Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het JD talrijke taalfouttopic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Het JD talrijke taalfouttopic

    In mijn ogen Mevr Dyslexie voel ik me behoorlijk afgezeken door dit topic. Pasje ? waarom een uur langer typen? Lees gewoon over de fouten heen.
    Hoe denk je dat het voel als je 40 jaar ben en zowat in elke zin 20 fouten maak en dan lees ik mijn zin nog wel 4 keer over en ik vind mijn fouten niet
    maar word dan door 1 of andere sukkel van 23 op mijn fouten gewezen...
    Toen jij op dit Godelijke forum kwam had je kunnen lezen Hobby en MEDICINAAL kwekers forum Medicinaal betekend dat je hier mensen gaat tegen komen die een handicap hebben BV dislexie en geloof ik ken niemand met deze ziekte die het fijn vind om er op aan gesproken te worden.
    WIJ doen namelijk heel erg ons best geen fouten temaken alleen het probleem is we zien het zelf niet pas op het moment dat iemand er ons op wijst.

    Voorbeeld:
    Ik wilde een topic hier neer zetten maar weet van mij eigen fouten en domme zins opbouw.
    Ik moet iemand van dit forum aan spreken of hij aub mijn tekst wil controleren op fouten enz voor ik het neer ga zetten
    Ik ben vrouw van 40 en schaam me dood .
    Vale dankje wel dat jij mijn taal knobbel ben op dit forum en me altijd wil helpen

    Al jou voorbeelden zouden makkelijk van mij afkomstig kunnen zijn.
    Bij deze het is je niet gelukt om niemand kapot te maken of af te zeiken met dit topic want mij raak je er wel mee.
    En ik heb maar 1 tip voor je val niet over mijn schrijf fouten en geloof me ik zelf vind het 100 keer erger dat ik ze maak dan jij.
    Tip 2 lees aub geen postjes of zinnen meer van mij want dan moet je goed kunnen puzelen en dat kan jij niet.
    Bella,
    Ik heb wat regels opgesteld om jouw soort betogen te beantwoorden. Maar die lezen is er zeker niet bij. Je had me een PM kunnen sturen.
    Dus ik ga maar van start: ten eerste is dyslexie een mutatie in de hersenen waardoor mensen moeite hebben afzonderlijke letters te analyseren. Dit zou je een handicap kunnen noemen. Dit is dan een cognitieve handicap. Onmogelijk te vergelijken met een lichamelijke handicap als blind zijn of in een rolstoel zitten. Persoonlijk vind ik het belachelijk, rondom asociaal om deze vergelijking te trekken. Iemand in een rolstoel komt daar nooit meer uit en kan op meerdere vlakken nooit meer functioneren als anderen. Voor blinden idem. Het is zoiets als een boom met een bus vergelijken. Je doet de mensen die een dezer aandoening hebben weinig goeds, dyslexie is in mijn ogen een vele malen lichtere aandoening dan nooit meer kunnen lopen.
    Ten tweede ken ik een boel voorbeelden van mensen met dyslexie die zich hebben verbeterd door goed te oefenen, en door mensen zoals ik die hen steeds op hun fouten wees. Mijn vader van 60 bijvoorbeeld, een zware dyslect, heeft hard geoefend om beter te worden in zijn schrijven. Hij is docent nu en haalt de Nederlands toetsen nog steeds. Dit komt door hard oefenen, dyslexie is te overwinnen. Voor een vriend van me, en zelfs mijn zusje zie ik ook een wereld van verschil na ieder jaar dat ze het vak Nederlands weer hebben gevolgd. Je kunt zeggen wat je wilt, maar hard werken werpt zijn vruchten af. Ze schrijven nog steeds niet foutloos, maar niet slechter dan een normaal iemand.
    Ten derde had je kunnen lezen toen je lid werd van dit goddelijke forum dat dit over HOBBY en medicinale dingen ging. Taal is een van mijn hobby's, je wist dus dat je mensen met hobby's zou tegen komen! Buiten dat is dyslexie niet iets wat je met medicijnen kunt bestrijden, dus waar je het hele medische aandoening vandaan haalt blijft giswerk voor me. Een tweede hobby van me is puzzelen, dit kan ik niet volgens jou. Ik zal harder mijn best doen er beter in te worden.
    Jammer dat ik je kapot gemaakt heb, en heb afgezeken. Dat was niet mijn bedoeling, zoals ik al zei in de eerste post. Mijn excuses daarvoor.
    Maar ik kan je een tip teruggeven! Reageer a.u.b. niet meer op mijn posts, want daar moet je lezen en dat kun jij niet.
    Anders had je dit wel gezien:
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #17
      Re: Het JD talrijke taalfouttopic

      Ik ga me er verder niet mee bemoeien. Maar ehhh, 1-0 voor LR2!
      Ge kijkt mar, dan kande altijd nog mar zien.

