Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

usa studenten met ADHD krijgen wiet voorgeschreven

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    usa studenten met ADHD krijgen wiet voorgeschreven

    Korting op 420shop
    Amerikaanse ADHD-scholieren krijgen wiet voorgeschreven
    Last edited by Jointjedraaien; 9 March 2015, 13:17.

    #2
    Re: usa studenten met ADHD krijgen wiet voorgeschreven

    Oorspronkelijk geplaatst door stiff View Post
    "Iedereen met een voorschrift mag zoveel cannabis kopen of zelf kweken als hij wil voor persoonlijke doeleinden."
    En terecht! Zeker voor ADHD. Ik ken een paar mensen met ADHD en de gene die blowen zijn veel beter in de omgang dan de anderen. De blowers zijn rustiger en vaak ook veel georganiseerder dan de niet blowers. Een vriend van mij is gewoonweg onhandelbaar als die nuchter is, na een jointje is hij bijna normaal te noemen.

    Comment


      #3
      Re: usa studenten met ADHD krijgen wiet voorgeschreven

      Oorspronkelijk geplaatst door stiff View Post
      "Iedereen met een voorschrift mag zoveel cannabis kopen of zelf kweken als hij wil voor persoonlijke doeleinden." (sps)
      Damn zeg
      vroeger zo een puriteins land, en kijk nu
      Het wordt tijd dat onze oudbollige politiekers eens wakker geschud worden
      Cannabis en hennep zou niet verboden moeten zijn, maar verplicht
      En geen beperking op hoeveelheid, enkel mss op redelijkheid

      Hoe hebben we het ooit gedurfd om de meest veelzijdige plant op de wereld te verbieden????

      Juist ja, daarvoor zorgde de olie en pharma industrie voor 80 jaar geleden
      Last edited by copro; 26 January 2010, 22:18. Reden: pytfoutje :)

      Comment


        #4
        Re: usa studenten met ADHD krijgen wiet voorgeschreven

        mm, ik meende ergens begrepen te hebben dat ADHD-ers beter gebaat zijn met amfetamine... maar dat zal wel te ver gaan voor die arme amerikaantjes ...
        Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

        Comment


          #5
          Re: usa studenten met ADHD krijgen wiet voorgeschreven

          Wow, Cannabis voor scholieren, dus minderjarigen?
          Nooit gedacht dit te horen van een land als Amerika.

          Ikzelf heb ADHD en ik ben echt heel veel veranderd door het gebruike van cannabis in vergelijking met toen ik een kind was, ik ben heel kalm nu, vroeger dus totaaaaal niet, nu ben ik eigenlijk praktisch apatisch in vergelijking met toen.

          Het gene wel blijft is concentratieproblemen, en ik vermoed dat cannabis daar niet echt bij geholpen heeft.

          Ben 2 weken geleden eens 30 dagen gestopt met blowen, bij wijze van test, om te zien wat het deed met me, daaruit bleek dat ik het eigenlijk toch wel nodig heb om mijn stress tegen te gaan, een paar trokjes geven me een heel ander perspectief, en maken me rustig.

          Cannabis als medicijn dus, dat on apenland daar maar eens een voorbeeld aan begint te nemen.

          Wel gek dat er geen beperkingen zijn op hoeveelheid in California, dus in principe mag je 200 planten zetten als je 25 gram per dag opblowt.
          -"We learn more by looking for the answer to a question and not finding it, then we do from learning the answer itself."

          Comment


            #6
            Re: usa studenten met ADHD krijgen wiet voorgeschreven

            Oorspronkelijk geplaatst door moreweed View Post
            mm, ik meende ergens begrepen te hebben dat ADHD-ers beter gebaat zijn met amfetamine... maar dat zal wel te ver gaan voor die arme amerikaantjes ...
            Dat is de bekende Ritalin, maar dan de goedkope versie. Dan is het niet zo gek dat ADHD'ers vaak niet zoveel baat hebben bij dat spul. En natuurlijk zeggen ze dat het beter werkt aangezien ze anders niets verdienen.

            Eindelijk wordt de boel eens wakker, ze kunnen het toch niet tegenhouden! Denk maar aan de drooglegging 100 jaar terug.

