Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Favoriete boeken

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Favoriete boeken

    Heb net shockdoctrine van Naomi Klein gelezen , klepper van een boek maar zo interresant , men kijk op de wereld heeft weeral een deuk gekregen.

    No Logo van Naomi Klein is ook een ogenopener maar is van een 10tal jaar geleden.

    Comment


      #17
      Re: Favoriete boeken

      Alfa 20 van Kris Daels.
      Gaat over zichzelf als undercoveragent in de langste en meest kostelijke ondercoveroperatie uit de Belgische geschiedenis. Ik lees NOOIT boeken maar deze had ik op 2 dagen uit, echt een knaller. Hij gaat undercover in de West-Vlaamse drugtrafic milieu's en volgt hasjtransporten vanuit spanje... De rest moet je in het boek lezen .

      Greetzzz

      Comment


        #18
        Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

        Comment


          #19
          Re: Favoriete boeken

          Ik vind Kastwiet van Ed Rosenthal het best xD

          Comment


            #20
            Re: Favoriete boeken

            Oorspronkelijk geplaatst door Skadril View Post
            De Helaasheid der dingen (natuurlijk) - Dimitri Verhulst : enige boek waarvan ik echt zot ben. Lach vaak niet kunnen inhouden. Film nog niet gezien. Maar trailers zien er alleszinds goed uit.
            Johnny Speedboat - Tommy Wieringa: ook ni slecht. Beetje zelfde schrijfstijl en verhaalsetting als Verhulst, maar voor mij minder.
            Waiting for the Barbarians - JM Coetzee: verhaal uit bijbel of christelijk thema, maar zo goed geschreven.
            De reeks van Auel: Stam van de Holenbeer etc. Ideaal boek voor in bed. Wegdromen naar Neanderthalers en ontdekking van de wereld enal, weetwel?
            hebj de film al gezien (is miss wel een beetje laat) maar hij was echt super gryts

            Comment


              #21
              Re: Favoriete boeken

              heb ook alfa 20 liggen en gelezen die vuile flik zeg zat hij in onze streek hier en ben die kerel dus veel tegengekomen kwist altijd dat hij stonk maar dat hij zo stonk wist ik niet.

              Nieuwste boek een van belgies grootste schrijvers Bob Mendes met overspel.

              Een huiverwekkend en toekomstvoorspellend verhaal, waarin arme sukkelaars het opnemen tegen de rijke oplichters die de medische wetenschap aan hun kant hebben.

              Comment


                #22
                Re: Favoriete boeken

                Oorspronkelijk geplaatst door tistjeuh View Post
                hebj de film al gezien (is miss wel een beetje laat) maar hij was echt super gryts
                jep, film gezien.
                was zeker ni slecht, maar vond het boek beter.

                Comment


                  #23
                  Re: Favoriete boeken

                  'The picture of Dorian Gray' van Oscar Wilde, over iemand die wenst dat niet hij maar zijn zelfportret veroudert (en dat gebeurt ook) is een geniaal boek en ook prachtig geschreven (zeker een aanrader om in het Engels te lezen)

                  'Brave new world' (niet new brave world) van Aldous Huxley en '1984' van George Orwel zijn inderdaad ook superboeken.

                  'De gedaanteverwisseling' van Kafka over een man die van de ene op de andere dag in een insect is veranderd las ik ook graag en 'twee ezels' van Michiel Heyndricks is een prachtig reisboek. De man deed een tocht te voet met een muildier van hier tot aan de Olympus en nadat ik het gelezen had had ik meteen zin om te voet naar het zuiden van Europa te vertrekken. Als je 't leest is het net of je daar zelf loopt.

                  Grtjs,
                  The more I see, the less I know, the more I like to let it go

                  Comment


                    #24
                    Re: Favoriete boeken

                    charles bukowski rules,lees en zoek het er voor de rest maar mee uit ghehe-g.

                    Comment


                      #25
                      Re: Favoriete boeken

                      Favoriete boeken? Te veel om op te noemen, in de literatuur blijft Brusselmans wel 1 van mijn favorieten.
                      Ben momenteel "Guggenheimer wast witter" nog eens aan het herlezen, blijft goed!

                      Comment


                        #26
                        Re: Favoriete boeken

                        Douglas R. Hofstadter & Daniel C. Dennett - The Mind's I {Reflections on Self & Soul} > Briljante filosofische voorbeelden en beschrijvingen over de menselijke geest.
                        Andreas Eschbach - De erfenis van Fontanelli > In de stijl van Dan Brown alleen dan vele malen beter.
                        Jostein Gaarder - De Wereld van Sophie > De ideale introductie in de wereld van het denken, met verrassende concepten en als een roman geschreven.

                        Comment


                          #27
                          Re: Favoriete boeken

                          Laatst gelezen:
                          Candide (Voltaire).Titaantje (Nescio), Leviathan (Thomas Hobbes). 't Zijn mijn favoriete boeken niet, maar de inhoud ligt binnen de sfeer van mijn algemene belangstelling, in die zin dat aan de hand van de sociaal-culturele gegevens uit die tijd het tot stand komen van deze schrifturen op hun merites kunnen worden beoordeeld. (Hetzelfde geldt voor beeldende kunst, bouwkunde en politieke stromingen uit deze tijden)
                          Last edited by Xtreme; 4 October 2010, 12:48.

                          Comment


                            #28
                            Re: Favoriete boeken

                            Ik heb ondere andere gelezen:

                            Vogelman van Mo Hayder.
                            De behandeling, ook van Mo Hayder.
                            Vel over been, van Stephen King.
                            Green Mile, ook van Stephen king.
                            Verschillende boeken van Tom Clancy.
                            En natuurlijk alle Harry Pothead boeken.

                            Binnenkort wil ik gaan beginnen aan
                            Togetherness is Our Home: An Orca's Journey through Life.

                            De titel zegt het al, het gaat over Orkas.
                            Ben gek op deze geweldige dieren! Maar dan wel in het wild, niet in een badkuip!

                            Dennis.

                            Comment


                              #29
                              www.vipassanaweb.nl

                              Echt de moeite waard!

                              Comment


                                #30
                                Re: Favoriete boeken

                                De Alchemist - Paolo Coelho, echte doordenker.
                                A friend with weed, is a friend indeed

                                Comment

                                Bezig...
                                X