Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Belgen niet meer welkom in koffieshops te Goes. Shops blijven wel open.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Belgen niet meer welkom in koffieshops te Goes. Shops blijven wel open.

    Korting op 420shop
    Dit artikel vond ik op de site van de Vereniging Voor Cannabis Consumenten:

    Pasjessysteem in Goese coffeeshops

    door Rob Paardekam. vrijdag 26 maart 2010
    GOES - De twee coffeeshops in Goes mogen open blijven. Er komt wel een pasjessysteem om drugstoeristen buiten de deur te houden. Dat staat in het collegeprogramma dat CDA, PvdA en VVD gisteren aan de gemeenteraad overhandigden.


    In de aanloop naar de verkiezingen leek het erop dat de coffeeshops misschien zouden verdwijnen. Het CDA wilde ze sluiten. Coalitiepartner SGP/ChristenUnie had dat standpunt altijd al. De derde collegepartij - de VVD - is niet voor het sluiten van de coffeeshops, maar zei er geen breekpunt van te willen maken tijdens de onderhandelingen.

    De drie nieuwe coalitiepartijen (de SGP/ChristenUnie is ingeruild voor de PvdA) hebben nu een compromis bereikt over het onderwerp. De coffeeshops blijven open, maar er komt wel een pasjessysteem. Door alleen inwoners van Goes en omstreken toe te laten, kunnen drugstoeristen buiten de deur worden gehouden. Een grote toeloop van deze mensen, toen Bergen op Zoom en Roosendaal hun coffeeshops sloten, is overigens uitgebleven.

    CDA, PvdA en VVD stellen verder dat als een coffeeshop sluit, er niet automatisch een nieuwe mag komen. Dat zal op dat moment worden overwogen. In het collegeakkoord stellen de partijen verder dat intensiever met de politie zal worden samengewerkt om straathandel in drugs tegen te gaan.


    The more I see, the less I know, the more I like to let it go

    #2
    In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

    Comment


      #3
      da denk ik ook!!!

      is natuurlijk een reactie op hierboven
      Last edited by Jointjedraaien; 4 April 2010, 22:14.

      Comment


        #4
        Re: Belgen niet meer welkom in koffieshops te Goes. Shops blijven wel open.

        nederlanders kunnen ook rare capriolen uithalen hoor

        maar goed vind het aan de ene kant een goeie actie en aan de andere kant heb k zoiets van laat ze lekker zijn der altijd wel die blijven komen en dan gaan ze de straat wel op om het te kunnen kopen
        of dat zo slim is?
        ​fuck you, you fucking fuck

        Comment


          #5
          The more I see, the less I know, the more I like to let it go

          Comment


            #6
            Re: Belgen niet meer welkom in koffieshops te Goes. Shops blijven wel open.

            ik volg pedro

            ben ook jaren geweest , nooit geen overlast bezorgd en mooi men geld in de parkeer-automaat als ook mijn bijdrage aan de tunnel gedumpt

            het meeste overlast waren de noord-afrikanen (marroko)die opzich ook al uit france komen , die pissen overal de boel onder , betaalden niet in de meters , maakte overlast doormiddel van macho gedrag en vechtpartijen , fransen zijn een pest

            wij belgen zijn een braaf volkje

            soit , sluit die shops , ik rook men eigen waar wel dankzij de mooie post verbinding "alien-- belgie"

            Comment


              #7
              Re: Belgen niet meer welkom in koffieshops te Goes. Shops blijven wel open.

              Volg Pedro en Sprinterke2, heb me ook altijd netjes gedragen en niet enkel geld achtergelaten in de shop maar ook gewoon gaan winkelen
              en op restaurant gaan enz. Niet iedereen gedraagt zich als een wilde aap

              Comment


                #8
                Re: Belgen niet meer welkom in koffieshops te Goes. Shops blijven wel open.

                Ook jaren geweest naar de shops zonder overlast te geven... Idd, de Fransen zijn echt stomme kiekens met hun haantjesgedrag... misschien sommige Belgen ook... Moet induvidueel bekeken worden 'n beetje... Kzou het 'n goeie regel vinden om als shopbezoeker 'n soort kaart te krijgen... Zorg je voor "trouble", dan wordt je kaart afgenomen en kun je ook de shops niet meer binnen. Dit doen ze al jaren in andere soorten businesses, waarom geen vergelijkbaar controlesysteem bij shops? (ook zou de registratie van klanten enkel door de shop zelf dienen te gebeuren, en niet door de overheid)

                Greetz

                Brewer

                Comment


                  #9
                  Re: Belgen niet meer welkom in koffieshops te Goes. Shops blijven wel open.

