Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

mooie uitleg waar we zoal tegen aan gaan lopen de komende jaren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #76
    Re: mooie uitleg waar we zoal tegen aan gaan lopen de komende jaren

    idd, ipv dat stomme plaatje met wat pictogrammetjes enzo hadden ze beter een ruimte-bestendige versie van Binas mee kunnen sturen met eumm...voyager was het toch ?

    en dan 30jaar later een verbeterde versie teruggestuurd krijgen, met vette rooie strepen hier en daar, een (laag) cijfer en een strafwerkinstructie
    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

    Comment


      #77
      Re: mooie uitleg waar we zoal tegen aan gaan lopen de komende jaren

      Dat doet me denken aan een dialoog uit Doctor Who. Zoiets:

      Doctor: You know physics?
      Other: Yes.
      Doctor: Quantum-physics?
      Other: Yes.
      Doctor: Relativity?
      Other: Yes.
      Doctor: Damn, you have a lot to unlearn.

      Comment


        #78
        Re: mooie uitleg waar we zoal tegen aan gaan lopen de komende jaren

        Oorspronkelijk geplaatst door Blani View Post
        Mijn fout: Waterstof heeft inderdaad een kookpunt. Het kan dus wel degelijk vloeibaar zijn.

        Het kookpunt zal wel afhangen van de druk, zoals bij alle gassen. Die temperatuur van -222 graden hoort dan bij een specifieke druk die ze niet genoemd hebben. Het kookpunt bij atmosferische druk is 20.28K, wat neerkomt op -253 graden Celsius.
        Dat kun je dan toch uitrekenen met druk x volume gedeeld door de temperatuur is constant. Wet van Boyle meen ik.

        Comment


          #79
          Re: mooie uitleg waar we zoal tegen aan gaan lopen de komende jaren

          De wet van Boyle geldt alleen voor gasvormige stoffen op een vaste temperatuur. Bij een variabele temperatuur komt de wet van Gay Lussac erbij; die twee samen heten de "algemene gaswet". Die wet geldt zolang het medium helemaal gasvormig blijft: Zogauw er iets vloeibaar wordt geldt de wet niet meer.

          Voor zover ik weet is er geen algemene formule om een kookpunt bij een bepaalde temperatuur af te leiden. Daar heb je tabellen voor nodig.
          http://nl.wikipedia.org/wiki/Kookpunt

          Comment


            #80
            Re: mooie uitleg waar we zoal tegen aan gaan lopen de komende jaren

            en waarom staat Bella's kookpunt niet in die tabel ?

            --ow ik snap het al..het is variabel ..
            Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

            Comment


              #81
              Re: mooie uitleg waar we zoal tegen aan gaan lopen de komende jaren

              Over de explosiviteit van vrouwen is helaas niet veel bekend. Dat zou een mooi onderwerp zijn voor "vrouwenstudies", als daar tenminste serieuze wetenschap bedreven werd.

              Vrouwenexplosies liggen in de hoek van quantum fysica. Beide gaan mijn verstand te boven. Het schijnt erop neer te komen dat die explosies een statistisch verschijnsel zijn: Je kunt ze niet individueel voorspellen, maar wel als groep. Je kan voorspellen dat (bijvoorbeeld) de helft binnen een uur gaat exploderen, maar niet welke, en niet waarom. Van een individuele vrouw kan je (na de explosie) weten dat ze geexplodeerd is of waarom ze geexplodeerd is, maar niet beide.

              Dat wordt nog gecompliceerd door een ander effect: De explosie bestaat pas als er een mannelijke waarnemer is. Een ongeobserveerde vrouw bevindt zich in een ongedefinieerde toestand. Daar is onderzoek naar gedaan door Schrodinger, die zijn vrouw opsloot in een hermetisch gesloten kast waarin ze 50% kans had om te ontploffen.

              Ikzelf experimenteer graag met vuur, explosieven, hoogspanning, drugs en extreme sporten - maar niet met vrouwen. Da's me te gevaarlijk.

              Comment


                #82
                Re: mooie uitleg waar we zoal tegen aan gaan lopen de komende jaren

                mmm... vrouwenstudies... en dan een ontzettend leuke vrouwenversneller bouwen (Large women collider... nee dat geeft snel een bijsmaakje) MET veel venstertjes, skyboxen, een popcornautomaat en natuurlijk vers getapte choufjes.. extra versterkt, volledige verarmd uranium mantel en robotbediening. Waar dan hardstikke grappige en niet perse nuttige experimenten gedaan kunnen worden naar nieuwe vormen van vrouwonstabiliteit

                --owww fu*# ze komt eraa....aaaaaaarghhhhhh
                Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                Comment


                  #83
                  Re: mooie uitleg waar we zoal tegen aan gaan lopen de komende jaren

                  zo, fijn even dubbelposten. Onderstaande link bevat een film over -wederom- waar we tegen aan gaan lopen de komende jaren. Anders verteld maar natuurlijk hetzelfde verhaal. Volledig in het engels, inclusief infantiele tekeningetjes en stukjes uit jaren 60 films.

                  http://crisisofcivilization.com/watch/
                  Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                  Comment


                    #84
                    Re: mooie uitleg waar we zoal tegen aan gaan lopen de komende jaren

                    Hallo,

                    Ik lees dit net en er is sinds drie maanden weer gereageerd op dit onderwerp...

                    Ik wil graag, degenen die er zich in willen verdiepen, wat linkjes geven die interessant zijn.

                    Ja ze gaan over de nabije toekomst, maar ook over het verleden.

                    http://www.youtube.com/watch?v=mqTGD_B1lhg

                    http://www.youtube.com/watch?v=xR5NNo1AB9g

                    Als je op deze namen zoekt naar torrentfiles, kun je meer zien en te weten komen, maar zet je schrap.

                    Wat er zoal aangekondigd wordt...

                    Comment

                    Bezig...
                    X