            Comment


              #7
              Re: usa studenten met ADHD krijgen wiet voorgeschreven

              wel beter dat zelfs amerika al wat loser wordt op de cannabis wet.. terwijl het vroeger plant,zaad,medicijn nr1 was. is het nu verboden door die americanen en hun negatieve propagada over de wereld. maargoed hout industrie verdient beter als dat ze velden vol wiet zouden zetten om papier enz te maken maarnee regenwoud is er toch zat... maargoed...

              ben er namelijk sinds kort ook achter gekomen dat ik ADD heb, ben nu 22 en ben er net twee weken geleden laten testen. ze dachten vroeger namelijk dat ik ADHD had maar dat kon ook niet omdat het op school te goed ging. uiteindelijk IQ en meerdere testen gedaan kwam eruit dat ik. hoogbegaafd IQ had en zeer goed ruimtelijk inzicht. daarbij was dus ook ADHD uitgesloten. alleen het gekke is dat ik het dus beide heb en de syptomen van ADD en Hoogbegaafd heid. er wordt ook wel eens gezegt dat hoogbegaafdheid vaak gepaart gaat met ADD/ADHD. alleen het frapante ervan is dat ik er onderzoek na heb gedaan (op inet). en ik het eigenlijk niet begrijp waarom het als een stoornis gezien wordt door de maatschapij, Attention Dificit ( Disorder, betekend: afwijking ) alleen afwijking is niet meer, als anders als het gemiddelde. (Slechter/beter is dus nu ook maar de vraag/mening ) en als je dan ook nog bedenkt dat de meest grote genie'n, creatieveling die ooit bestaan hebben ADD/ADHD hadden.

              Zoals:

              Beethoven
              Piccaso
              Van Gogh
              Albert Einstein
              Galileo
              Mozart
              Wright Brothers
              Leonardo da Vinci
              Tom Cruise
              Henry Winkler
              Walt Disney
              John Lennon
              Winston Churchill
              Henry Ford
              Stephen Hawkings
              Jules Verne
              Alexander Graham Bell
              Woodrow Wilson
              Nelson RockefellerJohn F. Kennedy
              Whoopi Goldberg
              Rodin
              Thomas Thoreau
              David H. Murdock
              Dustin Hoffman

              and so on and on....

              zoals je kan zien betekend het niet dat als je ADD of ADHD hebt, je niets kan bereiken in het leven.

              Wat me wel doet schrikken is dat er zoveel AD(H)D'rs aan de Drugs zitten en met Drugs bedoel ik (ritalin,strattera,etc) wat ik dan niet begrijp waarom niet gewoon dat achter wegen laten en gewoon op zijn tijd een lekker rustgevende joint.

              ik ben er zelfs van overtuigd dat doormiddel van deze generatievol te duwen met ritalin en zoals Strattera en bepaalde antidepressiva. In sommige gevallen het aan Ritalin verwante dextro-amfetamine. we mischien deze generatie wel geen Nieuwe Nikolai Tesla of Abraham Lincoln of mozart meer krijgen omdat we iedereen vol duwen met ''medicijnen''

              en daarbij ook zwaar voorstander van marijuana IPV ritalin en die rotzooi
              niet dat ritalin geen succesvol medicijn kan zijn ''om weer in deze 8tot5 Maatschpij te passen en wat gemiddelder kan gedragen" maargoed..

              hier twee vrij informatieve filmpjes. Over de Neurotanmiters en hersen activiteit in de hersenen van ADD/ADHD'rs. een onderzoek van Dr. Richard Silberstein,( een professor in neurowetenschap op het Brain Sciences Institute, in Swinburne University Australia)


              Part 1: (10min)

              Part 2: (6 min)



              Met vriendelijke groet, Martijn
              Last edited by Socrates; 27 January 2010, 03:25.

              Comment


                #8
                Re: usa studenten met ADHD krijgen wiet voorgeschreven

                Ho ho ho nu noem je een aantal mensen op waarvan we nooit meer kunnen achterhalen of het echt zo was. Einstein bijvoorbeeld zou ook autistisch zijn geweest. Noem ze maar gewoon anders want we weten het gewoon niet.

