Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

SPACE , the FINAL frontier. These are the voyagers of....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    SPACE , the FINAL frontier. These are the voyagers of....

    Korting op 420shop
    Ik kan er wel uren over nadenken.
    Uren speculeren en mijn fantasie gewoon lekker laten gaan.

    Als je dan kijkt hoe groot ons zonnestelsel is, en toch maar een zandkorreltje voor onze melkweg. Dan besef je pas hoe groot alles is, het universum.
    Dit topic draag ik vooral een mijzelf op omdat ik er graag over lul.
    Draagt u gerust bij!

    Ik breng even ons zonnestelsel in kaart.

    Ons zonnestelsel bevindt zich in een heliosphere. We zijn hier veilig in geborgen, een veilige bubbel.


    Het dichtst bij de zon is Mercurius.

    Op 57 910 000 km verwijderd van de zon!
    Haar baan rond de zon is in 88 dagen compleet.

    Daarna, VENUS!

    Op 108 200 000 km van de zon.
    Venus doet er 24,701 dagen over om rond de zon te gaan.

    Mijn favoriete planeet, de Aarde

    Afstand van de zon 149 597 000 km
    Omloopstijd om de zon is 365,2422 dagen

    Mars !

    227 940 000 km verwijderd van de zon.
    Omloopstijd om de zon is 686,980 dagen

    Jupiter de gasbol

    778 330 000 km verwijderd van de zon.
    Omloopstijd om de zon, 12 jaar

    Saturnus

    Gemiddelde afstand tot de zon: 1 429 400 000 km
    Omloopstijd om de zon: 29,458 jaar

    Uranus

    Gemiddelde afstand tot de zon: 2 870 990 000 km
    Omloopstijd om de zon: 84,01 jaar

    Neptunus

    Gemiddelde afstand tot de zon: 4 504 300 000 km
    Omloopstijd om de zon: 164,79 jaar
    ________________________________ (no pluto )

    Allemaal keurig naast elkaar in een heliosphere binnein de melkweg.

    [youtube:3607oygv]http://www.youtube.com/watch?v=aq4etCTg_WY[/youtube:3607oygv]
    fimpje duurt 21 seconden, a must see!

    #2
    Re: SPACE , the FINAL frontier. These are the voyagers of....

    dit vind ik nu is nen nice post, goed u huiswerk gemaakt man

    ook vind ik het leuk om der over te denken omdat alles invloed heeft op elkaar, een planeet die een paar graden afwijkt kan al catastrofale gevolgen hebben voor ons moedertje aarde.
    we hebben ook een natuurcyclus op aarde die om de 200 jaar vernieuwd door de standen van de zon tegenover ons planeten. wat heel veel invloed heeft op onze aardse begroeing, dus binnen 60 jaar kunnen we nog is nen maximale buitenkweek doen

    grtz
    a friend with weed, is a friend indeed. zegge ze altijd maar das toch te zien zenne

    Comment


      #3
      Re: SPACE , the FINAL frontier. These are the voyagers of....

      Hier kan ik uren naar kijken

      http://image38.webshots.com/39/7/27/70/ ... QzZ_fs.jpg

      http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... _field.jpg
      Veel gestelde vragen over het forum

      JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
      420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

      Comment


        #4
        Re: SPACE , the FINAL frontier. These are the voyagers of....

        Haha, ik ben vorige week dinsdag naar het planetarium in Brussel geweest.

        Ben er in slaap gevallen.
        Maar dat was de verteller zijn schuld hoor! Voor hem was alles evident, maar als je helemaal niets weet van de sterrenbeelden, dan kan je al heel snel niet meer volgen.
        En die zetels waren ook zo zacht.

        De eerste 30 minuten heb ik met volle aandacht gevolgd. Erg cooll allemaal, vooral wanneer meneer de verteller alles liet draaien.

        Greetz,
        zion

        Comment


          #5
          Re: SPACE , the FINAL frontier. These are the voyagers of....

          De Melkweg pikt stelsels en ontvoerd planeten!

          Ooit beste canna people, ooit was de geschiedenis van de aarde helemaal anders.
          Recent onderzoek wijst uit dat onze aarde niet altijd vertoefde in de melkweg.
          De melkweg is een heus stelsel, met triljard sterren. Maar ooit, ooit passeerde hier andere stelsels. Veel kleiner dan onze melkweg.

          Om te begrijpen wat ik net ga uitleggen, laat mij eerst even de werking van de melkweg toenaderen.
          In het hart van onze melkweg is een enorm zwart gat. Als je begrijpt hoeveel zwaartekracht hier met gepaard gaat, zou je begrijpen waarom wij een spiraal zijn. Door dat zwaartekracht punt worden al deze sterren en stelsels tot het hart van de melkweg getrokken.

          Met veel tijd en geduld kwam de melkweg in aanraking met sagittarius A. Dat is de boogschutter.
          Het is daar begeven van gassen, sterren, het is enorm radioactief, ... Dat stelsel is als het ware gekidnapped doordat onze melkweg haar zwaartekrachtpunt overtreft.
          Ze rukt ze gewoon kapot, of hebben ze seks? Of wordt hier uit leven opgewekt? Wij en al wat is?



