Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het JD talrijke taalfouttopic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: Het JD talrijke taalfouttopic

    Ik voel me buitengesloten. Mag ik ook even beledigd en beschadigd zijn?

    Het zit namelijk zo: Ik heb een medische, klinische en onbehandelbare fobie voor rode kronkel-lijntjes. Ik kan dus geen spell-checker installeren, want bij de eerste de beste spelfout ga ik door het lint. Nou zou ik misschien die rode lijntjes in blauw kunnen veranderen, maar mijn ADHD staat me niet toe om de source van Firefox te downloaden en door te spitten, en zelfs als het wel kon, dan nog heb ik een pijnlijke pink aan mijn linkerhand die de A, Q, Z en "escape" pijnlijk maken, waardoor ik mijn favoriete tekstverwerker (VI) niet goed kan gebruiken.

    Dus: Namens alle roodfobische, ADHD-lijdende, vingergehandicapte blowers met een trage internetverbinding: Wij zijn diep verontwaardigd! Waarover ook weer? Ehhh... Vergeten. Dat krijg je als je ADHD combineert met blowen, en daar wil ik dus niet op aangevallen worden.

    Dat wilde ik maar even kwijt.

    Comment


      #32
      Re: Het JD talrijke taalfouttopic

      gotferdomee kud
      In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

      Comment


        #33
        Re: Het JD talrijke taalfouttopic

        Zoals je weet ben ik laatst nog tot de taalnazi gepromoveerd, dus als expert....
        Eerst ff reagerend op het schrijven:
        Kun je het niet, is het geen probleem. Kan ik me ook niet aan storen en lees de berichten zonder moeite.
        Kun je het wel, maar ben je te lui om het zelfs maar te proberen en gebruik je sms- of turbotaal o.i.d. ; neem ik soms niet eens de moeite om verder te lezen. Dit geef ik eerlijk toe!
        Ik heb een taal-tik; ik kan naast Nederlands en Gronings nog een stuk of 3 talen nagenoeg foutloos schrijven. Maar dat is mijn probleem.

        Over de taalfouten:
        Grootste ergernis vindt ik toch de T achter het werkwoord, zowel in de tegenwoordige als de verleden tijd.


        TIP:
        In VT nooit geen DT
        . En probeer het werkwoord eens te vervoegen met het woordje lopen in de juiste vorm: ik loop / loop ik? geeft dus ik vind/ vind ik?
        Geen T te bekennen, dus voor de rest van de werkwoorden ook niet doen.

        Comment


          #34
          Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

          Comment


            #35
            Re: Het JD talrijke taalfouttopic

            Ha, geestig. Ik heb in het verleden ook eens zo'n topic gestart en werd op de brandstapel gegooid. Ik heb 3 jaar taal- en letterkunde gestudeerd aan den unif. Ik schrijf zelf msn-taal (zit nog steeds op een forum, ben geen thesis aan het schrijven), maar veel grammaticale fouten ga je mij niet zien maken. Iedereen uit mijn vriendenkring denkt daar net hetzelfde over. Ik zou zeggen LR2, hou het binnen de vriendenkring die er wel om geeft. Als ik een dt-fout maak en er wijst iemand mij daar op dan vind ik dat voor mij vrij beschamend. Het zijn nu eenmaal ook men studies geweest, het zou erg zijn moest ik er anders over denken. Maar kan er goed inkomen dat er veel mensen zijn die er absoluut geen rekening mee houden.

            Diegenen die zich snel geschoffeerd voelen, lees aub niet verder: mijn mening is dat velen dyslexie verwarren met gebrekkig onderwijs of de wil om er iets aan te doen. Als je consequent de eerste persoon enkelvoud met een t schrijft ipv een d dan is dit een gebrek aan kennis en heeft dat niks met dyslexie te maken. En dat geldt voor veel grammaticale fouten in dat genre. Als ik zou reageren als Bella dan kan ik dat ook zien als een belediging van mijn vak.
            Last edited by beowulf; 7 March 2012, 19:59.

            Comment


              #36
              Re: Het JD talrijke taalfouttopic

              Een voorbeeld als gozert en kwekert is best geinig, daar heb ik ook geen problemen mee
              Maar ik vind ik vinDT toch echt niet kunnen, hoort!

