco
      Remco commented
      Editing a comment
      mijne kater is een kattin èé

      nee ,nee die komt niet bij mij zitten den enige keer ik van madam aandacht
      krijg is als ze honger heeft , of dat ik op men kont voor de kast zit ,
      dan is ze mene beste vriend !!

    • Spacende Hollander
      Spacende Hollander commented
      Editing a comment
      Aiii excuus aan den Speedo, ik hadde hem niet onheus willen bejegenen. Wel herkenbaar wat je zegt, zo zijn katten he, maar dat eigenwijze is ook wel het leuke aan ze. Een hond is meer een kameraad maar kost ook veel werk

    159499575_267152548307607_8229365663438603184_n.jpg?stp=c50.0.206.206a_dst-jpg_p206x206&amp;_nc_cat=109&amp;ccb=1-7&amp;_nc_sid=da31f3&amp;_nc_ohc=R72J4534-G4AX-LV0U8&amp;_nc_ht=scontent-ams4-1.xx&amp;oh=00_AfAgF3N4v7lgaRwfZE0iv_IworICEhDhix0ZlnJib99lNQ&aleuk beestje ey

    Comment


    • Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      Cutie😍

    🔥 !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! 🔥

    👍🏼 !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍🏼

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Schrikken? Welnee, ze kijkt juist lief!

    • Greyvol
      Greyvol commented
      Editing a comment
      Mooie foto

    • Remco
      Remco commented
      Editing a comment
      die kijkt alleen maar vies als ik ze wakker maak , takkewijf èé

    🔥 !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! 🔥

    👍🏼 !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍🏼

    Comment


      IMG_3918.jpg

      Spèédo.​

      🔥 !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! 🔥

      👍🏼 !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍🏼

      Comment


        Ze word 24 april 10 jaar oudje al
        20230401_003942.jpg kwam vandaag even ruiken tijdens het onderhoud
        ronde 3 - ronde 2 - ronde 1 < start

        Comment


        • Snuitje
          Snuitje commented
          Editing a comment
          Is dat je plant uit de mgb? Lijkt wel of die niet meer terug erin past😄 Mijn hond weet ook precies wanneer ik naar boven ga voor de planten te bekijken, en staat dan te trappelen om mee te gaan🐕

        • Silas
          Silas commented
          Editing a comment
          Heel herkenbaar, de mijne ook. Nu zit ze te janken omdat ze niet mee mag

        Het broedseizoen is in volle gang en een slechte start met nieuw bloed gaat het nu beter.
        We hebben nu 60 jongen witte/mozaiek/geel/schimmel/rood kleurige kanaries.
        Normaal rond deze tijd zaten we tegen de 100 jongen aan, maar een bacterie gooide roet in het eten.
        Veel onbevruchte eieren en te zwakke jongeren is de oorzaak van de uitval.

        afbeelding.png
        Een beetje laat in het jaar, maar we zitten weer op schema.
        Nadeel is dat we niet zoveel krijgen voor de kanarie's (wit 10 euro en geel 8 euro)
        Streven was altijd verkopen en daarvan weer zaad/zand ect...kopen zodat je gelijk bleef.
        Maar alles in duurder geworden zeker in Hollandia en omdat we dicht bij de grens wonen kopen we nu in Duitsland.
        Tot zover de perikelen in Silas's Vogelparadijs.
        Veel gestelde vragen over het forum
        JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
        420Shop.NL
        "Wat je kunt maken, kun je ook kraken."

        Comment


        • Silas
          Silas commented
          Editing a comment
          Ze worden zonder veren geboren en na 3 weken beginnen ze te fladderen.
          Daarna komen ze uit het nest en leren ze vliegen. Van stok naar stok, daarna gaan ze in de grote vlucht met de andere jongen.

          De goede worden gescheiden van diegene die mee gaan naar de opkoper. En onze vogels belanden meestal in Italie of Spanje.
          Hoe zuidelijker je gaat hoe meer een vogel waard wordt, dat geld ook voor Nederland. Kost een Topkanarie in Overijssel 40 euro, in Brabant betaal je 75 euro

        • Remco
          Remco commented
          Editing a comment
          Ok interessant , en hoeveel eitjes legt zo een beestje dan wel , ik zie er 3 in liggen is da 1 nestje ??