                Comment


                  #9
                  Re: usa studenten met ADHD krijgen wiet voorgeschreven

                  dus straks is t aantal adhd patienten aldaar met 1000% vermeerderd. hmmm

                  Comment


                    #10
                    Re: usa studenten met ADHD krijgen wiet voorgeschreven

                    ja -stuiterstuiter- hier, hier man, ja -stuiterstuiter- kom op nou, kom op -stuiterstuiter- hier met die wiet -stuiterstuiter- moet je het snuiven ? -stuiterstuiter- jottum! -stuiterstuiter-

                    pff wel een apart lijstje Socrates : Tom Cruise hoogbegaafd ? hoofd in de wolken zou ik denken (ook dat is knap voor zo'n kabouter!) JFK ADD ? neenee JFK had last van Addison's , oftewel een probleem met z'n bijnieren. Vandaar dat hij altijd zo'n leuk bruin kleurtje had...
                    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                    Comment


                      #11
                      Re: usa studenten met ADHD krijgen wiet voorgeschreven

                      Oorspronkelijk geplaatst door Socrates View Post

                      Wat me wel doet schrikken is dat er zoveel AD(H)D'rs aan de Drugs zitten en met Drugs bedoel ik (ritalin,strattera,etc) wat ik dan niet begrijp.
                      Neem is een ritalin en voel verschil tussen ritalin en een jointje
                      waarom niet gewoon dat achter wegen laten en gewoon op zijn tijd een lekker rustgevende joint.
                      Omdat een joint echt niet zelfde werkt als een ritalin en omdat zonder Drugs wat jij noem mensen met adhd/add .
                      Adhd/add is meer dan allen hyper zijn en rust nodig hebben

                      ik ben er zelfs van overtuigd dat doormiddel van deze generatievol te duwen met ritalin en zoals Strattera en bepaalde antidepressiva.
                      In sommige gevallen het aan Ritalin verwante dextro-amfetamine. we mischien deze generatie wel geen Nieuwe Nikolai Tesla of Abraham
                      Lincoln of mozart meer krijgen omdat we iedereen vol duwen met ''medicijnen'' Of juist wel
                      Volduwen? ieder mensen bepaal zelf of hij zel wil slikken of niet en of je er baat bij hebt
                      en daarbij ook zwaar voorstander van marijuana IPV ritalin
                      IPV does normaal cannabis is niet zelfde als Ritalin
                      een Uper en een downer vergelijk jij met elkaar
                      ...en die rotzooi
                      niet dat ritalin geen succesvol medicijn kan zijn ''om weer in deze 8tot5 Maatschpij te passen en wat gemiddelder kan gedragen" maargoed..

                      hier twee vrij informatieve filmpjes. Over de Neurotanmiters en hersen activiteit in de hersenen van ADD/ADHD'rs. een onderzoek van Dr. Richard Silberstein,( een professor in neurowetenschap op het Brain Sciences Institute, in Swinburne University Australia)


                      Part 1: (10min)

                      Part 2: (6 min)



                      Met vriendelijke groet, Martijn
                      En met de groeten van bella
                      God was never on your side..

                      Comment


                        #12
                        Re: usa studenten met ADHD krijgen wiet voorgeschreven

                        Originally Posted by Socrates

                        Wat me wel doet schrikken is dat er zoveel AD(H)D'rs aan de Drugs zitten en met Drugs bedoel ik (ritalin,strattera,etc) wat ik dan niet begrijp.
                        Neem is een ritalin en voel verschil tussen ritalin en een jointje
                        ooit geprobeerd niet mijn ding..
                        waarom niet gewoon dat achter wegen laten en gewoon op zijn tijd een lekker rustgevende joint.
                        Omdat een joint echt niet zelfde werkt als een ritalin en omdat zonder Drugs wat jij noem mensen met adhd/add .
                        Adhd/add is meer dan allen hyper zijn en rust nodig hebben

                        zo van ik weet niet dat het meer is als hyper en rust nodig hebben.. ? ik heb naast ADD ook nog eens hoogbegaafdheid.. ik denk dat je niet wil weten wat er in mijn hoofd allemaal rondgaat.. maar ik wil dat juist niet onder drukken door ritalin te gaan slikken.
                        ik ben er zelfs van overtuigd dat doormiddel van deze generatievol te duwen met ritalin en zoals Strattera en bepaalde antidepressiva.
                        In sommige gevallen het aan Ritalin verwante dextro-amfetamine. we mischien deze generatie wel geen Nieuwe Nikolai Tesla of Abraham
                        Lincoln of mozart meer krijgen omdat we iedereen vol duwen met ''medicijnen'' van deze wonderkids is natuurlijk geen vast bewijs dat hun adhd/add hadden omdat adhd/add pas ong 100 jaar bekend is betekend ook niet dat het pas sinds kort bestaat.. wat wel is is dat er over deze here hele boeken zijn gescreven hoe ze ware etc.. daaruit hebben psygologen van deze tijd bekeken wie er voreger allemaal ADD/ADHD zou kunnen hebben..
                        Volduwen? ieder mensen bepaal zelf of hij zel wil slikken of niet en of je er baat bij hebtdaar heb je dus volkomen gelijk in dat je als mens zijnde in NL zelf mag kiezen wat je wilt alleen als heel jou leven een ander plaatje over add/adhd voo ris gehouden dan maak je toch beslissingen om ''mischien'' de verkeerde redenen
                        en daarbij ook zwaar voorstander van marijuana IPV ritalin
                        IPV does normaal cannabis is niet zelfde als Ritalin een Uper en een downer vergelijk jij met elkaar