      Comment


        #18
        Re: Het JD talrijke taalfouttopic

        Er bestaan nu eenmaal verschillende vormen van taalgebruik. Onderling spreken mijn vrouw en ik het plaatselijke dialect. In de aanwezigheid van niet-plaatsgenoten stappen we over op het Nederlands, zonder daarbij bekakt te doen. Mijn woordkeus op dit forum is ook een andere dan die in mijn schrifturen gericht aan rechterlijke instanties. Het leven is toch deels een rollenspel? Als je op sollicitatiegesprek gaat, is het mijns inziens wijzer om je correct te kleden dan er als een sloddervos uit te zien. En als je gaat kennismaken met de ouders van je vriendin kun je je beter niet als een hork of een proleet gedragen.
        Volgens mij kan het geen kwaad om je gedrag en je taal aan te passen aan het verwachtingspatroon. Van een beetje inlevingsvermogen is nog niemand dood gegaan.
        Last edited by Xtreme; 7 March 2012, 13:58.

        Comment


          #19
          Re: Het JD talrijke taalfouttopic

          Ik vind dat je helemaal gelijk hebt LR2, goed verwoord ook.
          Als je mij ziet fouten schrijven mag je me gerust verbeteren, ik stoor me daar niet aan.
          Een mens is nooit te oud om bij te leren of zich terug te herinneren hoe het juist moet,
          ik vind daar niks negatief aan zolang men niet overdrijft.
          Het moet gezellig blijven.

          Comment


            #20
            Re: Het JD talrijke taalfouttopic

            Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
            Bella,
            Ik heb wat regels opgesteld om jouw soort betogen te beantwoorden. Betogen?
            Maar die lezen is er zeker niet bij. Volgens mij lees ik maar zou kunnen da ik wat gemist heb ADHD weet je wel
            Je had me een PM kunnen sturen.Waarom moet ik jou een pm sturen?
            Dus ik ga maar van start: ten eerste is dyslexie een mutatie in de hersenen waardoor mensen moeite hebben afzonderlijke letters te analyseren.
            Dit zou je een handicap kunnen noemen. Dit is een handicap of je nou wil of niet
            Dit is dan een cognitieve handicap. Dus
            Onmogelijk te vergelijken met een lichamelijke handicap als blind zijn of in een rolstoel zitten. Dat is dan jou mening
            Persoonlijk vind ik het belachelijk, rondom asociaal om deze vergelijking te trekken. Grapjes maken om dat iemand woord blind is mag dus wel
            Iemand in een rolstoel komt daar nooit meer uit en kan op meerdere vlakken nooit meer functioneren als anderen. Geloof me ik zal nooit een secetresse kunnen zijn en mijn woord blindheid zal nooit meer weg gaan
            Voor blinden idem. Voor deel van blinden is dat ze mijn taal fouten gelukkig niet zien
            Het is zoiets als een boom met een bus vergelijken. Dus het stoort je ook om tegen iemand tepraten die in rolstoel zit om dat je dan omlaag moet praten.
            Je doet de mensen die een dezer aandoening hebben weinig goeds, dyslexie is in mijn ogen een vele malen lichtere aandoening dan nooit meer kunnen lopen. Dat is weer jou mening ken genoeg mensen in rol stoel die gelukkig zijn en voor deel ze vallen nooit over schrijffouten
            Ten tweede ken ik een boel voorbeelden van mensen met dyslexie die zich hebben verbeterd door goed te oefenen, en door mensen zoals ik die hen steeds op hun fouten wees. Wie ben jij om een ander op fouten te wijzen? Denk je echt dat die mensen dat leuk vinden?
            Mijn vader van 60 bijvoorbeeld, een zware dyslect, heeft hard geoefend om beter te worden in zijn schrijven. Dan had jij toch moeten weten hoe zo iets voeld vraag is aan je vader of hij het oko zo leuk vind als mensen hem er op wijzen?
            Hij is docent nu en haalt de Nederlands toetsen nog steeds.
            Dit komt door hard oefenen, dyslexie is te overwinnen. Niet voor iedereen
            Voor een vriend van me, en zelfs mijn zusje zie ik ook een wereld van verschil na ieder jaar dat ze het vak Nederlands weer hebben gevolgd. Ik had een 10 voor Nl kan jij niet geloven he
            Je kunt zeggen wat je wilt, maar hard werken werpt zijn vruchten af.
            Ze schrijven nog steeds niet foutloos, maar niet slechter dan een normaal iemand.
            Ten derde had je kunnen lezen toen je lid werd van dit goddelijke forum dat dit over HOBBY en medicinale dingen ging. Hobby en Medicinaal kwekers forum
            Taal is een van mijn hobby's, je wist dus dat je mensen met hobby's zou tegen komen! Buiten dat is dyslexie niet iets wat je met medicijnen kunt bestrijden, dus waar je het hele medische aandoening vandaan haalt blijft giswerk voor me. Dyslectisch en adhd zoek even op en ik ben levende bewijs dat zonder Ritalin jij mijn zinnen helemaal niet kan lezen. Adhd is een medice aan doening
            Een tweede hobby van me is puzzelen, dit kan ik niet volgens jou. Puzelen?
            Ik zal harder mijn best doen er beter in te worden.
            Jammer dat ik je kapot gemaakt heb, en heb afgezeken. Geloof niet dat je er echt een probleem mee hebt jij wel?
            Dat was niet mijn bedoeling, zoals ik al zei in de eerste post. Mijn excuses daarvoor.
            Maar ik kan je een tip teruggeven! Reageer a.u.b. niet meer op mijn posts, want daar moet je lezen en dat kun jij niet.
            Anders had je dit wel gezien:
            Sow heb hem helemaal gelezen en beantwoord
            Wat me stoord aan jou postje is dat je een lolletje wil gaan maken van taal fouten die mensen maken door en Medicinale reden.
            Zonder adhd had ik me misschien beter en langer kunnen consenteren op woorden en minder fouten gemaakt.
            En geloof me ik ben niet de enige op dit forum die dyslectie heeft.