          Men zou ervan uitgaan dat wij, onze eigen aarde, ooit in Sgr.A vertoefde. En veel geschiedenis van oud culturen, wiens sterrekunde machtiger waren dan wij ooit zullen begrijpen, wijst erop dat het zo is.

          Scientists Now Know: We're Not From Here!

          Summary & comments by Dan Eden for Viewzone

          Imagine the shock of growing up in a loving family with people you call "Mum" and "Dad" and then, suddenly, learning that you are actually adopted!

          This same sense of shock came as scientists announced that the Sun, the Moon, our planet and its siblings, were not born into the familiar band of stars known as the Milky Way galaxy, but we actually belong to a strange formation with the unfamiliar name of the Sagittarius Dwarf galaxy!
          http://viewzone.com/milkyway.html


          Sgr.A is echt dichtbij jongens. En toen men de omloop van stelsels in Sgr.A onderzocht, wijst alles erop dat er een zwart gat, net zoals in de melkweg huist!
          Men kan dit jammer genoeg niet beter onderzoeken door de vele wolken van gas.
          http://blackholes.stardate.org/director ... t.php?id=1

          Maar breek vooral uw noodle hier niet op:
          The UCLA astronomers spotted four objects that seem to be black holes and neutron stars in binary systems within just three lightyears of the central black hole.

          That led the team of astronomers to estimate that 10,000 or more black holes and neutron stars are swarming around Sagittarius A.
          http://www.spacetoday.org/DeepSpace/Sta ... Holes.html

          Comment


            #6
            Re: SPACE , the FINAL frontier. These are the voyagers of....

            Quantum Physics

            [youtube:32iswlpt]http://www.youtube.com/watch?v=DfPeprQ7oGc[/youtube:32iswlpt]
            Veel gestelde vragen over het forum

            JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
            420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

            Comment


              #7
              Re: SPACE , the FINAL frontier. These are the voyagers of....

              Wauw, mooi topic Leffe!

              Dat de ruimte oneindig groot is dat gaat mijn koppie te buiten.
              Vraag me ook enorm veel af of er leven is op andere planeten.

              Btw in sommige films gebeurt er altijd iets als alle planeten op 1 lijn staan.
              Komen de planeten in het echt ook eens in de zoveel jaren op 1 lijn te staan?



              Peace

              Comment


                #8
                There will be a new light that enlightens every man

                Veel interpreteren hieruit een alignment met het hart van onze melkweg, in maya terme: the dark rift.

                http://www.daanspeak.nl/Maya01.html

                Er zal wel iets gebeuren, maar of het op chaos gaat uitdraaien, dat is mij nog de vraag.
                Chaos, teveel veranderingen op elkaar.

                Nasa heeft al wel kunnen toekijken bij een gebuur, en het werd daar zo heet op het randje.
                Het leek erop dat dat atmosferen van planeten eraf gerukt konden worden.
                Chandra images indicate that the jet began impacting the galaxy about one million years ago, a small fraction of the system's lifetime. This means such an alignment is quite rare in the nearby universe, making 3C321 an important opportunity to study such a phenomenon.
                Te bekijken hier

                Comment


                  #9
                  Re: SPACE , the FINAL frontier. These are the voyagers of....

                  Als de aarde net zo groot was als een tennis bal en toch dezelfde massa heeft als nu zou het veranderen in een zwart gat. er kan geen licht meer aan ontsnappen. Toch blijft dit een van de meest interesante verschijnselen vind ik. niemand weet het precies en je kan er urenlange theorien over schrijven...

                  Ik zal eens kijken of ik nog een leuke documantaire heb liggen dan zal ik die wel even uploaden
                  Veel gestelde vragen over het forum

                  JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
                  420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                  Comment


                    #10
                    Re: SPACE , the FINAL frontier. These are the voyagers of....

                    Thx JD!

                    De maya's wisten blijkbaar wel wat er zou gebeuren.
                    The alignment noemen ze "Hunab Ku"


                    Schriftgeleerden leiden hieruit de melkweg af, met het gat in het midden.

                    Toch waanzinwekkend topic he, 2012.
                    Google maar eens 2012, dan krijg je maar liefst Resultaten 1 - 10 van circa 187.000.000 voor 2012 (0,08 seconde)

                    Ik ben van die soep afgestapt en heb me gericht tot de Vedas en de Maya's. They seemed to know what's going on!
                    De wetenschappers, laat ons hen NASA noemen, claimen alles in de ruimte voor zich, niet bereid te delen en daar baal ik van.
                    Zij weten maar al te goed wat er op komst is, maar ze zouden er nog liever de dood voor zijn, dan te delen.

                    Comment


                      #11
                      Re: SPACE , the FINAL frontier. These are the voyagers of....