                  Ooit al is naar de efteling geweest? Bootje niet doen schommelen aub. Achter ons zaten 3 nederlandse sloeries die ni konden lezen denk ek. Irritante kinderen zonder manieren hebde gewoon overal. Zo komen er ook wel is irritante kinderen de grens over om wiet te kopen en onder invloed worden die nog een stuk irritanter.
                  Effe off topic: Gekke Nederlanders Rob Paardekam? Leuke achternaam. Als ik hier in de bureau zo rondkijk heb ek er nog wel een aantal. Rob Hamsterkooi. Rob Schilderij. Rob Klote cursus van filosofie (das ene van adel). Rob Boekenkast. Rob Fotoboekje. Rob Briefpapier. Rob Rugzak. (vind ek persoonlijk wel ne leuke naam voor ne zanger, sounds catchy). Rob Pokerset. Rob Akoestische gitaar. Rob Zaklamp. Tis is iets anders dan Janssen.

                  Comment


                    #10
                    Re: Belgen niet meer welkom in koffieshops te Goes. Shops blijven wel open.

                    die wiet in die shops trekken toch op geen zak jo
                    wa ze daar allemaal opdoen om het gewicht te doen toenemen, nie normaal jo
                    wa PK13 om te laten drogen, een beetje zand of wa cement.

                    Comment


                      #11
                      Re: Belgen niet meer welkom in koffieshops te Goes. Shops blijven wel open.

                      Vind opzich niet erg. Die belgen zijn altijd zo traag als wat. Vooral in de Joker in goes. Staat er zon groep belge binnen, doen een half uur over hun beslissing.

                      Comment


                        #12
                        Re: Belgen niet meer welkom in koffieshops te Goes. Shops blijven wel open.

                        @Brewer: Helemaal mee akkoord, mensen moet je individueel beoordelen en die kaarten zouden hier een goed systeem voor zijn.

                        @z1000: Wat maakt dat nu uit hoe lang iemand in een shop staat te kiezen? Als je speciaal 80 km of meer gereden hebt om een goed wietje te kopen dan heb je toch wel het recht om even op het gemak een soortje uit te kiezen en ondertussen kunnen de andere mensen toch gewoon vlug hun wiet kopen. Ik snap je niet goed. Als 'drugstoeristen' te opgefokt zijn is het niet goed en als ze lekker chilled zijn is het blijkbaar ook niet goed...

                        Grtjs,
                        The more I see, the less I know, the more I like to let it go

                        Comment


                          #13
                          Re: Belgen niet meer welkom in koffieshops te Goes. Shops blijven wel open.

                          Ten eerste is het niet chill als er in 1x 15 mensen binnen lopen. En chill een wietje uitzoeken is niet erg nee.
                          Maar ga dan aan de bar zitte en zoek een wietje uit en niet in de rij.

                          In een supermarkt sta je toch ook niet graag 30min in de wachtij voor de kassa.

                          Comment


                            #14
                            Re: Belgen niet meer welkom in koffieshops te Goes. Shops blijven wel open.

                            Da's waar als ik sta te kiezen laat ik de mensen die onmiddellijk willen kopen wel voor. De prijslijst hangt in Aarden wel niet zo ideaal om vanaf de bar iets uit te kiezen, vandaar waarschijnlijk op drukkere momenten een hectische opstopping aan dat smalle stukje voor de bar waar de lijst hangt. Ik ging meestal overdag en dan kon ik rustig kiezen. Vind het toch een beetje kleinzielig dat je hiervoor buitenlanders hun jointje niet gunt. 'Eigen volk eerst' en onverdraagzaamheid' zijn ook bij jullie aan het doorbreken heb ik zo het gevoel.

                            Grtjs,

                            PS: Denk dat het ook naief is te denken dat het op termijn hierbij zal blijven, als de tendens van waar de politiek naar toe wil blijft zoals hij nu is dan is het voor jullie binnenkort ook gedaan met koffie-shoppen.
                            The more I see, the less I know, the more I like to let it go

                            Comment


                              #15
                              Re: Belgen niet meer welkom in koffieshops te Goes. Shops blijven wel open.

                              Is dit het gedrag van een relaxte blower of een beetje kinderachtig gedoe .

                              Laat ze lekker hier komen nederlanders pissen ook over de grens dus zeur niet en iedereen blij .

                              Relaxt.

                              Comment

                              Bezig...
                              X