              Oh ja, ik spreek in de regel alleen streektaal, het Grunnugs dus, maar heb met het schrijven van het ABN weer geen enkele moeite.

              Comment


                #37
                Re: Het JD talrijke taalfouttopic

                ..
                Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
                Ha, geestig. Ik heb in het verleden ook eens zo'n topic gestart en werd op de brandstapel gegooid. Ik heb 3 jaar taal- en letterkunde gestudeerd aan den unif. Ik schrijf zelf msn-taal (zit nog steeds op een forum, ben geen thesis aan het schrijven), maar veel grammaticale fouten ga je mij niet zien maken. Iedereen uit mijn vriendenkring denkt daar net hetzelfde over. Ik zou zeggen LR2, hou het binnen de vriendenkring die er wel om geeft. Als ik een dt-fout maak en er wijst iemand mij daar op dan vind ik dat voor mij vrij beschamend. Het zijn nu eenmaal ook men studies geweest, het zou erg zijn moest ik er anders over denken. Maar kan er goed inkomen dat er veel mensen zijn die er absoluut geen rekening mee houden.

                Diegenen die zich snel geschoffeerd voelen, lees aub niet verder: mijn mening is dat velen dyslexie verwarren met gebrekkig onderwijs of de wil om er iets aan te doen. Als je consequent de eerste persoon enkelvoud met een d schrijft ipv een t dan is dit een gebrek aan kennis en heeft dat niks met dyslexie te maken. En dat geldt voor veel grammaticale fouten in dat genre. Als ik zou reageren als Bella dan kan ik dat ook zien als een belediging van mijn vak.
                Laat ik nu altijd gedacht hebben dat "ik vind" de juiste vervoeging weergaf. Moet het nou "ik vint" of "ik vindt" zijn? Trouwens er zijn meer vervoegingen die afwijken, bijvoorbeeld de derde persoon enkelvoud. De boer verdelgt de insecten: moet dat met d of dt? Volgens mij met ddt.
                Last edited by Xtreme; 7 March 2012, 19:16.

                Comment


                  #38
                  Re: Het JD talrijke taalfouttopic

                  Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
                  Als je consequent de eerste persoon enkelvoud met een d schrijft ipv een t dan is dit een gebrek aan kennis
                  enkelvoud met een T ? dan ook graag een f, en dan zit je meer in de orthopedie-hoek (*de enkelFouT!)
                  Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                  Comment


                    #39
                    Re: Het JD talrijke taalfouttopic

                    Maha. Lapsus op de slechts mogelijke moment ooit. Ach ja, mss ben ik wel dyslectisch? Ik houd het voorlopig op te lui -na 10 uur werken- om men bericht na te lezen alvorens op die knop te klikken.

                    Comment


                      #40
                      Re: Het JD talrijke taalfouttopic

                      Meschien wordt het weer tijd dat de zon gaat schijnen en iedereen weer naar buiten kan om met z'n/haar plantjes te klooi-en


                      Wel lache , je woont nog geen 100 km bij elkaar vandaan en je verstaat mekaar bijna niet of je moet allebij een beetje ABN lullen

                      Ajo
                      Ventje
                      Living in Second live for real

                      Ticket is geboekt maar ik mag niet meer vliegen

                      Comment


                        #41
                        Re: Het JD talrijke taalfouttopic

                        Oorspronkelijk geplaatst door Xtreme View Post
                        De boer verdelgt de insecten: moet dat met d of dt? Volgens mij met ddt.
                        Briljant.

                        Comment


                          #42
                          Re: Het JD talrijke taalfouttopic

                          Oorspronkelijk geplaatst door vale View Post
                          ...In VT nooit geen DT...
                          "Nooit geen" is een dubbele ontkenning
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                          Comment


                            #43
                            Re: Het JD talrijke taalfouttopic

                            Doe geen moeite... Ik heb er een jaar of 2 geleden ook al een topic over gemaakt. Je hebt 100% gelijk maar velen zullen het nooit snappen

                            Comment


                              #44
                              Re: Het JD talrijke taalfouttopic

                              een liedje dan maar :

                              Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                              Comment


                                #45
                                Re: Het JD talrijke taalfouttopic

                                !!!!!!
                                In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

                                Comment

                                Bezig...
                                X