        • Silas
          Silas commented
          Editing a comment
          Hier waren we aan het ringen en lagen 2 jongen buiten hun nest. Normaal is 4 of 5 als alles bevrucht is.

        IMG_4063.jpg

        Spèédo.
        🔥 !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! 🔥

        👍🏼 !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍🏼

        Comment


          En? Is madame ploegbaas content?
          Mijn kweekverslagen:
          https://tinyurl.com/yxmrfs8w
          https://tinyurl.com/y69gjs6g

          Comment


          • Remco
            Remco commented
            Editing a comment
            ak de kast zou laten open staan , dan zit ze nen, hele dag schijteweg voor de kast èé

          • Silas
            Silas commented
            Editing a comment
            Attack

          Juste van mien kl**tn moetn maakn gdvd!
          Mientje durft (omwille van een ander zwart stuk mormelkater dat niet in men handen mag geraken) nog es in huis te zeiken Schaamtelijk! Effe vergiffenis vragen
          Rotbeesten soms

          20230402_202129.jpg
          ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

          Comment


          • Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            Donders goed weten dat dat niet mag!

          • Rietslang
            Rietslang commented
            Editing a comment
            Weet ond heel goed dat het niet mag, helemaal onnozel zou je daarvan worden!!

          • kelderkastje
            kelderkastje commented
            Editing a comment
            En de pot is leeg.

          Beste medemens,

          Mijn hond heeft lymfeklierkanker en ik heb wat vragen over de inzet van CBD en THC olie en de doseringen daarvan. Alle suggesties en tips zijn welkom.

          Tijdens mijn zoektocht op het web ben ik op dit forum terechtgekomen. Erg interessant en ik zou dan ook graag willen weten of jullie eventueel wat voor mij kunnen betekenen in mijn zoektocht om informatie te vergaren over de inzet van CBD en THC bij kanker van een hond. Goed om te weten is dat ik vorig jaar mijn eigen planten heb gekweekt. Zowel CBD en THC plantmateriaal heb ik achter de hand. Ik heb afgelopen zaterdag mijn eigen THC olie gemaakt. De middelen heb ik in huis, de kennis alleen nog niet. Ik wil dit dus gaan inzetten bij mijn hond die gediagnosticeerd is met lymfeklierkanker. Zij ondergaat nu chemo, maar ik wil naast chemo ook een natuurlijk alternatief middel inzetten waar ik hele goede verhalen over gelezen heb.

          Ik heb een poging getracht om een oproep te plaatsen op Facebook de afgelopen dagen. Ik heb een bericht opgesteld met wat voorgeschiedenis en de actuele situatie van mijn hond en waar ik nu sta betreft de CBD en THC die ik haar toedien. Graag kopieer ik het bericht hieronder wat ik op Facebook heb geplaatst. Dit geeft een beeld van de huidige stand van zaken.



          Facebookbericht:

          Beste mensen,
          Mijn hond heeft lymfeklierkanker en ik heb wat vragen over de inzet van CBD en THC olie en de doseringen daarvan. Maar voordat ik mijn vragen stel graag eerst even wat voorgeschiedenis en info over mijn hond.

          Ik heb een hond genaamd Shakira. Shakira is 13 jaar oud en is een Amerikaanse Stafford. Voor haar leeftijd doet ze het uitmuntend goed. Dagelijks wil ze nog 5 a 6 wandelingen maken, is ze erg actief en geïnteresseerd in anderen en haar omgeving en kan ze het meeste genieten als ze mee mag autorijden en lekker zonnen in de zon. Veel mensen schatten Shakira ook jonger in als ze haar zien. Leeftijd is ook maar een getal zeg ik zo altijd.

          Shakira heeft al haar hele leven last van allergieën. Wij geven haar daarom dagelijks dieet voer van Hills. Dit is speciaal voer en daar doet ze het erg goed op. 2.5 jaar geleden heeft ze een PARR test ondergaan en toen kwam er een twijfelachtige uitslag uit dat zou duiden op lymfeklierkanker. Ze heeft toen twee Oncaspar injecties gehad. Dit is een behandeling tegen lymfeklierkanker. Omdat er twijfel was of het kanker zou zijn, hebben ze een klier operatief verwijderd om alles uit te sluiten; het bleek geen kanker te zijn. Toch had ze opgezette klieren, die later weer slonken. Wat het was weten we tot op de dag van vandaag nog niet.