                      Oorspronkelijk geplaatst door Leffe
                      De wetenschappers, laat ons hen NASA noemen, claimen alles in de ruimte voor zichzelf
                      Inderdaad, ze zijn al bezig met bewoonbare planeten te zoeken, als de aarde naar de klote gaan ze die planeet consumeren

                      Ik heb een aantal ducu's, 2 films en een boel saaie pdf bestanden waarvan ik hoogstens 1% snap

                      Ik weet niet of je deze al gezien hebt:
                      What the bleep 1
                      What the Bleep2 Down the Rabbit Hole (2006)
                      Is een beetje een zweverige film, maar wel interesant.

                      Die docu's zal ik ff online zetten en laat maar weten of je die pdf's ook wil
                      Greetz
                      Veel gestelde vragen over het forum

                      JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
                      420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                      Comment


                        #12
                        Re: SPACE , the FINAL frontier. These are the voyagers of....

                        Any model we make does not describe the universe, it describes what our brains are capable of saying at this time ( quote van Robert Anton Wilson, ben die docu aan het uploaden voor je )
                        Veel gestelde vragen over het forum

                        JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
                        420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                        Comment


                          #13
                          Re: SPACE , the FINAL frontier. These are the voyagers of....

                          Thx man, waar vind ik ze?
                          Heb what the bleep allebei al wel gezien.
                          En het is correct wanneer je zegt: Any model we make does not describe the universe, it describes what our brains are capable of saying at this time

                          Comment


                            #14
                            Re: SPACE , the FINAL frontier. These are the voyagers of....

                            Ja Leffe, wat betreft de "Uitdijing van het Heelal", daar heb ik net een groot onderzoek naar gedaanl, het was een examen onderdeel voor Natuurkinde. Vorige week woensdag was de deadline en ik heb denk maandag en dinsdag nacht moeten doorwerken zodat ik hem eindelijk afkreeg!

                            Maar goed, wat de uitdijing betreft, geen enkel wetenschapper is zeker over de toekomst van ons universum. Er zijn van de vele mogelijkheden eigenlijk maar 2 uitgekozen.

                            -Big Chill, waarbij het heelal blijft uitdijen tot in het oneindige, waarbij het oppervlak van het heelal steeds groter wordt, en dus ook de warmte zich moet verspreiden en het heelal dus afkoelt (vandaar de Big Chill)

                            -Big Crunch, waarbij het heelal voorgesteld wordt als een elastiek, je trekt het uit, en het komt weer samen.. Wanneer?? Weet niemand .......

                            De uitdijing versnelt zich ook steeds weer, dit blijkt uit het onderzoek naar de roodverschuiving van de supernova"s*. Omdat de uitdijing van het heelal een direct gevolg is van de oerknal, En omdat bij een "goede" big bang de uitdijing in een even groot tempo moet gaan (en dus niet versnellen), gaat men er van uit dat er iets mis is gegaan bij onze big bang. Tja, ze zijn er wel van overtuigd dat over 100000 jaar de aarde zover van andere planeten staat dat we er niets meer kunnen zien...

                            @JD, wat een diepe filmpje daar! (die met de electronen e.d.)

                            @Leffe, is ook wel leuk om te weten dat de aarde met maar liefst ...... 107.225 km/h om de zon draait! dat is zo'n .... 29,8 km per seconde?? dan zeg je tog waaw

                            Mijn favoriete planeet, de Aarde
                            -> hahaha ben je dan op een andere geweest?

                            Voor mijn verslag heb ik o.a. deze bron gebruikt

                            Comment


                              #15
                              Re: SPACE , the FINAL frontier. These are the voyagers of....

                              Leuk onderwerp voor school Gleb! Allez, ik zou dat toch vinden

                              De Big chill, daar heb ik toch mijn twijfels over.

                              Als het heelal nu eindeloos zou uitbreiden, waarom zou de warmte beperkt worden?
                              De afstand tussen planeten en de ster blijven toch dezelfde?

                              Als je kijkt naar mijn eerste post zie je daar een heliosphere bovenaan staan.
                              Wanneer de ruimte groeit, groeit die sfeer niet mee. Die sfeer blijft ongeacht vastzitten in de zwaartekracht van de melkweg. Tenzij er iets tussenkomt met een grotere zwaartekracht. Tot dan draaien wij mooi mee in de melkweg.
                              Misschien ben ik verkeerd.

                              Maar onlangs heb ik nog ieverans gelezen, zal het even samenvatten:
                              Men gaat er vanuit dat het universum groeit, omdat sterren verder en verder van ons verwijderd worden.
                              Het is te voorbarig hieruit een groeit vast te stellen. Het is best mogelijk dat stelsels (zoals de melkweg) ook bewegen. Zo zie zie je bv twee stelsles in elkaar vloeien, doordat ze elkaar op die reis tegenkomen:


                              Natuurlijk geloof ik ook in de uitdijing van het heelal. Want dat ohm geluidje van de big bang dijt eindeloos verder.

                              Maar net zoals elke BANG kan er een inflation gebeuren wanneer de kern implodeert. Dus ook met dit universum.

                              Ben cerieus naar uw inzicht hierover.
                              Laters man
                              En jup, Earth rules all!!! De aarde is het mooiste toeval ooit.

                              Comment

                              Bezig...
                              X