                        btw het klopt natuurlijk wel dat ritalin een upper is en cannabis een downer
                        alleen dan moet jij als adhd'er ook weten dat ritalin alleen bij juiste dosering en bij mensen met adhd het rustgevend werkt. bij mensen zonder adhd het ook echt een upper blijft. maarjah ik wordt dus ook rustig in me hoofd als ik een jointje heb gedraaid dan kan ik ook helemaal in dingen op gaan..


                        Info Wiki:

                        Bekend is, dat het innemen van methylfenidaat tezamen met sinaasappelsap (veel vitamine C) een vermindering van de werking teweeg brengt. Dit komt doordat vitamine C een sterk organisch zuur is dat de opname van methylfenidaat in de darmen kan remmen.[5] Bij een hoog vitamine C-gebruik is daarom een hogere dosering van het medicijn noodzakelijk hieruit haal ik al dat onze basis vitamine, vitamine c wat voor je gezondheid van je lichaam vecht om alle rotzooi te verwijderen dus ook die ritalin rotzooi tegenwerkt.. heb ik met jointje geen last van..


                        Behalve als medicatie bij ADHD wordt methylfenidaat(ritalin) ook voorgeschreven bij ADD en narcolepsie. Recreatief wordt het gebruikt als een stimulant en in plaats van speed en uppers. Minder bekend is het gebruik bij moeilijk behandelbare depressies.
                        Onderzoek heeft aangetoond dat ongeveer 70-80% van de kinderen met ADHD positief reageert op methylfenidaat, waarbij het aandachtstekort, de hyperactiviteit en de impulsiviteit aanzienlijk minder worden
                        dit vind ik weer zoiets van omdat add/adhd'er hyperder zijn als ''de gemidelde'' moeten we maar pillen pakken.. ik denk juist gebruik maken van onze HyperFocus waarbij we gewoon bewezen creatiever enz zijn als ''de gemiddelde''

                        Ook niet-ADHD'ers presteren met dit medicijn beter, maar bij hen zal er eerder een overdosering optreden. Terwijl ADHD'ers bij een juiste dosering rustiger worden, zullen niet-ADHD'ers juist een drukker gedrag gaan vertonen.

                        niet dat ritalin geen succesvol medicijn kan zijn ''om weer in deze 8tot5 Maatschpij te passen en wat gemiddelder kan gedragen" maargoed..lees belladona, had zelfs voor mensen zoals jou er iets bijgezet


                        hier twee vrij informatieve filmpjes. Over de Neurotanmiters en hersen activiteit in de hersenen van ADD/ADHD'rs. een onderzoek van Dr. Richard Silberstein,( een professor in neurowetenschap op het Brain Sciences Institute, in Swinburne University Australia)


                        Part 1: (10min)

                        Part 2: (6 min)



                        Met vriendelijke groet, Martijn

                        Met vriendelijke groet, Martijn

                        Comment


                          #13
                          Re: usa studenten met ADHD krijgen wiet voorgeschreven

                          Het gaat erom wat voor jou werkt Socrates, voor jou persoonlijk. Ritalin ed kan behulpzaam zijn, evenals een jointje of iets anders (bv dagelijks flink sporten ofzo).