          Een paar weken geleden kreeg ze weer dikke lymfeklieren. Iets wat wel eens vaker in het verleden voorkwam vanwege haar allergieën. Nu twee maanden geleden heeft Shakira zo’n zelfde test moeten ondergaan. Uit een zogenaamde PARR test kwam naar voren dat Shakira lymfeklierkanker zou hebben. Uit de test kwam het B-lymfoom naar voren. Dit is lymfeklierkanker maar dan nog een gunstige variant in vergelijking met een T-lymfoom aldus de oncoloog. Het verschil met deze test en die van 2.5 jaar geleden is dat er deze keer echt een kankercel duidelijk naar voren komt in de uitslag, wat destijds niet het geval was. Ook zou ze kanker in het beenmerg hebben. Dit kwam naar voren uit bloedonderzoek.

          Oh jeetje dit keer dus echt lymfeklierkanker. Wat doe je dan? De hond zit nog vol leven en doet het uitmuntend goed voor haar leeftijd. Niet behandelen was geen optie voor ons. Maar elke behandeling kent ook bijwerkingen. Je wil het beestje ook niet laten lijden. In eerste instantie zijn we drie weken geleden begonnen met een Oncaspar injectie. Helaas bleek een week later op controle dat de injectie maar voor 25% effectief is geweest. Dit was volgens de oncoloog te summier om verder te gaan met deze behandeling. Er bleven twee opties over: Prednison of chemotherapie. Wij zijn voor chemotherapie gegaan. Niet onze voorkeur, maar wel noodzakelijk gezien het snelle beloop van deze agressieve kankersoort. Twee weken geleden heeft Shakira haar eerste chemo gehad via het infuus. Afgelopen vrijdag (24-3) kwamen we weer voor controle bij de oncoloog. Haar klieren waren voelbaar nog steeds even dik als de week ervoor. Uit bloedonderzoek bleek dat de chemo niet hetgeen had gedaan waar de oncoloog op gehoopt had. Bepaalde witte bloedcellen waren gestegen terwijl deze door de chemo juist zouden moeten dalen. In Jip en Janneke taal: De kanker krijgt meer de overhand in haar beenmerg.

          Dat was even erg vervelend om te horen, maar we houden hoop. De oncoloog heeft de chemotherapie opgeschaald en had ons drie chemotabletten meegegeven. Deze hebben we Shakira bij thuiskomst meteen gegeven. Al gauw merkten we dat ze er heel suf van werd. De volgende ochtend (zaterdag) was ze dan ook zo suf dat we haar naar beneden hebben getild. Wij weten dat chemo meer kapot maakt dan lief is, maar als we niks doen zijn we het beestje binnen een paar weken kwijt. We zitten niet stil en vooral ik ben op het web begonnen met onderzoek doen naar alternatieven middelen om in te zetten tegen kanker.

          Ik weet al langer dat cannabis ingezet wordt bij mensen maar ook bij dieren tegen allerlei kwaaltjes en klachten. Het wordt meestal in de vorm van CBD en THC olie ingezet. Uit mijn onderzoek op het web kwamen al gauw heel veel positieve verschillende reacties naar voren over CBD en THC. Ik heb dan ook afgelopen zaterdag een masterclass THC olie maken gedaan. Ik heb nu mijn eigen THC olie gemaakt en ik heb CBD olie. Nu heb ik dus beide middelen in huis, maar de kennis nog niet. Ik ben mij overal aan het inlezen. Hetgeen ik veel tegenkom is dat ik een beetje moet gaan experimenteren hoe de hond erop reageert.

          Ik heb nu een CBD olie speciaal voor de hond (foto in deze post). Ik heb deze CBD olie 2% (Flesje 10ml = 240 druppels) gemixt met 2 druppels THC olie (7,5% 1 op 10). Dat is dus minimaal maar er zit dus minimale THC in de CBD. Ik ben afgelopen zaterdagavond meteen begonnen met het toedienen van de CBD olie. Ik heb haar zaterdagavond 2 druppels gegeven. Zondag (26-3) 3x 1 druppel en gisteren (27-3) 3x 2 druppels. Weet toevallig iemand ook hoe ik bereken hoeveel mg 1 druppel weegt en hoe ik dat bereken? Ook denk ik dat ik een hogere CBD variant moet inzetten. Deze CBD die ik nu inzet is speciaal voor honden aangezien honden bepaalde terpenen slecht kunnen verdragen is mij verteld. Toch denk ik dat een hogere CBD nog effectiever kan zijn. Tips voor alternatieven ook welkom.

