Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Ik zou anders iets minder roken, rook nu voor een winkelwaarde van 25-30 euro weg maandelijks. Met alle kosten zoals stroom, spulletjes, grond, potten, voeding etc bespaar ik weinig. Al kan ik met 1 of 2 kweekjes wel een jaar lang smoken, maar voorlopig kost het me meer dan ik bespaar op de coffeeshop.
Gewoon hobby, leuk om te doen, net zoals mn peperplantjes. Heerlijk om je eigen wietje te roken (of je eigen sambal te maken) en zeker weten dat er niet mee gerommeld is, niet het steeds onfrisser wordende cannabiswereldje in hoeven.
Ik bespaar dus niet echt in euros maar scheelt een hoop negativiteit, integendeel, het levert heerlijke eerlijke wiet op, leuk om te doen etc. Dat soort dingen.
ik rook 60 euro per week
Dus 60x52= 3120 dit is als ik gewoon rook.
maar denk als ik niet meer naar de shop hoef het toch wel iets hoger zal liggen qwa hoeveelheid roken.
Ik ben dus niet zo'n grootverbruiker als fluiter lol.
Wat ik bespaar?
Ik bespaar me de gang naar een plek waar ik dood nog niet wil worden gezien. Kweekte ik het niet zelf koste het ook niks, want wat een boer niet kent rookt ie niet, simpel.
De reden?
1. Alle wiet uit de shop komt volgens de Regering uit het criminele milieu, achterdeur bestaat niet officieel, maar de voordeur is altijd open. En het mag (nog) verkocht worden.
Alhoewel ik volgens de Wet een crimineel ben, werk ik niet mee aan het in stand houden van de organisaties waar tegen gevochten wordt heden ten dage; ik sta dus boven de wet?
2. De wiet uit de shop ken ik niet, dus rook het ook niet. Ik rook alleen mijn eigen en heel, echt heel soms iets van een respectabele (bevriende) kweker waarvan ik weet dat hij me niet vergiftigd.
Dus kost me niks tot weinig de vraag beantwoordende.
- Paardenstaart, aarde en voeding kan ik hergebruiken voor de volgende kweek.
- Niets gaat boven je eigen weed.
- Het is tegen mijn principes weed te kopen. Ik heb er in mijn leven nog nooit gekocht en ik hoop het ook nooit te hoeven doen.
- Kweken is een leuke hobby.
- Moest ik niet begonnen zijn met kweken zou ik nooit al die fantastische mensen kennen die ik momenteel ken.
Buitenteelt is aanzienlijk goedkoper inderdaad, geen stroom, geen filters, ventilatoren, 'hok' etc etc. En van 1 plant kan je een jaar roken, althans....
Kan iemand die een kweektent heeft mij vertellen hoeveel geld hij/zij kwijt is aan stroomkosten enzo?
Ik ga mijn vader proberen over te halen in de hoop dat hij het deze keer wel goed keurd dat ik een tentje neem. Ik zit te denken om 250 watt Hps te nemen vanwege de stroomkosten als het zou mogen van mijn vader. Misschien dat je niet dezelfde lamp hebt maar dan kan ik toch een beetje een inschatting kan maken wat de kosten kunnen zijn.
Als iemand nog tips heeft hoe ik mijn vader over kan halen zijn ze erg welkom.
Comment