Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zeitgeist, manipulatie op grote schaal!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Zeitgeist, manipulatie op grote schaal!

Nee, het grootste deel van de mensen zullen het nu nog niet snappen. Zeitgeist is denk ik een monumentaal werk wat zeker stof tot discussie en nadenken oplevert, maar actie ...

Wij als westerlingen denken liever niet teveel na over wat ons leven mogelijk maakt op de manier die we nu voor elkaar hebben. Ons brein is daar simpelweg niet toe in staat. Niet omdat het daar te klein voor is ofzo, nee omdat we de hele dag op heel veel verschillende manieren ondersteund worden in ons volgens de zeitgeistfilosofie onhebbelijke bestaan. Wil het veranderen dan zijn daar klappen voor nodig, iets of iemand die ons de naakte waarheid verteld of laat zien, op een manier die niet ter discussie staat. Vulkaanuitbarstingen kunnen dat als geen ander (de link met zeitgeist is me niet helemaal duidelijk maar goed... ,
    En al zouden we in een keer -met z'n allen- op 'n morgen met het goede been uit bed stappen en zeggen "dit moet anders", wat dacht je van al die miljoenen...nee miljarden mensen die onze levensstandaard als ideaalbeeld hebben verheven ? Al die chinezen die in de rij staan om maar alsjeblieft ook in een autootje aan te kunnen schuiven bij het feestje wat file heet ? Of 'n miljard indiƫrs die het liefst met z'n allen in de stad komt hokken met een TV-tje, magnetron en gratis mediwiet...

Wil er wat veranderen zijn daar gebeurtenissen voor nodig die mensen wakker schudden. En dan niet met een leuke film, maar eum ... nou ja anders. Want zeg nou zelf : Film is leuk maar we zijn toch al helemaal afgeserveerd op dat punt ? We weten toch diep van binnen dat wat in een film gebeurd niet echt is ? Wel jammer trouwens, ik zou een moord doen voor die ezel uit Shrek (om maar te zwijgen van mmm, nou wat grote mensenfilms
    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Met zo een mentalitijd veranderd er nooit iets, en je moet wel in je zelf geloven natuurijk.

Grtz.

Comment

Ik geloof in de ongekende mogelijkheden van de natuur, de mens, de geest en ga zo maar door. Maar ook in de onbegrensde stupiditeit, met name van diezelfde mens. Ook mijn eigen trouwens...

Bovenstaande opmerking (buiten de meligheid om) is een observatie Poffert, die geen reet te maken heeft en niet zegt over mijn eigen mentaliteit. Het belangrijkste deel staat bovenaan trouwens : dat het gehele zeitgeist-document (dus alle drie de delen) een monumentaal is zijn, en die kunnen bijdragen aan het opstarten van discussie.

Wat we nodig hebben is helaas geen discussie, maar aktie.
        Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Tijdgeest, arm beest.........................................morg en hebben we een andere tijd.

Neem de Veda's, bestudeer deze, dan vervalt de nood tot een tijdgeest.
          Als je geen zin hebt in dikke boeken en ander geneuzel, denk dan zelf in de hoop dogma's buiten dat denken te houden.

Alhoewel, dat is futiel denken voor velen.

Kennis is van alle tijden, al het andere is dwaasheid van het nu...............

Alaaf, HJM
          Last edited by HJM; 31 January 2011, 03:29.
          http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

Comment

The Zeitgeist Cult - "If you don't have a better solution then shut up!"

Veel gestelde vragen over het forum

JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
            420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

Comment

Deze gasten verdienen van mij een dikke pluim, yes men we can

Grtz.

Comment

Bezig...
              X