Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat bespaar jij door je eigen teelt te roken?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Wat bespaar jij door je eigen teelt te roken?

Geld is een goede drijfveer om te kweken maar niet de juiste
    De liefde voor de plant is zeer belangrijk zonder dit zal je enkel ellende oogsten

Ajo
    Ventje
    Living in Second live for real

Ticket is geboekt maar ik mag niet meer vliegen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LazyAssGrower View Post
      Kan iemand die een kweektent heeft mij vertellen hoeveel geld hij/zij kwijt is aan stroomkosten enzo?
      ik heb geen kweektent maar ik kan je wel vertellen hoe je kan het kan uitrekenen

3 weken voorgroeien(incl kiemen) =
      21(dagen)X18(uur)=378 uur
      12 weken bloei (vanaf12.12)=
      84x12=1008 uur

1008+378=1386 uur totaal

1386UUR : 4 = 346,5 KWH
      (dit omdat 250 Watt 1/4 is van 1 KiloWatt)

346,5 KWH X 22 eurocent (richtprijs 2012) = €76,23 voor een ronde voor enkel de lamp
      sigpic

Comment

Bedankt voor de reacties, Liefde voor de plant zit er 100% in. Een wietplant behandel ik alsof het mijn eigen kind zou zijn.
        Heb 1 buiten kweek mogen doen, en toen vond mijn vader het genoeg geweest. ( ik denk vanwege de buren/vrienden enz )
        Nu wil ik proberen om hem in te laten zien dat het met binnen kweken niet zichtbaar is voor de buren/vrienden. Alleen de eerste vraag die mijn vader zal stellen is : En wie kan dan de stroomkosten betalen?!
        Vandaar dat ik er liever van te voren op voorbereid ben zodat ik gelijk antwoord kan geven en erbij te vertellen dat ik het terug betaal.

Comment

Je rekent de kosten aan je vader voor en rondt het bedrag naar boven af op 100 euro. Geef daarnaast aan het eind van de rit een fles Remy Martin VSOP cadeau en je vader vraagt geheid of je nog een ronde wil draaien. Een oud spreekwoord luidt: "omwille van de smeer, likt de kat de kandeleer".

Comment

Wil je blowen, moet je het zelf growen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Medical-Spliff View Post
              de soort die ikzelf wil
              dat is inderdaad 1 van de betere redenen, de coffeeshop blijft het vaak een vraag wat ze verkopen en of het wel is wat ze zeggen dat het is. Vaak zat mee gemaakt dat ik 2 verschillende wietjes haalde en het 1 echt niet van de ander te onderscheiden was, dit bij dezelfde shop. Bijvoorbeeld Widdow vs Power Plant, voor hoever ik weet hoort daar toch wel een duidelijk verschil qwa smaak en effect in te zitten?
              Last edited by 115; 21 February 2013, 01:55.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
                Ik zelf kom neer op 300 dagen, ongeveer een kwart gram per dag. Maar in de weekenden wat meer.
                Met 52 weekenden, met ongeveer 2 gram per weekend kom ik uit op: 52 X 2 = 104 gram.
                0.25 x 300 = 75 gram per jaar doordeweeks. En 104 gram in de weekenden.
                (75+104) x 7 = 1253 euro.
                sorry kon het niet laten hier in dit "oude" topic ff te bumpen.
                maar in jouw berekening heb een jaar ineens 404 dagen

300 dagen + 52 weekenden a 104 dagen= 404 dagen.

das toch bijna weer een extra kweekje per jaar.
                sigpic
                Werkzaam in de medische groenvoorziening sedert '93

Comment

Bezig...
                X