                          misschien moeten geneesmiddelen voortaan ook maar een extra bijsluiter krijgen met de tekst : in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie op de toekomst". Een prominent lid van het nederlands college ter beoordeling van geneesmiddelen heeft eens gezegd dat de beste manier van behandelen uitgaat van de n=1 trial > oftewel per persoon uitvinden wat en in welke dosering het beste werkt.
                          Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                          Comment


                            #14
                            Re: usa studenten met ADHD krijgen wiet voorgeschreven

                            Wat mij opvalt is dat adhd precies een moderne ziekte is. Moest ik 10 jaar later geboren zijn dan had ik het mss ook kunnen hebben. Ik had gewoon veel energie en kon dat buiten kwijt. Tegenwoordig spelen ze videogames en dat maakt het volges mij enkel erger. Hoe wordt zo'n ziekte trouwens vastgesteld. Ik heb last van concentratieproblemen, maar ik heb bij mijn weten geen ziekte.

                            Comment


                              #15
                              Re: usa studenten met ADHD krijgen wiet voorgeschreven

                              Add is meer dan alleen hyper zijn en rust willen in je hooft

                              Verondersteld wordt dat de hersenen van ADD'ers anders functioneren dan die van niet-ADD'ers.
                              Mensen met ADD hebben een enorme gedachtenstroomimpulsief in hun gedrag.
                              Kenmerkend voor ADD is het hebben van meerdere intense stemmingsschommelingen op een dag.
                              Ook slaapproblemen, vergeetachtigheid, ongeorganiseerdheid, en een ander tijdsbesef horen er bijna altijd bij.
                              Ook zijn ze vaak overgevoelig voor geluids- en beeldimpulsenhet luisteren naar een gesprek op de radio, terwijl de uitzending gepaard gaat met heel veel ruis".
                              Soms bezitten AD(H)D'ers bijzondere vaardigheden met betrekking tot het snel combineren van informatie en indrukken, probleemoplossend denken, inlevingsvermogen, creativiteit, en ruimtelijk inzicht.
                              Mensen met ADD kunnen in bepaalde situaties hyperfocussen; men is dan extreem geconcentreerd en zich niet bewust van wat er om zich heen gebeurt.
                              Dit hoge concentratieniveau kan leiden tot het ontwikkelen van uitzonderlijke talenten.
                              Omdat veel AD(H)D'ers een hogere prikkeldrempel hebben, zullen ze in bepaalde risicovolle en crisissituaties alerter en beter functioneren, terwijl bij andere mensen de kans op disfunctioneren juist toeneemt.
                              Snel afgeleid door dingen en geluiden die niet belangrijk zijn voor de zaak waar men mee bezig is, bijvoorbeeld mensen die elders aan het werk zijnMoeite met plannen en organiseren van activiteiten, bijvoorbeeld werk of taken
                              Problemen met het voltooien van taken en tijdig klaar zijn
                              Niet goed concentreren op details en hierdoor slordigheidsfouten maken
                              Zeer vaak moeite met het volgen van uitleg en daardoor dingen missen
                              Vaak zaken vergeten en verliezen, bijvoorbeeld sleutels, geld, of materiaal dat nodig is om een opdracht uit te voeren.

                              Toch heel wat meer dan alleen druk in je hooft en hyper zijn

                              Ik ben nu 38 en heb van mijn 27 tot mijn 30 ritalin geslikt en ben nu weer
                              terug er mee begonnen en ik moet eerlijk zijn Ritalin slikken is niet makkelijk
                              zeker niet om dat je aan vaste tijden vast zij Ivm rebount.
                              De bijwerkingen zijn ook niet leuk maar het resultaat is wel dat ik beter over dingen kan na denken en niet overal meteen boven op zit.
                              Het maakt voor MIJ het leven toch een stukje duidelijker en makkelijker

                              Bij mijn broer werkt het niet hij kan niet tegen de stilte in zijn hooft en de rust , hij drink elke avond bier als dat voor hem werkt is het goed.

                              Maar om nu Ritalin en cannabis samen te vergelijk sorry maar dat werkt niet voor mij.
                              Cannabis kan nooit een amfetamine vervangen en de werking is totaal anders.
                              Maar als voor JOU cannabis werkt dan is het heel fijn en goed.
                              Ik neem Ritalin en cannabis en het werkt.

                              Dat ritalin slecht is voor je lichaam das wel duidelijk , maar kan je wel vertellen zonder Ritalin is ook heel slecht voor mijn lichaam want grenzen vervangen en uit eindelijk betaal je een prijs.

                              P.s Moderne ziekte ? Nee hoor dit is al eeuwen oud alleen waren er toen andere namen voor in mijn tijd hete het MLK kinderen Moeilijk lerende Kinderen.


                              Groetjes bella
                              God was never on your side..

                              Comment

                              Bezig...
                              X