Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Time lapse maken met webcam

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Time lapse maken met webcam

    Korting op 420shop
    Heeft iemand hier ervaring mee ? Ik wil graag een time lapse maken met een ouwe webcam die ik nog heb liggen maar op dit moment maak ik om de 15 minuten een foto en hou daar 3 sec bruikbaar materiaal van over per 24h. Zou het slimmer zijn om een kortere interval te nemen of moet ik gewoon een week wachten voor eindresultaat ?
    Baco's paarse ronde = done

    Baco's eerste keer binnen =
    done

    #2
    Re: Time lapse maken met webcam

    Ik heb geen ervaring met het maken van een time lapse, maar is een oude webcam wel geschikt? Niet echt mooie beelden of wel? Ik denk (weet niet zeker) dat je pas resultaat ziet na een week. waarschijnlijk zie dan meerdere groei momenten om het zo maar noemen.

    Comment


      #3
      Re: Time lapse maken met webcam

      3 sec per dag is wel heel erg kort inderdaad.

      Het is natuurlijk maar net wat je wilt. Als je snel van zaadje naar oogst wilt racen zoals in deze clip dan zit je goed, maar als je gedurende de dag de groei wilt kunnen volgen dan zul je wat meer foto's moeten nemen. Deze is bijvoorbeeld wel mooi van zaad naar zaailing.

      Had zelf per minuut een foto gemaakt. Alleen was mijn webcam zo crappy dat het er gewoon niet uit zag. Stomme ding miste ook om de haverklap een beeldje. Wil nog steeds een keer met mijn DSLR camera wat doen en dan een HD filmpje maken.

      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

      Comment


        #4
        Re: Time lapse maken met webcam

        Nou ja het is ook puur een experiment kwam een oude cam en laptop tegen waar ik niks mee deed die staat nu gewoon aan met een timelapse webcam programma te draaien. Dat laatste clipje is wel een hele stoere inderdaad bij mij zie je een gelig iets groeien wat op een plant lijkt Ik zal hem is op 1 per minuut knallen en kijken wat ik dan aan tijd over houd. Thnx voor de info in ieder geval.
        Baco's paarse ronde = done

        Baco's eerste keer binnen =
        done

        Comment


          #5
          __________________________________________________ ______________

          When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.


          sigpic

          Comment


            #6
            Re: Time lapse maken met webcam

            Dat zou ik ook kunnen doen heb nu 1 per minuut en dan zie je ook wel snel resultaat maar 40 sec per dag is weer teveel Ik zal eens naar zon morph programma zoeken. Ik heb nu iets wat het volledig automatisch achter elkaar zet en thats it je kunt geen bewerkingen toevoegen maar voor een gratis programma werkt het prima. Thnx voor je tip HR83!
            Baco's paarse ronde = done

            Baco's eerste keer binnen =
            done

            Comment

            Bezig...
            X