          Sinds afgelopen zondag is Shakira levendiger als daarvoor. Ze is erg actief, vraagt aandacht, schooiert om eten en wil weer lekker naar buiten. Dit zijn dingen die ze normaliter ook nog deed maar sinds afgelopen zondag zijn deze dingen alleen maar toegenomen. Dit hebben we in tijden niet meer op dat niveau gezien. Dat is natuurlijk heel erg positief. Dit zijn de signalen die we willen zien. En of dat komt door de chemo, door de druppels in combinatie met de chemo of door de druppels, ze doet het in ieder geval beter. Ook haar klieren zijn zichtbaar geslonken. Dus op het oog vooruitgang waar we naar streven. Hoe het onderhuids gaat weten we niet. Aanstaande vrijdag 31 maart hebben we een controle afspraak bij de oncoloog en dan worden haar bloedwaarden weer bekeken.

          Ook ben ik in contact gekomen met ‘Healing Project’. Dit is opgericht door een Amerikaans koppel die een gepersonaliseerd protocol maakt in de vorm van de juiste dosering CBD en THC olie, in combinatie met een dieet en andere middelen die kunnen helpen tegen de kanker. Wellicht iemand ook ervaring mee? Ik heb vandaag een eerste telefoongesprek gehad en mij werd geadviseerd om de CBD te verhogen naar een maximale dosering van 90 mg op een dag, dus 3x daags 30mg CBD. Dit klinkt heel erg veel, iemand die dit kan beamen? Zij maken zelf THC en CBD oliën. Helaas kan ik deze producten hier in NL niet ontvangen dus ben ik gedoemd om het zelf te maken of het hier ergens te kunnen krijgen.

          Ik ben erg benieuwd naar ervaringen van andere huisdier eigenaren die ook CBD en/of THC olie inzetten of hebben ingezet bij hun huisdier. In welke dosering? Zijn er extra supplementen die ik mijn hond kan geven ter ondersteuning? Ik kom veel tegen over the golden paste, wellicht dat mensen dit kennen en mij daar iets meer over kunnen vertellen? Ook kom ik pure THC of CBD pasta in spuitjes tegen, iets waar iemand meer over weet of ervaring mee heeft?

          Alle informatie, tips en suggesties zijn van harte welkom. Dat mag door onder dit bericht te reageren of door mij een privé bericht te sturen. Je mag mij ook mailen op giovanni.resleij@live.nl

          Veel informatie en veel vragen. Ik hoor graag van jullie. Bij voorbaat veel dank!

          Einde facebookbericht




          Bovenstaande was het bericht dat ik op Facebook heb gedeeld. Ik heb hier nog nauwelijks tot geen reactie op. Ik hoop via dit forum meer informatie kunnen vergaren of dat jullie mij in contact kunnen brengen met andere partijen o.i.d. Ook word ik naast dit forum, graag lid van verschillende andere forums waar ik mijn bericht kan delen en ik andere ervaringen kan lezen.


          Ik hoor graag van jullie en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Bij voorbaat veel dank!



          Vriendelijke groet 😁​

          Comment


          • kelderkastje
            kelderkastje commented
            Editing a comment
            Sterkte en succes met je viervoeter. Je e-mail lijkt me weinig anoniem ...

            Thc tegen de pijn (na ingreep) en om rust te vinden. Koekjes bakken zonder suiker, met veel vet. Worden ze wel suf van en minder goesting in een wandeling. Dosering hangt van gewicht hond af.

            CBD geef Ik als we naar de dierenarts gaan of lang op reis moeten. 10 druppels. Dat is eerder homeopathisch naar mijn aanvoelen. Ik merk weinig verschil. Vrouwlief gelooft er wel in.
            Last edited by kelderkastje; 4 April 2023, 06:39.

          • Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            Heel veel sterkte gewenst! Helaas ben ik onvoldoende thuis in hash olie om je van dienst te zijn.
        Bezig...
        X