            Denk jij nu echt dat er mensen op dit forum zitten die uitspres taal fouten gaan maken zo dat jij er een topic over kan maken?


            P.s Als het je stoord dat mensen taalfouten maken kan je hun ook via pm aan spreken en anders kan je altijd gaan klagen bij JD
            God was never on your side..

            Comment


              #21
              Re: Het JD talrijke taalfouttopic

              Bella, voor sommigen -waaronder LR2 en ik- is een in correct Nederlands geschreven epistel gewoon een ambachtelijk produkt. Ik ben bijvoorbeeld best tevreden over de terrassen en paden die ik in oude klinkers heb aangelegd in mijn tuin. Een ding weet ik echter zeker: als Vale die zou hebben aangelegd waren de steentjes netter en sneller gelegd. Overigens kan ik me nauwelijks voorstellen dat alle taalfouten uit onkunde worden gemaakt: gemakzucht en onverschilligheid zullen ook wel een steentje bijdragen. Iemand, die voor het eerst op het forum komt krijgt wellicht de indruk dat alle blowers randdebielen en dorpsidioten zijn, terwijl we weten dat dit genuanceerder ligt.
              Met Vale, Moreweed en Blani voer ik wel eens een scherp debat. Vooralsnog geniet ik van zo'n woordensteekspel en ik vermoed vernoemde heren evenzeer. Een van de meest boeiende cursussen die ik ooit heb gedaan was "Onderhandelingstechniek in conflictsituaties", waarbij niet alleen werd gelet op de verbale maar ik op de non-verbale technieken.
              Woorden zijn in voorkomende gevallen gereedschap: de een weet dit gereedschap met meer vaardigheid te hanteren dan de andere. Zolang we elkaar begrijpen is het uiteindelijke doel toch bereikt, nietwaar?
              Last edited by Xtreme; 7 March 2012, 14:43.

              Comment


                #22
                aan te passen (ik bedoel verbeteren, bedankt Xtreme).
                Ondanks de spelfoutjes die je maakt (die ik je zeker niet kwalijk neem) kan ik je berichten altijd goed lezen.

                Maar toch zie ik nog weleens berichten op het forum waarvan de auteur zeker niet de tijd heeft genomen om zijn vraag op een normale manier te formuleren.
                Als men een normale reactie terug wil verwachten kan men op zijn minst toch de tijd erin steken om het enigszins een duidelijke en correcte vraag te stellen.

                Mocht er iemand eens een opmerking / verbetering hebben over mijn wijze van schrijven hoor ik het graag
                Last edited by Jointjedraaien; 7 March 2012, 14:43. Reden: Typo
                Veel gestelde vragen over het forum

                JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
                420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                Comment


                  #23
                  Re: Het JD talrijke taalfouttopic

                  Je wordt op je wenken bediend Jointjedraaien: fouten pas je niet aan maar verbeter je.

                  Comment


                    #24
                    Re: Het JD talrijke taalfouttopic

                    Ik voel me aangevallen om dat Ik heel veel taalfouten maak en er niks aan kan doen en het is niet de eerste keer dat mensen er over vallen
                    Ik snap niet dat mensen die er geen probleem mee hebben er niet gewoon om heen kunnen lezen. Of zijn ze niet zo slim.

                    Maar bij deze ben ik er klaar mee ik schrijf met heel veel taalfouten en gelukkig zie ik ze zelf niet dus ik heb geen probleem.
                    Maar als iemand er een topic van gaat maken je dan vraag je om problemen Zo is het en Zo blijft het....
                    God was never on your side..

                    Comment


                      #25
                      Re: Het JD talrijke taalfouttopic

                      Oorspronkelijk geplaatst door Xtreme View Post
                      Je wordt op je wenken bediend Jointjedraaien: fouten pas je niet aan maar verbeter je.
                      Episch bedankt!
                      Veel gestelde vragen over het forum

                      JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
                      420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                      Comment


                        #26
                        Re: Het JD talrijke taalfouttopic

                        go bella go bella samen zijn we sterk

                        grt vapo

                        Comment


                          #27
                          Re: Het JD talrijke taalfouttopic

                          vergeet ook ni da we allemaal stoned zen e en garnalen skreifen nu eenmaal minder duidelijk haha
                          en men planten zijn hier wel mijn planten .. ginder dan weer niet .. (haha kzal er .. van maken ipv ... )

                          en voor diegene die zich eraan ergeren..
                          MEER BLOWEN

                          Comment


                            #28
                            Re: Het JD talrijke taalfouttopic

                            @Bella
                            Als je zelf weet dat je er niets aan kunt doen, waarom geef je er dan zoveel om?
                            Dit topic is bedoeld om leuke (en grappige) taalfouten te benoemen. Ik uit hier mijn mening over die fouten en jij komt meteen met waardeoordelen ("Dus het stoort je ook om tegen iemand tepraten die in rolstoel zit om dat je dan omlaag moet praten"). Dat vind ik het laagste wat iemand kan doen en zelfs een bewijs van grote kortzichtigheid. Ik laat me niet zomaar beoordelen. Als ik er een topic van maak, vraag ik helemaal niet om problemen. Het was meer bedoeld om mensen met hun problemen te helpen en een beetje te lachen. Niet om mensen belachelijk te maken. Een bladprobleem oplosser-topic bijvoorbeeld, daar komt ook geen gezeik omdat iemand niet zou kunnen kweken.
                            Ik denk overigens dat je, jezelf iets meer moet inlezen over dyslexie en wat er nou precies met handicap bedoeld wordt. Een donkere huidskleur kan ook al een handicap zijn tijdens een sollicitatie, ook al klinkt het raar, het is zo. Het feit dat je de handicap dyslexie durfde te vergelijken met de handicap van in een rolstoel zitten of blind zijn, vind ik gewoon te ver gaan.
                            Wat je medische condities betreft, daar heb ik geen weet van. Die ADHD daar kom je pas later mee. Adhd heb ik zelf trouwens ook. En ga me niet vertellen dat je een oogst ook verneukt door een gebrek aan ritalin. Dat niet, maar een stuk typen wel. Ik weet wel wat er makkelijker is! Een beetje extra zorg stoppen in iets maakt het de moeite waard, zo denk ik over schrijven. Mijn vader vind het trouwens erg fijn als ik hem op zijn fouten wijs en we kunnen er samen om lachen.

                            @Xtreme
                            Even een ander ding, ik zit al een tijdje met dit in mijn hoofd te rommelen:
                            Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!
                            Een theorie blijft een theorie, ook al is hij onjuist, toch? En een hypothese wordt toch pas bevestigd of verworpen na de toets?
                            Ik kom er maar niet uit of ik nu gelijk heb of niet.
                            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                            Comment


                              #29
                              Re: Het JD talrijke taalfouttopic

                              Als ik zou willen dat anderen mijn lijfspreuk zouden begrijpen dan had ik wel een eenvoudigere uitgezocht. Voordien was mijn lijfspreuk: "wat geeft een adelaar om het gebalk van een ezel". Maar sommigen trokken zich dat aan, omdat ze dat wel begrepen.

                              Comment


                                #30
                                Re: Het JD talrijke taalfouttopic

                                'A Stickie every day, keeps the doctor tevree'
                                Je hebt een foutje in je signature LR2

                                Comment

                                Bezig...
                                X